Olikos tuon roppellin liitin jossain pelkääjänpuolen lampun alla? Täytyy nyt käydä tossa parkkipaikalla katsomassa mitä löydän ja mihin pääsen käsiksi, kun eilen en ehtinyt paneutua asiaan. Sen verran tuossa kokeilin että ainakin ropello pyörii käsin että ei ole ainakaan jumissa.
Se liitin löytyy apukuskin puoleisen umpion ja munuaisten välistä. Ei siis tarvi mitään irroittaa että saa liittimen käsiinsä. Koko liitinhässäkkä irtoaa autosta kääntämällä noin 45-90 astetta myötäpäivään ja siitä saa yleismittarilla mitattua.. nimimerkillä kokemusta on ja uutta flektiä pitäs tilailla
Olikos tuon roppellin liitin jossain pelkääjänpuolen lampun alla? Täytyy nyt käydä tossa parkkipaikalla katsomassa mitä löydän ja mihin pääsen käsiksi, kun eilen en ehtinyt paneutua asiaan. Sen verran tuossa kokeilin että ainakin ropello pyörii käsin että ei ole ainakaan jumissa.
Kyllä noi flektit on niin ottavassa paikassa lentävän ravan yms. kannalta, ettei ole ihme että niiden elinikä on rajallinen. Jos flektin uusimisesta ei ole varmuutta, ei tekohengitykset oikein kannata. Varsinkin jos tekee autoa itselleen eikä myyntiin. Vastuksien uusiminen erikseen on usein vain lyhytaikainen ilo.
Uutta flektiä vaan kehiin. Helpohko vaihtaa ihan itsekin. Valoumpiot, ja puskuri irti. Kun flekti on irti kannattaa varovasti puhdistaa lauhduttimen kennon pinta.
Mittailet vaikka aluksi moottorin kunnon, siinä samalla katot myös niiden etuvastusten kunnon.
Omassa oli moottori rikki (magneetti irti kehältä) ja etuvastukset sököt. Uudet vastukset ~10€, moottorin korjasin avaamalla ja liimaamalla magneetin uudestaan kiinni. Toiminu reilun vuoden ilman oikutteluja..
Olikos tuon roppellin liitin jossain pelkääjänpuolen lampun alla? Täytyy nyt käydä tossa parkkipaikalla katsomassa mitä löydän ja mihin pääsen käsiksi, kun eilen en ehtinyt paneutua asiaan. Sen verran tuossa kokeilin että ainakin ropello pyörii käsin että ei ole ainakaan jumissa.
No löytyyhän multa inpa. En vain hoksannut tuota testausta kun äsken kävin koodit kattelees... vaikka kyllä lukasin tän ketjun melkein läpikin tänään
No, mitäs jos ei pyöri? Sulaketta ensi katteleen ja sittenkö uutta flektiä tilaamaan:think
Mittailet vaikka aluksi moottorin kunnon, siinä samalla katot myös niiden etuvastusten kunnon.
Omassa oli moottori rikki (magneetti irti kehältä) ja etuvastukset sököt. Uudet vastukset ~10€, moottorin korjasin avaamalla ja liimaamalla magneetin uudestaan kiinni. Toiminu reilun vuoden ilman oikutteluja..
Jos järjestelmässä ei ole aineita niinku vähä epäilen nii vaikuttaako se tuohon flektin toimintaan?
Vaikuttahan se, jos kompura ei käynnisty niin ei flektin ohjauskaan toimi. Kylmä-aineen riittävyyden huomaa jo kompuran käyntisykleistä, jos naputtaa tiheeseen päälle ja pois niin aineet alkaa olla vähissä, jos ei käynnisty ollenkaan niin aineet on jo liian vähän. Tai sähköpuolella on jotain häikkää.
Näköjään ei minullakaan toimi tuo ilmastoinnin flekti. Pitääkö suosista hankkia koko ropelli, kun alkaan purkamaan etupäätä vai miten tekisi? Vikakoodia tuosta ei tule vai pitäiskö tulla?
Kyllähän siitä pitäisi tulla. Meneppäs jonkin sellaisen kaverin luokse jolla löytyy inpa.
Inpalla pystyy ohjaamaan tuota flektiä. Engine puolelta activate ja sieltä el.fan
Näköjään ei minullakaan toimi tuo ilmastoinnin flekti. Pitääkö suosista hankkia koko ropelli, kun alkaan purkamaan etupäätä vai miten tekisi? Vikakoodia tuosta ei tule vai pitäiskö tulla?
The air conditioning system cuts in stage 1 of the auxiliary fan by means of relays when the compressor clutch is active and the outside temperature is greater than 10 o C. The auxiliary fan cuts out when the compressor clutch has switched off or the outside temperature is less than 8 o C.
For safety reasons, a thermostat switch also causes stage 1 to cut in at a temperature of 91 o C irrespective of the instruction given by the air conditioning control unit.
Auxiliary fan stage 2
Stage 2 of the auxiliary fan is not cut in by the air conditioning control unit.
If the cooling water exceeds a value above 99 o C or if the medium pressure switch has closed, stage 2 cuts in by means of a relay.
Mainitsemani tapa olikin tuon flektin syötön testaamiseen tarkoitettu
Muistaakseni flektin pitäisi pyöriä myös kun moottorin käyntilämpötila ylittää tietyn pisteen.
Aaa, tulikin tossa äske ahaa-elämys ku ymmärsin aluksi vääri
Pystyykö inpalla testaamaan sen? Eli jos pyörii kompuutterilta käsin nii missä vika voisi silloin olla? Ku senhä pitäs pyöriä kun AC on päällä.. Ja ei tuo kone ikinä ole nii lämpimäksi mennyt että se olisi lähtenyt hurraamaan..
Testasin flektin antamalla akulta virtaa. Toimii kaikki 3 eri nopeutta. Mutta ei liittimen kiinni ollessa :S Ja en löytäny tosiaan hanskalokeron takaa kuin yhden ison 50a sulakkeen, sen punaisen joka oli ehjä. Kun aiemmalla sivulla HTK12 tuttavallisesti siitä mainitsi. Miten pääsisin käsiksi siihen toiseen ja releisiin? Jos järjestelmässä ei ole aineita niinku vähä epäilen nii vaikuttaako se tuohon flektin toimintaan?
Menee pää kohta sekasi ton pähkäilyn kanssa mutta ropelli ainaki toimii se tuli testattua..
Mainitsemani tapa olikin tuon flektin syötön testaamiseen tarkoitettu
Muistaakseni flektin pitäisi pyöriä myös kun moottorin käyntilämpötila ylittää tietyn pisteen.
Eikös kaikein helpoin tapa tuon flektin testaamiseen ole mennä jonkun kaverin juttusille, joka pystyy pakko-ohjaamaan tuota flektiä?
Flektin ollessa pakko-ohjauksella ottaa liittimen irti ja työntää yleismittarin piikit ja kattoo tuleeko sieltä virtaa. Vai katkeaako tuo pakkosyöttö heti kun liittimen ottaa auki?
Testasin flektin antamalla akulta virtaa. Toimii kaikki 3 eri nopeutta. Mutta ei liittimen kiinni ollessa :S Ja en löytäny tosiaan hanskalokeron takaa kuin yhden ison 50a sulakkeen, sen punaisen joka oli ehjä. Kun aiemmalla sivulla HTK12 tuttavallisesti siitä mainitsi. Miten pääsisin käsiksi siihen toiseen ja releisiin? Jos järjestelmässä ei ole aineita niinku vähä epäilen nii vaikuttaako se tuohon flektin toimintaan?
Menee pää kohta sekasi ton pähkäilyn kanssa mutta ropelli ainaki toimii se tuli testattua..
Eikös kaikein helpoin tapa tuon flektin testaamiseen ole mennä jonkun kaverin juttusille, joka pystyy pakko-ohjaamaan tuota flektiä?
Flektin ollessa pakko-ohjauksella ottaa liittimen irti ja työntää yleismittarin piikit ja kattoo tuleeko sieltä virtaa. Vai katkeaako tuo pakkosyöttö heti kun liittimen ottaa auki?
Sulakkeet kaikki ehjiä hanskalokerosta ja kontista. Releet oli vänkärin raitisilmasuodattimen alla ehjiä. Hanskalokeron luona olevia releitä en löytäny
Hanskalokeron takana on kaksi isoa sulaketta, tarkistitko nekin?
Leave a comment: