memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Havis
    replied
    Originally posted by Juuppe View Post
    Voisko joku valaista asiaa, kuinka tuon hitaimman nopeuden voi "ohittaa" vanhemman mallin sähköflektissä?
    Tarkoitatko että haluat sen hitaimman nopeuden pois käytöstä?

    Katkaise poikki se fklektin edessä näkyvän vastusparin toisen vastuksen jomman kumman pään liitos.

    Joku muu saa kertoa kumpi on oikea vastus.

    Mutta miks ihmeessä? Ei siitä ole mitään hyötyä, ainoastaan haittaa, saa se flekti pyöriä kun ilmastointi on päällä, eikä se flekti ala pyöriä ennenkuin ulkolämpötila ylittää 10 astetta...

    Jos flekti pitää liaan kovaa ääntä, ei oikea korjaus ole nopeuksien ekliminointi, vaan flektin uusiminen.
    Last edited by Havis; 09-05-2014, 06:46.

    Leave a comment:


  • Juuppe
    replied
    Voisko joku valaista asiaa, kuinka tuon hitaimman nopeuden voi "ohittaa" vanhemman mallin sähköflektissä?

    Leave a comment:


  • hemppa87
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    PWM-signaalin mittaamisen tarvisi oskilloskoopin. Nappaa se PWM-signaalin piuhan (ohuin) pinni irti flektin liittimeltä (tai liittimen "yli" kytket pelkästään ne paksummat jännite- ja maadoitusjohdot). Kun flekti ei saa ohjaussignaalia, ei pitäisi pyöriä ollenkaan.
    Juu tuota kokeilinkin jo ja tilanne ei muuttunut. Eli rikki Se on tuo ropelli. täytyy palauttaa se takaisin. Kiitokset neuvoista!

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by hemppa87 View Post
    Eihän sekään mahdotonta ole että kiinan flekti olis rikki jo uutena. Voiko tuota ropellia vielä mitata jotenkin ja varmistua asiasta, että vika on siinä eikä autossa?
    PWM-signaalin mittaamisen tarvisi oskilloskoopin. Nappaa se PWM-signaalin piuhan (ohuin) pinni irti flektin liittimeltä (tai liittimen "yli" kytket pelkästään ne paksummat jännite- ja maadoitusjohdot). Kun flekti ei saa ohjaussignaalia, ei pitäisi pyöriä ollenkaan.

    Leave a comment:


  • hemppa87
    replied
    Eihän sekään mahdotonta ole että kiinan flekti olis rikki jo uutena. Voiko tuota ropellia vielä mitata jotenkin ja varmistua asiasta, että vika on siinä eikä autossa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by hemppa87 View Post
    Ei kyllä siinä on on 3napainen liitin flektissä
    Sitten se flekti on todennäköisesti viallinen. Sinne tulee jatkuva jännite ja maa. PWM-signaalilla ohjataan pyörintänopeutta, eikä PWM signaalia voi tulla DDE:ltä (moottorin ECU), jos autosta on virrat pois.

    Leave a comment:


  • hemppa87
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Väärän mallinen flekti. Tuossa autossa pitäisi jo olla PWM-ohjattu flekti (3 piuhaa). Menikö nyt tilalle releillä/vastuksilla ohjattu flekti (4 piuhaa)?
    Ei kyllä siinä on on 3napainen liitin flektissä
    Last edited by hemppa87; 29-08-2013, 05:57.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by hemppa87 View Post
    Hommasin uuden flektin tuolta alvadi.ee stä ja ongelmana on että tuo flekti lähtee heti pyörimään kuin hullu vaikka autossa ei ole edes virrat päällä��
    Auto on 530d farkku 10\98

    Missä päin autoa sijaitsee rele tuolle flektille?
    Väärän mallinen flekti. Tuossa autossa pitäisi jo olla PWM-ohjattu flekti (3 piuhaa). Menikö nyt tilalle releillä/vastuksilla ohjattu flekti (4 piuhaa)?

    Leave a comment:


  • hemppa87
    replied
    Hommasin uuden flektin tuolta alvadi.ee stä ja ongelmana on että tuo flekti lähtee heti pyörimään kuin hullu vaikka autossa ei ole edes virrat päällä��
    Auto on 530d farkku 10\98

    Missä päin autoa sijaitsee rele tuolle flektille?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    ÖÖ... Tietääkö joku mitkä noi flektin vastukset pitäisi näyttää? Kaveri sai kaupattua toimivan flektin ja pitäisi tietää, että onko toi varmasti kunnossa, että tiedän palauttaa sen jos ei toimikkaan.

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Pelkkää positiivista kommenttiä näkyy olevan. Joku viisas voisi katsoa tuolta linkistä, että mitä muuta eroa noilla tuulettimilla on kun hinta? Mä en kyllä huomaa mitään eroa. :think:think
    Noilla oli tuolla muistaakseni joku tähtiarvostelu systeemi tuolla 1-5 riippuen laadusta kuinka lähellä OEM tavaraa.. Eli toi alemman 5 tähtee olis tyyliin OEM (behr?) ja 4 tähtee OE laatua...?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by marcus_108 View Post
    Pelkkää positiivista kommenttiä näkyy olevan. Joku viisas voisi katsoa tuolta linkistä, että mitä muuta eroa noilla tuulettimilla on kun hinta? Mä en kyllä huomaa mitään eroa. :think:think

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kannattaisko tollasen laittaa tilaukseen? Onko jollain kokemusta firmasta?
    http://alvadi.ee/fi/varaosat/bmw/5-e...0%26fs_512%3D0
    Tuolla jotain kokemuksia.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kannattaisko tollasen laittaa tilaukseen? Onko jollain kokemusta firmasta?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by grandpa-look View Post
    Se liitin löytyy apukuskin puoleisen umpion ja munuaisten välistä. Ei siis tarvi mitään irroittaa että saa liittimen käsiinsä. Koko liitinhässäkkä irtoaa autosta kääntämällä noin 45-90 astetta myötäpäivään ja siitä saa yleismittarilla mitattua.. nimimerkillä kokemusta on ja uutta flektiä pitäs tilailla
    Jep. Kiitos tiedosta. Minun inpalla ei päässyt testaamaan tuota flektin toimintaa:think Mutta paskahan se on ilman testaustakin.

    Leave a comment:

Working...
X