Originally posted by Gonzalez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530da imusarjan läppien puhdistus/poisto tehty!
Collapse
X
-
Onkohan tuohon läppä juttuun tullut mitään päivitystä vuosien saatossa, itsellä -05/12 530D ja tässä istuskelen ihan kahden vaiheilla että lähdenkö ruuvaamaan muoveja irti vai en.
Jossain oli mainintaa akselien vahventumisesta mutta onko kaikki poksahdukset loppuneet sillä vai onko niitä edelleenkin sattunut?
Comment
-
-
Originally posted by takahiki View PostOnkohan tuohon läppä juttuun tullut mitään päivitystä vuosien saatossa, itsellä -05/12 530D ja tässä istuskelen ihan kahden vaiheilla että lähdenkö ruuvaamaan muoveja irti vai en.
Jossain oli mainintaa akselien vahventumisesta mutta onko kaikki poksahdukset loppuneet sillä vai onko niitä edelleenkin sattunut?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Pienen pohdiskelun jälkeen läpät lähtivät imusarjasta. Näin jälkeenpäin täytyy todeta että ei ehkä olisi kannattanut, kaikki läpät olivat aivan puhtaita ja imusarja aiväan pienesti likaantunut.
Läppien tunko myös oli erilainen kuin monissa kuvissa foorumilla, runko oli muovia ja läpän ympärillä eräänlainen kehys. Läpissä oli myös kumireunukset tiivistämässä reuna vasten.
Muuten kaikki ok mutta herja syttyi kojetauluun ja compuutteri ilmoittaa affecting emission, liikuttava päästö suomennettuna sanatarkasti.
Mitenkähän tuon herjan saisi poistettua ja mikähän syy ilmoon on.
Tulppasin alipaineletkun mikä tulee egr:lle, samoin letkun mikä liikuttaa läppien akselia, mutta egr isoa letkua en tulpannut, olisiko kellään tietoa.
edittiä: tuosta herjasta sen verran että lähemmin tutkittuna se meinaa että "lisääntynyt päästö" . Voi suatana ja läpät on väännetty tuhannelle solmulle kun arvelin ettei niitä tarvispitää tieten ruveta paukuttaan penkissä suoraksi että saa takas vai hä.
Last edited by takahiki; 12-07-2009, 16:47.
Comment
-
-
Kyllä sinulla se vika on siellä ohjauspuolella/anturoinnissa. Auto kun ei tiedä mitään läppien olemassaolosta. EGR:n poistaminen aiheuttaa tietyn ikäluokan uudemmissa autoissa hälytyksen päästöistä kun MAF:n läpi virtaa enemmän ilmaa kuin sitä virtaisi samassa tilanteessa kun EGR olisi toiminnassa.
Joutunet laittamaan EGR:n takaisin käyttöön ja olemaan tyytyväinen läpättömään imusarjaasi. Läppien poisto oli ihan sopiva temppu, sitä ei tarvitse katua.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostKyllä sinulla se vika on siellä ohjauspuolella/anturoinnissa. Auto kun ei tiedä mitään läppien olemassaolosta. EGR:n poistaminen aiheuttaa tietyn ikäluokan uudemmissa autoissa hälytyksen päästöistä kun MAF:n läpi virtaa enemmän ilmaa kuin sitä virtaisi samassa tilanteessa kun EGR olisi toiminnassa.
Joutunet laittamaan EGR:n takaisin käyttöön ja olemaan tyytyväinen läpättömään imusarjaasi. Läppien poisto oli ihan sopiva temppu, sitä ei tarvitse katua.
Comment
-
-
Originally posted by takahiki View PostJos pukkaan alipaineletkun egr:ään paikalleen niin joudunko myös tulppaamaan sen egr:n sillä 35mm prikalla vai pitäneekö se reitti myös jättää auki.---
Comment
-
-
Originally posted by takahiki View PostTulppasin alipaineletkun mikä tulee egr:lle, samoin letkun mikä liikuttaa läppien akselia, mutta egr isoa letkua en tulpannut, olisiko kellään tietoa.
Mikäli valo johtuu vain EGR.stä valo ei muistaakseni sammu heti vaikka avaatkin sen EGR.n tulppauksen, vaatii vähän ajoa, ellei sitten oo vehkeitä millä nollaa vikakoodin.
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostEttei tämä läppien ohjauskellon letkun tulppaaminen aiheuttais myöskin tuota vika ilmoitusta? Sen kellonhan saa jättää vetkuttaan sinne niinkuin on suunniteltukkin kunhan läpät ja akseli on pois pelistä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Läppästen poiston jälkeen
Hejsan!
Ootteko huomanneet läpän poiston jälkeen eroa käyntiäänessä ??
Mulla ainakin tuli pikkasen "möreemmäksi" toi ääni ja kuuluu kabiiniin erilaiselta.
Lisäksi mielestäni alakierroksilla, esim liikkeellelähdössä
reagoi hieman herkemmin kaasun painallukseen... Voipi kyllä olla myös pelkkää kuvitelmaa. Tiä sit.
EGR:ää ei tulpattu.. onko siitä mitään haittaa. Tai mikä hyöty olisi egr-tulpalla ??
Jostain olin lukevinani, että takasinkierrätys pelaa vain tyhjäkäynnillä, pitäneekö paikkansa??
Hyvä homma
ei tarvi ajaa kylmä rinki persiissä, vaikka olis penkinlämmittimetkin päällä
- nykymeno tekee meistä löysiä - :think
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostKatselin artikkelin kuvat läpi ja nauratti lopussa kun akselin rungon paikalle asennettiin erillinen alumiininen "billet-tulppa" tukkeeksi, sen sijaan että olisi vain tukittu akselin reikä rungosta...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikä siinä nyt niin nauratti? Minäkin katsoin saman artikkelin läpi ja minusta tuo näytti laadukkaalta ammattimaiselta ratkaisulta. Turhaa tietenkin, mutta jos/kun haluaa hifistellä ja päästä vähän helpommalla työllä, niin toki ne tuollaiset pitää olla.Sen tiiviimpi tai parempi kun se ei käytännössä kuitenkaan ole vaikka siihen tuollaisen billet-tulpan laittaisikin.
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
Comment