Otetaas tämä ketju taas ylös. Jokohan joku osaisi antaa varmaan vinkkiä, millä ulosvetäjällä tai -vetäjillä tuo E39 etunivelten vaihtojumppa sujuu kivuttomimmin? Esimerkiksi tuolla VMtoolsin verkkokaupassa on ulosvetäjiä kohtuulliseen hintaan, kun vain tietäisi mitä ostaa..
Otetaas tämä ketju taas ylös. Jokohan joku osaisi antaa varmaan vinkkiä, millä ulosvetäjällä tai -vetäjillä tuo E39 etunivelten vaihtojumppa sujuu kivuttomimmin? Esimerkiksi tuolla VMtoolsin verkkokaupassa on ulosvetäjiä kohtuulliseen hintaan, kun vain tietäisi mitä ostaa..
Hyvät kokemukset on Kukon vastaavista, noista postaamistasi kuvista vastaavat lähinnä tuota ensimmäistä ja viimeistä mallia. 200e investointi voi tuntua isolta, mutta kyllä se kannattaa. Siis jos haluaa itse vaihtaa nivelet. Yhdellä ei kunnolla pärjää, mutta noi kaksi riittävät useimpiin kevyessä kalustossa vastaan tuleviin palloihin.
(näissä aidolla ja halpiksella on muuten yllättävä paljon eroa... vink)
minä sitten ostin tuon kuvan 2, stahwille 12623-1_ulosvetäjän hintaan 132 € (myyjä vaihtui ja hinta samalla). ja kun irroitti tuon "välipalan" niin se on justiinsa sopiva reaktiotangon vaihtoon, ei liian pitkä eikä liian lyhyt . lähti muuten oikeen komeasti paukahtaen kun punoi sen ruuvin kunnolla kireälle ja sitten antoi kevyen iskun siihen ulosvetäjän päähän. itse hommasin tuon "muuttuva avauksisen" vetimen sen vuoksi että sitä voi tosiaan käyttää myös muuhun ja muihin merkkeihin. siinäkin oli sama huomautus : "sopii muun muassa AUDI A6/A8 sekä muut joissa alumiiniset tukivarret sekä ahtaat tilat".
Tuossa muuten malli, jos joku haluaa etsiä halpoja kopioita. KLIK
Halpaa ku makkara. KLIK
VATA ulosvetäjä on aikalailla saman näköinen ja maksaa jotain 30€. Ei olla vielä saatu hajalle...
Myös ikhn myymä isompi malli kestää muuten muta kierteet menee tapista jos oikein kunnolla vääntää. Nämä molemmart em siis kirkkaita ja työstöjäälki moitteeton, varmaan muitakin kopioita löytyy. Vältä mustia ja valupurseisia- Bilteman musta ei kestä mitään, testattu vuosia sitten ja samaa myynnissä edelleen näyttäisi olevan... Kannattaa laittaa vetäjä jännitykseen ja antaa kunnon napakka kohdennettu isku siihen rautaan (pyörännavan runko-osaan) jonka läpi ulosvedettävän pallonivelen kartiotappi menee, siis sivusta päin. Näin irtoaa lähes poikkeuksetta, perustuu siihen että kartiorengas muuttaa hieman muotoaan iskun voimasta jolloin siinä oleva jännitykseen vedetty pallonivelen kartiotappi putoaa pois.
Sinä varmaankin osaat sitten kertoa miten noita alkuperäisiä huoltotyökaluja saa tilattua? Haluaisin työkalun 51 2 090 (muoviohjain lukon vastakappaleen säätöä varten) mutta miten ihmeessä se tilataan paikallisen merkkiliikkeen kautta?
T70 tuohon numerosarjan eteen niin onnistuu tilaaminen. Aika kuupoja varaosamyyjiä jos ei tota muista, mitenkähän onnstuvat saamaan omalle korjaamolle työkaluja??
Motonetin valikoimassa on muuten yksi potentiaalisen oloinen palloniveltyökalu (Pallonivelen ulosvetäjä HD, ei kuvaa, 19,90€). Vastaa aika lailla tuota Kukko KU1291 mallia. Ei vaan ole vielä päässyt kenttätestiin.
Pienellä rälläkkämodilla tuota Motonetin HD kalua tuli käytettyä raidepään ulosvetäjänä, toimi ainakin siihen aivan hyvin.
Sinä varmaankin osaat sitten kertoa miten noita alkuperäisiä huoltotyökaluja saa tilattua? Haluaisin työkalun 51 2 090 (muoviohjain lukon vastakappaleen säätöä varten) mutta miten ihmeessä se tilataan paikallisen merkkiliikkeen kautta?
Tämä kiinnostaa minuakin. Kyselin kerran Metrosta BMW:n liitintyökalusarjaa huonolla menestyksellä. Varaosamyyjä kyllä muisteli, että joskus jollekin asiakkaalle tilattiin joku työkalu, mutta mites se nyt meni... järjestelmä kun ei numeroa tuntenut, niin se jäi siihen. Veikkaisin kuitenkin, että heillä itsellään on tuo vastaava salkku ja jotenkin he ovat sen hankkineet..?
No sattuu lukemaan mut on sairastamassa kotona. Koitan muistaa kattoo ku pääsen taas työmaalle.
Sinä varmaankin osaat sitten kertoa miten noita alkuperäisiä huoltotyökaluja saa tilattua? Haluaisin työkalun 51 2 090 (muoviohjain lukon vastakappaleen säätöä varten) mutta miten ihmeessä se tilataan paikallisen merkkiliikkeen kautta?
tässä säikeessä näyttääkin olevan jo jonninmoisia kanditaatteja _oikeaksi_ulosvetäjäksi, tyyliin loppuelämän investointi eikä mikään kertakäyttöinen resu joka hajoaa ennenkuin ensimmäinenkään nivel on irti. mallia biltema on kerran tullut kokeiltua, hajoitettua ja todettua se paskaksi. mutta onko tällaisista stahlwillen tekeleistä kellään kokemusta, tarkoitan että miten on sopivuus E30-E65 ?
Hyvät kokemukset on Kukon vastaavista, noista postaamistasi kuvista vastaavat lähinnä tuota ensimmäistä ja viimeistä mallia. 200e investointi voi tuntua isolta, mutta kyllä se kannattaa. Siis jos haluaa itse vaihtaa nivelet. Yhdellä ei kunnolla pärjää, mutta noi kaksi riittävät useimpiin kevyessä kalustossa vastaan tuleviin palloihin.
(näissä aidolla ja halpiksella on muuten yllättävä paljon eroa... vink)
Motonetin valikoimassa on muuten yksi potentiaalisen oloinen palloniveltyökalu (Pallonivelen ulosvetäjä HD, ei kuvaa, 19,90€). Vastaa aika lailla tuota Kukko KU1291 mallia. Ei vaan ole vielä päässyt kenttätestiin.
Liian lyhyt ja paksu, ei mahdu oikein mihinkään väliin. Kokeilin tuota tuloksetta.
Lopulta meni E39 poikittaisen etutukivarren vaihto yhdistelmällä lyöntihaarukka + vasara (ei kovin kummoinenkaan leka) + kuumailmapuhallin & rost off ice. Eli ensin haarukalla jännitystä niveleen, sitten lämpöä sekä kylmää sopivasti ja lopulta kopautuksia napaan jännityksen ollessa päällä.
Pitkittäistukivarsiin vaihdoin vain powerflexit tukivarsien ollessa kiinni, niin ei tarvinnut tolppia irrotella (eikä ei siis tarvinnut ihmetellä niiden niveltelten irtiottoa).
Motonetin valikoimassa on muuten yksi potentiaalisen oloinen palloniveltyökalu (Pallonivelen ulosvetäjä HD, ei kuvaa, 19,90€). Vastaa aika lailla tuota Kukko KU1291 mallia. Ei vaan ole vielä päässyt kenttätestiin.
Leave a comment: