memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikron
    replied
    Oliko niitä vastuksia siellä kolme? Kumpaa pitää silloin tilata kaksi kappaletta?

    EDIT: jaa siellä onkin vaan kaksi vastusta.

    Leave a comment:


  • Plihal
    replied
    Originally posted by Kinner View Post
    Originally Posted by Plihal
    Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
    Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.

    ei tuolta efan sokkelo sivulta mitään löydä
    voisko joku antaa vaikka suoran linkin?
    Sorry, unohdin vastata.


    Leave a comment:


  • Kinner
    replied
    Originally Posted by Plihal
    Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
    Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.

    ei tuolta efan sokkelo sivulta mitään löydä
    voisko joku antaa vaikka suoran linkin?

    Leave a comment:


  • -PAV-
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ota yhteyttä henkilöön (tällä palstalla useita) jolla on diagnostiikkasoftat (Inpa tai DIS), niillä voi testata puhaltimen eri nopeudet.

    Puhaltimen takana (kennoa vasten) on yleensä runsaasti roskia yms., kannattaisi ottaa puhallin irti ja puhdistaa tuo väli. Roskat myös kuumentaa puhaltimen moottoria ja voi aiheuttaa sen hajoamisen.
    Tänään tuli DIS:llä testattua flektiä, ja kyllähän tuon sai pyörimään niin pirusti. Ensin nytkähti hieman, sen jälkeen kiihdytti tasaisesti ja lopuksi vieressä ei tahtonut puhetta kuulla. Eli kaippa se kaikki kiekat löysi.
    Testin jälkeen flekti on ollut huomattavasti eloisampi.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Plihal View Post
    Itse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
    Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.
    Originally posted by Kinner View Post
    Tere.Mistä saisin vm97 523:seen nuo flektin vastukset? KL:stä ei löytynyt.
    Postaus #242 tämä säie

    Leave a comment:


  • Kinner
    replied
    Tere.Mistä saisin vm97 523:seen nuo flektin vastukset? KL:stä ei löytynyt.

    Leave a comment:


  • jms-btcf
    replied
    Omassa oli päässyt kylmäaineet melko vähiin, uudelleentäytössä (Benkaralla) ainetta meni 680g + öljyä 14ml ja UV:ta (?) 7ml. Vuosimalli 09/1999.

    Haviksen kuvan mukaan ulkokenno on aika ryönässä ja varmasti itsellä on sama tilanne - mikä olisi helppo/tehokas putsausmetodi ettei rivat suuremmin saa siipeensä?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    No oliko siellä liikaa vai liian vähän?

    Leave a comment:


  • LS1Fmont
    replied
    Ajelinpa tänään Benkaralle ylöjärvelle ja pyysin tutustumaan probleemaani. Asentaja teki vaan järjestelmän uudelleen täytön ja kertoi että ei ole ensimmäinen virheellisesti täytetty bmw:n ilmastointi... Flektin pyörimättömyyteen ei ehtinyt ottaa kantaa mutta epäili lämpötila-antureita.
    En tiedä mitä tapahtui mutta koko matkan kotiin tuli suulakkeista mukavan viileää ilmaa, eikä se loppunut edes liikennevalopysähdyksissäkään. Eli toivomme parasta ja pelkäämme pahinta...

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Mittasinpa ilmastoinnin puhaltaman lämpötilan ilman flektiä kun siitä oli tuossa aiemmin puhetta...

    Ulkolämpötila n. 25 astetta, auto tyhjäkäynnillä, flektin sulake irti, viskotuuletin teipattuna ilmastointiteipillä paikoilleen, keskisuulakkeesta mitattuna, asetus 16 astetta:

    - Lämpötila putosi n. 18 asteeseen ja kompura sammui, nousi n. 20 ja lähti uudelleen jne.

    - Visko vapautettuna n. 16-18 astetta

    - Sulake paikoillaan n. 5-6 astetta, kierrokset 1500-2000 niin 4 astetta

    Eli ajossa luulisi toimivan aika hyvin ilman flektiäkin

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    No pakkokai se sit on pudotella, eipä tuo isolta hommalta vaikuta. Onko puskuri muuten torxeilla kiinni? Jos on niin mikä koko?
    Onkohan T50? Hommaa tai lainaa semmoinen 1/2" vääntiöön sopiva, niin saat käytettyä tarpeeks jämäkkää avainta, koska saattaa olla tiukassa se pultti.

    Nuo torx pultit löytyy kun ensin on ottanut pois ne mustat muoviritilät siitä puskurista. Ritilät puolestaan on kiinni semmosilla muovitapeilla, jotka saa pois kun vetää niistä keskitapit esiin.

    Puskurin irroitukseen tai mihinkään muuhunkaan työhön jossa liikutellaan muovisia osia, ei kannata ryhtyä pakkasella osien rikkoontumisen vuoksi. Tällä hetkellä vaaraa moiseen ei onneksi ole
    Last edited by Havis; 06-07-2011, 08:46.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by -PAV- View Post
    Miten tuon oman (-03 530i) flekti pitäis toimia. Olen tätä koittanu selvittää useamman kerran mutta nyt tuli uutena tietona ettei kuulukaan pyöriä jatkuvasti. Miten totean sen toimivuuden?
    Ota yhteyttä henkilöön (tällä palstalla useita) jolla on diagnostiikkasoftat (Inpa tai DIS), niillä voi testata puhaltimen eri nopeudet.

    Puhaltimen takana (kennoa vasten) on yleensä runsaasti roskia yms., kannattaisi ottaa puhallin irti ja puhdistaa tuo väli. Roskat myös kuumentaa puhaltimen moottoria ja voi aiheuttaa sen hajoamisen.

    Leave a comment:


  • -PAV-
    replied
    Miten tuon oman (-03 530i) flekti pitäis toimia. Olen tätä koittanu selvittää useamman kerran mutta nyt tuli uutena tietona ettei kuulukaan pyöriä jatkuvasti. Miten totean sen toimivuuden?

    Ilmastointihuollossa sanoivat että flekti vaihtoon, kun ei lähteny heti pyörimään. Flektin käynnistyessä pyöri kuulemma liian hitaasti. Järjestelmässä liian suuret paineet josta syyttivät huonoa jäähdytystä.

    No nyt on uusi flekti sylissä, joten mitä teen? Ei huvita turhaan vaihtaa jos vanhassa ei vikaa olekaan.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mitä prefacelift sitten sinun mielestäsi tarkoittaa? Viestistäsi sai käsityksen, että 9/2000 vanhemmissa olisi tuo 3-nopeuksinen "aina" pyörivä puhallin. Mutta niinhän ei ole.
    Eikös se tuolla syksyllä -98 muutu :think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Tuollahan lukeekin prefacelift...
    Mitä prefacelift sitten sinun mielestäsi tarkoittaa? Viestistäsi sai käsityksen, että 9/2000 vanhemmissa olisi tuo 3-nopeuksinen "aina" pyörivä puhallin. Mutta niinhän ei ole.

    Leave a comment:

Working...
X