Parin kuukauden taistelu jarrujen kanssa taitaa olla ohi. Vika löytyi kuskin puolen takalaakerista, joka oli kyllä uudenkarhea ja kehä virheetön. Sattui vaan olemaan tuo kehä vajaan millin syvempänä kuin alkuperäisessä laakerissa. Ja tuo riitti siihen että raksutteli jarrupoljinta turhaan. Laakeri oli ilmeisesti edellisen omistajan vaihtama tarvikelaakeri. Erikoista oli myös se että nopeusmittari ja vakkari ym. toimivat tuolla täysin, mutta abseja raksutteli. Nyt on ekat lenkit minun omistusaikana ajettu ilman jarruongelmia. Toivottavasti tämä tilanne myös säilyy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Alkoi nuo abs+luistonesto valot palamaan tuossa alkukesästä ja vikakoodi näytti että edestä vasen anturi olisi viallinen. Vaihdoin anturin, mutta vika ei kadonnut ja nyt sitten pitäisi perehtyä asiaan uudestaan kun katsastus lähenee
Lähinnä mietin että ennen kun vien kiesin autokeskukseen rassattavaks 103euron tuntihinnalla, niin onko jotain helppoja juttuja mitä vois ilman tietokoneita tehdä? Liittimiä olen putsaillut ja johtoja koittanut tarkastella.
Vai onko se aina abs boxi viallinen kun anturin vaihto ei auta? :think
Vika on samanlainen kun monella muulla täällä. Valot alkavat palamaan vasta kun auto on hieman lämmennyt ja viimestään aamun mennessä ovat kadonneet. Auto on 9/98->-05 e61 530d msport
Comment
-
-
Pelkästään tuon tarinan perusteella vika on 97% varmuudella boksissa, kun kyse on post 9/98 autosta. Joku paikallinen harrastajakin tuota voisi toki tutkaista. Vaikutat näköjään maapallolla, niin vaihtoehtoja riittää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostAlkoi nuo abs+luistonesto valot palamaan tuossa alkukesästä ja vikakoodi näytti että edestä vasen anturi olisi viallinen. Vaihdoin anturin, mutta vika ei kadonnut ja nyt sitten pitäisi perehtyä asiaan uudestaan kun katsastus lähenee
Lähinnä mietin että ennen kun vien kiesin autokeskukseen rassattavaks 103euron tuntihinnalla, niin onko jotain helppoja juttuja mitä vois ilman tietokoneita tehdä? Liittimiä olen putsaillut ja johtoja koittanut tarkastella.
Vai onko se aina abs boxi viallinen kun anturin vaihto ei auta? :think
Vika on samanlainen kun monella muulla täällä. Valot alkavat palamaan vasta kun auto on hieman lämmennyt ja viimestään aamun mennessä ovat kadonneet. Auto on 9/98->e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVaikutat näköjään maapallolla, niin vaihtoehtoja riittää.
Originally posted by HTK12 View PostKyllähän sulla taitaa olla ne klassiset boksivian oireet. Eli aamulla kylmällä autolla ei pala valoja ja kaikki toimii, kunnes lämpenee niin valot syttyy. Itse jos haluat testata niin tässä on ohjeet, jos kaikki näyttää olevan kunnossa niin boksi korjattavaksi tai uutta tilalle. Autokeskukselle vieminen on ylivoimaisesti kallein vaihtoehto.
Osaako kukaan kertoa tarkkaa osanumeroo mitä pitää etsiä? Katselin että porukka ois tilaillu ebaysta huomattavilla säästöillä näitä osia.-05 e61 530d msport
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostTäytyy tutustua tuohon ohjeeseen huomenna. Autokeskukselle olin viemässä siksi, kun nyrkkipajojen osa-arvontaan on mennyt suhteessa enemmän rahaa.. Siis silloin kun kyseessä on ollut joku mysteerivika, eikä joku perus tukivarren vaihto.
Osaako kukaan kertoa tarkkaa osanumeroo mitä pitää etsiä? Katselin että porukka ois tilaillu ebaysta huomattavilla säästöillä näitä osia.
Kävisikö vaikka tuo:
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostKappas.. Jäänyt tuommoinen aivopieru muuttamatta.
Täytyy tutustua tuohon ohjeeseen huomenna. Autokeskukselle olin viemässä siksi, kun nyrkkipajojen osa-arvontaan on mennyt suhteessa enemmän rahaa.. Siis silloin kun kyseessä on ollut joku mysteerivika, eikä joku perus tukivarren vaihto.
Viemällä Autokeskukselle saat melko kivan laskun. Villi veikkaus: pari tuntia vian etsintää á 103, uusi ABS anturi á 170€, uusi ABS boksi yli 1000€ + koodaus varmaan taas tunti töitä eli á 103€. Eli ~1500€ keikka.
Originally posted by asdf1 View PostOsaako kukaan kertoa tarkkaa osanumeroo mitä pitää etsiä? Katselin että porukka ois tilaillu ebaysta huomattavilla säästöillä näitä osia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse lähettäisin sen korjaukseen, kun noita korjataan Suomessakin alle 200€ hintaan ja korjauksella on takuu.
Originally posted by HTK12 View PostViemällä Autokeskukselle saat melko kivan laskun. Villi veikkaus: pari tuntia vian etsintää á 103, uusi ABS anturi á 170€, uusi ABS boksi yli 1000€ + koodaus varmaan taas tunti töitä eli á 103€. Eli ~1500€ keikka.-05 e61 530d msport
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostOsaatko suositella jotain paikkaa? Onnistuukohan näiden osien lähetys postilla jos on kauempana..? :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Itelle hommasin tuossa puolivuotta sitten uuden boksin ja kysyin hintaa Kokkolan Kustcarilta boksin hinta oli 770€ ja koodaus 60€.. tilasin ebaysta boksin hinta oli siellä 360€ ja kaveri koodas 20€ niin säästettiin taas muutama satanen...e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment
-
-
Mulla syttyy kyseiset valot kun ajelee jonkin aikaa alle 50km/h mutta jos kerkee matka opeuksiin niin eivät syty ollenkaan. hitaassa vauhdissa kuuluu myös releen naputus hanskalokeron paikkeilta. Säällä ei ole minun mielestä vaikutusta lamppujen syttymiseen. tietokone antoi "magneetin lukuvirheen" apparin puolen etu anturista ja sen verran tutkin asiaa et abs anturin kiinnike osa on joskus vaurioitunut ja oli prikat pantu painamaan anturia kohti napaa. olisin ottanut irti mutta ei järellisesti lähtenyt irtoamaan niin hylkäsin paikoilleen.
Minun tapauksessani vika johtuu ilmeisesti vain siitä että anturi ei ole pohjassa tai se on rikki? kun pyörän laakerikaan ei tuntunut väljältä siinä samalla kokeillessani kun sitäkin vihjattiin viaksi jossain kohdassa.
Et kannattaa näin aluksi varmaan ostaa minun se anturi pelkästään eikä sitä laakeria myöskin niinkuin aluksi ajattelin?
Autohan on 528iA -97 e39
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostSaiko WSE tai joku muu näitä väylävammasia purkkejä korjattua?Mulla olis yks 0 265 900 001 jouten. Pakkasesta kun ottaa ni pelaa, lämpimänä valot tauluun ja ei yhteyttä testerillä.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOsta uusi OEM-anturi ja asennat sen huolellisen "navan" puhdistamisen jälkeen vasta paikoilleen.Pitäisi toimia.
Comment
-
Comment