535 V8 106-110 kaikissa oloissa kait ok kuosissa siis
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 moottorin käyntilämpötila
Collapse
X
-
Last edited by ongelmalapsi; 24-09-2007, 14:55.-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
-
-
Täällä myös 535i -97 ja koneen lämpötilat jossain 107 yleensä. Kesä lämpimillä oli turun keskustassa parhaimmillaan 115c ja kyllä flektikin huusiJa nimenomaan kun antaa kierroksia, laskee lämmöt hetkeksi ja nousee taas tohon 107 normaaliajossa.
Oon myös huomannu, että tuo kasi varastoi sitä lämpöä uskomattoman paljon. Kesällä kun sammutti moottorin, parin tunnin jälkeen oli vielä ~90c lämpöä koneessa. Viisari osoitti suurinpiirtein samaan kohtaan kuin ennen sammutusta.
On meinaan monet ihmetelly tuota lämpötilaa, kun olen näyttänyt ajotietokoneestaBMW e39 535i -98
Volvo s80 2,4 -02
Comment
-
-
Mikähän lämpötila se on?
Tietääkö joku, mistä ko. testivalikon kertoma lämpötila mitataan? (KTMP) Mahtaako olla edes todellinen lämpötila vai joku laskennallinen arvo? Meikän E39 540 -98 osoittelee 108°±10° eli 1,2 bar vanhalla paisarikorkilla ei pitäisi olla mahdollista olla kiehauttamatta vettä.. Näin ei ole kuitenkaan käynyt.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View Posteikös glykoli/vesi seoksen kiehumispiste ole korkeampi, kun vaan veden?
http://www.koivunen.fi/www/koivunenwww.nsf/images/115-77011.pdf/$FILE/115-77011.pdf
Ed: Mikä on kiehumispiste 50-50 sekoitettuna veteen niin ei ole tietoa, mutta pitkälle toista sataa astetta joka tapauksessa.Last edited by Stone; 25-09-2007, 19:33.
Comment
-
-
Originally posted by ss900 View PostOk. Kiehumisen osalta. Mutta eikös normaali jäähdytysnesteenlämpö -indikaatio tule kannesta(neula pysyy suoraan ylöspäin 90°)? Ei kai kannen eri osissa ole niin paljon lämpötilaeroa?
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View Postei ole niin suuria lämpöeroja, mutta BMW-inssit on viisaita, kas kun neula on pystyssä hyvin laajalla lämpötila-alueella, riippuen autosta n. 80-115C...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by ss900 View PostKumpaa lämpötila-anturia nyt tarkoitit? Se joka näkyy mittaristossa neulana, vai huoltovalikon Test07 (vaimikäsenytoli)? Ja mistähän sen neulan tarkan "asteikon" saisi selville?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by ss900 View Post?? Kylmän startin jälkeen, kun neula on noussut keskellä asteikkoa pystysuoraan, KTMP on vasta 70°C. Tämän jälkeen neula pysyy hievahtamatta ja KTMP nousee sinne 108°±10°C tienoille. Nimenomaan soutaa noin minuutin syklillä tasaisessa ajossa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment