Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cb3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 40
    • keski-suomi

    Parin kuukauden taistelu jarrujen kanssa taitaa olla ohi. Vika löytyi kuskin puolen takalaakerista, joka oli kyllä uudenkarhea ja kehä virheetön. Sattui vaan olemaan tuo kehä vajaan millin syvempänä kuin alkuperäisessä laakerissa. Ja tuo riitti siihen että raksutteli jarrupoljinta turhaan. Laakeri oli ilmeisesti edellisen omistajan vaihtama tarvikelaakeri. Erikoista oli myös se että nopeusmittari ja vakkari ym. toimivat tuolla täysin, mutta abseja raksutteli. Nyt on ekat lenkit minun omistusaikana ajettu ilman jarruongelmia. Toivottavasti tämä tilanne myös säilyy.

    Comment

    • asdf1
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 162
      • interweb

      Alkoi nuo abs+luistonesto valot palamaan tuossa alkukesästä ja vikakoodi näytti että edestä vasen anturi olisi viallinen. Vaihdoin anturin, mutta vika ei kadonnut ja nyt sitten pitäisi perehtyä asiaan uudestaan kun katsastus lähenee

      Lähinnä mietin että ennen kun vien kiesin autokeskukseen rassattavaks 103euron tuntihinnalla, niin onko jotain helppoja juttuja mitä vois ilman tietokoneita tehdä? Liittimiä olen putsaillut ja johtoja koittanut tarkastella.

      Vai onko se aina abs boxi viallinen kun anturin vaihto ei auta? :think

      Vika on samanlainen kun monella muulla täällä. Valot alkavat palamaan vasta kun auto on hieman lämmennyt ja viimestään aamun mennessä ovat kadonneet. Auto on 9/98->
      -05 e61 530d msport

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        Pelkästään tuon tarinan perusteella vika on 97% varmuudella boksissa, kun kyse on post 9/98 autosta. Joku paikallinen harrastajakin tuota voisi toki tutkaista. Vaikutat näköjään maapallolla, niin vaihtoehtoja riittää.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by asdf1 View Post
          Alkoi nuo abs+luistonesto valot palamaan tuossa alkukesästä ja vikakoodi näytti että edestä vasen anturi olisi viallinen. Vaihdoin anturin, mutta vika ei kadonnut ja nyt sitten pitäisi perehtyä asiaan uudestaan kun katsastus lähenee

          Lähinnä mietin että ennen kun vien kiesin autokeskukseen rassattavaks 103euron tuntihinnalla, niin onko jotain helppoja juttuja mitä vois ilman tietokoneita tehdä? Liittimiä olen putsaillut ja johtoja koittanut tarkastella.

          Vai onko se aina abs boxi viallinen kun anturin vaihto ei auta? :think

          Vika on samanlainen kun monella muulla täällä. Valot alkavat palamaan vasta kun auto on hieman lämmennyt ja viimestään aamun mennessä ovat kadonneet. Auto on 9/98->
          Kyllähän sulla taitaa olla ne klassiset boksivian oireet. Eli aamulla kylmällä autolla ei pala valoja ja kaikki toimii, kunnes lämpenee niin valot syttyy. Itse jos haluat testata niin tässä on ohjeet, jos kaikki näyttää olevan kunnossa niin boksi korjattavaksi tai uutta tilalle. Autokeskukselle vieminen on ylivoimaisesti kallein vaihtoehto.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • asdf1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 162
            • interweb

            Originally posted by Clavurion View Post
            Vaikutat näköjään maapallolla, niin vaihtoehtoja riittää.
            Kappas.. Jäänyt tuommoinen aivopieru muuttamatta.

            Originally posted by HTK12 View Post
            Kyllähän sulla taitaa olla ne klassiset boksivian oireet. Eli aamulla kylmällä autolla ei pala valoja ja kaikki toimii, kunnes lämpenee niin valot syttyy. Itse jos haluat testata niin tässä on ohjeet, jos kaikki näyttää olevan kunnossa niin boksi korjattavaksi tai uutta tilalle. Autokeskukselle vieminen on ylivoimaisesti kallein vaihtoehto.
            Täytyy tutustua tuohon ohjeeseen huomenna. Autokeskukselle olin viemässä siksi, kun nyrkkipajojen osa-arvontaan on mennyt suhteessa enemmän rahaa.. Siis silloin kun kyseessä on ollut joku mysteerivika, eikä joku perus tukivarren vaihto.

            Osaako kukaan kertoa tarkkaa osanumeroo mitä pitää etsiä? Katselin että porukka ois tilaillu ebaysta huomattavilla säästöillä näitä osia.
            -05 e61 530d msport

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9997
              • KVLA

              Originally posted by asdf1 View Post
              Täytyy tutustua tuohon ohjeeseen huomenna. Autokeskukselle olin viemässä siksi, kun nyrkkipajojen osa-arvontaan on mennyt suhteessa enemmän rahaa.. Siis silloin kun kyseessä on ollut joku mysteerivika, eikä joku perus tukivarren vaihto.

              Osaako kukaan kertoa tarkkaa osanumeroo mitä pitää etsiä? Katselin että porukka ois tilaillu ebaysta huomattavilla säästöillä näitä osia.
              Kyllä ne "merkkarilla" arpoo niitä osia ihan samalla tavalla.Etenkin sähköongelmissa.Tuollaistako olisit vailla?Osa num.2:


              Kävisikö vaikka tuo:

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by asdf1 View Post
                Kappas.. Jäänyt tuommoinen aivopieru muuttamatta.


                Täytyy tutustua tuohon ohjeeseen huomenna. Autokeskukselle olin viemässä siksi, kun nyrkkipajojen osa-arvontaan on mennyt suhteessa enemmän rahaa.. Siis silloin kun kyseessä on ollut joku mysteerivika, eikä joku perus tukivarren vaihto.
                No tämä vika ei ole kovinkaan suuri mysteeri, ja tietoa sen korjaamiseen löytyy enemmän kuin riittävästi. Tuon vian selvittämiseen löytyy selkeät ohjeet esim. tuosta minun aikaisemmasta linkistä. Tosin kuten Clavurionkin sanoi niin vikakuvauksen perusteella vika on melko varmasti siinä ABS-boksissa. Itse lähettäisin sen korjaukseen, kun noita korjataan Suomessakin alle 200€ hintaan ja korjauksella on takuu.

                Viemällä Autokeskukselle saat melko kivan laskun. Villi veikkaus: pari tuntia vian etsintää á 103, uusi ABS anturi á 170€, uusi ABS boksi yli 1000€ + koodaus varmaan taas tunti töitä eli á 103€. Eli ~1500€ keikka.


                Originally posted by asdf1 View Post
                Osaako kukaan kertoa tarkkaa osanumeroo mitä pitää etsiä? Katselin että porukka ois tilaillu ebaysta huomattavilla säästöillä näitä osia.
                Tämä riippuu auton varusteista. 9/98 jälkeen ASC:llä varustettuun autoon pitäisi käydä 1 265 900 001, autoihin joissa on DSC 1 265 950 002.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • asdf1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 162
                  • interweb

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Itse lähettäisin sen korjaukseen, kun noita korjataan Suomessakin alle 200€ hintaan ja korjauksella on takuu.
                  Osaatko suositella jotain paikkaa? Onnistuukohan näiden osien lähetys postilla jos on kauempana..? :think
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Viemällä Autokeskukselle saat melko kivan laskun. Villi veikkaus: pari tuntia vian etsintää á 103, uusi ABS anturi á 170€, uusi ABS boksi yli 1000€ + koodaus varmaan taas tunti töitä eli á 103€. Eli ~1500€ keikka.
                  Tarkoitus oli siis viedä pelkään diagnoosiin tuonne. Niiltä kun on aina saanut näppärästi osalistan varaosanumeroineen mukaan. Aivan järkyttävän kallista kylläkin.
                  -05 e61 530d msport

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by asdf1 View Post
                    Osaatko suositella jotain paikkaa? Onnistuukohan näiden osien lähetys postilla jos on kauempana..? :think
                    No yksi ainakin olisi Autorepair.fi. Siellä on töissä foorumilta WSE1. Foorumilla löytyy hyviä kokemuksia tuosta liikkeestä. Pitäisi onnistua postilla korjaus tuolla. Eli ota vaan rokeasti yhteyttä niin siitä se selviää.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • ^Henkk4
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 430
                      • Raahe

                      Itelle hommasin tuossa puolivuotta sitten uuden boksin ja kysyin hintaa Kokkolan Kustcarilta boksin hinta oli 770€ ja koodaus 60€.. tilasin ebaysta boksin hinta oli siellä 360€ ja kaveri koodas 20€ niin säästettiin taas muutama satanen...
                      e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                      Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                      Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                      Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                      Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                      Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                      Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                      Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                      Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                      Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                      Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                      Comment

                      • Twister69
                        Newbiemmer
                        • Apr 2010
                        • 2
                        • Lieksa

                        Mulla syttyy kyseiset valot kun ajelee jonkin aikaa alle 50km/h mutta jos kerkee matka opeuksiin niin eivät syty ollenkaan. hitaassa vauhdissa kuuluu myös releen naputus hanskalokeron paikkeilta. Säällä ei ole minun mielestä vaikutusta lamppujen syttymiseen. tietokone antoi "magneetin lukuvirheen" apparin puolen etu anturista ja sen verran tutkin asiaa et abs anturin kiinnike osa on joskus vaurioitunut ja oli prikat pantu painamaan anturia kohti napaa. olisin ottanut irti mutta ei järellisesti lähtenyt irtoamaan niin hylkäsin paikoilleen.

                        Minun tapauksessani vika johtuu ilmeisesti vain siitä että anturi ei ole pohjassa tai se on rikki? kun pyörän laakerikaan ei tuntunut väljältä siinä samalla kokeillessani kun sitäkin vihjattiin viaksi jossain kohdassa.

                        Et kannattaa näin aluksi varmaan ostaa minun se anturi pelkästään eikä sitä laakeria myöskin niinkuin aluksi ajattelin?

                        Autohan on 528iA -97 e39

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9997
                          • KVLA

                          Originally posted by Twister69 View Post
                          Et kannattaa näin aluksi varmaan ostaa minun se anturi pelkästään eikä sitä laakeria myöskin niinkuin aluksi ajattelin?
                          Osta uusi OEM-anturi ja asennat sen huolellisen "navan" puhdistamisen jälkeen vasta paikoilleen.Pitäisi toimia.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by suppari View Post
                            Saiko WSE tai joku muu näitä väylävammasia purkkejä korjattua?Mulla olis yks 0 265 900 001 jouten. Pakkasesta kun ottaa ni pelaa, lämpimänä valot tauluun ja ei yhteyttä testerillä.
                            Niin kauan kuin boksi vielä on toiminut kylmänä on se varmuudella korjattavissa. Jos on pitkään ollut toimimatta kokonaan niin sitten voi huonolla tuurilla mennä varaosiksi.

                            Comment

                            • Twister69
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 2
                              • Lieksa

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Osta uusi OEM-anturi ja asennat sen huolellisen "navan" puhdistamisen jälkeen vasta paikoilleen.Pitäisi toimia.
                              anturin vaihdoin ja olin huolellinen puhdistaessa ja hellin kätösin paikalleen laitoin mutta ei avittanut. epäilen et se laakerin hammastus kökkönä

                              Comment

                              • thehokkanen
                                Newbiemmer
                                • Oct 2011
                                • 7
                                • Merirastila

                                Moi.

                                Omani sain kuntoon kun vaihdoin (oisko kolmannen kerran) anturin orkkikseen.
                                Noilla tarvikeosilla ei tosiankaan tee yhtikäs mitään, ainakaan itsellä ei toiminut!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎