Nostetaanpas vanhaa topiccia ylös. Pitäisi vaihtaa reaktiotangot e61:een ja siihen pitäisi löytää sopiva ulosvetäjä. Rakenne on ainakin pikaisesti tutkittuna samanlainen kuin e39:ssä. Onko tämä CD cardigin ulosvetäjä toimivin näistä kohtuu hintaisista malleista vai onko löytynyt uusia hyviä vaihtoehtoja?
Nostetaanpas vanhaa topiccia ylös. Pitäisi vaihtaa reaktiotangot e61:een ja siihen pitäisi löytää sopiva ulosvetäjä. Rakenne on ainakin pikaisesti tutkittuna samanlainen kuin e39:ssä. Onko tämä CD cardigin ulosvetäjä toimivin näistä kohtuu hintaisista malleista vai onko löytynyt uusia hyviä vaihtoehtoja?
Raportoidaan sen verran, että ainakin cd cardicin pallonivelen ulosvetäjällä lähti näppärästi kumeja särkemättä raidetangonpäät nätisti pamahtaen. Viilasin varmuudenvuoksi leukojen reunoja pikkuviilalla sileämmiksi, ettei viillä kumeja.
Itse kanssa yritin tuolla motonetissä myytävällä vatan ulosvetäjällä irroittaa V8 reaktiotankoja, mutta en saanut kunnolla paikalleen. Käsillä sattui olemaan murtohaarukka niin en jaksanut ruveta modifioimaan ulosvetäjää vaan irroitin murtohaarukalla.
Vata siellä on nyt paikallaan, taidan jättää sen yöksi kiinni, ei huvittaisi taas hakata holkkia irti navasta.
Eipä ollut tukivarsi Vatalla irronnut eikä sitä saanut enää yhtään kireämmälle. Vatan rakenne ei ole kovinkaan hyvä jos tukivarsi on oikeasti jumissa, tuo vipumallinen antaa kiristää paljon enemmän ja kiristyskin on kätevämmässä paikassa. Laitoin taas tuon CD-Cardic mallin ja muutaman kiristyksen jälkeen tukivarsi pamahti irti. Näyttää tuo kestävän vaikka haarukkaa tuli muokattua aika reippaasti.
Aika runsaasti pitää tuota Vataa muokata ennen kuin se sopii (eikä se vieläkään täysin sopiva ole). Lisäksi se keskellä oleva jenkatappi saisi olla hiukan pidempi, nyt jenkaa ei voi kiertää kokonaan varren sisään tai avauskulma jää liian jyrkäksi.
Yritän ottaa alatukivarsia irti, toinen lähti tuolla muokatulla CD-Cardic mallilla hyvin helposti. Toisella puolella on taas täysi jumi, olen siinä nyt vuorotellut molempia ja välillä hionut Vataa paremmin sopivaksi. Vata siellä on nyt paikallaan, taidan jättää sen yöksi kiinni, ei huvittaisi taas hakata holkkia irti navasta.
Kumpikohan seuraavista on se, minkä saa toimimaan e39:n nivelien kanssa? Niin ja kysymys: Tartteeko edes modata, jos tarkoitus ottaa vain raidetangon päät irti iskarienvaihtoa varten?
Heräteostin tuon 80-4027 ulosvetäjän. Jos nyt oikein katselin, niin tuo 80-4064 on ihan erilainen, sellainen musta perinteinen. Sitten siellä on vielä yksi aika järeä malli, taisi maksaa 39€. Mutta siinä ei taida leuat aueta tarpeeksi. Ja sitten vielä yksi ihmemalli jossa on vain "lattaraudat" leukojen välillä. Noita kumpaakaan ei näytä olevan web-kaupan sivuilla.
Joo, kävinpä siellä Osasilla tänä aamuna ja olihan niitä Cd-cardic ulosvetäjiä varastossa, niin otin sitten yhden semmoisen. Näyttäisi ihan pätevältä, eikä ole pahan hintainen (33,35 e) jos kerran kestääkin hyvin.
Minä kävin Motonetissa katselemassa ja olihan siellä monenlaisia malleja, jäi kuitenkin ostamatta. Yksi malli näytti sellaiselta joka ehkä toimisi ilman suurempia muokkauksia.
Mutta pitäisi vain askarrella tuohon nykyiseen joku jatkopala jotta avaumaa saisi suuremmaksi. Tuostahan on myynnissä tällainenkin versio:
.
Joo, kävinpä siellä Osasilla tänä aamuna ja olihan niitä Cd-cardic ulosvetäjiä varastossa, niin otin sitten yhden semmoisen. Näyttäisi ihan pätevältä, eikä ole pahan hintainen (33,35 e) jos kerran kestääkin hyvin.
Ok, kyllä tuo vahvasti näyttää siltä, että poikkean aamulla Osaset-kaupassa kysymässä tuota vekotinta. Raidepäät sillä varmaan lähtee ehjänä muutenkin. Jos noita muita varsia vaihdan, niin ne vaihtuu sitten kun ne on rikki muutenkin.
Oletkos tällä vaihdellut vielä noita tukivarsia ja saitko toimimaan alatukivarsien ja reaktiotankojen kanssa? Ei olis kovin pahan hintainen, jos vain kestää. Sattuu olemaan Osaset tuossa aika lähellä, niin voisi melkein käydä kysymässä tuota. Jos ei saa, niin sitten tuo Schmiedmannin vekotin on aika vahvoilla. Ebay-hinnat näkyy olevan samaa luokkaa.
Olen vaihdellut, tuo kestää kyllä, mutta ei sovi kunnolla paikalleen kaikkiin tukivarsiin ja viimeksi tuota juuri manasin reaktiotankojen kanssa. Tuota pitää hakata pohjaan eikä siltikään yllä kunnolla pallonivelen päälle vaan voi lipsahtaa irti siitä päästä. Ja pohjaan hakkaamisella menee suojakumit rikki...
Muokkasin tuota äskettäin aika reippaasti (suurensin haarukan aukkoa ja lyhensin haarukkaa) mutta en ole vielä testannut. Laatikollinen Lemfördereitä kylläkin saapui, joten varmaankin se tässä jossain vaiheessa tulee testattua.
Leave a comment: