memebuy23buy

E39 moottorin käyntilämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 948
    • Espoo

    #61
    Originally posted by juster View Post
    Eli puhutaan desistä tai kahdesta? En olisi vielä kovin huolissani nesteen kulumisesta, sen verran vähäistä se on. Tuon määrän voi lisätä vaikka tavallista vettä, siitä ei nesteen pakkasen kestävyys juuri muutu.

    Jos haluaa lisätä myös pakkasnestettä, niin suhde veden kanssa 50/50 on hyvä. Tavallinen pakkasneste käy hyvin, ei tarvitse ostaa merkkihuollosta.

    Ok, tuo muutama sentti mitataan siis deseissä. Lähinnä ajattelin, että minkä tyyppistä/väristä litkua tuonne menee? Käytetäänkö E39:ssä vain jotain tietyntyyppistä?

    Lähinnä olin vain huolissani, kun vajuminen on alkanut äskettäin, tason ollessa aikaisemmin vakaa. Pitää seurailla ja ostaa varoiksi ainetta, jos täyttötarve iskee.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #62
      M54 käy näin pakkasilla 80-85 lämmöillä. Lämmöt ei nouse eikä laske kun käyttää tyhjäkäynnillä. Onkohan termostaatti antautumassa vai onko vielä normaalia ja onkohan noin pienellä vajaa lämpöisyydellä mitään merkitystä? Onko M54:ssa muuten 92 vai 97 asteinen termari?

      edit. näin kovilla pakkasilla lämmöt on nyt jääneet 80-82 asteen tuntumaan ja tyhjäkäynnillä laski alimmíllaan 73 asteeseen.. taitaa termarin vaihto olla edessä..
      Last edited by S.P.R; 08-01-2010, 09:40.

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1203
        • GrassLake

        #63
        Originally posted by S.P.R View Post
        M54 käy näin pakkasilla 80-85 lämmöillä. Lämmöt ei nouse eikä laske kun käyttää tyhjäkäynnillä. Onkohan termostaatti antautumassa vai onko vielä normaalia ja onkohan noin pienellä vajaa lämpöisyydellä mitään merkitystä? Onko M54:ssa muuten 92 vai 97 asteinen termari?

        edit. näin kovilla pakkasilla lämmöt on nyt jääneet 80-82 asteen tuntumaan ja tyhjäkäynnillä laski alimmíllaan 73 asteeseen.. taitaa termarin vaihto olla edessä..
        Termari entinen.

        Mulla pysyy m54b30 maantieajossakin aina yli 90C.

        Comment

        • Pasi_K
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 685
          • Tyrnävä

          #64
          Allekirjoituksen kulkineella testailin salavalikosta katsomalla... Ulkolämpötila oli noin -10c. Ajaminen tapahtui noin 60-90km/h vauhdilla.

          Lähtölämpötila 21C
          Sinisen alueen yläreuna 50C
          Seuraava valkoinen viiva 60C
          Viisari suorassa 12km 75C
          Viisari suorassa 25km 86C
          Viisari suorassa ~35km 95C

          Kuinka nopeasti lämpöjen oikeasti pitäisi nousta ja minne asti?

          Nimittäin mulla on pahvit syylärin edessä siten että keskellä syyläriä menee noin 4cm leveyinen aukko ylhäältä alas josta pääsee viima jäähdyttämään. Tuntuu että nuo mitatut lukemat olisi "huonoja" vaikka ei olis pahveja ollutkaan.
          Last edited by Pasi_K; 27-01-2010, 04:22.
          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

          Tsekkaa myytävät osat tästä

          Comment

          • Purni
            BTCF Member
            • May 2007
            • 915
            • Vantaa

            #65
            Miten sen valikon saa esille? Tos 1. sivulla olevat linkit on jo menneet vanhaksi.
            Kesämiina: E39 M5 S/C
            Talvimiina: E70 X5 530sd

            Comment

            • Wiking
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1641
              • Laihia

              #66
              Kyl mä ainakin ohjeet tästä topikista tänään löysin, kun vähän viitsii kattoo muuallekki ku ekalle ja vipalle sivulle

              The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


              Kävin tos testaamas:
              n. 10 km kaupunki ajoa ja lämmöt heilui loppumatkasta 105-108 C

              Tyhjäkäynti 600rpm

              Syyläri+termari+vesipumppu+syylärin korkki vaihdettu alle 1000km sitten eli pitäis olla kunnossa.
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • Purni
                BTCF Member
                • May 2007
                • 915
                • Vantaa

                #67
                Originally posted by Wiking View Post
                Kyl mä ainakin ohjeet tästä topikista tänään löysin, kun vähän viitsii kattoo muuallekki ku ekalle ja vipalle sivulle

                The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


                Kävin tos testaamas:
                n. 10 km kaupunki ajoa ja lämmöt heilui loppumatkasta 105-108 C

                Tyhjäkäynti 600rpm

                Syyläri+termari+vesipumppu+syylärin korkki vaihdettu alle 1000km sitten eli pitäis olla kunnossa.
                Kyllä mä viittin toki koko ketjun lukea läpi.
                Tällaista herjaa.

                Service Temporarily Unavailable

                The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Apache/1.3.41 Server at ideaphile.com Port 80

                edit: Koitan himas uudestaan, voi olla et nää duunikoneet vittuilee jotain :P

                edit2: Ja jos pilkkua nussitaan niin toi linkki löytyy ekalta sivulta.
                Last edited by Purni; 26-01-2010, 20:13.
                Kesämiina: E39 M5 S/C
                Talvimiina: E70 X5 530sd

                Comment

                • Wiking
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1641
                  • Laihia

                  #68
                  Originally posted by Purni View Post
                  Kyllä mä viittin toki koko ketjun lukea läpi.
                  Tällaista herjaa.

                  Service Temporarily Unavailable

                  The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Apache/1.3.41 Server at ideaphile.com Port 80

                  edit: Koitan himas uudestaan, voi olla et nää duunikoneet vittuilee jotain :P

                  edit2: Ja jos pilkkua nussitaan niin toi linkki löytyy ekalta sivulta.
                  Ja sen jälkeen, kun se sivusto herjaa tota, niin vie hiiri osoiteriville ja paina enteriä
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • Purni
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 915
                    • Vantaa

                    #69
                    Originally posted by Wiking View Post
                    Ja sen jälkeen, kun se sivusto herjaa tota, niin vie hiiri osoiteriville ja paina enteriä
                    Nyt se aukes suoraan Mut thx anyway

                    edit: Ajelin himaan ~20km, ulkona -17.5 ja lämmöt oli melkein koko matkan 75C. Jotenkin vaikuttaa kauhean alhaisilta... E39 M5 -99
                    Last edited by Purni; 26-01-2010, 23:02.
                    Kesämiina: E39 M5 S/C
                    Talvimiina: E70 X5 530sd

                    Comment

                    • Pasi_K
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 685
                      • Tyrnävä

                      #70
                      Pakkasta -15C, moottorin lämpötila 2C, muutamassa kilometrissä nousi 50C, 15km ajon jälkeen 67C ja 25km ajon jälkeen 72C. Mitattu tältä aamulta ilman pahveja.
                      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                      Tsekkaa myytävät osat tästä

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1203
                        • GrassLake

                        #71
                        Originally posted by Pasi_K View Post
                        Pakkasta -15C, moottorin lämpötila 2C, muutamassa kilometrissä nousi 50C, 15km ajon jälkeen 67C ja 25km ajon jälkeen 72C. Mitattu tältä aamulta ilman pahveja.

                        On kyllä liian vähän, jos viimeisen 5km aikana ei nouse kuin 5 astetta. Tavoitteesta jää kuitenkin n. 25 C?

                        Vaihda suosiolla termari, säästät polttoaineessa sen hetkessä.

                        Uudella termostaatilla lämpiää m54 käsittämättömän nopeasti, etkä tarvitse pahviviritelmiä...

                        Comment

                        • Pasi_K
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 685
                          • Tyrnävä

                          #72
                          Originally posted by Risto113 View Post
                          On kyllä liian vähän, jos viimeisen 5km aikana ei nouse kuin 5 astetta. Tavoitteesta jää kuitenkin n. 25 C?

                          Vaihda suosiolla termari, säästät polttoaineessa sen hetkessä.

                          Uudella termostaatilla lämpiää m54 käsittämättömän nopeasti, etkä tarvitse pahviviritelmiä...
                          Jep, tarkoitus hakea tänään wahlerin termari tuosta tarviketorilta, tuntuu vaan ettei ihan huvikseen pistä 57e hukkaan mutta kyllähän tämä aika selvä homma jo on.

                          Se onkin jo näissä M52TU/M54:ssa tuo termostaatti vähän monimutkaisempi systeemi kun dme haistelee lämpöantureita ja sen mukaan säätelee termostaattia. Sitähän ei tiedä vaikka rikkinäiset anturitkin sekoittaa pakkaa... Tuo tieto + paljon muuta M52TU/M54:sta löytyy http://www.prior-chelt.co.uk/Files/bmw_pdf/Engines.pdf
                          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                          Tsekkaa myytävät osat tästä

                          Comment

                          • Pasi_K
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 685
                            • Tyrnävä

                            #73
                            Uus termari paikoillaan, lämmöt ajossa 95C pintaan. Täytyypä huomenna mittailla töihin mennessä kuin paljon nopeampaa lämmöt nousee...
                            Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                            Tsekkaa myytävät osat tästä

                            Comment

                            • Nisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 705
                              • På Gränsen

                              #74
                              Originally posted by Purni View Post
                              Nyt se aukes suoraan Mut thx anyway

                              edit: Ajelin himaan ~20km, ulkona -17.5 ja lämmöt oli melkein koko matkan 75C. Jotenkin vaikuttaa kauhean alhaisilta... E39 M5 -99
                              "MURPHY'S LAW"
                              "Whatever can go wrong will go wrong,
                              and at the worst possible time,
                              in the worst possible way"

                              Comment

                              • Nisti
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 705
                                • På Gränsen

                                #75
                                -00 530d

                                ulkona -10 astetta

                                Maantiellä lämmöt kiikkuvat pikkuhiljaa 86-88 paikkeille. Vedättäessä korkeammilla kierroksilla lämmöt laskee muutamia asteita. Taitaa olla termostaatti jumppaa edessä?
                                "MURPHY'S LAW"
                                "Whatever can go wrong will go wrong,
                                and at the worst possible time,
                                in the worst possible way"

                                Comment

                                Working...
                                X