Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da imusarjan läppien puhdistus/poisto tehty!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #91
    Originally posted by Gonzalez View Post
    Katselin artikkelin kuvat läpi ja nauratti lopussa kun akselin rungon paikalle asennettiin erillinen alumiininen "billet-tulppa" tukkeeksi, sen sijaan että olisi vain tukittu akselin reikä rungosta...
    Mikä siinä nyt niin nauratti? Minäkin katsoin saman artikkelin läpi ja minusta tuo näytti laadukkaalta ammattimaiselta ratkaisulta. Turhaa tietenkin, mutta jos/kun haluaa hifistellä ja päästä vähän helpommalla työllä, niin toki ne tuollaiset pitää olla.
    E39 528iA

    Comment

    • takahiki
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 203
      • home

      #92
      Onkohan tuohon läppä juttuun tullut mitään päivitystä vuosien saatossa, itsellä -05/12 530D ja tässä istuskelen ihan kahden vaiheilla että lähdenkö ruuvaamaan muoveja irti vai en.
      Jossain oli mainintaa akselien vahventumisesta mutta onko kaikki poksahdukset loppuneet sillä vai onko niitä edelleenkin sattunut?

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #93
        Originally posted by takahiki View Post
        Onkohan tuohon läppä juttuun tullut mitään päivitystä vuosien saatossa, itsellä -05/12 530D ja tässä istuskelen ihan kahden vaiheilla että lähdenkö ruuvaamaan muoveja irti vai en.
        Jossain oli mainintaa akselien vahventumisesta mutta onko kaikki poksahdukset loppuneet sillä vai onko niitä edelleenkin sattunut?
        Sellaista vahvistusta ei ole vielä tehty mikä olisi estänyt läppien hajoamisen, ei kun poistamaan vaan..
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • takahiki
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 203
          • home

          #94
          Tuo egr vielä vaivaa sen verran että mikä sille se järkevin vaihtoehto, tulpata vai jättää aukinaiseksi . Alipaineletkuhan tietysti tarvitsisi tulpata myös ettei egr toimisi, vai olisiko se ohjelmallinen toiminta kyvyttömäksi saattaminen paras vaihtoehto:think

          Comment

          • takahiki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 203
            • home

            #95
            Pienen pohdiskelun jälkeen läpät lähtivät imusarjasta. Näin jälkeenpäin täytyy todeta että ei ehkä olisi kannattanut, kaikki läpät olivat aivan puhtaita ja imusarja aiväan pienesti likaantunut.
            Läppien tunko myös oli erilainen kuin monissa kuvissa foorumilla, runko oli muovia ja läpän ympärillä eräänlainen kehys. Läpissä oli myös kumireunukset tiivistämässä reuna vasten.
            Muuten kaikki ok mutta herja syttyi kojetauluun ja compuutteri ilmoittaa affecting emission, liikuttava päästö suomennettuna sanatarkasti.
            Mitenkähän tuon herjan saisi poistettua ja mikähän syy ilmoon on.
            Tulppasin alipaineletkun mikä tulee egr:lle, samoin letkun mikä liikuttaa läppien akselia, mutta egr isoa letkua en tulpannut, olisiko kellään tietoa.

            edittiä: tuosta herjasta sen verran että lähemmin tutkittuna se meinaa että "lisääntynyt päästö" . Voi suatana ja läpät on väännetty tuhannelle solmulle kun arvelin ettei niitä tarvis pitää tieten ruveta paukuttaan penkissä suoraksi että saa takas vai hä.
            Last edited by takahiki; 12-07-2009, 16:47.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #96
              Kyllä sinulla se vika on siellä ohjauspuolella/anturoinnissa. Auto kun ei tiedä mitään läppien olemassaolosta. EGR:n poistaminen aiheuttaa tietyn ikäluokan uudemmissa autoissa hälytyksen päästöistä kun MAF:n läpi virtaa enemmän ilmaa kuin sitä virtaisi samassa tilanteessa kun EGR olisi toiminnassa.

              Joutunet laittamaan EGR:n takaisin käyttöön ja olemaan tyytyväinen läpättömään imusarjaasi. Läppien poisto oli ihan sopiva temppu, sitä ei tarvitse katua.
              ---

              Comment

              • takahiki
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 203
                • home

                #97
                Originally posted by -Tapi View Post
                Kyllä sinulla se vika on siellä ohjauspuolella/anturoinnissa. Auto kun ei tiedä mitään läppien olemassaolosta. EGR:n poistaminen aiheuttaa tietyn ikäluokan uudemmissa autoissa hälytyksen päästöistä kun MAF:n läpi virtaa enemmän ilmaa kuin sitä virtaisi samassa tilanteessa kun EGR olisi toiminnassa.

                Joutunet laittamaan EGR:n takaisin käyttöön ja olemaan tyytyväinen läpättömään imusarjaasi. Läppien poisto oli ihan sopiva temppu, sitä ei tarvitse katua.
                Juu, tehty mikä tehty eikä siitä sen enempää. Jos pukkaan alipaineletkun egr:ään paikalleen niin joudunko myös tulppaamaan sen egr:n sillä 35mm prikalla vai pitäneekö se reitti myös jättää auki.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #98
                  Originally posted by takahiki View Post
                  Jos pukkaan alipaineletkun egr:ään paikalleen niin joudunko myös tulppaamaan sen egr:n sillä 35mm prikalla vai pitäneekö se reitti myös jättää auki.
                  Joudut jättämään kanavan auki. EGR:n pitää toimia ellet ohjelmoituta autoasi uudestaan jolloin pyynnöstä tuon EGR:n aukioloajan voi kopeloida minimiin tai joskus kokonaan poiskin.
                  ---

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1372
                    • Oulainen

                    #99
                    Originally posted by takahiki View Post
                    Tulppasin alipaineletkun mikä tulee egr:lle, samoin letkun mikä liikuttaa läppien akselia, mutta egr isoa letkua en tulpannut, olisiko kellään tietoa.
                    Ettei tämä läppien ohjauskellon letkun tulppaaminen aiheuttais myöskin tuota vika ilmoitusta? Sen kellonhan saa jättää vetkuttaan sinne niinkuin on suunniteltukkin kunhan läpät ja akseli on pois pelistä.

                    Mikäli valo johtuu vain EGR.stä valo ei muistaakseni sammu heti vaikka avaatkin sen EGR.n tulppauksen, vaatii vähän ajoa, ellei sitten oo vehkeitä millä nollaa vikakoodin.

                    -Janne
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by jsr85 View Post
                      Ettei tämä läppien ohjauskellon letkun tulppaaminen aiheuttais myöskin tuota vika ilmoitusta? Sen kellonhan saa jättää vetkuttaan sinne niinkuin on suunniteltukkin kunhan läpät ja akseli on pois pelistä.
                      Ei se solenoidi tiedä tuon taivaallista, mitä alipaineletkun toisessa päässä tapahtuu tai jää tapahtumatta.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • takahiki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 203
                        • home

                        Avasin sen egr:n alipaineletkun ja pökkäsin paikoilleen mutta valo ei sammunut, kävin heittämässä muutaman kilsan lenkinkin mutta edelleenkin valo palaa. Saakohan valon muuten kuin kuittaamalla sammutettua, ja kuittaantuisko tuo akun kengän irtiottamisella ja vähän aikaa odottelisi..

                        Comment

                        • finnbiker
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 103

                          Läppästen poiston jälkeen

                          Hejsan!

                          Ootteko huomanneet läpän poiston jälkeen eroa käyntiäänessä ??
                          Mulla ainakin tuli pikkasen "möreemmäksi" toi ääni ja kuuluu kabiiniin erilaiselta.

                          Lisäksi mielestäni alakierroksilla, esim liikkeellelähdössä
                          reagoi hieman herkemmin kaasun painallukseen... Voipi kyllä olla myös pelkkää kuvitelmaa. Tiä sit.
                          EGR:ää ei tulpattu.. onko siitä mitään haittaa. Tai mikä hyöty olisi egr-tulpalla ??
                          Jostain olin lukevinani, että takasinkierrätys pelaa vain tyhjäkäynnillä, pitäneekö paikkansa??

                          Hyvä homma
                          ei tarvi ajaa kylmä rinki persiissä, vaikka olis penkinlämmittimetkin päällä

                          - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

                          Comment

                          • Tmz84
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 35
                            • Rauma

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tuossa muuten lehtiartikkeli aiheesta kolmannella kotimaisella. KLIK
                            Ihmettelen vain, miksei "Engines affected" listauksessa ole E9* sarjan moottoria? :think

                            Käsittääkseni myös niissä on aiheellista poistaa läpät..

                            Comment

                            • wta
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 641
                              • ------

                              Originally posted by Gonzalez View Post
                              Katselin artikkelin kuvat läpi ja nauratti lopussa kun akselin rungon paikalle asennettiin erillinen alumiininen "billet-tulppa" tukkeeksi, sen sijaan että olisi vain tukittu akselin reikä rungosta...
                              No hahhah. Olipas kyllä aivan hirmu hauskaa... Kyllähän tuo "billet-tulppa" nyt vain on pikkasen fiksumman oloinen/näköinen ratkaisu kuin joku "purkkapatentti".

                              Comment

                              • Gonzalez
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 2632
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Mikä siinä nyt niin nauratti? Minäkin katsoin saman artikkelin läpi ja minusta tuo näytti laadukkaalta ammattimaiselta ratkaisulta. Turhaa tietenkin, mutta jos/kun haluaa hifistellä ja päästä vähän helpommalla työllä, niin toki ne tuollaiset pitää olla.
                                No joo jos ylimääräistä rahaa on niin mikäs siinä. Hintaa on kuitenkin varmasti se 20e kappale o-renkaan kanssa ja ajallisesti ei vaikuta yhtään laittaako nuo vai tekeekö kierretapilla akselinreikään kierteen ja ruuvaa pultin tukkeeksi. Kuten sanottu saahan sitä hifistellä ja puskea vaikka tuohon sen satasen, itsellä olisi vain helposti parempiakin sijoituskohteita kuin tuo... Sen tiiviimpi tai parempi kun se ei käytännössä kuitenkaan ole vaikka siihen tuollaisen billet-tulpan laittaisikin.
                                530d GT F07 2010
                                325i E30 Cabriolet 1987

                                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎