Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1062
    • Hämeenlinna

    #31
    535 V8 106-110 kaikissa oloissa kait ok kuosissa siis
    Last edited by ongelmalapsi; 24-09-2007, 14:55.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • bmwpower
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 288
      • mäntsälä

      #32
      535 V8 siinä ne 108 asteen hujakoilla pyörii,suhteellisen lämpösenä käy noi kasit.
      e34 M5 touring

      Comment

      • Extremaah
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 143

        #33
        Täällä myös 535i -97 ja koneen lämpötilat jossain 107 yleensä. Kesä lämpimillä oli turun keskustassa parhaimmillaan 115c ja kyllä flektikin huusi Ja nimenomaan kun antaa kierroksia, laskee lämmöt hetkeksi ja nousee taas tohon 107 normaaliajossa.
        Oon myös huomannu, että tuo kasi varastoi sitä lämpöä uskomattoman paljon. Kesällä kun sammutti moottorin, parin tunnin jälkeen oli vielä ~90c lämpöä koneessa. Viisari osoitti suurinpiirtein samaan kohtaan kuin ennen sammutusta.
        On meinaan monet ihmetelly tuota lämpötilaa, kun olen näyttänyt ajotietokoneesta
        BMW e39 535i -98
        Volvo s80 2,4 -02

        Comment

        • ss900
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 104

          #34
          Mikähän lämpötila se on?

          Tietääkö joku, mistä ko. testivalikon kertoma lämpötila mitataan? (KTMP) Mahtaako olla edes todellinen lämpötila vai joku laskennallinen arvo? Meikän E39 540 -98 osoittelee 108°±10° eli 1,2 bar vanhalla paisarikorkilla ei pitäisi olla mahdollista olla kiehauttamatta vettä.. Näin ei ole kuitenkaan käynyt.

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1203
            • GrassLake

            #35
            eikös glykoli/vesi seoksen kiehumispiste ole korkeampi, kun vaan veden?
            ja se vielä 1,2bar paineeseen...

            kannessa taitaa anturi(t) olla.

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by Risto113 View Post
              eikös glykoli/vesi seoksen kiehumispiste ole korkeampi, kun vaan veden?
              Kyllä, esim. Nesteen litkulla kiehumispiste 174 astetta.
              http://www.koivunen.fi/www/koivunenwww.nsf/images/115-77011.pdf/$FILE/115-77011.pdf

              Ed: Mikä on kiehumispiste 50-50 sekoitettuna veteen niin ei ole tietoa, mutta pitkälle toista sataa astetta joka tapauksessa.
              Last edited by Stone; 25-09-2007, 19:33.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • ss900
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 104

                #37
                Ok. Kiehumisen osalta. Mutta eikös normaali jäähdytysnesteenlämpö -indikaatio tule kannesta(neula pysyy suoraan ylöspäin 90°)? Ei kai kannen eri osissa ole niin paljon lämpötilaeroa?

                Comment

                • V-Power
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1333
                  • Varsinais-Suomi

                  #38
                  Mielenkiintoinen aihe.Luulin kyllä et noi kasit käy kylmempänä kun n.110astetta!
                  E36 95 316i Sedan
                  E39 97 540i Touring
                  E46 99 320Ci Coupe
                  E53 01 X5 4,4 V8
                  E65 05 730d
                  F10 11 523i Sedan
                  F90 08 320i Sedan

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1203
                    • GrassLake

                    #39
                    Originally posted by ss900 View Post
                    Ok. Kiehumisen osalta. Mutta eikös normaali jäähdytysnesteenlämpö -indikaatio tule kannesta(neula pysyy suoraan ylöspäin 90°)? Ei kai kannen eri osissa ole niin paljon lämpötilaeroa?
                    ei ole niin suuria lämpöeroja, mutta BMW-inssit on viisaita, kas kun neula on pystyssä hyvin laajalla lämpötila-alueella, riippuen autosta n. 80-115C...

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7459
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Risto113 View Post
                      ei ole niin suuria lämpöeroja, mutta BMW-inssit on viisaita, kas kun neula on pystyssä hyvin laajalla lämpötila-alueella, riippuen autosta n. 80-115C...
                      Näin on, mullakin neula pysyy hyvin tarkkaan samassa paikassa 82-93°C välin ainakin, tuota kuumempia lämpöjä en ole sitten muistanut kunnon helteillä OBC:stä kattoa.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #41
                        Toi lämpötila-anturi ei oo kannessa V8-moottoreissa, vaan vesipumpun ylävesiletkun lähtöputkessa aivan termarin vieressä .. joka taas on 105 asteinen.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • ss900
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 104

                          #42
                          Kumpaa lämpötila-anturia nyt tarkoitit? Se joka näkyy mittaristossa neulana, vai huoltovalikon Test07 (vaimikäsenytoli)? Ja mistähän sen neulan tarkan "asteikon" saisi selville?

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #43
                            Originally posted by ss900 View Post
                            Kumpaa lämpötila-anturia nyt tarkoitit? Se joka näkyy mittaristossa neulana, vai huoltovalikon Test07 (vaimikäsenytoli)? Ja mistähän sen neulan tarkan "asteikon" saisi selville?
                            Samalta anturilta se tieto tulee.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • ss900
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 104

                              #44
                              ?? Kylmän startin jälkeen, kun neula on noussut keskellä asteikkoa pystysuoraan, KTMP on vasta 70°C. Tämän jälkeen neula pysyy hievahtamatta ja KTMP nousee sinne 108°±10°C tienoille. Nimenomaan soutaa noin minuutin syklillä tasaisessa ajossa.

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                #45
                                Originally posted by ss900 View Post
                                ?? Kylmän startin jälkeen, kun neula on noussut keskellä asteikkoa pystysuoraan, KTMP on vasta 70°C. Tämän jälkeen neula pysyy hievahtamatta ja KTMP nousee sinne 108°±10°C tienoille. Nimenomaan soutaa noin minuutin syklillä tasaisessa ajossa.
                                Näinhän se suurinpiirtein on, mutta mitä tarkoittaa tuo viimeinen lause?
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎