Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Lueppas tuolta viimeset kirjoitukset. #390
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....124457&page=39
    Kiitos! Vaikuttaa hyvältä ja lisätty ostoslistalle

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Nostetaanpas vanhaa topiccia ylös. Pitäisi vaihtaa reaktiotangot e61:een ja siihen pitäisi löytää sopiva ulosvetäjä. Rakenne on ainakin pikaisesti tutkittuna samanlainen kuin e39:ssä. Onko tämä CD cardigin ulosvetäjä toimivin näistä kohtuu hintaisista malleista vai onko löytynyt uusia hyviä vaihtoehtoja?
    Lueppas tuolta viimeset kirjoitukset. #390

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Nostetaanpas vanhaa topiccia ylös. Pitäisi vaihtaa reaktiotangot e61:een ja siihen pitäisi löytää sopiva ulosvetäjä. Rakenne on ainakin pikaisesti tutkittuna samanlainen kuin e39:ssä. Onko tämä CD cardigin ulosvetäjä toimivin näistä kohtuu hintaisista malleista vai onko löytynyt uusia hyviä vaihtoehtoja?

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Raportoidaan sen verran, että ainakin cd cardicin pallonivelen ulosvetäjällä lähti näppärästi kumeja särkemättä raidetangonpäät nätisti pamahtaen. Viilasin varmuudenvuoksi leukojen reunoja pikkuviilalla sileämmiksi, ettei viillä kumeja.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Maksaa näköjään Robinhoodissa tuo Vata 23,90 tms, eli Motonetissä (80-4027) on 4 euroa halvempi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Itse kanssa yritin tuolla motonetissä myytävällä vatan ulosvetäjällä irroittaa V8 reaktiotankoja, mutta en saanut kunnolla paikalleen. Käsillä sattui olemaan murtohaarukka niin en jaksanut ruveta modifioimaan ulosvetäjää vaan irroitin murtohaarukalla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Vata siellä on nyt paikallaan, taidan jättää sen yöksi kiinni, ei huvittaisi taas hakata holkkia irti navasta.
    Eipä ollut tukivarsi Vatalla irronnut eikä sitä saanut enää yhtään kireämmälle. Vatan rakenne ei ole kovinkaan hyvä jos tukivarsi on oikeasti jumissa, tuo vipumallinen antaa kiristää paljon enemmän ja kiristyskin on kätevämmässä paikassa. Laitoin taas tuon CD-Cardic mallin ja muutaman kiristyksen jälkeen tukivarsi pamahti irti. Näyttää tuo kestävän vaikka haarukkaa tuli muokattua aika reippaasti.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Heräteostin tuon 80-4027 ulosvetäjän.
    Aika runsaasti pitää tuota Vataa muokata ennen kuin se sopii (eikä se vieläkään täysin sopiva ole). Lisäksi se keskellä oleva jenkatappi saisi olla hiukan pidempi, nyt jenkaa ei voi kiertää kokonaan varren sisään tai avauskulma jää liian jyrkäksi.

    Yritän ottaa alatukivarsia irti, toinen lähti tuolla muokatulla CD-Cardic mallilla hyvin helposti. Toisella puolella on taas täysi jumi, olen siinä nyt vuorotellut molempia ja välillä hionut Vataa paremmin sopivaksi. Vata siellä on nyt paikallaan, taidan jättää sen yöksi kiinni, ei huvittaisi taas hakata holkkia irti navasta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Kumpikohan seuraavista on se, minkä saa toimimaan e39:n nivelien kanssa? Niin ja kysymys: Tartteeko edes modata, jos tarkoitus ottaa vain raidetangon päät irti iskarienvaihtoa varten?

    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-4064 (ei kuvaa)
    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-4027 (kuvan perusteella vata)
    Heräteostin tuon 80-4027 ulosvetäjän. Jos nyt oikein katselin, niin tuo 80-4064 on ihan erilainen, sellainen musta perinteinen. Sitten siellä on vielä yksi aika järeä malli, taisi maksaa 39€. Mutta siinä ei taida leuat aueta tarpeeksi. Ja sitten vielä yksi ihmemalli jossa on vain "lattaraudat" leukojen välillä. Noita kumpaakaan ei näytä olevan web-kaupan sivuilla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Joo, kävinpä siellä Osasilla tänä aamuna ja olihan niitä Cd-cardic ulosvetäjiä varastossa, niin otin sitten yhden semmoisen. Näyttäisi ihan pätevältä, eikä ole pahan hintainen (33,35 e) jos kerran kestääkin hyvin.
    Minä kävin Motonetissa katselemassa ja olihan siellä monenlaisia malleja, jäi kuitenkin ostamatta. Yksi malli näytti sellaiselta joka ehkä toimisi ilman suurempia muokkauksia.

    Mutta pitäisi vain askarrella tuohon nykyiseen joku jatkopala jotta avaumaa saisi suuremmaksi. Tuostahan on myynnissä tällainenkin versio:
    .

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Joo, kävinpä siellä Osasilla tänä aamuna ja olihan niitä Cd-cardic ulosvetäjiä varastossa, niin otin sitten yhden semmoisen. Näyttäisi ihan pätevältä, eikä ole pahan hintainen (33,35 e) jos kerran kestääkin hyvin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    onkohan tästä mihinkään:



    näyttäisi olevan samanlainen kuin amerikan mailla myytävänä oleva:



    Ja Ebay linkit:



    Last edited by miccou; 10-06-2013, 08:12.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Onko tästä lisäkokemuksia, kestääkö? Onkohan tuo ns. kopio siitä bmw:n omasta työkalusta? Pitäs ostaa ulosvetäjä tulevalla viikolla.
    Äkkiseltään näyttäisi BMW:n työkalun kopiolta. BMW:n orkkistyökalun hinta Saksasta hieman alle 200€, löytyy numerolla 83300491933 (312240).

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Ok, kyllä tuo vahvasti näyttää siltä, että poikkean aamulla Osaset-kaupassa kysymässä tuota vekotinta. Raidepäät sillä varmaan lähtee ehjänä muutenkin. Jos noita muita varsia vaihdan, niin ne vaihtuu sitten kun ne on rikki muutenkin.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Oletkos tällä vaihdellut vielä noita tukivarsia ja saitko toimimaan alatukivarsien ja reaktiotankojen kanssa? Ei olis kovin pahan hintainen, jos vain kestää. Sattuu olemaan Osaset tuossa aika lähellä, niin voisi melkein käydä kysymässä tuota. Jos ei saa, niin sitten tuo Schmiedmannin vekotin on aika vahvoilla. Ebay-hinnat näkyy olevan samaa luokkaa.
    Olen vaihdellut, tuo kestää kyllä, mutta ei sovi kunnolla paikalleen kaikkiin tukivarsiin ja viimeksi tuota juuri manasin reaktiotankojen kanssa. Tuota pitää hakata pohjaan eikä siltikään yllä kunnolla pallonivelen päälle vaan voi lipsahtaa irti siitä päästä. Ja pohjaan hakkaamisella menee suojakumit rikki...

    Muokkasin tuota äskettäin aika reippaasti (suurensin haarukan aukkoa ja lyhensin haarukkaa) mutta en ole vielä testannut. Laatikollinen Lemfördereitä kylläkin saapui, joten varmaankin se tässä jossain vaiheessa tulee testattua.

    Leave a comment:

Working...
X