E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E_30
    replied
    Airbag merkkivalo.

    Onko kellään minkään näköistä kytkentäkaaviota tai muuta tuohon airbag systeemiin?

    Kävin lukemassa vikakoodit ja ilmoitti etu ja taka ovien airbageja, etuoven vika kuittaantui samantien pois, mutta takaoven ei, vastusarvo pitäis mitata vielä ja sit alkaa käymään liittimiä läpi. Mistä nuo johdot mahtaa kulkea, ja minkä värisenä? Katsastukseen ois aikaa 6 päivää...

    Edit: Ja siis otsikon mukainen e39 kyseessä, 528i

    Leave a comment:


  • J39
    replied
    Originally posted by J39 View Post
    Apukuskin tunnistematossa oli vikaa itselläkin. Aina kun joku tuli kyytiin niin syttyi ja paloi jonkin aikaa. Sain fiksattua sen tällä perinteisellä palikalla.

    Kunnes...

    Tutkiskelin narinoiden lähteitä. Irroitin apukuskin penkin oikealla puolella olevan pilarin muovin ja vilkaisin sinne. No jotain piuhoja oli ja vyö näkyi. Iskin läjään ja kun heitin auton käyntiin niin airbagin valo palaa koko ajan.

    Onko mitään villiä veikkausta, olisiko tuo minun ropailu voinut viottaa jotain johtoja. Tämän jälkeen kyllä ronkin sitä tunnistematon mötikkää koska epäilin sen menneen rikki, mutta tuskin?
    Tämä selvisi sillä että vein korjaamolle.

    Tunnistematon moduuli oli ehjä eli vika ei tullut sieltä.

    Vika paikallistettiin kuskin penkin alla oleviin johtosarjoihin. Oli kuulemma vähän näytetty kolvia ja aseteltu paremmin ja valo ei pala enää. Nice one. Nyt kehtaa taas ajaa... mutta ei paljon naurata että jo toinen airbag fiksi kyseessä, nooh ei onneksi mikään tuhannen euron menoerä ainakaan tällä kertaa.

    Leave a comment:


  • J39
    replied
    Apukuskin tunnistematossa oli vikaa itselläkin. Aina kun joku tuli kyytiin niin syttyi ja paloi jonkin aikaa. Sain fiksattua sen tällä perinteisellä palikalla.

    Kunnes...

    Tutkiskelin narinoiden lähteitä. Irroitin apukuskin penkin oikealla puolella olevan pilarin muovin ja vilkaisin sinne. No jotain piuhoja oli ja vyö näkyi. Iskin läjään ja kun heitin auton käyntiin niin airbagin valo palaa koko ajan.

    Onko mitään villiä veikkausta, olisiko tuo minun ropailu voinut viottaa jotain johtoja. Tämän jälkeen kyllä ronkin sitä tunnistematon mötikkää koska epäilin sen menneen rikki, mutta tuskin?

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Olisi pitänyt ilmaista itseään paremmin ...kun koodasin pois...
    Ei ne siellä ole häirinnyt purkin vaihdon jälkeen.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Juize View Post
    Aivan toimiva purkki, takaovien airbägit kun vaan koodasi pois, kun omassa niitä ei ole.

    Tulepa, niin kokeillaan koodata hittoon, jos häiritsee... 99% onnistumisvarmuudella
    Last edited by jakeluvesimies; 08-08-2013, 16:55.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Itsellä ilmeisesti kuskin penkin liittimessä vikaa kun bägin valon nollaa ja siirtää penkin eteen, niin valo syttyy.

    Näkyykö se liitin ilman penkin irrotusta? Löytyskö keltään siitä liittimestä kuvaa, kun autossa sähköpenkit niin näkyi olevan erilaisia liittimiä penkin alla useampi.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    30€ + toimitus maksoin seonneen tilalle hankkimastani. Aivan toimiva purkki, takaovien airbägit kun vaan koodasi pois, kun omassa niitä ei ole.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Ebaysta halvimmillaan saanut ko purkkia ~25€

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Sittenpä purkki joutaa romikselle jos sitä ei varmuudella kuntoon saa.

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Juize View Post
    Meinaatko ettei välttämättä korjaannu ohjelmoinnilla, koska toimii erikoisesti?
    Siellä oli tuon kylmäkäynnistystestin jälkeen muistaakseni esim. turvavyönkiristimeltä vikakoodia ja airbäg valo paloi, mutta kaikki vikakoodit sai kutattua pois, paitsi tuo 240.
    No, se voi olla näin .

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    Tuo purkki toimii vähän erikoisesti, yleensä tuo 240-koodi tulee sinne ja sen jälkeen sieltä ei saa nollattua mitään koodeja enää ja bägi-valo jää palamaan aina. Yleensä tuo boksin ohjelmoiminen on 50€:n homma + jotain postikuluja päällä.
    Meinaatko ettei välttämättä korjaannu ohjelmoinnilla, koska toimii erikoisesti?
    Siellä oli tuon kylmäkäynnistystestin jälkeen muistaakseni esim. turvavyönkiristimeltä vikakoodia ja airbäg valo paloi, mutta kaikki vikakoodit sai kutattua pois, paitsi tuo 240.

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Juize View Post
    Omaan kulkineeseen tuli tuo 240 Control unit internal error, kun sain päähäni testata talvella kylmäkäynnistystä ilman lämmitystä 31 asteen pakkasellä.
    Käynnistyi kyllä, mutta tuo 240 koodi tuli jäädäkseen. Kaikki muut tuosssa yhteydessä tulleet vikakoodit sai kuitattua pois, eikä airbägin valokaan jäänyt kuittauksen jälkeen palamaan.
    Juuri tuo äkillinen jännitepiikki varmaan heittää boksilta bitin vinoon.
    Mitä muuten Jartsalla kustantaa tuo boksin ohjelmoiminen? Tuon entisen boksin sais varmaan vielä heräteltyä henkiin.
    Tuo purkki toimii vähän erikoisesti, yleensä tuo 240-koodi tulee sinne ja sen jälkeen sieltä ei saa nollattua mitään koodeja enää ja bägi-valo jää palamaan aina. Yleensä tuo boksin ohjelmoiminen on 50€:n homma + jotain postikuluja päällä.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    Kyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän.
    Omaan kulkineeseen tuli tuo 240 Control unit internal error, kun sain päähäni testata talvella kylmäkäynnistystä ilman lämmitystä 31 asteen pakkasellä.
    Käynnistyi kyllä, mutta tuo 240 koodi tuli jäädäkseen. Kaikki muut tuosssa yhteydessä tulleet vikakoodit sai kuitattua pois, eikä airbägin valokaan jäänyt kuittauksen jälkeen palamaan.
    Juuri tuo äkillinen jännitepiikki varmaan heittää boksilta bitin vinoon.
    Mitä muuten Jartsalla kustantaa tuo boksin ohjelmoiminen? Tuon entisen boksin sais varmaan vielä heräteltyä henkiin.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    ...yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).
    Eikös nämä ole kaksi eri asiaa

    1. Apumiehen puoleisen airbagin poiskytkentä -> lastenistuin voisi olla myös edessä

    2. tunnistematon pois kytkentä -> airbag valo ei syty vaikka matto olisi viallinen, ja apumiehen airbag posahtaa aina kolarissa riippumatta siitä istuuko penkillä joku tai ei.

    SwampHog tarkoittanee tapaus 1:sta ja Clavurion taas viittaa tapaus 2:een?

    P.S.
    Jälkiviisaana sanoisin, että paljon helpompaa olisi ollut opettaa se napero vaan istumaan takana. Jos parkuu niin siinähän parkuu aikansa, eiköhä ne kaikki väsy turhaan voimien tuhlaamiseen ja oppivat aikanaan elämään karussa arjessa
    Last edited by Havis; 05-08-2013, 07:49.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    Kyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän.
    No mulla on nyt tuo Ebay:sta tilattu ollut paikallaan vähän vajaan vuoden eli viime talven oli. Kertaakaan ei poltellut valoa, eikä vikamuistiin ole tullut kertaakaan tuo koodia 240. Ennen vaihtoa jokaisessa kylmäkäynnistyksen jälkeen jäi valo palamaan. Vanha purkki oli tallentanut tuon vikakoodin jotain ~250 kertaa. Tuota mun vanhaa boxia ei siis varmaan enää kannata ohjelmoida, koska varmaan heti ensimmäisillä pakkasilla tulee uudestaan. Taidan viskata kuusakoskelle.

    Leave a comment:

Working...
X