Täytyy odotella leudompia kelejä ja katsoa pysyykö vika päällä? Onko kellään tietoa pystyykö PDC:lle tekemään mitään luotettavaa vian hakua CarSoftilla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Parkkitutka ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by schwarze View PostKyllä se PDC täälläkin omiaan huutelee välillä. Epäilen että jossakin anturissa on kuuraa, röhnää tai sää aiheuttaa sen. PDC ei kytkeydy pois, kuten se viallisen anturin kohdalla tekee, jokin anturi vain on "havaitsevinaan" kohteen ja siitä huuto. Harvinaista tuo vikahäly ainakin täällä on, esiintynyt vain näin talvella.
Silloin kyllä löytyy edellä mainittuja ohjeita käyttäen viallinen anturi, eli virta/pakki päälle ja kuuntele/tunnustele anturit ja mikä on mykkä siinä vika.
Comment
-
-
Originally posted by Steppi530 View PostOmassa 530 d touringissa kaksi kertaa joutunut tinailemaan johtoja PDC antureista varsinkin takana joutuvat kuran ja hiekan raiskaamaksi ja kun ne ei oo suojattu kun osaksi, piuhat meinaan, onnettomia johtoja vielä.
Silloin kyllä löytyy edellä mainittuja ohjeita käyttäen viallinen anturi, eli virta/pakki päälle ja kuuntele/tunnustele anturit ja mikä on mykkä siinä vika.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostNyt on alkanut oman e39:n parkkitutka huutamaan yhtäjaksoisesti varmaan niin kauan kuin akussa riittäisi virtaa ja pakki olisi päällä. Testailin sormen päällä antureita ja kaikki tuntuisi naputtavan enemmän tai vähemmän, välillä selvemmin ja välillä todella vaikea erottaa. Vika on monesti ollut päällä aamulla töihin lähtiessä, mutta iltapäivällä tutka on taas toiminut. Tänään tutka on huutanut koko ajan. Näyttäisi sille, että pakkanen jotenkin vaikuttaisi asiaan. Tänäänkin ollut lähes -20. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia pakkasella ja mistä johtuu, että minulla tutka huutaa niin kauan kuin pakki vain on päällä? Monellahan tuo tuntuu hiljenevän hetken päästä jos anturiviasta on kysymys.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Oon yrittänyt tota e38 PDC:tä tutkia. Kaikki anturit tikittää, PDC huutaa parikertaa pitkään ja valo jää sen jälkeen palamaan ja hetkenkuluttua uudestaan. Takana yhdessä anturissa on jälki sellainen kolo ja se on sellainen mattapintainen, muut on kiiltäviä. Siitä mattapintaisesta on sieltä takaa rikki se kumimainen aine/tiiviste.
Otin sen keskilistan irti takapuskurista ja koitin PDC:tä, nyt huutaa kerran ja valo jää villkumaan eli taitaa olla tuo mattapintainen anturi rikki.
Kysymys kuuluu, että miten se itse anturi lähtee siitä listasta? Siinä on kaksi sellaista kieltä mitä pitää painaa ulospäin, mutta ei se anturi irtoa vaikka meisselillä vääntää.750 Oxfordgrun
__
Comment
-
-
Kannattanee tarkistaa kuitenkin testerillä missä antureissa se vika on tai sun korjauskierteestä saattaa tulla loputon.
Taivuta kieliä hieman sivuun ja paina anturia sisään päin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Sivuaa aihetta. Kävi mielessä, että onko kukaan viritellyt minkäänlaista suojaa sensoreille siksiaikaa kun auton pesee. Ja nyt puhutaan huoltamoiden harjattomista pesukoneista. Kuitenkin se paine on niissä aika suuri, joten pahaa tekee ajatellakkin kuinka sensorit siitä kärsii"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by jaiwe View PostOon yrittänyt tota e38 PDC:tä tutkia. Kaikki anturit tikittää, PDC huutaa parikertaa pitkään ja valo jää sen jälkeen palamaan ja hetkenkuluttua uudestaan. Takana yhdessä anturissa on jälki sellainen kolo ja se on sellainen mattapintainen, muut on kiiltäviä. Siitä mattapintaisesta on sieltä takaa rikki se kumimainen aine/tiiviste.
Otin sen keskilistan irti takapuskurista ja koitin PDC:tä, nyt huutaa kerran ja valo jää villkumaan eli taitaa olla tuo mattapintainen anturi rikki.
Kysymys kuuluu, että miten se itse anturi lähtee siitä listasta? Siinä on kaksi sellaista kieltä mitä pitää painaa ulospäin, mutta ei se anturi irtoa vaikka meisselillä vääntää.
Eilen purin sen "kongin" näkyviin kun ei varotellut lämpötiloista yms. Sieltä oli yksi liitin irti, laitoin sen kiinni niin alkoi toimia kongi sekä pdc. Ei mitään havaintoa miksi se sekoitti parkkitutkan, mutta helppo oli korjaus.750 Oxfordgrun
__
Comment
-
-
Oma auto E39 9/99. Sensorit kiinni takapuskurin listassa. Kun laittaa pakin päälle, niin piippari huutaa suoraa huutoa ja jatkaa niin kauan kunnes pakin ottaa pois päältä.
Havaintoja tähän mennessä:
- Ongelma esiintyy märällä kelillä tai kun auto on pesty
- Kaikki sensorit "tikittävät"
- Kun vasemman puoleisen sensorin päälle painaa sormen, piipitys lakkaa ja muut sensorit toimivat hyvin
Voisiko kyseessä olla johtovika vai viittaavatko oireet anturivikaan? Miten puskurin lista lähtee irti? Entä mistä pääsen käsiksi johdotuksiin? Kiitos etukäteen vastauksista!"I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Jatkanpa mäkin tähän aiheeseen. Mulla e39:ssä (vm. 09/96) sellainen ongelma, että minkäänlaista piipitystä ei PDC:stä kuulu. Anturit tuntuisi kaikki kuitenkin pelittävän (tai ainakin värisevän sormella kokeiltaessa), mutta mitään ääntä ei kuulu missään olosuhteissa. Eli kysymys kuuluu mistä tuo parkkitutkan piipitys pitäisi kuulua ja mistä ongelmaa kannattaisi alkaa etsimään? Auto on .
Comment
-
-
Originally posted by Trigy View PostOma auto E39 9/99. Sensorit kiinni takapuskurin listassa. Kun laittaa pakin päälle, niin piippari huutaa suoraa huutoa ja jatkaa niin kauan kunnes pakin ottaa pois päältä.
Havaintoja tähän mennessä:
- Ongelma esiintyy märällä kelillä tai kun auto on pesty
- Kaikki sensorit "tikittävät"
- Kun vasemman puoleisen sensorin päälle painaa sormen, piipitys lakkaa ja muut sensorit toimivat hyvin
Voisiko kyseessä olla johtovika vai viittaavatko oireet anturivikaan? Miten puskurin lista lähtee irti? Entä mistä pääsen käsiksi johdotuksiin? Kiitos etukäteen vastauksista!
Takapuskurin irroitusohjeet löytyy haulla, esim:
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
Comment