Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Itsellänikin hakusalla sellainen toimiva ulosvedin näiden E38/E39 nivelin irroitukseen. Ebayssä on kyllä ilmoitusten perusteella sopivia... Avaumahan suurin tekijä on, kun perus ulsovetäjissä se ei riitä.

    Murtohaarukalla en ole vielä koskaan saanut mitään aikaan. Toki nuo lekallakin irtoaa kuten monesti jo todettu, mutta kiva apuhan tuollainen sopiva ulosvedin olisi.

    Leave a comment:


  • Jaanis
    replied
    Onkos ulosvetäjäasioissa viisastuttu vai edelleenkö vanhan liiton moska ja haarukka on voimissaan?

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Kävin hakeen tuon sarjan. Hyvin toimi E39:ssäkin, kunhan ensin lyhensi nuita kapeimman haarukan piikkejä sentin ja muotoili sitten vähän nousua uudelle alulle. Täyspitkänä haarukan piikit tökkäs napakannattimeen ennen kuin kooni pamahti irti. Lyhentämisen jälkeen ei tartenu ku pari iskua moskalla ja nätisti lopsahti koonit irti vittuilematta.

    Muutenki koko homma (etualatukivarsien, reaktiotankojen ja koiranluiden vaihto) meni joutusasti, ku tuli haettua verkkovirtakäyttönen pulttikone. Vähä eri tahtiin nyloc-mutterit liikkuu ku käsin nylpyttämällä.

    Kaikki puslat oli ihan finito. Reaktiotankojen ja alatukivarsien puslia pystyi kääntelemään tai vääntelemään sormivoimin, kun otti keskiholkista kiinni etusormella ja peukalolla. Ja ei ne nivelpäätkään mitään riimaa ollu.

    Vielä pitäs raidetangot ja kaikki takatukivarret vaihtaa ja sitten suuntauskelle. Eiköhän tuo sitten kolina ja urissa hkeminen lopu.
    Jep. Hyvin toimi bilteman lyöntihaarukkasarja Ha2 kuvailemalla tavalla. Pienimmälle haarukalle vähän hiomakonetta ja hyvin lähti nivelet.
    Vaihtoon meni siis reaktiotangot, alatukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Jos haarukoita hakee, niin lyö kympän lisää hintaa ja ottaa tällasen näppärän sarjan KLIK

    Saa kiinni paineilmatalttaan tarvittaessa ja oman E34:n keulan ropaamisessa ihan toimivaksi todettu manuaalisesti moskalla paukutettaessakin. Oli passelin loiva nousu tossa isossa haarukassa että pysy hyvin paikallaan kun sitä löi.
    Kävin hakeen tuon sarjan. Hyvin toimi E39:ssäkin, kunhan ensin lyhensi nuita kapeimman haarukan piikkejä sentin ja muotoili sitten vähän nousua uudelle alulle. Täyspitkänä haarukan piikit tökkäs napakannattimeen ennen kuin kooni pamahti irti. Lyhentämisen jälkeen ei tartenu ku pari iskua moskalla ja nätisti lopsahti koonit irti vittuilematta.

    Muutenki koko homma (etualatukivarsien, reaktiotankojen ja koiranluiden vaihto) meni joutusasti, ku tuli haettua verkkovirtakäyttönen pulttikone. Vähä eri tahtiin nyloc-mutterit liikkuu ku käsin nylpyttämällä.

    Kaikki puslat oli ihan finito. Reaktiotankojen ja alatukivarsien puslia pystyi kääntelemään tai vääntelemään sormivoimin, kun otti keskiholkista kiinni etusormella ja peukalolla. Ja ei ne nivelpäätkään mitään riimaa ollu.

    Vielä pitäs raidetangot ja kaikki takatukivarret vaihtaa ja sitten suuntauskelle. Eiköhän tuo sitten kolina ja urissa hkeminen lopu.
    Last edited by Ha2; 30-10-2009, 10:39.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Jos haarukoita hakee, niin lyö kympän lisää hintaa ja ottaa tällasen näppärän sarjan KLIK

    Saa kiinni paineilmatalttaan tarvittaessa ja oman E34:n keulan ropaamisessa ihan toimivaksi todettu manuaalisesti moskalla paukutettaessakin. Oli passelin loiva nousu tossa isossa haarukassa että pysy hyvin paikallaan kun sitä löi.
    Last edited by Macke; 21-10-2009, 10:29.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Selvä, kiitos. Ostan haarukan. Lyödä kyllä osaan.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Kävin tänään katteleen nuita ulosvetäjiä Työkalutorilla Oulussa. Yks reilu parikymmentä euroa maksava oli kyllä ihan pätevän näkönen jo. Toisaalta mietin kyllä sitten tuota haarukkaakin, ku sellasta pyörittelin käsissä. No pitää vielä pähkäillä vähä. Homman joudun tekemään kuitenki hallin lattialla.
    Et tarvitse mitään muutakuin murtohaarukan, jotain "crc":tä, asennus into sekä asennus KALJAA salkun.


    Lähtevät ihan kätevästi irti kun tuon murtohaarukan lyöt nivelen väliin ja "moskalla"

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Kävin tänään katteleen nuita ulosvetäjiä Työkalutorilla Oulussa. Yks reilu parikymmentä euroa maksava oli kyllä ihan pätevän näkönen jo. Toisaalta mietin kyllä sitten tuota haarukkaakin, ku sellasta pyörittelin käsissä. No pitää vielä pähkäillä vähä. Homman joudun tekemään kuitenki hallin lattialla.

    Leave a comment:


  • Rubu
    replied
    Meillä on töissä ihan perinteinen haarukka joka tökätään pallon ja olka-akselissa olevan teräsholkin väliin. Mutteri tietysti pois ensin nivelestä.
    Lekalla kerran tai kahdesti perään ja nivel on irti.

    Leave a comment:


  • bmw e34
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.

    Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.

    Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
    juu ei, älä mene missään nimessä möykkäämään sitä, ei siellä kyllä edes mahdu lyömään kunnolla millään. itse kun vaihdoin pelkät reaktiotangot ja käytössä oli 4-pilari nosturi niin siitä huolimatta sain turattua siinä reilu parituntia josta kyllä suurin osa meni aluksi ihmettelyyn että miten homma hoituu sekä pohjapanssarin yms. muun muovi roippeen irroittamiseen ja takaisin laittoon. suurin työ oli oikeastaan irroittaa ja asentaa :

    - pohjapanssari
    - jarrujen ilmanohjaimet
    - puslapään suojakotelot

    kätevimmin se nivelpää irtoaa kun rengasraudalla tms. laittaa vääntöä ja vuoroin kirii sitä ulosvetäjän ruuvia.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Tällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:

    Tuohan näyttää hyvältä, tekisi mieli tilata vaikka ei tuollaiselle juuri nyt olekaan käyttöä.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Tällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:



    Ei ollu pahan hintainen ja alatukivarsien pallot paukahti auki niin ettei ketään! Omasta E34:sta olen vaihtanut kaikki staagit keulaan kans ja tuosta satsista olisi ollut kyllä verraton apu siihenkin hommaan. Tuon setin laatu yllätti positiivisesti jo pelkästään hiluja hypistelemällä ja hienostihan ne toimi käytännössäkin.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.

    Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.

    Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
    On alumiinia, älä irroita pelkällä lekalla ja raudalla.

    Itse ostin täälläkin mainitun VATA-merkkisen motonetistä, tuntuisi kestävän, kyllä joutui vähän muokkaamaan nauhahiomakoneella ja rälläkällä. Ei mahdu kunnolla paikalleen muutoin.

    Tuolla jännitykseen, ja kaikki irtosi lyömättä lainkaan...

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.

    Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.

    Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Nisti View Post
    Osaset/CD-Cardic ulosvetäjä toimi loistavasti. Hiukan joutui modaamaan että sai alatukivarren ja reaktiotangon pois. Suosittelen
    Sitä mitään modata tarvii, menee kyllä moskalla napauttelemalla riittävän "syvälle"

    Leave a comment:

Working...
X