Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da imusarjan läppien puhdistus/poisto tehty!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 947
    • Oulu

    #76
    Originally posted by Nisti View Post
    Läpät tuli 3/2000.
    Kyllä näin o.
    -e21 m50-

    Comment

    • nun6
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 287
      • where the sun doesn't shine

      #77
      Originally posted by Kurre View Post
      Ainakin realoem.com:in mukaan ne löytyy ja ovat samalla numerolla entä esim. omassa autossani on imusarja, josta ne myös löytyivät...
      Missä ne on? Ei ainakaan räjäytyskuvassa näy...


      vai tarkoittaako toi otsikon "flap control" just noita läppiä?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #78
        Originally posted by nun6 View Post
        Missä ne on? Ei ainakaan räjäytyskuvassa näy...


        vai tarkoittaako toi otsikon "flap control" just noita läppiä?
        Flap control tarkoittaa juuri niitä imusarjan läppiä. Kuvassa näkyy läppiä liikuttavan tangon alipainekello (nro 9) ja siihen alipaineen ohjaava solenoidi (nro 11). Voit omasta autosta käsikopelolla koittaa imusarjan alta, tuntuuko plenumin takana läppiä liikuttava tanko.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • cba
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 3464
          • Ylivieska

          #79
          No niin, nyt on sitten minunkin autosta läpät poistettu. Autolla on ajettu 170t, eikä läpät ja egr oleet kovinkaan pahasti karstassa verrattuna joihinkin täällä olleisiin prokkiskuviin.
          Mutta päätin läpät poistaa kuitenkin ja samalla eliminoin egr-ventiilin pois remmistä, sekä tulppasin egr-termarin. Omassa oli lievää vuotoa esiintynyt yhdessä imusarjan tiivisteistä, onneksi ostin kuitenkin etukäteen uudet tiivarit niin eiköhän tuo nyt pidä.

          Ensituntuman jälkeen auto pelaa kyllä ihan samalla lailla kuin ennenkin, mutta nyt ei tarvitse läppärikkoa pelätä

          Comment

          • dieselrules
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 197
            • ToRnIo

            #80
            Yks murhe vähempänä

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #81
              Nostan tämän vanhan jutun ylös koska on asiallista tekstiä. Mä en henk.koht lähtis tolle läppien puhdistuslinjalle. Puhdistaessa läppään kohdistuu rasituksia joiden vuoksi ne ovat entistäkin herkemmät hajoamaan ja tippumaan sylinteriin.

              Poistelin läpät ja huomasin että akselia ei tarvitse paljon väsyttää kun se napsahtaa poikki.
              Freude am Fahren

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #82
                Originally posted by rasanttu View Post
                Mä en henk.koht lähtis tolle läppien puhdistuslinjalle.
                En minäkään.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Kähmy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 422
                  • Kempele

                  #83
                  Tossapa varoituksen sana ja kuva. Duona oli Samppasika & Clavu ja autona kaverini auto. Ainakin yhden läpän akseleista toinen oli jo poikki...Kuvan sain Samppasialta ja julkaisen sen kevyesti ilman lupaa Pojjaat kun tekee noita läppien poistoja liukuhihnalla Oulun alueella (mainos mainos)...

                  -Kähmy
                  Attached Files
                  e46 325xi
                  Yamaha FZR 1000 EXUP
                  ex-e39 530i Touring

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #84
                    Eniten ajettu, mistä olen läpät poistanut on ollut 460tkm (ilmeisesti enimmäkseen maantieajoa) rullattu Suomi-auto (ja tällöin läpät vielä paikoillaan), siinä oli juuri sama tilanne yhden läpän kohdalla.
                    Erään taksinkuljettajana toimineen hekilön kertomana olen kuullut alle 100tkm ajetunkin tosin vetäisseen läpän koneen sisuksiin. Syynä varmaankin runsas tyhjäkäyttö ja EGR. Pakokaasun kierrätyshän toimii vain tyhjäkäynnillä, sen viisi minuuttia maksimissaan ja vain tietyllä lämpötila-alueella, mutta jos tätä on paljon niin varmaan karstaa kertyy.

                    Comment

                    • takahiki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 203
                      • home

                      #85
                      hmm... mitenkäs kysytään lontoon kielellä että onko imu läpät veks??

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #86
                        Excuse mua?? Have you removed the intake flaps on the matöfuking snakes on the matöfakin plane?
                        Retard Member

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #87
                          Tuossa muuten lehtiartikkeli aiheesta kolmannella kotimaisella. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • rasanttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 530
                            • Tuusula

                            #88
                            Originally posted by takahiki View Post
                            hmm... mitenkäs kysytään lontoon kielellä että onko imu läpät veks??
                            Have you removed the swirl flaps from the intake?
                            Freude am Fahren

                            Comment

                            • takahiki
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 203
                              • home

                              #89
                              Originally posted by herja View Post
                              Excuse mua?? Have you removed the intake flaps on the matöfuking snakes on the matöfakin plane?
                              Heh, suattaapi nahkahousu säikähtää niin että ettei myy koko autoa mulle
                              Tänään hampuriin menossa hakeen 530 e61:stä.
                              Toivossa eletään että rahat piisaa ja auto löytyy, ensimmäistä kertaa ilman 007:aa liikkeellä.

                              Comment

                              • Gonzalez
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 2632
                                • Seinäjoki

                                #90
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuossa muuten lehtiartikkeli aiheesta kolmannella kotimaisella. KLIK
                                Katselin artikkelin kuvat läpi ja nauratti lopussa kun akselin rungon paikalle asennettiin erillinen alumiininen "billet-tulppa" tukkeeksi, sen sijaan että olisi vain tukittu akselin reikä rungosta...
                                530d GT F07 2010
                                325i E30 Cabriolet 1987

                                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎