Originally posted by BemmiJanne
View Post
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minulla boksin oireiluna vakionopeus säädin nykäisi hieman ja sitten hetken kuluttua valot syttyi mittaristoon.Eli absit sun muut "keltaiset hälyt".Valojen syttyessä vakkari putosi pois pelistä.Mutta sen sai kytkettyä heti uudelleen napista päälle ja toimi ihan normaalisti.Toki mitään boksia ei kannata ruveta vaihtamaan,ennen vikakoodien lukua.
-
Kiitokset sulle ja myös hegulille helpistä! Vois tosiaan nyt alkuun putsata ton anturin ja kattoo vaikuttaako..Originally posted by DWHLL View PostItselläni oli vähän saman tyyppinen tilanne, eli valot paloi koko ajan, nopeusmittari toimi normaalisti, mutta cruise aina välillä. Cruise meni välillä päälle, välillä ei, ja 90km/h vauhdissa putosi pois päältä.
Joka tapauksessa, kävin lukemassa vikakoodit paikallisella pajalla (20€), vaihdoin oikealle taakse anturin, ja kaikki toimii taas mainiosti.
Vanha anturi oli kerännyt melkoisesti likaa, joten pelkkä puhdistuskin olisi saattanut riittää, mutta laitoin nyt kuitenkin uuden paikalleen ja vanhan talteen.
Comment
-
Nyt on auto käytetty vikakoodien luvussa ja ilmeisesti abs-boxissa on vika joka kaataa can-väylän. Katselin ebay.de.stä noita uusia boxeja. Autoni on siis 2001 e39, ja boxissa nro 091269 0 265 900 001 , mielestäni autossani ei ole dsc:stä vaan asc koska en ole huomannut kuin että tehoja rajoitetaan kun pyörät alkavat sutia, onko mahdollista?
Tämän mukaanhan autossa olis dsc http://www.bimmerfest.com/forums/att...1&d=1244248828 .
Minkä boxin tilaan? Tämä olisi edullisin mutta onko oikea?
Comment
-
Eikö tuo numero (265 900 001) ole sama,joten pitäisi käydä.Mitä siinä autosi "luistoneston" poiskytkentä nappulassa lukee?DSC vai ASC?Originally posted by heikkiheikki View PostNyt on auto käytetty vikakoodien luvussa ja ilmeisesti abs-boxissa on vika joka kaataa can-väylän. Katselin ebay.de.stä noita uusia boxeja. Autoni on siis 2001 e39, ja boxissa nro 091269 0 265 900 001 , mielestäni autossani ei ole dsc:stä vaan asc koska en ole huomannut kuin että tehoja rajoitetaan kun pyörät alkavat sutia, onko mahdollista?
Tämän mukaanhan autossa olis dsc http://www.bimmerfest.com/forums/att...1&d=1244248828 .
Minkä boxin tilaan? Tämä olisi edullisin mutta onko oikea?
http://www.ebay.de/itm/NEU-BMW-5er-E...item35c7d42b99
Comment
-
-
Sain taka-oikean anturin siististi irti (kevyesti ruuvitaltalla kampeamalla, liimaa ei ollut paljon) ja likainenhan se oli. Puhdistuksen ja takaisinlaiton jälkeen jotain oli tapahtunut: Valot paloivat edelleen, mutta vakkari toimii nyt moitteetta kun kävin pitemmän lenkin heittämässä.Originally posted by DWHLL View PostItselläni oli vähän saman tyyppinen tilanne, eli valot paloi koko ajan, nopeusmittari toimi normaalisti, mutta cruise aina välillä. Cruise meni välillä päälle, välillä ei, ja 90km/h vauhdissa putosi pois päältä.
Joka tapauksessa, kävin lukemassa vikakoodit paikallisella pajalla (20€), vaihdoin oikealle taakse anturin, ja kaikki toimii taas mainiosti.
Vanha anturi oli kerännyt melkoisesti likaa, joten pelkkä puhdistuskin olisi saattanut riittää, mutta laitoin nyt kuitenkin uuden paikalleen ja vanhan talteen.
Vielä semmonen juttu jos joku viittis vastata: Mulla ei se luistonestovalo sammu vaikka painaa DSC-nappia. Pitäiskö sen sammua napista jos kyseessä on pelkkä anturivika vai viittaako tällöin boksiongelmaan?
Jos tohon sais vielä vastauksen niin vois kokeilla vaihtaa suoraan se taka-oikea
Comment
-
Ei pitäisi vaikka "vain" anturivika, eli anturin vaihdolla itse lähtisin liikkeelle.Originally posted by BemmiJanne View PostPitäiskö sen sammua napista jos kyseessä on pelkkä anturivika vai viittaako tällöin boksiongelmaan?
Miten koodataan uusi saksasta tilattu abs-yksikkö vanhan tilalle? Inpa ja kaapeli löytyy ja siitä hieman kokemusta, muitakin softia löytyy mutta ei kokemusta niistä.
Comment
-
NCS Expertillä joka kuuluu yleensä Inpan pakettiin. Tuolla on ohje pdf-muodossa:Originally posted by heikkiheikki View PostMiten koodataan uusi saksasta tilattu abs-yksikkö vanhan tilalle? Inpa ja kaapeli löytyy ja siitä hieman kokemusta, muitakin softia löytyy mutta ei kokemusta niistä.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Comment
-
Näkeekös jollakin testerillä noita abs kehien toimivuutta? Ongelma on että jarrupoljin jurisee ja pitää tuota absien ääntä aina hiljaisissa jarrutusnopeuksissa. Ei huvittaisi kaikkia pyöränlaakereita alkaa purkamaan jos jollakin laitteella noita saisi testattua. Vikakoodeja ei ole ja mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja ja absit toimii muuten normaalisti. Auto on 523i 2/98Last edited by cb3; 11-07-2013, 10:58.
Comment
-
Inpalla näkee eli katsoo sillä pyöräantureiden signaaleja kun ajaa hitaalla nopeudella. Siellä näkyy signaalipalkeissa katkoksia/hyppyjä jos jossain on vikaa.Originally posted by cb3 View PostNäkeekös jollakin testerillä noita abs kehien toimivuutta? Ongelma on että täristää jarrupoljinta aina hiljaisissa jarrutusnopeuksissa. Ei huvittaisi kaikkia pyöränlaakereita alkaa purkamaan jos jollakin laitteella noita saisi testattua. Vikakoodeja ei ole ja mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja ja absit toimii muuten normaalisti. Auto on 523i 2/98
Minulla oli samantyylinen vika ja syyllinen oli etupyörän ABS-anturi. Niiden kiinnitysreikä hapettuu ja anturi nousee pois paikaltaan. Vaihdoin uuden anturin koska vanhan kiinnityskorvake oli jo murtunut.
Comment
-
jeps.. Laakerivikahan sieltä lopulta löytyOriginally posted by peto2 View Postlaitetaas kysymys tännekin kun tuntuis hukkuvan tuolla toisessa viestitulvaan.
kumpi on syyllinen, laakerin abs kehä vai itse anturi?
-abs ja asc valot syttyy kun nopeus ylittää n. 50km/h
-nopeusmittari näyttää oikein n. 60km/h asti tästä eteenpäin liian vähän. kun todellinen nopeus on 120km/h näyttää mittari n. 90km/h ja heiluu n. 5km/h ees taas.
-INPA antaa vikakoodia vas.taka anturista.
-livedatan mukaan vas.taka anturi antaa normaalia nopeutta mutta n. kerran pyöränkierrokseen signaali katoaa kokonaan pieneksi hetkeksi (livedatan hitauden vuoksi tämän näkee vain alle 4km/h nopeuksissa) isommissa nopeuksissa anturi tuntuis antavan ihan mitä sattuu nopeuksia kun muut antaa tasaista lukemaa.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Tämäkin alkaa olla viimein selvitetty, kun auto pääsi osaaviin käsiin. ABS vika vaikutti välillä myös lootan toimintaan eikä suostunut D:llä lyömään 2 isompaa pykälää. Syypäänä oikea taka-anturi. Hintaa marmorilla huokeat 170€.Originally posted by 174000 View PostOngelmana e38, jossa ko valot aika-ajoin syttyy palamaan. Yleensä palaa jo heti käynnistettäessä ja joskus syttyy ajon aikana, jolloin cruise putoaa pelistä.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
ABS, DBC ja ASC+T valot palaa
E39 tour, ABS, DBC ja ASC+T valot alkoivat palamaan seuraavana aamuna, kun olin vaihdatanut uudet rankaat (toisisanoeni vasta silloin huomasin ne).
Vanhat renkaat olivat 225/45R17 jotka vaihdoin kokoon 205/65R15.
Eli vanhojen kehä oli pienempi kuin nyt alla olevat.
Oletan, että renkaanvaihtaja ei olisi saanut vahinkoa aikaiseksi? Eli en ole ottanut vielä renkaita pois tarkistaakseni mahdollisia vahinkoja.
Voiko renkaan koko vaikuttaa noihin valoihin? Kun nuo autot on nykyään niin 'viisaita'.
Ja autoa pestessä oli virta niin että voi radiota kuunella, niin huomasin että jarruvalotkin palaat kirkkaana paikallaan ollessaa. Kokeilin käynnistää ja paloivat edelleen, eikä vaihdevivun asennollakaa mitään vaikutusta (autom.).
Mistähän tuota ongelmaa alkaisi purkamaan?F11 N52B30
Comment
-
Vikakoodien luku voisi auttaa paljon. Arvataan nyt kuitenkin jarruvalokatkaisijaa.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
Comment