Aamun majoneesiuutisia.... Tuli ajeltua vähän pitempää maantieajoa (2 x reilu 200 km) ja tarkkailin majoneesin määrää. Ei se öljykorkissa ollut mihinkään tuossa ekan puolikkaan aikana ollut hävinnyt, vaikka moottori kyllä ehti lämmetä ja kaasuakin välillä painoin. Liekö -15°C lämpötilalla vaikutusta, moottorin lämmöt pyöri 90-93°C välissä. Ehkä majoneesi oli kuitenkin vähentynyt hiukan, mutta kyllä sitä siellä edelleen oli. Niinpä annoin auton seisoa yhden yön lämpimässä tallissa öljykorkki auki. Tämä kuivatti korkin majoneesit tummanruskeaksi töhnäksi.
Käytin myös huonottimen letkun irti venttiilikopasta. Tuolla öljykorkin aukipitämisellä ei näyttänyt olevan vaikutusta sinne asti koska putkessa tilanne oli tämä:
Siis venttiilikopan lähdöstä suunnilleen puoleksi tukossa tuo putki. Kaavin tuosta sitten kaikki töhkät pois, mutta en tietenkään tiedä mikä on tilanne alempana putkessa. Kuvan perusteella näyttäisi kuitenkin että suurin tukkeutumisriski on juuri tuossa aivan putken lähdössä.
Käytin myös huonottimen letkun irti venttiilikopasta. Tuolla öljykorkin aukipitämisellä ei näyttänyt olevan vaikutusta sinne asti koska putkessa tilanne oli tämä:
Siis venttiilikopan lähdöstä suunnilleen puoleksi tukossa tuo putki. Kaavin tuosta sitten kaikki töhkät pois, mutta en tietenkään tiedä mikä on tilanne alempana putkessa. Kuvan perusteella näyttäisi kuitenkin että suurin tukkeutumisriski on juuri tuossa aivan putken lähdössä.
Comment