Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9991
    • KVLA

    Originally posted by Twister69 View Post
    anturin vaihdoin ja olin huolellinen puhdistaessa ja hellin kätösin paikalleen laitoin mutta ei avittanut. epäilen et se laakerin hammastus kökkönä
    Vaihdoitko jonkun "Motonet-anturin"?Jos vaihdoit,niin heitä kuikkaan ja OEM-anturia tilalle.

    Ja mikäli sen vanhan anturin kiinnityksessä on ollut ongelmaa,niin se anturin kiinnityspinta pyörän navasta pitää olla sileä ja kiiltää.Eli kaikki hapettumat hiottava pois.Toki ei ei se mahdotonta ole,vaikka vika olisi laakerin puolessakin,jos sen kerran olet hyvin putsannut.Tosiaan se anturi pitää saada asennettua "ihan pohjaan".

    Comment

    • slomon
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 95
      • espoo

      Missä vika kun valot vilkkuu tasaisella n. 2-3 sekunnin syklillä.
      Vika ilmaantui äsken kotiin ajellessa.

      Talvella ABS-boxi korjattu, sitä ennen paloi valot koko ajan.

      Comment

      • slomon
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 95
        • espoo

        ABS ja ASC valojen vilkuttelun syyksi paljastui antautunut akku.
        Aamulla ei kuulunut kuin niksnaks kun yritin käynnistää.No olihan sillä jo ikääkin 11vuotta. Onneks oli vara-akku

        Comment

        • asdf1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 162
          • interweb

          Originally posted by HTK12 View Post
          No yksi ainakin olisi Autorepair.fi. Siellä on töissä foorumilta WSE1. Foorumilla löytyy hyviä kokemuksia tuosta liikkeestä. Pitäisi onnistua postilla korjaus tuolla. Eli ota vaan rokeasti yhteyttä niin siitä se selviää.
          Lähetin boxin tuonne ja korjaus kävi nopsaan. Toivotaan että purkki kestää vielä monet kilometrit.

          Kiitti vinkistä.
          Last edited by asdf1; 12-09-2013, 21:14.
          -05 e61 530d msport

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            Joku aika sitten syttyi -01 E39:ssä luistoneston ja ABS jarrujen valot loistamaan mittaristoon, samalla nopeusmittari tipahti välillä nollille ja heräsi taas välillä, polttoainemittarikin alkoi sekoilla vaikkakin lievemmin.
            Kerhotallin testeri ilmoitti ABS/ASC ECU vikaa ja ABS venttiilin toimintahäiriötä.
            Netti tiesi että ABS ohjainboksista on varmaankin joku liitoskarvoista irronnut.
            Auton vieminen huoltoon on keventänyt tässä kohdassa monen kukkaroita 1000 - 2000 euroa.
            2 tonnia on mennyt niiltä joilla netin mukaan esim. Stockman auto on pistänyt vaihtoon ohjainboksin ja hydrauliikkayksikön - siellähän oli koodi ABS hydrauliikkaventtiilin toimintahäiriöstä.
            Huoltomies ei vaan osannut päätellä koodien syytä vaan vaihtaa kaikki mihin testeri viittaa - ABS venttiili kun ei tietenkään toimi jos ohjausboksi ei saa sille sähköä joten se hydrauliikkapuoli on täysin ehjää.
            Osa huolloista ymmärtää tämän ja vaihtaa vain boksin, näiden huoltomiesten käsistä selviää tonnilla.

            Boschin tekemä ohjausboksi ei ole tarkoitettu avattavaksi, mutta kukapa sen mattopuukkomieheltä estäisi - sisältä paljastui irronnut liitosjohdin.






            Pahaksi onneksi ne ei ole juotettavissa kuntoon, tina ei tähän metalliin tartu.
            Onneksi puolestaan on pari firmaa jotka korjaavat auton sähköbokseja, viat niissä kun on näin yksinkertaisia vaikka kaikki huollot vain vaihtavat uusia tilalle.
            Ainoa ongelma tässä boksissa on, että jos irronnut johdin on maajohdin se usein käräyttää jotakin muuta eikä korjaus onnistu ilman isompia tutkimuksia.
            Vein tuollaiselle pajalle Nummelaan ja se oli juuri maakarva joka oli irti, pistettiin kevyesti kiinni ja testattiin toimiiko boksi, ei toiminut - mutta nopeusnäyttämä ja muut mittarihäiriöt korjautui, nopeustieto kun tulee tuon boksin kautta ja mitataan ABS anturilta.

            Ei siis kannattanut jatkaa, kaikkien karvojen uusiminen olisi maksanut 150 €.,

            mutta ei auta tässä tapauksessa. Irronnut johto myös sotkee auton väyläohjausta ja siksi häiriöt heijastuvat muuallekin.

            Nyt oli vaihtoehtoina sitten aivan uusi boksi joita saa jotain reilu 400€ - 700€ hintaan suomikaupoista (+koodauksen hinta ja asennus) tai 300€ hintaan eBaysta, tai käytetty (joka saattaa taas hajota ellei käy korjaamassa etukäteen liitoksia). Olisin osatanut uuden tuolta korjaamolta, mutta ne ei olleet hyllytavaraa eikä toimituskaan oikein onnistunut.
            Löytyi kuitenkin sopivan hintainen käytetty jonka hain ja paluumatkalla pysähdyin kerhotallille jossa vaihdoin boksin.
            ABS valo sammui, mutta testeri kertoi autossa olevan siihen koodaamattoman osan ja luistonesto valo jäi palamaan. Onneksi sattui olemaan väkeä tallilla jolla koodaukseen sopivampi testeri ja pari napin painallusta läppäriltä riitti kertomaan autolle uuden osan tiedot. Kiitoksia vielä avusta, auto tuli kerralla kuntoon.

            Ja näin merkkikorjaamovaihtoehtoon verrattuna taas säästyi TI-mieheltä etelänmatkan hinta 5:n tähden hotellissa...

            -----------
            Toisen auton remontissa tuli vaihdettua pyörän laakerit, siitä näkee ABS anturin vastakappaleen:





            muovirengas jossa metallipalat antamassa pyörimistietoa anturille. Siitä voi päätellä, että ABS vika ei korjaannu tuota muovipintaa puhdistelemalla, se kyllä sietää pienen likakerroksen päällensä ja silti anturi haistaa metallit. Tämä vain vinkiksi, että jos ABS vikavalo syttyy niin joku osa on aika varmasti viallinen, puhdistelut ei useinkaan korjaa vikaa. Jos korjaakin niin silti vika saattoi olla anturin liittimessa joka nyt liikahti tai liian korkealla olleessa anturissa yms.
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • Ringali
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 91
              • Oulu

              e39 520iA -01 pitääkö uusi abs/asc boksi koodata? Itellä koneen lämmettyä syttyi abs/asc valot palamaan ja viaksi inpa herjaili vänkärin etu ja taka-anturia vaikka taakse oli hetki sitten uusi vaihdettukin.

              Päättelin boksi vikaa ja ostinkin saksasta uuden boschin osan samalla numerolla ja ongelmat hävis muutoin paitsi luistoneston valo jäi palamaan eikä sammu edes vikakoodit nollaamalla ja inpa sanoo:

              23 ASC variant coding

              Error frequency 255

              Vehicle speed 2,75km/h
              asc passive
              abs control passive
              stop light switch off
              asc control passive

              Elikkä vaatiiko tuo koodauksen vai onkohan jossain vielä vikaa? En hoksannu kattoa livedataa näistä abs antureista mutta olettasin että ovat ok kun ei abs valo enää herjaile.. Vakkari toimii, absit toimii, luistonesto ei -ja valo siis palaa jatkuvasti.
              Voiko inpalla edes koodata mitään jos sitä vaatii?
              F10 520d ja e36 328i turbo

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Vaatii koodauksen jotta ASC toimii oikein. Inpa on diagnostiikkatyökalu, ei koodauksiin.
                Onnistuu NCS Expertillä esim.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Boksi onnistuu koodata myös esim bosch kts, jos ei muita laitteita ole saatavilla.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Maki1
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 151
                    • Kuopio

                    Onkos jotain keinoa mittailla noita absin antureita, kuin pelkästään ottamalla rengas irti ja pyörittämällä? Olen kuullut että onnistuisi myös boksista mitata noita arvoja? Itse en ainakaan löytänyt tähän mitään ohjeita. Vikakoodia ei abseille tullut minkäänlaisia kun testerillä mittasi, sen mukaan kaikki oli olevinaan kunnossa. Autossa siis palaa nuo abs ja asc valot. Yleensä toimivat jonkun aikaa, mutta kun aikansa ajaa niin rupeaa valot palamaan taulussa. Joskus eivät syty ollenkaan, toisinaan palaa myös ihan kylmiltäänkin. Toivottavasti on riittävän epäselvästi artikuloitu.

                    Linkki löytyikin, kiitos itselleni nopeasta vastauksesta.
                    Last edited by Maki1; 16-11-2013, 00:25. Reason: Löyty
                    Atm:

                    E61 530d Black Sapphire Metallic
                    Ex:

                    Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                    E32 740iaL Sterlingsilber
                    E36 323 Touring
                    E39 523 Touring
                    Farkku Omega Ekotekki
                    Farkku Omega 2,5Td
                    BMW
                    E32 730i Alpinweiß II
                    Honda Accord
                    Sunny N13
                    Mazda 323 1.3 "50hp"

                    Comment

                    • Foksu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 74
                      • Valkeakoski

                      Originally posted by Maki1 View Post
                      Linkki löytyikin, kiitos itselleni nopeasta vastauksesta.
                      Kyseinen asia kiinnostaisi myös. Minkälaisia ohjeita mittaamiseen löyti?


                      Lisäksi ihmetyksen aiheena vakionopeussäätimen satunnainen pois päältä kytkeytyminen. Pääosin säädin pysyy, mutta joskus vain putoo pois pelistä ihan tasaisessa vedossakin.

                      Aikaisemmassa pirssissä olen tottunut, kun säädin on asetettu tiettyyn nopeuteen, niin se pysyy ns. muistissa, mihin säädin on asetettu, vaikka jonkin aikaa ajeleekin lujempaa. Usein käykin niin, kun jalan ottaa pois polkimelta, niin eipä tuo enää olekaan päällä.
                      Last edited by Foksu; 18-11-2013, 10:50.
                      F11 N52B30

                      Comment

                      • Maki1
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 151
                        • Kuopio

                        "Pihviveitsimies" hyökkäsi oman boksinsa kimppuun. Onkohan joku/jotkut karvoista 100% varmuudella selvästi irti tuollaisessa boksivammaisessa vaiko mitenkä? Omastani oli kaikki karvat kiinni kun niitä hellästi kokeilin.
                        Attached Files
                        Atm:

                        E61 530d Black Sapphire Metallic
                        Ex:

                        Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                        E32 740iaL Sterlingsilber
                        E36 323 Touring
                        E39 523 Touring
                        Farkku Omega Ekotekki
                        Farkku Omega 2,5Td
                        BMW
                        E32 730i Alpinweiß II
                        Honda Accord
                        Sunny N13
                        Mazda 323 1.3 "50hp"

                        Comment

                        • Maki1
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 151
                          • Kuopio

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kyllähän sulla taitaa olla ne klassiset boksivian oireet. Eli aamulla kylmällä autolla ei pala valoja ja kaikki toimii, kunnes lämpenee niin valot syttyy. Itse jos haluat testata niin tässä on ohjeet, jos kaikki näyttää olevan kunnossa niin boksi korjattavaksi tai uutta tilalle. Autokeskukselle vieminen on ylivoimaisesti kallein vaihtoehto.

                          Tässä on nuo ohjeet mitkä HTK12 oli aiemmin postannut. Esimerkiksi mmjstä yms saa tehtyä kunnollisen johdon mikä mahtuu menemäään sinne väleihin. Eli siis sitä johtoa mitä talon sähköissä käytetään.
                          Atm:

                          E61 530d Black Sapphire Metallic
                          Ex:

                          Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                          E32 740iaL Sterlingsilber
                          E36 323 Touring
                          E39 523 Touring
                          Farkku Omega Ekotekki
                          Farkku Omega 2,5Td
                          BMW
                          E32 730i Alpinweiß II
                          Honda Accord
                          Sunny N13
                          Mazda 323 1.3 "50hp"

                          Comment

                          • öpel
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 253
                            • ??????

                            Nonii, nyt minäkin pääsen liittymään sähkövikaisten bemarien kerhoon. Eilen syttyi ensimmäisen kerran ABS:n vikavalo (samalla luistoneston merkkivalo päällä) noin kilometrin ajon jälkeen. Sammutin auton bussipysäkille ja starttasin auton uudestaan. Vikavalo ei syttynyt startatessa, mutta välittömästi autolla liikkeelle lähdettäessä.

                            Tänä aamuna kytkin INPA piuhat auton moottoritilasta USB jatkokaapelilla läppärille auton sisälle ja lähdin ajamaan seuraten ABS boxin livedataa, jossa jokainen pyörä näytti INPA:n ruudulla samaa nopeutta. En tiedä liittyykö asiaan, mutta kun tietokone oli autossa kiinni niin samalla ABS:n vikavalot oli päällä. Heti kun irroitin kaapelit autosta, niin ABS:n vikavalot sammui ja tein kilsan testilenkin ilman vikavaloja, ABS ja luistonesto toimivat.

                            Iltapäivällä lähdin uudestaan autolla, niin vikavalot syttyivät heti kun lähdin liikkeelle pihasta, mutta sammuivat pienen ajon jälkeen. Yhtään voimakkaammin jarruttaessa tunsin kuinka ABS napsutti ja katkoi jarrupainetta, vaikka sula keli ei olisi sillä jarrutusteholla ABS:n puuttumista tarvinnut. Tämän jälkeen syttyi heti vikavalo.

                            INPA antaa seuraavia vikakoodeja: Onkohan kuuluisa boksi mennyt, vai vaihdanko kokeeksi anturin? Yksi vikakoodi sanoo, että "Control unit error", tarkoittaako tuo boksia?






                            Code:
                            E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
                                       -------------------------------------
                            Date:      12/25/13 15:13:14 ECU:       ASC57 JobStatus: OKAY Variant:   ASC57
                            -------------------------------------------------------------
                            RESULT:    3 errors in error memory !
                            -------------------------------------------------------------
                            66    power supply engine speed sensor, control unit error
                            Error frequency : 254
                               Vehicle speed                               36.94  km/h
                               ASC passive   ABS-control active   stop light switch on   ASC-control passive
                            -------------------------------------------------------------
                            6     wheel sensor front right
                            Error frequency : 253
                               Vehicle speed                                2.75  km/h
                               ASC passive   ABS-control passive   stop light switch off   ASC-control passive
                            -------------------------------------------------------------
                            67    eletromagnetic field susceptibility
                            Error frequency : 254
                               Vehicle speed                               36.94  km/h
                               ASC passive   ABS-control passive   stop light switch off   ASC-control passive
                            =============================================================
                            BMW 523i E39 MY1999

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Tästäkin keskustelusta voi avata uuden threadin jos vielä tarvetta, liittäkää tämä thread sitten uuteen aloituspostauksen liitteeksi.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎