Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Parkkitutka ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #16
    Täytyy odotella leudompia kelejä ja katsoa pysyykö vika päällä? Onko kellään tietoa pystyykö PDC:lle tekemään mitään luotettavaa vian hakua CarSoftilla?
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Steppi530
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 14

      #17
      Originally posted by schwarze View Post
      Kyllä se PDC täälläkin omiaan huutelee välillä. Epäilen että jossakin anturissa on kuuraa, röhnää tai sää aiheuttaa sen. PDC ei kytkeydy pois, kuten se viallisen anturin kohdalla tekee, jokin anturi vain on "havaitsevinaan" kohteen ja siitä huuto. Harvinaista tuo vikahäly ainakin täällä on, esiintynyt vain näin talvella.
      Omassa 530 d touringissa kaksi kertaa joutunut tinailemaan johtoja PDC antureista varsinkin takana joutuvat kuran ja hiekan raiskaamaksi ja kun ne ei oo suojattu kun osaksi, piuhat meinaan, onnettomia johtoja vielä.
      Silloin kyllä löytyy edellä mainittuja ohjeita käyttäen viallinen anturi, eli virta/pakki päälle ja kuuntele/tunnustele anturit ja mikä on mykkä siinä vika.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #18
        Originally posted by Steppi530 View Post
        Omassa 530 d touringissa kaksi kertaa joutunut tinailemaan johtoja PDC antureista varsinkin takana joutuvat kuran ja hiekan raiskaamaksi ja kun ne ei oo suojattu kun osaksi, piuhat meinaan, onnettomia johtoja vielä.
        Silloin kyllä löytyy edellä mainittuja ohjeita käyttäen viallinen anturi, eli virta/pakki päälle ja kuuntele/tunnustele anturit ja mikä on mykkä siinä vika.
        Nimenomaan, PDC:n käyttäytyminen vaan viallisella anturilla on erilainen -> pitkä piip ja sitten jää vilkuttamaan keskikonsolin PDC -kytkimen merkkivaloa.
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #19
          Originally posted by markok View Post
          Nyt on alkanut oman e39:n parkkitutka huutamaan yhtäjaksoisesti varmaan niin kauan kuin akussa riittäisi virtaa ja pakki olisi päällä. Testailin sormen päällä antureita ja kaikki tuntuisi naputtavan enemmän tai vähemmän, välillä selvemmin ja välillä todella vaikea erottaa. Vika on monesti ollut päällä aamulla töihin lähtiessä, mutta iltapäivällä tutka on taas toiminut. Tänään tutka on huutanut koko ajan. Näyttäisi sille, että pakkanen jotenkin vaikuttaisi asiaan. Tänäänkin ollut lähes -20. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia pakkasella ja mistä johtuu, että minulla tutka huutaa niin kauan kuin pakki vain on päällä? Monellahan tuo tuntuu hiljenevän hetken päästä jos anturiviasta on kysymys.
          Tuttu juttu E39 vm.'99, on pakkasella nyt oireillut aina välillä. Joskus huutaa tauotta, joskus taas piippailee tiheeseen tahtiin, vaikkei mitään ole lähelläkään. Välillä taas toimii ihan moitteetta.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • jaiwe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 328
            • virrat

            #20
            Oon yrittänyt tota e38 PDC:tä tutkia. Kaikki anturit tikittää, PDC huutaa parikertaa pitkään ja valo jää sen jälkeen palamaan ja hetkenkuluttua uudestaan. Takana yhdessä anturissa on jälki sellainen kolo ja se on sellainen mattapintainen, muut on kiiltäviä. Siitä mattapintaisesta on sieltä takaa rikki se kumimainen aine/tiiviste.

            Otin sen keskilistan irti takapuskurista ja koitin PDC:tä, nyt huutaa kerran ja valo jää villkumaan eli taitaa olla tuo mattapintainen anturi rikki.
            Kysymys kuuluu, että miten se itse anturi lähtee siitä listasta? Siinä on kaksi sellaista kieltä mitä pitää painaa ulospäin, mutta ei se anturi irtoa vaikka meisselillä vääntää.
            750 Oxfordgrun

            __

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #21
              Kannattanee tarkistaa kuitenkin testerillä missä antureissa se vika on tai sun korjauskierteestä saattaa tulla loputon.

              Taivuta kieliä hieman sivuun ja paina anturia sisään päin.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Nisti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 705
                • På Gränsen

                #22
                Sivuaa aihetta. Kävi mielessä, että onko kukaan viritellyt minkäänlaista suojaa sensoreille siksiaikaa kun auton pesee. Ja nyt puhutaan huoltamoiden harjattomista pesukoneista. Kuitenkin se paine on niissä aika suuri, joten pahaa tekee ajatellakkin kuinka sensorit siitä kärsii
                "MURPHY'S LAW"
                "Whatever can go wrong will go wrong,
                and at the worst possible time,
                in the worst possible way"

                Comment

                • jaiwe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 328
                  • virrat

                  #23
                  Originally posted by jaiwe View Post
                  Oon yrittänyt tota e38 PDC:tä tutkia. Kaikki anturit tikittää, PDC huutaa parikertaa pitkään ja valo jää sen jälkeen palamaan ja hetkenkuluttua uudestaan. Takana yhdessä anturissa on jälki sellainen kolo ja se on sellainen mattapintainen, muut on kiiltäviä. Siitä mattapintaisesta on sieltä takaa rikki se kumimainen aine/tiiviste.

                  Otin sen keskilistan irti takapuskurista ja koitin PDC:tä, nyt huutaa kerran ja valo jää villkumaan eli taitaa olla tuo mattapintainen anturi rikki.
                  Kysymys kuuluu, että miten se itse anturi lähtee siitä listasta? Siinä on kaksi sellaista kieltä mitä pitää painaa ulospäin, mutta ei se anturi irtoa vaikka meisselillä vääntää.
                  Tämä homma selvisi minun kohdalla.
                  Eilen purin sen "kongin" näkyviin kun ei varotellut lämpötiloista yms. Sieltä oli yksi liitin irti, laitoin sen kiinni niin alkoi toimia kongi sekä pdc. Ei mitään havaintoa miksi se sekoitti parkkitutkan, mutta helppo oli korjaus.
                  750 Oxfordgrun

                  __

                  Comment

                  • Trigy
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 44

                    #24
                    Oma auto E39 9/99. Sensorit kiinni takapuskurin listassa. Kun laittaa pakin päälle, niin piippari huutaa suoraa huutoa ja jatkaa niin kauan kunnes pakin ottaa pois päältä.

                    Havaintoja tähän mennessä:
                    - Ongelma esiintyy märällä kelillä tai kun auto on pesty
                    - Kaikki sensorit "tikittävät"
                    - Kun vasemman puoleisen sensorin päälle painaa sormen, piipitys lakkaa ja muut sensorit toimivat hyvin

                    Voisiko kyseessä olla johtovika vai viittaavatko oireet anturivikaan? Miten puskurin lista lähtee irti? Entä mistä pääsen käsiksi johdotuksiin? Kiitos etukäteen vastauksista!
                    "I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"

                    Comment

                    • burtsi
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 67
                      • Espoo

                      #25
                      Jatkanpa mäkin tähän aiheeseen. Mulla e39:ssä (vm. 09/96) sellainen ongelma, että minkäänlaista piipitystä ei PDC:stä kuulu. Anturit tuntuisi kaikki kuitenkin pelittävän (tai ainakin värisevän sormella kokeiltaessa), mutta mitään ääntä ei kuulu missään olosuhteissa. Eli kysymys kuuluu mistä tuo parkkitutkan piipitys pitäisi kuulua ja mistä ongelmaa kannattaisi alkaa etsimään? Auto on .

                      Comment

                      • Kähmy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 422
                        • Kempele

                        #26
                        Originally posted by Trigy View Post
                        Oma auto E39 9/99. Sensorit kiinni takapuskurin listassa. Kun laittaa pakin päälle, niin piippari huutaa suoraa huutoa ja jatkaa niin kauan kunnes pakin ottaa pois päältä.

                        Havaintoja tähän mennessä:
                        - Ongelma esiintyy märällä kelillä tai kun auto on pesty
                        - Kaikki sensorit "tikittävät"
                        - Kun vasemman puoleisen sensorin päälle painaa sormen, piipitys lakkaa ja muut sensorit toimivat hyvin

                        Voisiko kyseessä olla johtovika vai viittaavatko oireet anturivikaan? Miten puskurin lista lähtee irti? Entä mistä pääsen käsiksi johdotuksiin? Kiitos etukäteen vastauksista!
                        Mulla oli ihan sama juttu, koko ajan huusi kun laittoi pakin päälle. Otin takapuskurin irti, putsasin kaikki paikat ja varmistin että piuhat on kunnossa (niitä ei ole suojattu mitenkään!). Ei auttanut. Vaihdoin kahden anturin paikkaan, koska tuntui että toinen ei toiminut. Alkoi molemmat toimimaan (oli varmaan jotain skeidaa niissä liittimissä). Puskuri paikalleen ja on toiminut hienosti sen jälkeen.

                        Takapuskurin irroitusohjeet löytyy haulla, esim:



                        -Kähmy
                        e46 325xi
                        Yamaha FZR 1000 EXUP
                        ex-e39 530i Touring

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Missä sijaitsee e39 sedanissa tuo pdc:n kongi/summeri? Hattuhyllyn alla tms..
                          M550d

                          Comment

                          • jape3
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 78

                            #28
                            PERUUTUStutkan kajari sijaitsee hattuhyllyn alla.
                            Attached Files

                            Comment

                            • Lakeson
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 649
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Onko E39:n mittaristossa valo PDC:lle?
                              Ei mopolla mahottomia..

                              Comment

                              • Risto113
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1204
                                • GrassLake

                                #30
                                Originally posted by Lakeson View Post
                                Onko E39:n mittaristossa valo PDC:lle?

                                Ei ole, merkkivalo on PDC:n napissa tai jos ei nappia ole (pelkkä takatutka) ei ole valoakaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎