Tuossa linkissä olevassa kuvasarjassa tulpattiin tuo egr-pakokaasunkierrätysputki.
Kannattaako tämä toimenpide tehdä ja entä jos sitä ei tee?
Ei kannata näissä uudemmissa tukkia, auto huomaa sen ja antaa vikakoodin.
Egr:n käyttöä täytyy pienentää ohjelmallisesti, osaavan foorumilaisen luona tai lastutuksen yhteydessä
Ei kannata näissä uudemmissa tukkia, auto huomaa sen ja antaa vikakoodin.
Egr:n käyttöä täytyy pienentää ohjelmallisesti, osaavan foorumilaisen luona tai lastutuksen yhteydessä
Kyllä... Ja talvella auto lämpenee selvästi hitaammin... kulutus nousee jne...
-530dA 600 Nm
- BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Aivan perseestähän tämä BMW on tähän asti ollut... ei muuta kuin vikaa ja vikaa... ja motti on ollut auki harvasen päivä... (mutta tästä asiasta ei tarvitse enää keskustella, merkin vaihto on jo meneillään)
-530dA 600 Nm
- BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
Terve kaikille,
löytyyköhän noita Clavurion & Kähmy -kombinaatin kuvia tuosta läppäprojektista enää mistään, kun aloitusviestit sisältävät pelkkää tekstiä...
Anzafin-nimimerkin kuvituksen löysinkin jo täältä: http://forums.5series.net/topic/7045...diesel-engine/
Olisi vaan kiva nähdä hommaa tuosta imusarjan irroituksesta eteenpäinkin.
Viikonloppuna pitäisi tehdä tuo sama kirurginen operaatio 150tkm ajetulle 2004 e61 525:lle
e39 vm. 2001 530d:stä tuli revittyä läpät pois.. Sitä sun tätä ohjetta soveltaen, helppo rasti, ei kannata pelätä. Aikaa tosin kannattaa varata reilusti ettei tule kiirus. Hosuessa ei tule kuin kus*päisiä lapsia.
Jossain ohjeessa oli mainittu, että läpän akselin saa poikki nätisti vaikka dremelillä.. Nooh, oma mielipiteeni urakan jälkeen on, että joka ikisestä autosta ne läpät pois ja äkkiä. Omasta katkoin läpät omin pikku kätösin, eiköhän se kerro jo jotain niiden "kestävyydestä" eli kestämättömyydestä.
--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
ei menny oma läppien poisto iha niinku strömsöös. eka muovit pois ja tinketankelit irti imusarjasta. sitten imusarjan pultit/muterit auki, imusarja pois ja ihmetellää että ompas paskainen... sitte muutama vittu saatana ku 1 semmone oranssipunane holkki hukassa joka on imusarjan alapäässä. no eikun parituntia etsiskelyä konehuoneesta kunnes tuli se fiilis että ihan sama jos tipahti koneen sisään hommat pakettiin pesujenjälkeen ja autokäymään, ekalla kaasun polkaisulla polttoaineenpaluu letkut lenteli ja naftaa jokapaikka täynnä. kiireenvilkkaa motonettiin hakemaan uutta, koska nopean tutkimisen jälkeen päädyin että on jo sen verran kovettunut letku että vaihtoon menee. uusi letku paikalle ja konekäymään... PRKL tuli varman haettua liian isoa letkua no eikun uusiksi motonettiin. uusi letkupaikalle ja kone käymään... muutama vittu saatana... viereinen letku irti. pienentutkimisen jälkeen yksi letku oli jäänythieman puristuksiin imusarjan ja koneen väliin jolloin tavara ei kulkenut letkusta ja paineesta letkut aina irti. imusarja höllään letku pois välistä palikat takasin paikalleen, autokäymään ja kaikki pelaa... Voin sanoa että taidan ottaa nyt muutaman kaljan sori angstista...
Mun autosta oli läpät poistettu n. 100tkm sitten, jolloin imusrj ollut tod.näk
edellisen kerran auki. Noh avasin sen pääsiäisenä huvikseni ja katsoin kuinka paskasta sielä on. Etsiskelin kanssa sitä yhtä holkkia ja tutkin sitten ne neliön malliset imukanavat ja sielähän se holkki oli paskan peitossa, vaan ei ollut multa pudonnut, kun oli tosiaan vuorautunut noella. Hitsauslangan pätkällä sen sielä sitten noukin... Ikävä jos imuventtiilin väliin jää..
kysyin paikallisesta bwm huollosta ni sanoivat että se holkki voi tipahtaa männänpäälle jos hyvä tuurikäy, on kuulemma heille joskus käynyt niin. en ainakaan itte vielä ole kumiholkkia löytänyt ja tuskin löydän ja jos koneen sisään olis tipahtanu ni eiköhän olis jo jotakin tapahtunu ku 200km ajanut äksidentin jälkee
Comment