Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Sain auton eilen pois korjaamolta ja kuulemma huohotusputket oli olleet ihan täynnä vettä... No äijä oli putsannut koko järjestelmän, vaihtanut venttilikopan tiivisteen, pessyt öljyt pois, oli kuulemma ollut koko pohja ihan öljyssä, niin ja oli lisännyt öljyä koneeseen pari desiä. Hintaa en tiedä vielä, kun pitää käydä tänään uudestaan siellä, kun on oikea ihminen paikalla. Mutta pitäisi siis olla nyt kunnossa (taas)...
Mutta ettei uudestaan kävisi näin, niin pitäisi muistaa, että kun ollut kovasti lämpötilan vaihtelua ja sen jälkeen pakkasella lähtee liikkeelle, niin pitäisi tosi kauan auton tyhjäkäynnillä, että mahdollinen tukos ehtii sulaa ennen kuin paine nousee. 20 minuuttia ei nähtävästi riitä... Niin ja puhdistaa ne putket välillä.nyk.Volvo S60 2,4T -02 ex.E39 523iA -96
Comment
-
-
Originally posted by KirsiH View PostMutta ettei uudestaan kävisi näin, niin pitäisi muistaa, että kun ollut kovasti lämpötilan vaihtelua ja sen jälkeen pakkasella lähtee liikkeelle, niin pitäisi tosi kauan auton tyhjäkäynnillä, että mahdollinen tukos ehtii sulaa ennen kuin paine nousee. 20 minuuttia ei nähtävästi riitä... Niin ja puhdistaa ne putket välillä.
Jos siihen ei syystä tai toisesta ole kuitenkaan ollut mahdollisuutta ja on jäätymiselle otolliset kelit niin suosittelen jotain tee-se-itse ylipaineventtiiliä, vaikka öljykorkki niin ettei ole kierretty kiinni mutta ilmastointiteippiä sen verran yli ettei se lennä tiehensä. Tuota patenttia ei kuitenkaan koko talvea kannata käyttää kun jonkun verran se voi vetää raakaa ilmaa (=happea) sieltä imusarjaan häiriten tyhjäkäyntiä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Delphin View PostVoisko laittaa öljymerkin, kellä on ongelmaa. Omassa autossa en ole moista ongelmaa ole huomannu. Piti käydä vielä pihalla aukasemassa huohotinletku ja öljykorkki ja puhtaat oli vaikka ajan 10 km työmatkaa päivittäin. Ehkä sitten eroa ajotavassa tai öljyissä. Ehkä menee offtopic:ksi. Juttelin tuossa joku aika sitten yli 20v bemarin huollossa olleen kaverin kanssa niin hän väitti, että Shell:n öljyjä ei pitäis moottoriin laittaa. 90-luvulla, kun BMW huollossa otettiin Shell:n öljyt käyttöön niin alkoi nokka-akseleita yms menemään ihan eri malliin kuin "Mobil aikaan".
ps. Edes opel ei kulje mobililla...Last edited by dunkelblau; 07-02-2008, 23:37."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Ka... Meninpä avaamaan sen letkun mikä menee kanteen omasta M52B28 koneesta... Aivan täynnä mömmöä! :(.
Ka otin sit koko letkun irti ja putsasin kunnolla ja kaivelin separaattorilta niin paljon kun sain pois. Myös öljytikulle menevä letku irrotettiin ja putsattiin sen minkä siitä pysty.. Maanantaina tilaamaan tiivisteitä yms. ja puuhailee tuota.
btw. mulla ei ollu klemmarii letkussa mikä menee tikulle.. Mut tiukassa oli se prkleen letku.. Asennusveretkin tuli sitä repiessä
BTW. Mitä se separaattori tekee käytännössä? Minkä arvoinen?Last edited by Janza182; 08-02-2008, 19:39.
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostMitä se separaattori tekee käytännössä?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostKiitoksia selkeestä inffosta!
Eikun tuossa jopa mietittiin oisko mitään järkeä tuota hävittää kokonaan.. Mutta taidetaan toistaseks vielä jättää sinne.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Tässä ketjussa nyt ainakin jotain oli aiheesta, mutta itse tunnin kahlauksella löysin juttua vain E39:stä.
Eli pitäisi vaihtaa/vaihdattaa venttiilikopan tiiviste E34 530:seen (-90).
Mitä pitää huomioida sitä vaihdettaessa, onko hyvä jotain muutakin vaihtaa, kuin tuo tiiviste? Öljyt + suodatin luonnollisesti.
Jos liikkeessä maksaa töineen tuon ja parin muun jutun vaihto 400-500€ niin morjens...M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
-
Originally posted by Olapade View Post
Eli pitäisi vaihtaa/vaihdattaa venttiilikopan tiiviste E34 530:seen (-90).
Searchilla varmasti löydät ohjeet niin eri tarvitse OT:tä syöltää m52/m54/huohotin ongelmiin.
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostEn tiiä onko OT:tä mut kerrotaan.
Separaattori 60€
alempi letku ö-tikulle 6€
ylempi kanteen 15€
Ö-tikun O-rengas 1€
Hinnat ennen alennuksia. Pitää tänään käydä romut hakemassa. Pitääpä kattoa tuon vanhan separaattorin sisään mitä se on syönyt kuhan vaihtaa romut..
Comment
-
Comment