Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sami
    replied
    Originally posted by Leka
    En ole käyttänyt haarukkaa kun 2 kertaa, ensimmäisen ja viimeisen... Ja kävi juuri niin kuin Kentsulla, hermojen menetys puuttuu vielä tuosta listasta.

    Haarukkaa käyttänyt tasan 1 kerran ja ei lähtenyt e39 nivel irti ...suojakumi paskaks ja haarukka poikki (alkuperäinen bmw työkalu)....Paras ja nopein keino jatkolla hakata nivel irti heloineen...vaihtaa tällä keinolla varttiin tukivarren...Mutta taasen että mun keino vaan tukivarren vaihtoon...Eli ei tarvii laittaa samaa takasi..

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Kentsu
    Haarukallakin irroitus voi olla yllättävän hikistä, ja joskus menee suojakumit pas2, joskus ehkä säilyy ehjänä.
    En ole käyttänyt haarukkaa kun 2 kertaa, ensimmäisen ja viimeisen... Ja kävi juuri niin kuin Kentsulla, hermojen menetys puuttuu vielä tuosta listasta.

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Originally posted by TJJ
    Entäs haarukka? Tekeekö sillä mitään? Sillä taitaa mennä nivelen suojakumit rikki? Ja lekakin pitäisi olla..

    Etuiskarien vaihdossa yritin irrottaa raidetankoa tämän tapaisella (ei kuitenkaan Biltemasta ostetulla), mutta eihän se mahtunut ja sitä sitten piti muokata hiomakoneella... Lopputulos oli muutama tunti kiroilua ja hajonnut ulosvetäjä.
    http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_1254iso.jpg
    Just, on tullut kokeiltua tuota samoin fiiliksin itsekin ja tosiaan ei toimi. Tuo on mullakin mitä Leka ehdotti, hyvä on. Tuossa "biltema-mallissa" ei muuten riitä edes avauma esim. E39:n reaktiotangon irroitukseen pyörän päästä.
    Haarukallakin irroitus voi olla yllättävän hikistä, ja joskus menee suojakumit pas2, joskus ehkä säilyy ehjänä.
    Parikymppiä tuollanen parempi ulosvetäjä maksaa, pieni raha siitä minkä määrän säästää vitutuksessa.
    Last edited by Kentsu; 28-07-2006, 20:44.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Entäs haarukka? Tekeekö sillä mitään? Sillä taitaa mennä nivelen suojakumit rikki? Ja lekakin pitäisi olla..

    Etuiskarien vaihdossa yritin irrottaa raidetankoa tämän tapaisella (ei kuitenkaan Biltemasta ostetulla), mutta eihän se mahtunut ja sitä sitten piti muokata hiomakoneella... Lopputulos oli muutama tunti kiroilua ja hajonnut ulosvetäjä.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by TJJ
    Mistä löytyy kunnollinen ulosvetäjä joka myös toimii ja varmasti sopii/mahtuu E39:n raidetangon, reaktiotangon ja alatukivarren irroittamiseen? Lekan käyttäminen ei oikein innosta... Eli tämän kuvassa olevan BMW:n osan näköinen, mutta jonka saisi ostettua tarvikeliikkeestä:
    Taas Lekaa

    Mutta tuommoinen Osasilta hankittu ulosvetäjä on ainakin tähän saakka kestänyt aika rankkaakin käsittelyä. B-teman vehkeet on syytä unohtaa... Sitten on vielä ne ammakäyttöön tarkoitetut työkalut tietty, mutta silloin puhutaan jo eri hintaluokan vehkeistä.

    Leave a comment:


  • Sami
    replied
    Originally posted by TJJ
    Mistä löytyy kunnollinen ulosvetäjä joka myös toimii ja varmasti sopii/mahtuu E39:n raidetangon, reaktiotangon ja alatukivarren irroittamiseen? Lekan käyttäminen ei oikein innosta... Eli tämän kuvassa olevan BMW:n osan näköinen, mutta jonka saisi ostettua tarvikeliikkeestä:
    Noi nivelet on tosi tiukassa yleensä ja tuo työkalukaan ei ole avain onneen eli voi mennä pasaksi ennen kun lähtee irti...Itse olen käyttänyt taktiikkaa että lyömällä irti ja silloin lähtee yleensä se hela mukana...sitten rälläkällä nivelen juuresta poikki ja ruuvipenkissä nivelen jämä pois helasta vasaralla kevyesti lyömällä kun rälläköinnin lämpö on saanut liitoksen löystymään...Sitten vaan hela takaisin paikoilleen parhaalla katsomallaan tavalla...Tämä tietysti toimii vain jos vaihdat tukivarren etkä laita samaa osaa takaisin paikoilleen...

    Leave a comment:


  • TJJ
    started a topic Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

    Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

    Mistä löytyy kunnollinen ulosvetäjä joka myös toimii ja varmasti sopii/mahtuu E39:n raidetangon, reaktiotangon ja alatukivarren irroittamiseen? Lekan käyttäminen ei oikein innosta... Eli tämän kuvassa olevan BMW:n osan näköinen, mutta jonka saisi ostettua tarvikeliikkeestä:
    Attached Files
Working...
X