Originally posted by luikas
View Post
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
-97 on vastuksilla. Ote just vaihtelin omaan kiinasta tilatun vastuksen uusiks edellinen ei oikein kestäny
Ja tuo 0.5ohm 85w on se joka yleensä hajoo
Originally posted by janke View PostOsaisko joku sanoa kummalla
liittimellä flekti on tuossa sigun autossa? Meneekö ne jotenkin vuosimallin mukaan? En millään muista ja en viittsi alkaa purkaan ennen, kun toinen flekti on hankittu
Leave a comment:
-
-
Pitäiskö jäädä vikakoodi jos flektin vastuspaketti on pimeä?
Ei näköjään enää flekti pyöri, sulakkeet oli ehjät ja ainoa vikakoodi auc sensorista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos se flektin ohjausboxi/releboksi on oikosessa, niin polttaahan sen heti sulakkeen. Ota flektin piuha irti ja koita uudella sulakkeella. Itsellä poltti kanssa flekti heti sulakkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MOH85 View PostNostellaas aihetta. Huomasin myös, että tuo surullisen kuuluisa flekti ei pyöri ilmastoinnin olessa päällä. Antaa myös tuon vikakoodin inpalla lukiessa. Katoin sulakkeen hansikaslokeron takaa. On muuten perkeleen vammanen paikka vaihtaa. Mutta mutta.. Oli palanut. Ajattelin et helpolla pääsen, mutta vaihdoin ja polttaa heti uudelleen sulakkeen. Ei ollut edes ilmastointi päällä / ilmastoinnin sulake oli itse asiassa pois, koska oli edessä.. Jossakin on oikosulku, eikös? Mistä kannattaa tutkia? Jos flekti olisi jumissa, niin ei se heti sulaketta kyllä polttaisi, eihän? Hämää, että polttaa heti sen eikä vasta, kun lyö ilmastoinnin päälle.. (e39 530da -99)
Leave a comment:
-
-
Nostellaas aihetta. Huomasin myös, että tuo surullisen kuuluisa flekti ei pyöri ilmastoinnin olessa päällä. Antaa myös tuon vikakoodin inpalla lukiessa. Katoin sulakkeen hansikaslokeron takaa. On muuten perkeleen vammanen paikka vaihtaa. Mutta mutta.. Oli palanut. Ajattelin et helpolla pääsen, mutta vaihdoin ja polttaa heti uudelleen sulakkeen. Ei ollut edes ilmastointi päällä / ilmastoinnin sulake oli itse asiassa pois, koska oli edessä.. Jossakin on oikosulku, eikös? Mistä kannattaa tutkia? Jos flekti olisi jumissa, niin ei se heti sulaketta kyllä polttaisi, eihän? Hämää, että polttaa heti sen eikä vasta, kun lyö ilmastoinnin päälle.. (e39 530da -99)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Soininen View PostOlikohan nämä 530d:n flektit korjattavissa? auto on muistaakseni 11/2002 valmistunut.
Leave a comment:
-
-
e39 528i -00. Ilmastoinnin kennon flektin liittimelle tulee kokoajan 12-14V, mutta flekti ei pyöri.
Koitin myös syöttää akulta suoraan puhaltimelle virtaa, mutta se poltti heti 40A sulakkeen, joka oli johdossa. Onko puhallin viallinen?
Pystyykö tuon PWM ohjauksen jotenkin toteamaan, että se myös puhaltimelle tulee?
Leave a comment:
-
-
Olikohan nämä 530d:n flektit korjattavissa? auto on muistaakseni 11/2002 valmistunut.
Leave a comment:
-
-
Tänään tutkin tuota mykkää flektiä vähän eli liitin auki ja mittarilla katoin siis tökkäsin mittarin johdot mustaan ja ruskeaan pinniin niin mittari väittää että siitä välistä ei kulje virta läpi, pidin mittarin tosen johdon edelleen mustan pinnissä ja kokeilin kaksi muuta pinniä ja noista väleistä taas kulkee virta läpi.
Kokeilin myös suoraan akulta syöttää virtaa flektille kaikkien kolmen pinnin kautta ja ei lähteny pyörimään, sitten auton käydessä ja ilmastointi päällä mittailin auton päästä tulevaa liitintä ja ruskeaan tulee ilmeisesti latausjännite melko suoraan koska vähän yli 14V näytti mittari ja niihin kahteen muuhun ei todella paljon vähemmän (reilusti alle 10V). SITTEN mittailun jälkeen ilmastointi edelleen päällä naksautin liittimet kiinni ja flekti alkoi pyöriä, ei kyllä hitaimmalla mielestäni pyörinyt mutta ei täysilläkään kun ei ollu kunnon tohina päällä auton keulassa.
Sammutin ilmastoinnin ja moottorin, sitten vähän ajan kuluttua uudestaan käyntiin ja ilmastointi päälle ja eipä toimi taas enää ilmastoinnin flekti
Eli koko järjestelmä on sekaisin kun kerran koittaa kylmänäkin pyörittää flektiä täydellä teholla heti ja flektin moottori taisi hajota lopullisesti tossa tutkimuksen yhteydessä?
Leave a comment:
-
-
Pitääkö ilmastoinnin painekytkimen olla ehjä että se flekti toimisi? Nimittäin vikakoodia antaa että oikosessa positiiviselle puolelle, oon antanu sen olla ja käyttänyt ilmastointia vaan yli 60km/h nopeuksilla. Jäähdyttimessä on kanssa alavesiletkun puolella joku anturi josta ei tietoa mutta oletan että liittyy tuohon flektiin jotenkin, tuleeko tuosta koodia jos on rikki? salavalikosta oon katellu coolant temppiä ja ei se minun ajolla nouse sinne 90 tienoille ku valoissa seistessä mutta muuten aina pyörii siinä 85 tai pikkusen alle. Yli kahteen vuoteen ei oo flekti ottanu pyöriäkseen
Leave a comment:
-
Leave a comment: