Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Pakkohan tämä oli testata kun viime keväänä lasin kävin vaihdattaan. Tein mitan paksusta pahvista. Siinä on pykälää noin 2,2 mm kuten kuvasta näkyy (salaman heittämä varjo työntömitasta hämää kuvassa).



    Eli oiskohan suunnilleen katon tasalla tuo mun lasi. Ei ainakaan paljoo alempana ole. Suhinaa en ole erityisemmin havainnut ongelmaksi, joskus kovalla tuulella kyllä vähän ihmetellyt, mutta en muuten.

    Ei kai sit auta kun lähtee ton mitan kanssa kierteleen vaihtoautohalleja, löytyyköhän montakin jossa ois lasi oikeella korkeudella...

    Leave a comment:


  • Haukkis
    replied
    ainakii mulla suhisee ärsyttävästi kovassa vauhdissa ku on joskus vissii tuulilasi vaihettu. tuntuu kokoajan siltä että olis kattoluukku eestä raollaan. Seiska käy suhiseen reilussa satasessa ja vitonen vajaassa kahessa.

    Leave a comment:


  • Vee-eit
    replied
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko siitä isokin haitta, jos ikkuna ei ole juuri noissa mitoissa ?

    Leave a comment:


  • TJJ
    started a topic E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

    E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

    Kyselisin kokemuksia/kommentteja miten teillä on E39:n tuulilasin vaihdot onnistuneet. Onko asennus ja liimauksen aikainen teipillä kiinnitys tehty BMW:n ohjeiden mukaan ja lasin pinta on peilin kohdalta 2-3,5mm alempana kuin katon pinta? Missä tällainen asennus on osattu tehdä?

    Katselin/mittasin viikonloppuna n. 10kpl E39:ejä eri autoliikkeissä ja näyttää siltä, että kaikissa joissa oli jälkeenpäin vaihdettu tuulilasi, se oli väärin asennettu. Muutamassa oli varmaankin (tiivisteen ja lasin kulumisesta päätellen) alkuperäinen lasi ja se olikin oikealla 2-2,5mm syvyydellä.

    Tuossa linkissä on kuva BMW:n ohjeesta ja "työkalusta" jolla syvyyden voi mitata. Tuon mitan tekee nopeasti tukevasta pahvi-/pleksisuikaleesta, aukko tiivisteelle ja kattoon tuleva kohta 2mm lyhyemmäksi kuin lasiin tuleva ja sitten vaan mittaamaan täyttyykö omassa autossa edes tuo 2mm minimisyvyys. (tuossa kuvan työkalussa kattoon tuleva osa on 3,5 mm lyhyempi/matalampi kuin ikkunaan tuleva joten siksi sallitut mitat eroaa alussa mainituista arvoista)


Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎