E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #46
    Suurin tähän asti mitattu lukema 93,6l/h samoissa olosuhteissa mitä tuo aikaisempi.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3438
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      #47
      Nostellaas vanhaa ylös. Kiihdytyksessä havaittavissa selvää empimistä ja 5000rpm jälkeen tulee niin kuin vanhassa kawassa tehopiikki. Paras lukema mitä CRC MAF cleaner käsittelyn jälkeen sain 2 ja 3 vaihteella ~86l/h.

      Auto on 97 540 joten autossa on vanhempaa mallia oleva MAF (pyöreä liitin) ja katselin, että Schmiedmannilta saisi tarviketta edullisesti verattuna alkuperäisen hintaan, mutta vaikka onkin OE laatua niin uskaltaako tällaisissa asioissa kääntyä tarvikkeiden puoleen vaiko suoraan alkuperäistä tilalle?

      Muuten minkä takia tuon osan nimi on Mass air flow sensor/ASC Mitä tekemistä tuolla on ASC kanssa?
      Last edited by reekoon; 23-04-2010, 08:26.
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #48
        Ei edes OE laatuista kannata laittaa. Vain alkupäinen on kyllin hyvä.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • -KK-
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 265

          #49
          Originally posted by Dunky View Post
          Ei edes OE laatuista kannata laittaa. Vain alkupäinen on kyllin hyvä.
          Mulla ei pelittänyt Pierburgin tekemä MAF, jonka ostin kun halvemmalla sain. Piti vaihtaa alkuperäismerkki Boschiin, jolla pelitti taas.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #50
            Vaikkakin postaus on vanha niin silti pisti hieman mietityttämään...

            Originally posted by JKK View Post
            Kyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)? Eli kun lastun uudelleenohjelmoinnilla käsketään täydellä kaasulla suuremmat ruiskutusmäärät, niin ottaahan se pannu silloin myös enemmän ilmaakin, jolloin MAF:in pitäisi antaa ECU:lle suurempaa ohjausjännitettä. Mutta onko se 5V sitten suurin jännite, jonka MAF pystyy tarjoilemaan ECU:lle? Näin olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että terve MAF antaa täydellä kuormituksella n.4,5V?
            Eli jos lastulla muutetaan kartastoa siten että ruiskutetaan suuttimien läpi enemmän polttoainetta niin moottori ottaa myös enemmän ilmaa?
            Hiphurrei, olet keksinyt ahtimen joka ei tarvitse mekaanisia osia ollenkaan
            Eli kyllä se on riippuvainen vain toiseen suuntaan, jos ilmavirta kasvaa pitää ruiskutusaikaa pidentää jotta seos pysyy optimaalisena. Muutenhan tuossa käy vaan niin että menee rikkaalle.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • mtv67
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 364
              • Kokkola

              #51
              Lainataan tätä topikkia. Mitä lukemia m3(s50b32) pitäs näyttää?
              e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
              e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3438
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #52
                Tuota. Voiko E39 540 vanhemman mallisessa MAFissa (pyöreä) ottaa johdon irti joko auton ollessa käynnissä tai käynnistää auton ilam että johto on kiinni tai saati ajaa johto irti MAfista ja todeta vian olevan siinä? Onko tästä haittaa?
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1013
                  • Vantaa

                  #53
                  Originally posted by reekoon View Post
                  Tuota. Voiko E39 540 vanhemman mallisessa MAFissa (pyöreä) ottaa johdon irti joko auton ollessa käynnissä tai käynnistää auton ilam että johto on kiinni tai saati ajaa johto irti MAfista ja todeta vian olevan siinä? Onko tästä haittaa?
                  Voi ottaa johdon irti auton ollessa käynnissä, jos Maffi edes jollain tapaa kunnossa niin auton käynti huononee hetkeksi kunnes lyö vara ohjelman päälle, näin ainakin omassa vm-96 540iA:ssa. Dunkyn kanssahan tämä testattiin viime lauantaina.

                  OT Jos tarvetta täysin kunnossa olevalle MAFille niin ota yhteyttä.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3438
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    #54
                    Mitenkäs tämä vanhempi MAF on yhteydessä ASC:n? ETKssa kin listaa MAF/ACS. Testasin tänään siten että auto käyntii ja johto irti niin hörähti ihan pikkuisen ja heitti luistoneston pois päältä. Välillä ajaessakin tapahtuu seuraavanlaista. Esim. 5 vaihteella 100Km/h tasakaasulla, yht'äkkiä auto hörähtää/moottorijarruttaa nanosekuntin ja samalla lähtee luistonestopois päältä. Välillä ei ole tahtonut auto käynnistyä startti pyörittää ja lähteekin käyntiin, mutta sammuu samantien. Epämääräisten kokeilujen jälkeen lähtee kuitenkin aina käyntiin mutta samalla heittää sitten luiston eston pois päältä. Aikaisemmin luulin että olisi johtunut huonoista ABS antureista mutta eipä johtunutkaan.

                    Autossa ei siis DSCtä vaan pelkkä vaijeri toimintoinen ACS joten vaikuttaako viallinen/vikatilassa oleva MAF tuohon luistonestoon?
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • JuhLa
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 94
                      • Rovaniemi

                      #55
                      Tulipa testailtua omaa 540:stä MAF:in osalta. Syy testiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=195046

                      Noh aika heikot oli luvut, 3vetoa ja kaikissa maksimi n.62l/h ja taulukolla 60,6

                      car year :06/1999
                      car kilometers :201 000km
                      kilometers on the current MAF: Original?
                      outside air temperature: +4
                      barometric pressure: 1000
                      altitude above sealevel: 160m

                      Uudella MAF:illa pitkästi yli 90l/h.
                      Last edited by JuhLa; 17-05-2010, 16:03. Reason: tietoja autosta...
                      e87
                      e36

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1577

                        #56
                        Olisikos jollakin lukemia 535i:lle, tuolle vm96:ssa olevalle 235hp koneelle... omalla sai seuraavia lukemia, kun tempas punaselle kiekat:

                        2. vaihde 67,3l/h
                        3. vaihde n. 65l/h

                        Comment

                        • wedo
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 21
                          • Charleston, SC

                          #57
                          Mulla myös tuo MAF-anturin kunto on mietityttänyt, ostin uuden tarvikeanturin, jolla auton tyhjäkäynti muuttui todella surkeaksi, pelkkä vaihteen siirtäminen D->N saattaa sammuttaa auton, samaa tekee jos ilmastoinnin sammuttaa.

                          Puhdistin alkuperäisen Bosch merkkisen maffin isopropyylialkoholilla ja varovaisesti paineilmalla.

                          Noin 50km/h nopeudesta kick-down ja vaihteistosta valittuna sport-moodi, juuri punarajalla kun vaihto on tapahtumassa sain arvon 107l/h.

                          Auto 540i -98, aj 286tkm, 08/98 valm. kuitenkin ns. uudempaa mallia.
                          F10 520dA
                          ex E39 540iA, E60 525iA, F30 320iA

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #58
                            Originally posted by wedo View Post
                            ostin uuden tarvikeanturin, jolla auton tyhjäkäynti muuttui todella surkeaksi
                            Siinähän se vika tulikin jo mainittua
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • cba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 3464
                              • Ylivieska

                              #59
                              Saapiko nuita pelkkiä anturiosia mistään erikseen, vai meneekö koko pönttö vaihtoon? :think

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #60
                                Originally posted by cba View Post
                                Saapiko nuita pelkkiä anturiosia mistään erikseen, vai meneekö koko pönttö vaihtoon? :think
                                Koko pönttö tulee aina
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X