Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Eikö tuo supply-tila ole akulle huonoksi? Eihän sitä ole käsittääkseni tarkoitettu akun lataamiseen vaan virtalähdekäyttöön?
    Jep. supply-tila on tarkoitettu juuri virtalähteeksi, itse pidän talvella "lumihiutale"-tilassa.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #17
      Itse laitoin myös Terminin sisätilalämmittimen, kun joka tapauksessa sisäpistoke tuli vedettyä CTEK:iä varten. Pelkällä Webastolla sisätilat jäivät omaan makuun vielä turhan viileäksi, vaikka moottori lämpeneekin mukavasti.

      Supply on kiinteä 13,6 V syöttö. Sillä saadaan kuitenkin maksimi 7A virta verrattuna lataustilojen max 5A. Supply tuskin kiehuttaa akkua, jos kytkentäaika jää lyhyeksi ja rajoittuu vain kylmille ilmoille. Kylmänä akku ei kuitenkaan varmasti ota vastaan täyttä 7 ampeeria. Webasto päällä tuotto ei riitä täysin kattamaan edes kulutusta. 24/7 kytkettynä supply varmasti kiehuttaisi akun pilalle.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • dhr
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 207

        #18
        Mistä kohdasta olette tehneet läpiviennin lämppärin sisähaaralle matkustamoon? Löytyykö sieltä jokin valmis läpivienti jota voi hyödyntää, entä tarviiko purkaa moottoritilan puolelta rompetta pois edestä? Tokihan tuo selviää kun asiaan paneutuu, mutta sopivaa ajankohtaa odotellessa kysyn.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #19
          Originally posted by dhr View Post
          Mistä kohdasta olette tehneet läpiviennin lämppärin sisähaaralle matkustamoon? Löytyykö sieltä jokin valmis läpivienti jota voi hyödyntää, entä tarviiko purkaa moottoritilan puolelta rompetta pois edestä? Tokihan tuo selviää kun asiaan paneutuu, mutta sopivaa ajankohtaa odotellessa kysyn.
          Letku ensin apukuskin raitisilmakotelon alla olevaan "sähkölaatikkoon". Sinne pääseen valmiin johtonipun kumisukan kautta tai suoraan tekemällä sen yläpuolelle kulkureitin ja tiivistys perään. Laatikon pohjalla on valmis läpivienti vaaleassa muovissa tai läpiviennin tilalla boksin tuuletusletku kuten itselläni. Jälkimmäisessä tapauksessa työstetään muoviin reikä tuuletushaitarin yläpuolelle ja tiivistettä perään. Tuon kulkureitin näkee sisäpuolelta irrottamalla hanskalokeron alapuolelta verhoilun (lähtee suoraan penkkiä kohti nyppäämällä) ja raottamalla hieman mattoa. Eikä kannata säikähtää, jos sieltä laatikosta pitää tilanahtauden takia muutama ohjausyksikkö käyttää irti.

          Varsinainen plugin kiinnitys oli omalla kohdalla paljon työläämpi. Ainakin M-sport puskimessa siisti asennus vaatii mielestäni umpioiden irrottamisen ja muotoillun alumiinisen puskurirungon takia hieman kiinnityksen vastakappaleen työstöä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • 740i
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 63
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by sirkus View Post
            38:sta ei kyl oo kuvaa mut se oli ja on 39:ssä kiinni niin et laturin + on apuvirran anto navassa ja - iskaritolpan mutterin alla. Mulla on lisäksi molemmissa ollu defan kaapeli tinattuna suoraan ctekin sisään ja tiivistetty sikamassalla. Eli defa/calix kaapelin pää auki niin et saa johdot tinattua laitteen sisään. Tälleen voi vaan tökätä defan pistokkeen kii ku tulee kotiin. Toki defa/calix oma laturi ois paras mut paljon kalliimpi.
            Ok, kiitos. Mihinkä kohtaan sijoitit itse laturin?
            Itse ajattelin tuon johto asian hoitaa vain sillä orggis johdolla hinausläpän kautta puskurissa, sen saa sinne sopivasti piiloon.
            ---
            X6 -09
            Ex:
            X5 -08
            9 x Mercedes
            740i -98

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #21
              Siinä tolpan juures se oli seiskassa, ei kauheesti ollu vaihtoehtoja ku ahdasta on
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Letku ensin apukuskin raitisilmakotelon alla olevaan "sähkölaatikkoon".
                Sama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu

                Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?

                Entäpä CTEKin virtakaapelointi akulle, miten fiksuin toteuttaa? Vai olisiko syytä kuitenkin harkita koko laturin sijoitusta akun läheisyyteen, ongelmaksi tosin tulee siinä vaiheessa laturin 230V kaapelointi.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Sama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu

                  Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?

                  Entäpä CTEKin virtakaapelointi akulle, miten fiksuin toteuttaa? Vai olisiko syytä kuitenkin harkita koko laturin sijoitusta akun läheisyyteen, ongelmaksi tosin tulee siinä vaiheessa laturin 230V kaapelointi.
                  Onko kyse E39:stä?

                  Itse käytin kylmästi maadoitetulla pistokkeella varustettua haaroituspalikkaa. Jätin koko pistokkeen heebeileineen jemmaan kojelaudan sisään, hanskalokeron alla olevan muovin suojiin.

                  Fiksuimmasta en tiedä, mutta itse laitoin laturin plussan suoraan sulakkeella hanskalokeron sulaketauluun. Alkupäästä muistaakseni 9 ensimmäistä sulaketta on jatkuvan virran kiskossa ja siitä löytyy yleensä tyhjä paikka. Kiskon puoleinen pinni on paikallaan. Tyhjään puolikkaaseen voi hankkia pinnit erikseen merkkitiskiltä. Itse juotin piuhan suoraan sulakkeen toiseen nastaan ja suojasin kutistesukalla. Maadoitus sitten lähistölle sopivan ruuvinkannan alle.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Makee28
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 527
                    • Kitee

                    #24
                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Sama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu

                    Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?
                    Jos oikein fiksusti haluaa tehdä,niin hommaa lisäks tollaset-->




                    Tuohon T-haaraan vois saada näppärästi pistorasiat suoraan kiinni ilman erillistä kaapelia.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Onko kyse E39:stä?
                      Kyllä juu, tuo signaturen vessa.

                      Kiitos vinkeistä, hyvää infoa!
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • 740i
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 63
                        • Vaasa

                        #26
                        Nyt on C-Tek E38:ssa ja kohtuullisesti sai sovitettua konehuoneeseen. Ostin laturin lisäksi Defan sisätilapistorasian ja ulkojohtosarjan (50,- eur).


                        Kuva

                        Jonkin verran tuli johtonippuja, joita oli hieman hankala piilottaa, mutta kohtuullisesti sai.
                        ---
                        X6 -09
                        Ex:
                        X5 -08
                        9 x Mercedes
                        740i -98

                        Comment

                        • mortimer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1079
                          • Satulinna kaukomaan

                          #27
                          Originally posted by 740i View Post
                          Nyt on C-Tek E38:ssa ja kohtuullisesti sai sovitettua konehuoneeseen. Ostin laturin lisäksi Defan sisätilapistorasian ja ulkojohtosarjan (50,- eur).


                          Kuva

                          Jonkin verran tuli johtonippuja, joita oli hieman hankala piilottaa, mutta kohtuullisesti sai.
                          Saako tuon sisäpistorasian asentaa auton konetilaan ?

                          i3S -20
                          E30M3 slotcar 1:32
                          XKE FHC 1971
                          Mgb Gt -66
                          T6 -19
                          E91 -08

                          Comment

                          • 740i
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 63
                            • Vaasa

                            #28
                            Originally posted by mortimer View Post
                            Saako tuon sisäpistorasian asentaa auton konetilaan ?
                            Moi,

                            Teippasin sähköteipillä johdon kiinni rasiaan, joten vettä sinne ei pääse. Konetila ei ole koskaan kostunut edes pikapesussa. Muuta syytä kuin kosteus en keksi mikä voisi ongelmia aiheuttaa?
                            Last edited by 740i; 17-11-2007, 21:14.
                            ---
                            X6 -09
                            Ex:
                            X5 -08
                            9 x Mercedes
                            740i -98

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by 740i View Post
                              Moi,

                              Teippasin sähköteipillä johdon kiinni rasiaan (ei kuvassa), joten vettä sinne ei pääse. Konetila ei ole koskaan kostunut edes pikapesussa. Muuta syytä kuin kosteus en keksi mikä voisi ongelmia aiheuttaa?
                              Tuon jälkeen ongelma onkin lähinnä teoreettinen. Vakuutusyhtiön haukat tuohon voi tietenkin takertua, jos auto sattuu kärähtämään. Asteen hifistyneempi vaihtoehto on tehdä CTEK:in liitos suoraan panssarikaapelin jatkeesta ja tiivistää se se esim. liimakutistesukalla tai tiivistemassalla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • petteri
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2007
                                • 48
                                • Kokkola

                                #30
                                Vähän OT: Mutta itselle kävin hakemassa Defan setin jossa tuli mukana 10A akkulaturi.
                                Ei olis muuta kuin asennusta vaille valmis
                                Autoton

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎