Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ismopetteri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 71
    • Turku

    Originally posted by Jonski| View Post
    Jaahas. Meinasin kyllä sitä hintaluokkaa mitä nää uutena on maksanu...
    Niin just, yhtä lailla nekin rikkoontuu. Jotkut vielä herkemmin kun niitä liikkuvia osia on lukumäärällisesti enemmän saanut kun hintalappu ollut isompi. Ei se hinta siihen perustu että osat olisi keijupölystä ja adamantiumista puristettuja äärettömän kestäviä tai iso hintalappu alkaisi taivuttamaan fysiikan lakeja. Samaa muovia niissä on ja samalla lailla se öljy sekoittuu veden kanssa ja pakkasen vaikutus on sama.

    Vanhemmissa ei juurikaan sen yksinkertaisen rakenteen takia vaikuta nämä asiat niin paljon kun se huohotus on esim yhdellä isolla putkella ilmanputsarikoppaan ilman venttiilileitä ja kaasujen kierrätystä.
    E61 523i Touring -09

    Comment

    • Jonski|
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 129
      • Savonlinna

      Niinno eipä entisen 190d mersun kanssa tarvinnu vaivata päätään tämmösellä asialla mutta pitää ne osat tilata niin saa mielenrauhan

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        Originally posted by Jonski| View Post
        Jaahas. Meinasin kyllä sitä hintaluokkaa mitä nää uutena on maksanu...
        Miten auton uushankintahinta liittyy siihen mitä korjaustoimenpiteitä ko.autoille joutuu tekemään 10v kuluttua?
        Tiedän että olen normaalia heikkolahjaisempi mutta en kyllä löydä asiayhteyttä vaikka kuinka miettisin...
        Last edited by Jube; 19-02-2012, 00:04.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • ismopetteri
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 71
          • Turku

          Originally posted by Jube View Post
          Miten auton uushankintahinta liittyy siihen mitä korjaustoimenpiteitä ko.autoille joutuu tekemään 10v kuluttua?
          Tiedän että olen normaalia heikkolahjaisempi mutta en kyllä löydä asiayhteyttä vaikka kuinka miettisin...
          No tietysti niin että kun itse ostat auton uutena ja pidät sen niin ei tarvitse korjata sitä 10v päästäkään seuraava omistaja alkaa sitten vasta kokea rikkoontumiset. Eli ei kannata ostaa käytettyjä autoja, tjsp... emt.
          E61 523i Touring -09

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Älkääs ny. Juur olin lausumassa, että ostakaa diesel, ei jäädy huohottimet Sitten tuli Juben case mieleen
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Hyvin ne jäätyy minulla dieselissäkin, minun ongelmia ei silti kannata noteerata yleisellä tasolla koska minulla on nätisti sanottuna "Poikkeava tuuri"
              Tässä olen 28v odottanut että kyllä se tuuri vielä joskus pakostakin kääntyy, enkä turhaan koska on nimittäin kääntynytkin pariin otteeseen mutta huonompaan suuntaan
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Perlenbacher View Post
                kuulin viimeaikoina että separaattori vaihdetaan joka toisessa isossa huollossa) ja käyttää niitä osia mitä Suomessa on tarkoitus käyttää, eli eristettyä huohotinta. Sillon ei huohottimet jäädy. Piste.
                Tuliko separaattorin vaihtotieto samasta paikasta missä mainittiin tuontiautoista ja eristämättömistä huohottimista? Dieselien huoparullapatien kohdalla saattaa olla vaihtoja, bensojen huohottimia ei todellakaan vaihdeta minkään ohjelman mukaan, ei sitä kukaan suostuisi maksamaan. Eristetytkin on joku onnistunut jäädyttämään sopivalla ajolla, valitettavasti. Sitä mäskiä kun kertyy sopivalla kelillä niin soppa on valmis X5 V8-koneella kärsii törkeästi pahemmin tästä, jäätymisväli saattaa olla pari viikkoa eikä "pakkasosia" ole olemassakaan. Ei oo helppoa talvella.

                Eilen juuri tuli vaihdettua yhteen suomi-autoon eristämätön huohotin joka oli jäätynyt kaksi kertaa.

                Tuo huohotinkin voi jäätyä kahdella tavalla, jos sieltä jäätyy venakopalta tuleva putki, se imaisee öljyn paluuletkun kautta öljypohjasta tavaran imusarjaan. Siihen ei ylipaineventtiili auta.

                En kuitenkaan pitäisi tätä minään överipahana ongelmana, monissa autoissa tuo tukkeutuminen on iskenyt ekan kerran näinä parin kovana talvena, jopa kymmenen vuoden ongelmattoman toiminnan jälkeen. Ihan eristämättömänä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  Joo, en tiedä tuon kerrotun vaihtovälin totuudenperäisyyttä, en käytä autoani merkkiliikkeessä. Toisen käden tietoa muutenkin. Olisko joku jälkeenpäin tullut suositus, voiko olla mahdollista? Puhuin muutenkin vähän kärjistetysti tuossa, mutta eikös se niin ole Cell että aika hyvin saa tässä koneessa mistä nyt puhutaan, minimoitua huohottimen jäätymiset kun laittaa eristetyt kamat ja vaihtaa ne säännöllisesti.

                  (Eikös muutenkin noihin läpällisiin dieseleihin tullut imusarjanvaihdolle kilometrimääräohje kun läppävikoja alkoi löytymään. Joku puhu siitä tuolla läppätopicissa, vai mutuiltiinko siellä?) Eikös se ole vähän sama että kuka suostuu maksamaan imusarjan hinnan ja työt kilometrihuollossa?
                  Last edited by Perlenbacher; 19-02-2012, 13:00.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Saa minimoitua kun laittaa eristetyt kamat, mutta mä olen ainakin niin pihi etten ala ehjiä eristettyjä vaihtamaan likaantumisen takia. Jos siltä tuntuu, niin voihan nuo pesaista puhtaaksi joskus.

                    Jos laittaa vaikka munuaiset tukkoon lisäksi eikä pelkkää 3km matkaa aja vuodesta toiseen, niin pitkät ajat menee riskittä. Jonkun ajotyylillä menee eristämättömällä yli kymmenen vuotta putsaamatta kertaakaan. Nämä on kovin käyttäjäriippuvaisia juttuja... :think

                    Kyllähän niihin dieseleihin joku epävirallinen tuli kun ongelmaa ei seuraamusten takia voitu virallisesti myöntää. Eikä sitä oikein kukaan suostunutkaan maksamaan, revittiin ne läpät vaan veks kun ei vaikuta mihinkään käytössä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Jonski| View Post
                      Jaahas. Meinasin kyllä sitä hintaluokkaa mitä nää uutena on maksanu...
                      ...mikä ei suinkaan mitenkään korreloi vikatiheyden vähyyteen, vaan päinvastoin, paitsi monen kuluttajan vääristyneissä romanttisissa kuvitelmissa.
                      Pienimmät vikatiheydet löytyy keskihintaisista perheautoista ja siitä alas ja ylöspäin mentäessä vikatiheydet kasvaa.
                      Itse asiassa, mitä kalliimpi auto, pääasiallisesti sitä suurempi vikatiheys.
                      Ferrari ja lambot eivät todellakaan enään ole mitään "ikiluukkujia"...varsinkaan Suomen talvessa.

                      Comment

                      • Hanza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1931
                        • Juvan Shell. Requiescat in pace

                        Originally posted by Jube View Post
                        Hyvin ne jäätyy minulla dieselissäkin, minun ongelmia ei silti kannata noteerata yleisellä tasolla koska minulla on nätisti sanottuna "Poikkeava tuuri"
                        Tässä olen 28v odottanut että kyllä se tuuri vielä joskus pakostakin kääntyy, enkä turhaan koska on nimittäin kääntynytkin pariin otteeseen mutta huonompaan suuntaan
                        Johtunee öljystä, jos limaa tekee. Itsellä ei ole tullu yhtään kylmälimaa mobilin esp:llä.
                        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                        t: luft waffel

                        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Se "majoneesi" on öljy-vesiemulsiota, en pysty kuvittelemaan oikein miten öljy tähän vaikuttaa, kun nuo kaksi ainetta eivät sekoitu.

                          edit: siis sekoittuu muttei liukene.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Originally posted by Cell View Post
                            Kyllähän niihin dieseleihin joku epävirallinen tuli kun ongelmaa ei seuraamusten takia voitu virallisesti myöntää. Eikä sitä oikein kukaan suostunutkaan maksamaan, revittiin ne läpät vaan veks kun ei vaikuta mihinkään käytössä.
                            Olisko mahollista että tässä olis joku tuollainen epävirallinen myös?

                            Naurattaa kyllä tuo diesel-homma, mutta noinhan se maahantuoja pääsee vastuusta "itsepä et ole huollattanut kuten pitäisi, oma vika"

                            Ja tuosta ESP öljystä, mullakaan ei ole tullut käytännössä yhtään kylmälimaa, kun viime huollossa sitä on paperien mukaan autoon laitettu. Oikein ihmettelin kun majoneesia on niin vähän ettei sitä edes huomaa ellei tarkemmin kyylää. Oliskohan se öljy jotenkin pirtupitoisempaa joka sitoisi itseensä vettä tjs? Mietityttää vaan voitelun kannalta...
                            Last edited by Perlenbacher; 20-02-2012, 00:29.

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              Originally posted by Hanza View Post
                              Johtunee öljystä, jos limaa tekee. Itsellä ei ole tullu yhtään kylmälimaa mobilin esp:llä.
                              Ei se limaa tee vaan kondensoi vettä ja jäätyy!
                              Last edited by Jube; 20-02-2012, 13:40.
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7432
                                • Oulu

                                Originally posted by Cell View Post
                                Tuo huohotinkin voi jäätyä kahdella tavalla, jos sieltä jäätyy venakopalta tuleva putki, se imaisee öljyn paluuletkun kautta öljypohjasta tavaran imusarjaan. Siihen ei ylipaineventtiili auta.
                                Tämä olikin uutta mulle. Mikäs se toinen jäätyvä paikka tuossa on?

                                Originally posted by Cell View Post
                                En kuitenkaan pitäisi tätä minään överipahana ongelmana, monissa autoissa tuo tukkeutuminen on iskenyt ekan kerran näinä parin kovana talvena, jopa kymmenen vuoden ongelmattoman toiminnan jälkeen. Ihan eristämättömänä.
                                Omassa autossa ollut luultavasti koko auton iän ja varmasti ainakin 6 vuotta mulla samat eristämättömät osat eikä vielä mitään ongelmaa (muuta kuin hapertuvat letkut). Ajo pääasiassa lyhyttä työmatkapätkää. Jonkun kerran olen putsaillut isompia majoneeseja venttiilikopalta lähtevän letkun yläpäästä.

                                Voikohan olla niin, että sopivasti hapertuneet letkut ehkäisee jäätymisen aiheuttamia ongelmia? Ainakaan ylipainetta tuskin voi muodostua jos letkut antaa periksi jostain.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎