e39 530da imusarjan läppien puhdistus/poisto tehty!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lilli14
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 9

    #121
    Tuossa linkissä olevassa kuvasarjassa tulpattiin tuo egr-pakokaasunkierrätysputki.

    Kannattaako tämä toimenpide tehdä ja entä jos sitä ei tee?

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4859
      • Espoo

      #122
      Originally posted by lilli14 View Post
      Tuossa linkissä olevassa kuvasarjassa tulpattiin tuo egr-pakokaasunkierrätysputki.

      Kannattaako tämä toimenpide tehdä ja entä jos sitä ei tee?
      Yhdistin postauksesi E39-läppäketjuun. Läppien poisto toimenpiteenä kumminkin periaatteeltaan samanlainen.

      Ja tuolla on tästä läppien poistosta ei-tekniseltä kannalta keskustelutopicci: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        #123
        Originally posted by lilli14 View Post
        Tuossa linkissä olevassa kuvasarjassa tulpattiin tuo egr-pakokaasunkierrätysputki.

        Kannattaako tämä toimenpide tehdä ja entä jos sitä ei tee?
        Ei kannata näissä uudemmissa tukkia, auto huomaa sen ja antaa vikakoodin.
        Egr:n käyttöä täytyy pienentää ohjelmallisesti, osaavan foorumilaisen luona tai lastutuksen yhteydessä
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • Metalgod
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 201
          • Helsinki

          #124
          Originally posted by Matson^ View Post
          Ei kannata näissä uudemmissa tukkia, auto huomaa sen ja antaa vikakoodin.
          Egr:n käyttöä täytyy pienentää ohjelmallisesti, osaavan foorumilaisen luona tai lastutuksen yhteydessä

          Kyllä... Ja talvella auto lämpenee selvästi hitaammin... kulutus nousee jne...
          -530dA 600 Nm
          - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #125
            Originally posted by Metalgod View Post
            Kyllä... Ja talvella auto lämpenee selvästi hitaammin... kulutus nousee jne...
            Ei muuten käy kumpaakaan jos muutos on tehty oikein ja kaikki on ehjää.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Metalgod
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 201
              • Helsinki

              #126
              Originally posted by Cell View Post
              Ei muuten käy kumpaakaan jos muutos on tehty oikein ja kaikki on ehjää.
              No näin kävi minulla ja sillä selvä. Piste.
              -530dA 600 Nm
              - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6465
                • Tuusula

                #127
                Originally posted by Metalgod View Post
                No näin kävi minulla ja sillä selvä. Piste.
                Sulla ei ole sitten kaikki ehjää. Piste.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Metalgod
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 201
                  • Helsinki

                  #128
                  Aivan perseestähän tämä BMW on tähän asti ollut... ei muuta kuin vikaa ja vikaa... ja motti on ollut auki harvasen päivä... (mutta tästä asiasta ei tarvitse enää keskustella, merkin vaihto on jo meneillään)
                  -530dA 600 Nm
                  - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                  Comment

                  • teemuki
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 6
                    • Kaarina

                    #129
                    Terve kaikille,
                    löytyyköhän noita Clavurion & Kähmy -kombinaatin kuvia tuosta läppäprojektista enää mistään, kun aloitusviestit sisältävät pelkkää tekstiä...
                    Anzafin-nimimerkin kuvituksen löysinkin jo täältä: http://forums.5series.net/topic/7045...diesel-engine/
                    Olisi vaan kiva nähdä hommaa tuosta imusarjan irroituksesta eteenpäinkin.

                    Viikonloppuna pitäisi tehdä tuo sama kirurginen operaatio 150tkm ajetulle 2004 e61 525:lle

                    ~Teemu

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #130
                      Originally posted by teemuki View Post
                      Olisi vaan kiva nähdä hommaa tuosta imusarjan irroituksesta eteenpäinkin
                      Kun imusarja on käsissäsi niin ei siinä enään ole mitään ihmeellistä
                      Rohkeasti vaan!
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • teemuki
                        Newbiemmer
                        • Aug 2010
                        • 6
                        • Kaarina

                        #131
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Kun imusarja on käsissäsi niin ei siinä enään ole mitään ihmeellistä
                        Rohkeasti vaan!
                        Homma tuli tehtyä ja suoraviivainen projektihan se oli. Viitisen tuntia meni, kun otti rennosti ja muisti maistaa välillä olutta.

                        Comment

                        • MrHenkka
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 113
                          • finlanders

                          #132
                          e39 vm. 2001 530d:stä tuli revittyä läpät pois.. Sitä sun tätä ohjetta soveltaen, helppo rasti, ei kannata pelätä. Aikaa tosin kannattaa varata reilusti ettei tule kiirus. Hosuessa ei tule kuin kus*päisiä lapsia.

                          Jossain ohjeessa oli mainittu, että läpän akselin saa poikki nätisti vaikka dremelillä.. Nooh, oma mielipiteeni urakan jälkeen on, että joka ikisestä autosta ne läpät pois ja äkkiä. Omasta katkoin läpät omin pikku kätösin, eiköhän se kerro jo jotain niiden "kestävyydestä" eli kestämättömyydestä.
                          --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                          ------------BMW 530da touring E61-----------

                          Comment

                          • ARDler
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 146
                            • Pori

                            #133
                            ei menny oma läppien poisto iha niinku strömsöös. eka muovit pois ja tinketankelit irti imusarjasta. sitten imusarjan pultit/muterit auki, imusarja pois ja ihmetellää että ompas paskainen... sitte muutama vittu saatana ku 1 semmone oranssipunane holkki hukassa joka on imusarjan alapäässä. no eikun parituntia etsiskelyä konehuoneesta kunnes tuli se fiilis että ihan sama jos tipahti koneen sisään hommat pakettiin pesujenjälkeen ja autokäymään, ekalla kaasun polkaisulla polttoaineenpaluu letkut lenteli ja naftaa jokapaikka täynnä. kiireenvilkkaa motonettiin hakemaan uutta, koska nopean tutkimisen jälkeen päädyin että on jo sen verran kovettunut letku että vaihtoon menee. uusi letku paikalle ja konekäymään... PRKL tuli varman haettua liian isoa letkua no eikun uusiksi motonettiin. uusi letkupaikalle ja kone käymään... muutama vittu saatana... viereinen letku irti. pienentutkimisen jälkeen yksi letku oli jäänythieman puristuksiin imusarjan ja koneen väliin jolloin tavara ei kulkenut letkusta ja paineesta letkut aina irti. imusarja höllään letku pois välistä palikat takasin paikalleen, autokäymään ja kaikki pelaa... Voin sanoa että taidan ottaa nyt muutaman kaljan sori angstista...
                            E38 730i -95

                            Comment

                            • vale
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 29
                              • Tampere

                              #134
                              Mun autosta oli läpät poistettu n. 100tkm sitten, jolloin imusrj ollut tod.näk
                              edellisen kerran auki. Noh avasin sen pääsiäisenä huvikseni ja katsoin kuinka paskasta sielä on. Etsiskelin kanssa sitä yhtä holkkia ja tutkin sitten ne neliön malliset imukanavat ja sielähän se holkki oli paskan peitossa, vaan ei ollut multa pudonnut, kun oli tosiaan vuorautunut noella. Hitsauslangan pätkällä sen sielä sitten noukin... Ikävä jos imuventtiilin väliin jää..

                              Comment

                              • ARDler
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 146
                                • Pori

                                #135
                                kysyin paikallisesta bwm huollosta ni sanoivat että se holkki voi tipahtaa männänpäälle jos hyvä tuurikäy, on kuulemma heille joskus käynyt niin. en ainakaan itte vielä ole kumiholkkia löytänyt ja tuskin löydän ja jos koneen sisään olis tipahtanu ni eiköhän olis jo jotakin tapahtunu ku 200km ajanut äksidentin jälkee
                                E38 730i -95

                                Comment

                                Working...
                                X