Meillä on tällainen ongelma että airbag valo palaa ja mittarilla antaa koodin:
Firing circuit, passenger airbag, stage 2.. Mistähän tuota vikaa voisi alkaa etsimään, kaikki apukuskin puolen turvatyynyjen liitokset on tutkittu ja apukuskin penkin tunnistinmattohomma ok.
E39 airbag-valo palaa
Collapse
X
-
Selvä tapaus, bitit poikittain ohjausyksikössä, eli vaihda se tai korjauta. Esim. jartsa02 muistaakseni teki näiden korjauksia.Originally posted by -Miksu- View PostEli siis kyseessä on -01/00 530da ja lapussa lukee Internal control unit fault. Replace A12 Co ntrol unit.
Leave a comment:
-
Eli siis kyseessä on -01/00 530da ja lapussa lukee Internal control unit fault. Replace A12 Co ntrol unit.Originally posted by HTK12 View PostNo tämä nyt riippuu ihan siitä, miten se diagnosoitiin. Mikäli airbagin ohjausyksikkö antaa internal error vikakoodia, on se vaihdettava, tai lähettävä korjaukseen. Jos sulla on airbagin vikakoodit niin laita ne tänne. Samalla laita nyt hieman lisäinfoa, että millä ajat. Näihin kyselyihin kannattaa aina laittaa auton valmistuskuukausi ja malli.
Ellei sulla ole vikakoodeja sovi vaikka jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta. Ilman vikakoodeja on melko mahdoton neuvoa mitä sille kannattaa tehdä.
Leave a comment:
-
No tämä nyt riippuu ihan siitä, miten se diagnosoitiin. Mikäli airbagin ohjausyksikkö antaa internal error vikakoodia, on se vaihdettava, tai lähettävä korjaukseen. Jos sulla on airbagin vikakoodit niin laita ne tänne. Samalla laita nyt hieman lisäinfoa, että millä ajat. Näihin kyselyihin kannattaa aina laittaa auton valmistuskuukausi ja malli.Originally posted by -Miksu- View PostMitenkäs kun bmw huollossa annettii sellane tuomio että airbagin ohjausyksikkö pitäis vaihtaa että kannattaako suosiolla metästää yksikkö vai kahtoa ensin sulakkeet ja johdot/liittimet? :think
Ellei sulla ole vikakoodeja sovi vaikka jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta. Ilman vikakoodeja on melko mahdoton neuvoa mitä sille kannattaa tehdä.
Leave a comment:
-
Mitenkäs kun bmw huollossa annettii sellane tuomio että airbagin ohjausyksikkö pitäis vaihtaa että kannattaako suosiolla metästää yksikkö vai kahtoa ensin sulakkeet ja johdot/liittimet? :think
Leave a comment:
-
Tuossa on boksi jumissa, penkin alla oleva liitin ei tuollaista aiheuta. Tuossa tarvii joko "avata" boksi (eeprom putsattava vinossa olevista biteistä) taikka "uutta" purkkia tilalle.Originally posted by bmwvm View PostIlmeisesti näiden koodien perusteella yksikkö paskana tai jumissa, vai voisiko penkin alla oleva liitin antaa tuollaiset koodit? Valo sammuu käynnistyksen yhteydessä noin sekunniksi jonka jälkeen palaa koko ajan ja koodeja ei saa nollattua.
11 MRS: Power supply,
F0 MRS: Internal control-unit fault,
06 MRS: Side airbag, front right
:think
Leave a comment:
-
Ilmeisesti näiden koodien perusteella yksikkö paskana tai jumissa, vai voisiko penkin alla oleva liitin antaa tuollaiset koodit? Valo sammuu käynnistyksen yhteydessä noin sekunniksi jonka jälkeen palaa koko ajan ja koodeja ei saa nollattua.
11 MRS: Power supply,
F0 MRS: Internal control-unit fault,
06 MRS: Side airbag, front right
:think
Leave a comment:
-
Ja jos matto risana. Löytyy pätikkä töpselin päähän, jolla kuittaantuu matto,mutta kolari tilanteessa apukuskin bagi laukee vaikka ei penkillä ketään istuisikaan. Maksaa n. 40e suomessa ja ebaystä halvemmallakin. Mutta eipä tarvi mattoa vaihtaa.
Leave a comment:
-
Tai sitten vika on vain johtosarjassa tai penkin liittimessä. Kunnon testeri olisi kertonut, että onko tunnistinmatto oikosulussa, vai yhteys poikki.Originally posted by plissken View PostAutona -99 e39 ja airbag valo jää palamaan käynnistyksen jälkeen.. Airbag testeri ilmoittaa viaksi passenger seat occupancy detector; coding data. Eli pitääkös tuo tunnistematto vaihtaa vai onko muita ehdotuksia vian korjaamiseksi?
Aloita jokatapauksessa vianetsintä penkin liittimestä.
Leave a comment:
-
Autona -99 e39 ja airbag valo jää palamaan käynnistyksen jälkeen.. Airbag testeri ilmoittaa viaksi passenger seat occupancy detector; coding data. Eli pitääkös tuo tunnistematto vaihtaa vai onko muita ehdotuksia vian korjaamiseksi?
Leave a comment:
-
Unohtupa päivittää tänne. Tosiaan airbag viat lähtivät ohjainyksikköä vaihtamalla. Ei tullut turhaa ostettua, ja löyty suht edullisestikkin kaverin kautta. Kiitos vielä avusta!
Leave a comment:
-
tälläistä: Ignition circuit passenger Seat belt pretensioning system is defective
penkin alta johtojen korjausta tiedossa? tarkemmat ohjeet kelpaisi
Leave a comment:
-
ja kannattaa turvavyön kiristinpatin johdot "poistaa" liittimestä, eli juottaa suoraan yhteen jolloin liitin jää välistä pois, ei enää sytyttele bagin valoa kosketushäiriön takia.
Leave a comment:
Leave a comment: