Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kojootti324
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Ai muualtakin, kuin viiksen omasta tiheyskytkimestä?
    Koodaamalla saa säädettyä anturin herkkyyttä.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Kojootti324 View Post
    Saa säädettyä pyyhintä tiheyden!!!
    Ai muualtakin, kuin viiksen omasta tiheyskytkimestä?

    Leave a comment:


  • Kojootti324
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Itsellä ollut edellisen omistajan jäljiltä Pilkington koko omistusajan, eikä mitään valitettavaa. Istuu hyvin. Mitä nyt pyyhkijät pyyhkivät mun makuun liikaa automaatilla, mutta taitaa olla ominaisuus...
    Saa säädettyä pyyhintä tiheyden!!!

    Leave a comment:


  • jpo
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Missä hinnoissa noi lasinvaihdot pyörii sadetunnistin lasin kanssa?
    Vuonna 2009 maksoi 400 € lasinvaihto sadetunnistinlasilla, paikkakuntana Seinäjoki. En sitten tiedä paljonko on tuosta hinta noussut nykypäivään.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onko noi pilkingtonit niin huonoja, kun puhutaan?
    Itsellä ollut edellisen omistajan jäljiltä Pilkington koko omistusajan, eikä mitään valitettavaa. Istuu hyvin. Mitä nyt pyyhkijät pyyhkivät mun makuun liikaa automaatilla, mutta taitaa olla ominaisuus...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Oletko mitannut/tutkinut lasin syvyyden kattoon nähden?
    En katsonut aiheelliseksi. Koska lasit listoineen oli silmällä katsoen fiksusti ja symmetrisesti laitettu,eikä mitään suhinoita kuulunut,niin ei ole ollut "mikrometrille" tarvetta. Tosin E39:n mukana vein silloin taannoin ne täälläkin esiintyneet kuvalliset asenusohjeet. Joten kai sillä sai vähän "painetta" laitettua asentajille.
    Last edited by Heguli 31; 09-06-2016, 18:59.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Missä hinnoissa noi lasinvaihdot pyörii sadetunnistin lasin kanssa? Itsellä edessä myös vaihto. Onko noi pilkingtonit niin huonoja, kun puhutaan?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Olen nyt kaksi tuulilasia (lasivakuutuksen takia) vaihdattanut BMW:n merkkiliikkeissä. Toinen E39:iin ja toisen tähän sigun E60:iin.Molemmat onnistuneet "täydellisesti". Eli optisesti kaikki kunnossa ja ylimääräisiä suhinoita ei kuulu.
    Oletko mitannut/tutkinut lasin syvyyden kattoon nähden?

    BMW:n ohje neuvoo jättämään vanhaa liimaa vain 0,5mm, joten ei liene ihme ettei lasi mene kohdalleen, jos sinne jätetäänkin sitä vaikkapa 2-3mm.

    (Nuo Laakkosen pihalla olleet Pilkingtonit eivät siis olleet heidän asentamia laseja, autot olivat korikorjaamolla muiden syiden takia)

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Olen nyt kaksi tuulilasia (lasivakuutuksen takia) vaihdattanut BMW:n merkkiliikkeissä. Toinen E39:iin ja toisen tähän sigun E60:iin.Molemmat onnistuneet "täydellisesti". Eli optisesti kaikki kunnossa ja ylimääräisiä suhinoita ei kuulu. Tosin E39:n tapauksessa kävin sadetunnistimen alustamassa uusiksi,kun järkevä toiminta katosi lasin vaihdossa. Eli molemmat Kouvolan BMW huolloista onnistui hyvin varsinaisessa mekaanisessa asennuksessa ja uusituilla listoilla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Laakkoselta tuli sähköpostilla palautekysely huoltokäynnistä. Laitoin siihen lämminhenkistä palautetta, jonka johdosta ne soitti.
    Kävin näyttämässä autoa siellä. Eivät kokeneet ongelmaa suureksi, tiiviste kuulemma on vakionakin pyöreä ja pieni reunan irvistys ei haittaa.

    Kyllähän ne kuitenkin ottaisi lasin irti, mutta jäin vielä miettimään, sillä lopputulos olisi kuitenkin taas epävarma vs. nykyinen hiljaisuus. Kuulemma minun pitäisi itse olla mukana, jotta tulisi oikealle syvyydelle... Vanhaa liimaa ei kuulemma voi poistaa kovin paljon ettei tule maalipinnan vaurioita. Tuo lieneekin se perussyy koko ongelmaan, vanhaa liimaa jätetään liikaa, kun ei haluta tehdä tarkkaa/hidasta työtä sen poistossa. BMW:n ohjeissahan on toki neuvottu miten paksusti vanhaa liimaa saisi jättää.

    Katsottiin myös pihalla olleista autoista laseja ja sama vika oli toisessa E39:ssä, jossa jälkiasennettu Pilkington-lasi.

    Myös E60/E61 näköjään kärsii ihan samasta ongelmasta, toisessa oli lasi (Pilkington) koholla. Ja kas kummaa toisessa, missä olikin alkuperäinen lasi, lasi oli oikealla (2mm) syvyydellä. (Minulla oli vielä juuri tuota varten tehty mitta tallessa, tutkimus käy hyvin kätevästi.)

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mutta kuulosti siltä kuin edestä kuuluvat liikenteen äänet olisivat hiljaisemmat kuin ennen. Ehkäpä entinen lasi oli osin irti tai sitten lasin alareunaan tulevan ääntävaimentavan vaahtomuovin asennus onnistui tällä kertaa oikein.
    Ja edelleen on sama vaikutelma, ihan kuin edestä ei kuuluisi juuri mitään ääniä, kaikki kuuluu sivuilta (ja kannustaa tuplalasien ostamiseen...). Outo juttu...

    Teippasin tiivisteen ylänurkat gorillateipillä kattoon ja annoin olla kaksi päivää, nyt tuo selvästi irvistänyt oikea yläkulma on nurkastaan oikealla kohdalla, mutta irvistää vielä hiukan (1mm rako) n. 2cm siitä keskellepäin. Jotain liimaa pitäisi siihen väliin pieni tippa keksiä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Oletko muuten varma, että Laakkonen itse sen lasin asensi? Merkkiliikkeethän käyttää noita pieniä lasipajoja ja suuntauspajoja aika paljon nykyään.
    Eikös se nimenomaan Laakkosen toimintaa ole tuo PROAutolasi? Aiemmin (ainakin osittain) lasit asensi jonkun muun firman asentaja.

    Täytyy nyt "kuulostella" suhinoita ja muita. Alkuvaikutelma oli oudon positiivinen, mutta se saattoi johtua ihan siitä kun menin meluisan pakettiauton kyydissä Laakkoselle.
    Mutta kuulosti siltä kuin edestä kuuluvat liikenteen äänet olisivat hiljaisemmat kuin ennen. Ehkäpä entinen lasi oli osin irti tai sitten lasin alareunaan tulevan ääntävaimentavan vaahtomuovin asennus onnistui tällä kertaa oikein.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    No niinpä tietenkin. Oletko muuten varma, että Laakkonen itse sen lasin asensi? Merkkiliikkeethän käyttää noita pieniä lasipajoja ja suuntauspajoja aika paljon nykyään.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    Joko olet reklamoinut? Miten suhtautuivat?
    Enpä ole eikä siitä mitään hyötyä taida olla. Taannoin reklamoin varsin innokkaasti, vein asennusohjeita/mittoja, mittalaitteen ja silti lasi jäi liian ylös.
    Autojahan nämä vaan ovat, kyllä tuolla kuitenkin pääsee paikasta A paikkaan B eikä vettä (toivottavasti) tule sisälle...

    Leave a comment:


  • Vesa
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Joo, nyt on lasi vaihdettu... Hienoa, että Laakkosen "laatu" säilyy ihan samana vuodesta toiseen, edellinen kokemushan oli n. 9 vuoden takaa. Eli lasi on taas aivan liian korkealla (katon tasolla), tiiviste pyöreänä ja tiivisteen matkustajan puoleinen yläkulma irvistää takareunasta. Joten ihan odotusten mukaisesti meni.
    Joopa joo... Tuokin homma pitäis siis tehdä itse. Itselläkin lasin vaihto edessä...

    Joko olet reklamoinut? Miten suhtautuivat?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎