E39 airbag-valo palaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nikoootus
    replied
    Juu Eli avk:lta ostin tommosen e39(528i) -96 bemarin, perään todella lievästi kolaroitu.. Ja KUULEMMA kolarisa syttyny airbag valo.. Käytin tänää roikas korjaamol ja näytti et kuskin penkin alla ois jotai häikkää, oisko liittimes tai tunnistin matos vikaa?

Leave a comment:

• Sampsaa
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei se vaihdolla lähde toimimaan vaan bägijärjestelmän vikakoodit vaatii aina nollauksen.
    Enkä kyllä IKINÄ lähtis mittailemaan bägiä yleismittarilla. Liittimessähän on yleensä metallinasta mikä yhdistää pinnit kun liitin on irti, nyt mittasit käytännössä silmukan etkä itse bägiä, mutta onneksi näin...
    Tiedossa on ettei poistu ilman vikakoodin poistoa. On nimittäin tullu vaihdettua muutama bägi. Täytyy vain yrittää etsiä vikaa muualta ku bägistä, ei auta. Kiitos ja näkemiin.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Sampsaa View Post
    Kahta airbagiä olen nyt kokeillut ja kummallakaan ei ole lähtenyt toimimaan. Voisiko airbagin boxissa olla vikaa? Alkaa olemaan ideat lopussa kun airbagin vaihdolla ei lähde valo pois.

Apuja kiiitos!!

Ei se vaihdolla lähde toimimaan vaan bägijärjestelmän vikakoodit vaatii aina nollauksen.
    Enkä kyllä IKINÄ lähtis mittailemaan bägiä yleismittarilla. Liittimessähän on yleensä metallinasta mikä yhdistää pinnit kun liitin on irti, nyt mittasit käytännössä silmukan etkä itse bägiä, mutta onneksi näin...

Leave a comment:

• creative 22
    replied
    Kahta airbagiä olen nyt kokeillut ja kummallakaan ei ole lähtenyt toimimaan. Voisiko airbagin boxissa olla vikaa? Alkaa olemaan ideat lopussa kun airbagin vaihdolla ei lähde valo pois.

Apuja kiiitos!!
    Kyllä se vika luultavasti on johdoissa tai siis liittimissä..Milläs luit nuo vikakoodit??
    Kantsii tarkistaa tuo koodi vielä Inpalla jos et sitä käyttänyt..

Näitä nyt on turha toistella mutta mun ekassa E39:ssä herjas vasenta ovibägiä ja syy oli hapettuneessa oven läpiviennin liittimessä/pinneissä.
    Last edited by creative 22; 11-12-2011, 14:46.

Leave a comment:

• Sampsaa
    replied
    Purkasin jalkatilasta niin paljon että pääsin liittimelle katsomaan olisiko sielä vikaa. Liitin oli kunnolla kiinni ja se oli metalliklipsulla kiinni joten ei pääsisi edes irti.

Mittasin liittimeltä yleismittarilla ja mittari näytti bägiltä 0,6 ohmia. En tajua miksi valo palaa vaikka kaikki tuntuisi olevan kunnossa ja bägi on vieläpä alkuperäinen.

Onko kenelläkään muita ideoita kun löytää jostakin uusi tai käytetyssä autossa ollut bägi?:think

Apuja kiiitos!!

Leave a comment:

• Sampsaa
    replied
    Airbagin valo syttyi hetken aikaa sitten ja luin vikakoodit.

Vikakoodiksi lukija antoi " Ignition circuit zk8 -> head airbag (ITS) front left. "

Tietääkö kukaan mistä bägistä tuo vika tulee? Kenellekään samaa ongelmaa?
    Purkasin jalkatilasta niin paljon että pääsin liittimelle katsomaan olisiko sielä vikaa. Liitin oli kunnolla kiinni ja se oli metalliklipsulla kiinni joten ei pääsisi edes irti.

Mittasin liittimeltä yleismittarilla ja mittari näytti bägiltä 0,6 ohmia. En tajua miksi valo palaa vaikka kaikki tuntuisi olevan kunnossa ja bägi on vieläpä alkuperäinen.

Onko kenelläkään muita ideoita kun löytää jostakin uusi tai käytetyssä autossa ollut bägi?:think

Leave a comment:

• janne[l
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuo turvavyövaroitus on ainakin E39:issä koodattuna vain US-versioissa.
    itellä on e46 ja vilkkuu miten sattuu. ei vaikita onko vyöt kiinni vai ei. huomasin myös erikoisen jutun ton bagi valonkaa, tein ton mittariston valoshow teztin niin kaikki muut valot siinä palaa paitsi tuo bagi. mutta sittenkun laittaa virrat päälle nii bagi kyllä syttyy ja sammuu sitten käynnistyksen jälkeen, eli on sille jotain tehty vanhojen omistajien toimesta. mitään noita ebayn virityksiä ei sielä oo.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Omassakin palaa toi vyön valo hetken käynnistyksen jälkeen ja sit sammuu. Ei jää vilkkumaan missään tilanteessa, oli vyöt kiinni tai ei. Itse asiassa en oo edes nähnyt yhtäkään e39:iä jossa se valo jäis vilkkumaan..? Olenkin joskus miettinyt sen funktiota.
    Tuo turvavyövaroitus on ainakin E39:issä koodattuna vain US-versioissa.

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    Omassakin palaa toi vyön valo hetken käynnistyksen jälkeen ja sit sammuu. Ei jää vilkkumaan missään tilanteessa, oli vyöt kiinni tai ei. Itse asiassa en oo edes nähnyt yhtäkään e39:iä jossa se valo jäis vilkkumaan..? Olenkin joskus miettinyt sen funktiota.

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Mun autosta on joku varmaan koodannut joskus sen turvavyön varoittimen pois. Kun se ainoastaan syttyy mittaristoon silloin kun auton käynnistää ja sammuu kohta oli vyö päällä tai ei, eli en osaa tuohon vastata.
    Vai huijaako purkkisi siten, ettei apparin penkillä istu kukaan -> ei vaadi turvavyötä. Varmasti näin, ettei vilkuttelisi valoa jatkuvasti kuten tuolla aikaisemminkin mainittiin tehtävän. Halvalla sammui bägivalo ja jos noin päin, voipi lähteä apparilta kolarissa henki kun ei turvalaitteet laukea. Siinä on äkkiä rikosnimikkeenä kuolemantuottamus tai henkiin jäädessä joku hieman lievempi, tunnetusti "en tiennyt" on riittämätön selitys. Eikä pelkästään ne rikosoikeudelliset seuraukset, mietippä miltä tuntuu jos lähtee vaikka oma lapsi?

Onko ihme ettei turvalaitteiden ohituksien neuvonta ole millään tasolla fiksua?

Ihan turha selitellä että on liian kallista kun matot hajoaa muuten vuoden välein, ei ne sitä tehneet tehtaalta tullessakaan, vaan moniin vaihdetaan vasta ekaa mattoa! Asennuksessa tai jossain muussa vikaa jos kesto on noin lyhyt.

[edit: Jos noita välttämättä haluaa käyttää, varmistakaa nyt ainakin että se sitten tosiaan luulee jonkun istuvan penkillä, eikä vaan poista virheilmoa.]
    Last edited by Cell; 23-09-2011, 00:44.

Leave a comment:

• janne[l
    replied
    .

Originally posted by AnttiR View Post
    Mun autosta on joku varmaan koodannut joskus sen turvavyön varoittimen pois. Kun se ainoastaan syttyy mittaristoon silloin kun auton käynnistää ja sammuu kohta oli vyö päällä tai ei, eli en osaa tuohon vastata.
    multa on varmaan kans koodattu se pois, ei vaikuta onko vyöt vai ei. Nyt siinä vaan on joku häikkä, että vilkkuu millon sattuu, täytyy ottaa penkit irti ja tsekata johdot.

Leave a comment:

• AnttiR
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    toimiiko sulla turvavyön merkkivalo ihan normaalisti ton kanssa ? eli jos joku istuu repsikan penkillä ilman vöitä niin valo vilkkuu.

Leave a comment:

• Sampsaa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kuljettajanpuoleinen sivuverho. KLIK
    Selvä homma. Eli kattoverhoilua availemaan ja ihmettelemään mikä voisi olla.. Kiitos tiedosta!

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Vikakoodiksi lukija antoi " Ignition circuit zk8 -> head airbag (ITS) front left. "

Tietääkö kukaan mistä bägistä tuo vika tulee? Kenellekään
    Kuljettajanpuoleinen sivuverho. KLIK

Leave a comment:

• Sampsaa
    replied
    Airbagin valo syttyi hetken aikaa sitten ja luin vikakoodit.

Tietääkö kukaan mistä bägistä tuo vika tulee? Kenellekään samaa ongelmaa?

Leave a comment:

Working...
X