Suurin tähän asti mitattu lukema 93,6l/h samoissa olosuhteissa mitä tuo aikaisempi.
E39 540i, MAF-informaatiota
Collapse
X
-
Nostellaas vanhaa ylös. Kiihdytyksessä havaittavissa selvää empimistä ja 5000rpm jälkeen tulee niin kuin vanhassa kawassa tehopiikki. Paras lukema mitä CRC MAF cleaner käsittelyn jälkeen sain 2 ja 3 vaihteella ~86l/h.
Auto on 97 540 joten autossa on vanhempaa mallia oleva MAF (pyöreä liitin) ja katselin, että Schmiedmannilta saisi tarviketta edullisesti verattuna alkuperäisen hintaan, mutta vaikka onkin OE laatua niin uskaltaako tällaisissa asioissa kääntyä tarvikkeiden puoleen vaiko suoraan alkuperäistä tilalle?
Muuten minkä takia tuon osan nimi on Mass air flow sensor/ASC Mitä tekemistä tuolla on ASC kanssa?Last edited by reekoon; 23-04-2010, 08:26.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Vaikkakin postaus on vanha niin silti pisti hieman mietityttämään...
Originally posted by JKK View PostKyllähän se lastutus ainakin tuohon muuttuvaan, boksille menevään jännitteeseen pitäisi vaikuttaa (0,75V - 5,00V)? Eli kun lastun uudelleenohjelmoinnilla käsketään täydellä kaasulla suuremmat ruiskutusmäärät, niin ottaahan se pannu silloin myös enemmän ilmaakin, jolloin MAF:in pitäisi antaa ECU:lle suurempaa ohjausjännitettä. Mutta onko se 5V sitten suurin jännite, jonka MAF pystyy tarjoilemaan ECU:lle? Näin olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että terve MAF antaa täydellä kuormituksella n.4,5V?
Hiphurrei, olet keksinyt ahtimen joka ei tarvitse mekaanisia osia ollenkaan
Eli kyllä se on riippuvainen vain toiseen suuntaan, jos ilmavirta kasvaa pitää ruiskutusaikaa pidentää jotta seos pysyy optimaalisena. Muutenhan tuossa käy vaan niin että menee rikkaalle.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tuota. Voiko E39 540 vanhemman mallisessa MAFissa (pyöreä) ottaa johdon irti joko auton ollessa käynnissä tai käynnistää auton ilam että johto on kiinni tai saati ajaa johto irti MAfista ja todeta vian olevan siinä? Onko tästä haittaa?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostTuota. Voiko E39 540 vanhemman mallisessa MAFissa (pyöreä) ottaa johdon irti joko auton ollessa käynnissä tai käynnistää auton ilam että johto on kiinni tai saati ajaa johto irti MAfista ja todeta vian olevan siinä? Onko tästä haittaa?
OT Jos tarvetta täysin kunnossa olevalle MAFille niin ota yhteyttä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Mitenkäs tämä vanhempi MAF on yhteydessä ASC:n? ETKssa kin listaa MAF/ACS. Testasin tänään siten että auto käyntii ja johto irti niin hörähti ihan pikkuisen ja heitti luistoneston pois päältä. Välillä ajaessakin tapahtuu seuraavanlaista. Esim. 5 vaihteella 100Km/h tasakaasulla, yht'äkkiä auto hörähtää/moottorijarruttaa nanosekuntin ja samalla lähtee luistonestopois päältä. Välillä ei ole tahtonut auto käynnistyä startti pyörittää ja lähteekin käyntiin, mutta sammuu samantien. Epämääräisten kokeilujen jälkeen lähtee kuitenkin aina käyntiin mutta samalla heittää sitten luiston eston pois päältä. Aikaisemmin luulin että olisi johtunut huonoista ABS antureista mutta eipä johtunutkaan.
Autossa ei siis DSCtä vaan pelkkä vaijeri toimintoinen ACS joten vaikuttaako viallinen/vikatilassa oleva MAF tuohon luistonestoon?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Tulipa testailtua omaa 540:stä MAF:in osalta. Syy testiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=195046
Noh aika heikot oli luvut, 3vetoa ja kaikissa maksimi n.62l/h ja taulukolla 60,6
car year :06/1999
car kilometers :201 000km
kilometers on the current MAF: Original?
outside air temperature: +4
barometric pressure: 1000
altitude above sealevel: 160m
Uudella MAF:illa pitkästi yli 90l/h.e87
e36
Comment
-
-
Mulla myös tuo MAF-anturin kunto on mietityttänyt, ostin uuden tarvikeanturin, jolla auton tyhjäkäynti muuttui todella surkeaksi, pelkkä vaihteen siirtäminen D->N saattaa sammuttaa auton, samaa tekee jos ilmastoinnin sammuttaa.
Puhdistin alkuperäisen Bosch merkkisen maffin isopropyylialkoholilla ja varovaisesti paineilmalla.
Noin 50km/h nopeudesta kick-down ja vaihteistosta valittuna sport-moodi, juuri punarajalla kun vaihto on tapahtumassa sain arvon 107l/h.
Auto 540i -98, aj 286tkm, 08/98 valm. kuitenkin ns. uudempaa mallia.F10 520dA
ex E39 540iA, E60 525iA, F30 320iA
Comment
-
-
Originally posted by wedo View Postostin uuden tarvikeanturin, jolla auton tyhjäkäynti muuttui todella surkeaksiVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostSaapiko nuita pelkkiä anturiosia mistään erikseen, vai meneekö koko pönttö vaihtoon? :thinkVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment