memebuy23buy

E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7468
    • Oulu

    #76
    Originally posted by isa View Post
    Minulla 523ia/2000 Vm.
    Ajossa: 96-98 astetta.
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Vastaava manuaali pysyi -15°C ulkolämmöllä 90-93°C välissä.
    Tänään ajelin Oulu->Rovaniemi -välin lämpöjä katsellen, pakkanen vaihteli -20°C ja -25°C välissä eikä ole mitään peitteitä nyt nokalla. Moottorin lämmöt normiajossa 88-92°C välissä, enimmäkseen 90°C kohdalla pysyi. Pitäisikö varalta alkaa termaria hommailla vai onko toi normaali lukema?
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • PNV
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 17
      • Suomi

      #77
      Itellä 530i uus termari ja syyläri. Lämmöt nousee aika hitaasti vaikka ollu lämppärissä ~15min ajon jälkeen 95 asteeseen, mutta tän jälkeen pysyy mitttarin mukaan tarkalleen 95-96 asteen välissä.

      Comment

      • cook
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 382
        • Piilossa

        #78
        mitä tollanen 530d automaattina pitäs kuluttaa näin talvikeleillä seka -ajossa?
        kun tuntu, että kulutus nousi melkein 2 litraa sataselle pakkastem tultua..

        voisko vaikuttaa toi moottorin käyntilämpötila.. lämpee kyllä normaaliin, mutta perhanan hitaasti
        Last edited by cook; 07-12-2012, 22:10.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #79
          Mulla kanssa kestää ajaa yli puoli tuntia, kun on se 15-20 pakkasta, että edes on 80 lämmintä koneessa... Mut vastaavasti jos on koppi perässä tms, niin lämpenee kyllä ihan kohtalaisen nopeesti siihen 88-89...
          Sisätilan puhallus vaikuttaa aika paljon, jäähdyttäähän se tehokkaasti moottoria...
          Mut ehkä tuo termostaatti vähä laskee läpi kuitenkin?
          Äsken kun lähdin hakee kaverin tuosta 15km päästä, niin auto käyntii hetkeksi pihalle, ja ku lähti ajaa (pakkasta -4), niin aika normaalin nopeudella nousi lämmöt, ei ihan normaaliin asti kuitenkaan, mutta huomattavan nopeasti verrattuna tietenkin koviin pakkasiin.

          Meinasin kokeilla laittaa 300:n Volvon termostaatin tuonne ylävesiletkuun, 6,90e...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #80
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tänään ajelin Oulu->Rovaniemi -välin lämpöjä katsellen, pakkanen vaihteli -20°C ja -25°C välissä eikä ole mitään peitteitä nyt nokalla. Moottorin lämmöt normiajossa 88-92°C välissä, enimmäkseen 90°C kohdalla pysyi. Pitäisikö varalta alkaa termaria hommailla vai onko toi normaali lukema?
            Eiköhän se ole ihan ok jos kovillakin pakkasilla pyörii 90'C tuntumassa. Itse uusin termarin kun maantieajossa nousi 85 maksimissaan. Eipä siinä vielä mitään eroa ollut huomattavissa kun uuden laittoi - ainoastaan 90-95 lukemat ajotietokoneesta

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              #81
              Munuaiset tukittuna telttapatjan paloilla ja uusi kesällä vaihdettu termari. Ei pahemmin eroa kesälukemiin, normaaliajossa 93-96 astetta, riippuen kuormituksesta. Alkuperäisellä termarilla oli lämmöt 88-92 astetta. Lämpenee 2 tunnin säteilijälämmityksen jälkeen n. 10 minuutin ajolla noihin lukemiin.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Oxygen
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 103
                • Pori

                #82
                Originally posted by Bomb5 View Post
                Munuaiset tukittuna telttapatjan paloilla ja uusi kesällä vaihdettu termari. Ei pahemmin eroa kesälukemiin, normaaliajossa 93-96 astetta, riippuen kuormituksesta. Alkuperäisellä termarilla oli lämmöt 88-92 astetta. Lämpenee 2 tunnin säteilijälämmityksen jälkeen n. 10 minuutin ajolla noihin lukemiin.
                sama täällä. paitsi et lämmöt pyörii 95-97 ja EI ole telttapatjavirityksiä termarin vaihoin tän vuoden alkupuolella ku jäi pysyvästi iha yhtäkkii auki ja lämmöt oli enään 55-60C moottorissa... no se oliki alkuperäinen termari viel
                Last edited by Oxygen; 10-12-2012, 18:34.

                Comment

                • Vajoo
                  Newbiemmer
                  • Dec 2009
                  • 1
                  • Naantali

                  #83
                  Taitaa olla vähän väärä topikki, mutta kysynpä silti.


                  Auto on 530d manuaali 4/99

                  Lämmöt nousee ekalle viivalle ja salavalikossa asteita 62-65. Lämpökameralla sain letkuista suunnilleen samoja lukemia. Reilusti siis alle sen mitä pitäisi.

                  Vaihdoin termarin, ei vaikutusta. Termari on mallia Motonet. Merkki taisi olla Behr.

                  EGR-termaria ei tuon ikäisessä ilmeisesti ole?! Missä siis vika?

                  Comment

                  • jardahl
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 176
                    • Jyväskylä

                    #84
                    ................
                    Last edited by jardahl; 11-12-2012, 15:02. Reason: väärää infoa..
                    Model S

                    Comment

                    • Viissa
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 31
                      • Varkaus

                      #85
                      Mulla on nyt pari päivää ollu 530d, lämmöt nousee hitaasti ja korkeimmillaan vaan 50-55 astetta, eilen pikkusen matkaa ajelin ja putos heti sinne 48 tienoille.

                      Termari remppaa varmaan pukkaa ja tuon kyllä arvasin jo koeajolla kun autossa oli niin prkleen kylmä.
                      -02 530da m-sport

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #86
                        Originally posted by Oxygen View Post
                        sama täällä. paitsi et lämmöt pyörii 95-97 ja EI ole telttapatjavirityksiä
                        Nuo muotoon leikatut tummanharmaat sisäpuolelta asennetut telttapatjanpalat ovat HIENOT , eikä niitä edes huomaa! Ja ne eivät ole koneen lämpöjen takia, vaan huohottimen jäätymiseltä suojaamiseksi. Kone käy ilman niitäkin ihan samoissa lämmöissä.
                        Last edited by Bomb5; 21-12-2012, 12:01.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • Oxygen
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 103
                          • Pori

                          #87
                          Originally posted by Bomb5 View Post
                          Nuo muotoon leikatut tummanharmaat sisäpuolelta asennetut telttapatjanpalat ovat HIENOT , eikä niitä edes huomaa! Ja ne eivät ole koneen lämpöjen takia, vaan huohottimen jäätymiseltä suojaamiseksi. Kone käy ilman niitäkin ihan samoissa lämmöissä.
                          jaa hienot, muija ei tykkää mut pakko on tosiaa laittaa ku itellä meinas jäätyy majoneesit huohottimee...

                          Comment

                          • Zuuzo
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 441
                            • Etelä-Savo, Pieksämäki

                            #88
                            mulla nousi lämmöt e39 523i:ssä melkein tappiin saakka, lämpömittariin syttyi punavalo palamaan
                            tutkin tilannetta kaupan parkkipaikalla ja toisen puolen nesteletkut oli lähes polttavan kuumia ja toisella puolella jäähdytintä oli sit ihan viileitä joten tais olla joku vika termostaatissa :think
                            kotiin ajelin sitten hiljakseen ( 6 kilsaa matkaa ) ja lämmöt pysyi kurissa tai oikeastaan aavistuksen normaalia lämpöisempänä kävi mitä yleensä mutta ei menny lähellekkään punarajaa
                            mikälie häiriö ollu.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #89
                              Originally posted by Zuuzo View Post
                              mulla nousi lämmöt e39 523i:ssä melkein tappiin saakka, lämpömittariin syttyi punavalo palamaan
                              tutkin tilannetta kaupan parkkipaikalla ja toisen puolen nesteletkut oli lähes polttavan kuumia ja toisella puolella jäähdytintä oli sit ihan viileitä joten tais olla joku vika termostaatissa :think
                              kotiin ajelin sitten hiljakseen ( 6 kilsaa matkaa ) ja lämmöt pysyi kurissa tai oikeastaan aavistuksen normaalia lämpöisempänä kävi mitä yleensä mutta ei menny lähellekkään punarajaa
                              mikälie häiriö ollu.
                              Kannattaisi nyt selvittää pikimmiten mikä aiheuttaa tuollaisen lämpenemisen, ellei kiinnosta kohta vaihtaa kansipahvia/konetta.. E39:ssä tuo lämpömittari on puskuroitu eli se ei näytä todellisia lämpöjä. Kun viisari on punaisella niin lämmöt on niin korkealla, että autolla ei pitäisi enää ajaa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10114
                                • KVLA

                                #90
                                Eihän ole missään vuotoja?Jos ei,niin vesipumppu ja termari koteloineen vaihtoon.Jos ajomääristä ei ole tietoa,tai ovat paljon ajettu.Päälle kunnon ilmaus.

                                Comment

                                Working...
                                X