Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Tuossa yksi hyvälaatuinen kopio BMW:n orkkistyökalusta. Ei halpa, mutta kerrankin kaikki meni kuten elokuvissa. KLIK

    Leave a comment:


  • EDF7X40
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Helposti tuli kun otti iskaria vähän irti. Ja motonetin ulosvetäjä toimi erinomaisesti: http://m.motonet.fi/fi/tuote/804058/...elen-ulosvedin

    Pamahti siihen malliin nivelet irti, että oli varmaan tiukassa.
    Annan toisen äänen motonetin 80-4058 ulosvetäjälle. Eilen tämän ostin ja avasin e39:n raidetangon ja reaktiotangon pallot ilman ongelmia. Ulosvetäjää ei tarvinnut modata millään tavalla. Ulosvetäjä on pakattu valkoiseen halvan oloiseen merkittömään pahvilootaan, mutta itse vehje oli hyvälaatuisen oloinen. Kierretanko tuli täysin kuivana, joten se pitää rasvata hyvin ennen käyttöä.

    Ensimmäinen raidetangon palloista pamahti auki heti korvan vieressä - laitoin kuulosuojaimet päähän seuraaville.

    /Tommi

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Helposti tuli kun otti iskaria vähän irti. Ja motonetin ulosvetäjä toimi erinomaisesti: http://m.motonet.fi/fi/tuote/804058/...elen-ulosvedin

    Pamahti siihen malliin nivelet irti, että oli varmaan tiukassa.

    Ainoat ongelmat oli rengasliikkeen "momentti" pyöränpulteissa, josta seurauksena hajonnut lukkopultti ja avain. Lisäksi teen jarrut samalla niin oli levyn kiinnitysruuvit porattava irti.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Starck View Post
    Ei kai tuo iskarin alapään irrotus pakollista ole, voihan sitä painaa vaikka tunkilla iskaripakettia hieman ylös parhaaksi katsomastaan kohtaa jotta saa nivelen nuljuteltua pois.

    Toki riippuu nyt paljon että asennetaanko koti tallissa vai jossakin nosturilla.

    Less is More vai miten se nyt menikään
    En kyllä itse saanut ulos sitä kovin helposti. Helpompi melkein irroittaa se iskarin alapää.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Hain varmuudeksi tuon ulosvetäjän mätänetistä.

    Pitikö iskarin alapää irrottaa että saa reaktiotangot vaihdettua?
    Luulin että tarvitsee, mutta piruuttani kokeilin ilman ja juuri ja juuri se mahtuu sieltä pois ilmankin...pientä veivaamista vaatii, mutta kyllä tulee...

    Mitä tulee tuohon ulosvedinasiaan niin ei tuo motonetin malli ainakaan ilman muutostöitä käy. Haarukka on paras kyllä. Varsinkin kun näillä on taipumusta juuttua perinpohjin vielä.

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Pitää, jonkun verran iskaria nostaa, että nivelpää mahtuu pois.
    Ei kai tuo iskarin alapään irrotus pakollista ole, voihan sitä painaa vaikka tunkilla iskaripakettia hieman ylös parhaaksi katsomastaan kohtaa jotta saa nivelen nuljuteltua pois.

    Toki riippuu nyt paljon että asennetaanko koti tallissa vai jossakin nosturilla.

    Less is More vai miten se nyt menikään

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Pitää, jonkun verran iskaria nostaa, että nivelpää mahtuu pois.
    Last edited by zener; 02-10-2016, 10:45.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Hain varmuudeksi tuon ulosvetäjän mätänetistä.

    Pitikö iskarin alapää irrottaa että saa reaktiotangot vaihdettua?

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Juu en ole ostettua työkalua rälläköinyt, se olisikin saattanut auttaa asiassa. Noita halpismallin kiristettäviä avaajia en vaan saanut tarpeeksi syvälle, ihan sama mitä tein. Hätävarana mukana ollut lyöntihaarukka pelasti pulmasta, eikä tarvinut kävellä pappakerhon tallilta kotiin. Mutta pannaan nyt vähintään puoliksi oman osaamattomuuden syyksi, jos nämä muilla toimivat.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Tohon kidan syvyyteen sen verran et kun antaa vähän rälläkkää ja tekee kidasta leveämmän niin hyvin mahtuu ja on monet tukivarret irroitettu. Haarukka on toki toinen hyvä vaihtoehto, pitää vaan varoa et ei ltö siitä jarrun pölypellistä läpi.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jotakin olet tehnyt väärin, jos tuo aiemmin linkitetty on ollu käytössä ja ei saa irti. Monta E38 ja E39 tukivartta tolla jo vaihtanut.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Minä en ole kahdesta omistamastani e39:stä saanut kumpaakaan etupään tukivartta pallonivelpäästä irti kyseisen irrotustyökalun näköisillä vimpaimilla. Omistan sekä Bilteman, että Motonetin myymän version. Kummankaan kidassa ei syvyys riittänyt, vaan ne pakittivat pois paikoiltaan kiristäessä.

    Motonetin muutaman euron lyhyt ja aika jyrkällä kiilalla oleva lyöntihaarukka on ollut toimiva työkalu. Yksi kunnon napsu kilon moskalla ja nivel on auennut. Halpa ja varma. Toki sekin on mahdollista, etten vain osaa tuota kiristettävää työkalua käyttää.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tuolla oon irrotellu tukivarsia niin E38 ku E39.
    Kiitos. Halusin varmistaa että ei mee hirveeks säätämiseks työkalujen kanssa sitten ku auto on pukeilla.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    http://m.motonet.fi/fi/tuote/804058/...elen-ulosvedin

    Tuollako saa reaktiotankojen nivelet irti?
    Tuolla oon irrotellu tukivarsia niin E38 ku E39.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied


    Tuollako saa reaktiotankojen nivelet irti?

    Leave a comment:

Working...
X