Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Osaset/CD-Cardic ulosvetäjä saapui ja näyttää/tuntuu aika vakuuttavalta tuohon Biltema-versioon verrattuna. Pitääpä viikonloppuna kokeilla miten nyt käy raidetangon kanssa...

    Oletkos tällä vaihdellut vielä noita tukivarsia ja saitko toimimaan alatukivarsien ja reaktiotankojen kanssa? Ei olis kovin pahan hintainen, jos vain kestää. Näin alkuun riittää mulle, että saa edes raidetangon päät irti. Sattuu olemaan Osaset tuossa aika lähellä, niin voisi melkein käydä kysymässä tuota. Jos ei saa, niin sitten tuo Schmiedmannin vekotin on aika vahvoilla. Ebay-hinnat näkyy olevan samaa luokkaa.
    Last edited by Bomb5; 09-06-2013, 12:06.

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Onko tästä lisäkokemuksia, kestääkö? Onkohan tuo ns. kopio siitä bmw:n omasta työkalusta? Pitäs ostaa ulosvetäjä tulevalla viikolla.
    Tuntuisi kestävän.. Useita kymmeniä autoja tehnyt moisella eikä mitään antautumisen merkkejä.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Robi View Post
    Tossa erittäin toimiva ratkaisu. Vaihdettava palikka niin sopii useampaan malliin. http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e39...?tuote=B-A1294
    Onko tästä lisäkokemuksia, kestääkö? Onkohan tuo ns. kopio siitä bmw:n omasta työkalusta? Pitäs ostaa ulosvetäjä tulevalla viikolla.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Kaikki nuo irtoavat hieman koneistetulla VATA merkkisellä ulosvetimellä, koneistus tarkoittaa että laikkakoneella hiotaan haarukan leukoja ohuemmaksi siitä paksumpien olakkeiden puolelta että mahtuu väliin, tuo VATA kestää työstöstä huolimatta silti täydellisesti. Motonetissa hintaa 19,90 ja olisikohan tuotekoodi ollut 80-4064.
    Kumpikohan seuraavista on se, minkä saa toimimaan e39:n nivelien kanssa? Niin ja kysymys: Tartteeko edes modata, jos tarkoitus ottaa vain raidetangon päät irti iskarienvaihtoa varten?

    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-4064 (ei kuvaa)
    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-4027 (kuvan perusteella vata)
    Last edited by Bomb5; 02-06-2013, 16:47.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Minulla on tällänen halppis: http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/15076.jpg

    Tein vain uuden tuon haarukan vastakappaleen jostain 12mm levystä ja näin tuli lisää tilaa.

    Täällä kans tuollainen halpisversio, tosin vastakappaletta jatkettu hitsaamalla.
    Nyxästä sillä lähti reaktiotangot ongelmitta, edellisen E39:n kanssa alkuperäinen keskitappi meni väärään, joten pultti tilalla.. kätevästihän tuohon pystyy apuna lyömäänkin, jos pelottaa avata, kuten edellisen kans teki.

    Leave a comment:


  • Jaanis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    paitsi että ei e39:ssä (ja uudemmissa).. alumiiniosia ei saa hakata

    Juu... paitsi että osa nivelistä vaihtui samalla uusiin ja ymmärtääkseni kun tuota kuulan päätä sivelee ei iske alumiiniin?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Tuo eka on sama linkki/firma joka täällä jo oli, ei myy Suomeen:
    Frachtkosten EU-Ausland: Österreich / Benelux / Dänemark: 9,50 Euro; Frankreich: 14,50 Euro; Italien: 16,00 Euro
    Ein Versand in andere EU-Länder ist aus Gründen der Preisangabeverordnung nicht möglich!

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Katselin kai samanlaista KUKKO-merkkistä ja ilmeisesti tuo nivelen kohdalle tuleva puoli pitää kääntää ja hioa siitä ne muutaman millin korokkeet reunoista pois? Ja sittenkin kai ollaan vielä rajoilla mahtuuko tuo kunnolla.

    Täällä jo mainittu Kukko 129-3-A olisi varmaan suoraa toimiva ratkaisu:


    Mutta Suomen hinta on ihan levoton, pitäisi löytää saksalainen myyjä. Tuo eBay myyjä ei taida myydä Suomeen.

    Tässä ainakin pari ketä myy:




    Edit. Jälkimmäisen voi unohtaa, postikulut 25,90€
    Last edited by jake2710; 12-05-2013, 06:57.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    paitsi että ei e39:ssä (ja uudemmissa).. alumiiniosia ei saa hakata
    Jep, näin on... Yhden E39:n nähnyt missä oli hakattu kääntövarsi/kynkkä halki reaktiotangon kohdilta.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Jaanis View Post
    Noniin, tuli jumpattua. Samalla huomattiin, että ehdottomasti kätevin yleistyökalu on kunnon moska tuossa nivelhommassa.
    paitsi että ei e39:ssä (ja uudemmissa).. alumiiniosia ei saa hakata

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jeps, E38:iin vaihtu alatukivartta ja ulosvetäjää ei tarvinnut. Noh, kai tuon VATA:n vois muokata joku päivä varalle.

    Leave a comment:


  • Jaanis
    replied
    Noniin, tuli jumpattua. Samalla huomattiin, että ehdottomasti kätevin yleistyökalu on kunnon moska tuossa nivelhommassa.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En vaan tajua miten tuota Vatan leukaa pitäisi työstää? Ja kummin päin se tulee? Noin päin kuin tuossa Vannetukun kuvassa (ja siitä otetaan silloin nuo reunat pois) vai oikeinpäin (ja sitä vain kavennetaan tms) ?
    Olen yhdestä versiosta työstänyt molemmilta puolilta haarukkaa lähes kaikki reunat pois ja syventänyt muutenkin kitaa eikä sekään ole vielä hajonnut. Toki järjen kanssa. Alkuperäisessä on kyllä materiaalivaraa, työstön tarpeen huomaa kokeillessa. Alaosaa voi käyttää tietysti kumminpäin tahansa ja riippuu tapauksesta kumminpäin kannattaa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Katselin kai samanlaista KUKKO-merkkistä ja ilmeisesti tuo nivelen kohdalle tuleva puoli pitää kääntää ja hioa siitä ne muutaman millin korokkeet reunoista pois? Ja sittenkin kai ollaan vielä rajoilla mahtuuko tuo kunnolla.

    Täällä jo mainittu Kukko 129-3-A olisi varmaan suoraa toimiva ratkaisu:


    Mutta Suomen hinta on ihan levoton, pitäisi löytää saksalainen myyjä. Tuo eBay myyjä ei taida myydä Suomeen.
    Minulla on tällänen halppis: http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/15076.jpg

    Tein vain uuden tuon haarukan vastakappaleen jostain 12mm levystä ja näin tuli lisää tilaa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    WSE1 tarkoitti varmaan, että juurikin kuvassa olevassa haarukkaosassa olevat reunat vedetään viilapenkissä kulmahiomakoneella tasaiseksi ja jatketaan hiomista hiukan keskellepäin, niin näin saadaa lisää tilaa ja avaumaa.:think Tuosta haarukan vastakappalleesta joka tulee nivelen pultin päähän voi hioa ainakin 5mm pois.
    Katselin kai samanlaista KUKKO-merkkistä ja ilmeisesti tuo nivelen kohdalle tuleva puoli pitää kääntää ja hioa siitä ne muutaman millin korokkeet reunoista pois? Ja sittenkin kai ollaan vielä rajoilla mahtuuko tuo kunnolla.

    Täällä jo mainittu Kukko 129-3-A olisi varmaan suoraa toimiva ratkaisu:


    Mutta Suomen hinta on ihan levoton, pitäisi löytää saksalainen myyjä. Tuo eBay myyjä ei taida myydä Suomeen.

    Leave a comment:

Working...
X