Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw e34
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mihin kohtaan se "ammattilainen" tuolla lyö E39:n alumiinisissa osissa?
    aivan !. ei välttis ole nohevin siirto alkaa pieksemään moskalla alumiinista tehtyjä alustan osia :think.
    TJJ. loppuiko sinulla tuosta vetimestä se korkeus tuossa ylimmässäkin asennossa ?. (kuvan perusteella olisi 2 eri korkeussäätöä)
    Last edited by bmw e34; 10-06-2009, 17:33.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    No kokeile lenkkiin kolauttaa jos arveluttaa tukivarren päähän sivusta lyödä.
    Kävele BMW merkkiliikkeen pajan ovesta sisään ja kysy vanhimmalta asentajalta millä ottavat kolmeysin nivelen pois. En usko että käyttävät ulosvetäijä. Enivei moskalla lähtisin kokeilemaan. En ole yhtään nivelpesää vielä rikkonut.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ammattilaisten käyttämä joka merkissä ja mallissa
    Mihin kohtaan se "ammattilainen" tuolla lyö E39:n alumiinisissa osissa?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by bmw e34 View Post
    tässä säikeessä näyttääkin olevan jo jonninmoisia kanditaatteja _oikeaksi_ulosvetäjäksi, tyyliin loppuelämän investointi eikä mikään kertakäyttöinen resu joka hajoaa ennenkuin ensimmäinenkään nivel on irti. mallia biltema on kerran tullut kokeiltua, hajoitettua ja todettua se paskaksi. mutta onko tällaisista stahlwillen tekeleistä kellään kokemusta, tarkoitan että miten on sopivuus E30-E65 ?. minun käsityksen mukaan bmw :n OEM työkalut valmistaa stahlwille, hazet sekä heyco, kaikki firmat yllättäen saksalaisia.
    sen tähden kyselen kun tuollaisilla pyrkii tuo hankinta hinta olemaan luokkaa: toinen munuainen+oikean käden etusormi niin ei viitsisi kovin montaa ostaa vaan tarkoituksena olisi hommata yleis-ulosvedin joka sopii tarvittaessa myös muihin merkkeihin. näiden vanhojen rouskujen kanssa kun sitä saa varmaan lopun ikäänsä miekkailla niin jos hommaisi kerralla kunnolliset työkalut ettei joka remonttiin tarvisi aina uusia ostaa, tulee se sekin hintoihinsa.

    11041 -vetimellä hintaa ~40€
    12616 -vetimellä hintaa ~68€
    12623 -vetimellä hintaa ~87€
    12623-1 -vetimellä hintaa ~119€


    Ammattilaisten käyttämä joka merkissä ja mallissa

    Leave a comment:


  • bmw e34
    replied
    tässä säikeessä näyttääkin olevan jo jonninmoisia kanditaatteja _oikeaksi_ulosvetäjäksi, tyyliin loppuelämän investointi eikä mikään kertakäyttöinen resu joka hajoaa ennenkuin ensimmäinenkään nivel on irti. mallia biltema on kerran tullut kokeiltua, hajoitettua ja todettua se paskaksi. mutta onko tällaisista stahlwillen tekeleistä kellään kokemusta, tarkoitan että miten on sopivuus E30-E65 ?. minun käsityksen mukaan bmw :n OEM työkalut valmistaa stahlwille, hazet sekä heyco, kaikki firmat yllättäen saksalaisia.
    sen tähden kyselen kun tuollaisilla pyrkii tuo hankinta hinta olemaan luokkaa: toinen munuainen+oikean käden etusormi niin ei viitsisi kovin montaa ostaa vaan tarkoituksena olisi hommata yleis-ulosvedin joka sopii tarvittaessa myös muihin merkkeihin. näiden vanhojen rouskujen kanssa kun sitä saa varmaan lopun ikäänsä miekkailla niin jos hommaisi kerralla kunnolliset työkalut ettei joka remonttiin tarvisi aina uusia ostaa, tulee se sekin hintoihinsa.

    11041 -vetimellä hintaa ~40€
    12616 -vetimellä hintaa ~68€
    12623 -vetimellä hintaa ~87€
    12623-1 -vetimellä hintaa ~119€
    Last edited by bmw e34; 21-10-2009, 18:53.

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Originally posted by TJJ
    Eipä lähtenyt alatukivarsi eikä reaktiotanko tuolla ulosvetäjällä, se on siihen liian lyhyt joten vipu irtosi pultin päästä. Muutaman yrityksen jälkeen luovutin ja otin vasaran käteen...
    Täsmälleen samalla ulosvetäjällä olen kyllä irroittanut reaktiotangon. Hentoisesti vasaralla lyömällä ulosvetäjän päähän se haarukka-osa meni tarpeeksi syvälle nivelen alle, tuossa kun on tuollainen sileä pinta niin ei myöskään syö nivelen kumia.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Eipä lähtenyt alatukivarsi eikä reaktiotanko tuolla ulosvetäjällä, se on siihen liian lyhyt joten vipu irtosi pultin päästä. Muutaman yrityksen jälkeen luovutin ja otin vasaran käteen...

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ
    Pitääpä viikonloppuna kokeilla miten nyt käy raidetangon kanssa.
    Ja sehän toimii! Vähän ruuvausta ja kova pamaus jonka jälkeen raidetangon pää oli irti. Täytyy huomenna kokeilla toimiiko se vielä toisenkin kerran...

    Edit: ja toimihan se toisenkin kerran. Lisäraporttia sitten kun kokeilen ottaa alatukivarren ja reaktiotangon irti.
    Last edited by TJJ; 06-08-2006, 21:39.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ
    Mitähän tuo mahtaa maksaa IKH:lla, siis KU1290? Täytyypäs käydä huomenna katsomassa...
    Ja kyllä se maksaa: 124 euroa. Tosin se näytti hiukan erilaiselta kuin tuo Osaset-malli.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by petteriu
    Vaikka tarkoitettu Audi A6/A8, niin E34:seen toimi todella hyvin Kukko 129-3-A. Pitihän se toki ensin vääntää joku Satajet mutkalle.
    http://www.ikh.fi/ikh2003/media/tuot...losvetimet.pdf s.14 Petteri
    No pahus, tuollahan olisi ollut myös tuo ihan sama Osaset-ulosvedin myynnissä. Mitähän tuo mahtaa maksaa IKH:lla, siis KU1290? Täytyypäs käydä huomenna katsomassa...

    Leave a comment:


  • petteriu
    replied
    Vaikka tarkoitettu Audi A6/A8, niin E34:seen toimi todella hyvin Kukko 129-3-A. Pitihän se toki ensin vääntää joku Satajet mutkalle.
    http://www.ikh.fi/ikh2003/media/tuot...losvetimet.pdf s.14

    Petteri

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Osaset/CD-Cardic ulosvetäjä saapui ja näyttää/tuntuu aika vakuuttavalta tuohon Biltema-versioon verrattuna. Pitääpä viikonloppuna kokeilla miten nyt käy raidetangon kanssa...

    Leave a comment:


  • Jarde
    replied
    Originally posted by TJJ
    Etuiskarien vaihdossa yritin irrottaa raidetankoa tämän tapaisella (ei kuitenkaan Biltemasta ostetulla), mutta eihän se mahtunut ja sitä sitten piti muokata hiomakoneella... Lopputulos oli muutama tunti kiroilua ja hajonnut ulosvetäjä.
    http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_1254iso.jpg
    Tuolla "ulosvetäjällä" ei kyllä tee yhtään mitään! Kaksi tuollaista sain rikki, kun en ensimmäisestä viisastunut. Mulla lähti lopulta pienellä lämmittelyllä ja vasaralla.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Ainoa ja oikea työkalu tähän hommaan on vasara/Leka. Yksi terävä napaus ja nivel on irti. Kaikki muu on leikkimistä.... Holkit lähtee niin että leka vastaan ja vasaralla nopea napautus toiselle puolelle. Eli elämästään ei tässä kohden tarvitse tehdä kovin vaikeaa ja vaarallista.

    Leave a comment:


  • Tappu
    replied
    Ite tulee töissä käytettyä E39:ssä tota työkalua ja hyvin on lähtenyt nivelet irti. Niin kuin sami sanoi, ei sillä haarukalla tee 39:ssä mitään, E46:ssa toimiva työkalu.

    Leave a comment:

Working...
X