Joo, kyllä pitäs olla ihan riittävästi öljyä. Kävin tänään pikasesti ennen töitä vielä nosturilla tsekkaas ja kädenlämpösenä täyttöreijästä tuli öljyä liruttaen.. Täyttö tehtiin ohjeen mukaan mut piti tarkistaa..
Eli laatikko + turbiini vaihdettiin. (turbiini kuulemma uudehko). Hiukan luisti heti kun ajettiin ulos korjaamolta. Ajattelin et ehkä siellä on ilmaa että eikös se siitä. No 100m ja ratasvalo. 3 piti sisässä, joka toimi paremmin ku uusi. Nollaus ja sama. Tilanne on nyt tää, että venyttää vaihteen vaihtamista ainakin 3 sec ja siksi ehtii luistamaan välissä. Sama liikkelle lähtiessä miettii kauan. vaihteet kun on silmässä toimii hyvin, mutta esim enempi kiihdyttäessä se vaihtaa pienemmälle hitaasti ja failsafe mode päälle. Huomasin ku ajoin pikatiellä että myös 4 ja 5 puuttuu kokonaan. Ei vaihda edes manuaalipuolella 3 isommalle. 80km/h niin kierrokset 3 tuhannessa. Samoin, eikö tässä ole kuitenkin moottorijarrutus tms. Siis kun höllää kaasun tippuu kierrokset nollaan samoin tuntuu et vaihde menee ns. vapaalle. Hiukan kaasua ja sama että ettii vaihteen ja menee hetki ennen kuin lukittuu. Eli jos painaa enemmän kaasua tässä kohtaa tulee jälleen ratasvalo ja failsafe mode..
Vikakoodia antaa luistosta. Samoin yksi koodi oli can bus 7680 - recieve fault transmission control EGS..
Laatikko oli tosiaan toimiva, luotan tässä myyjään. Turbiinin laadusta en osaa sanoa, mutta hullu se on ketä tälläsen myy toimivana. Koska tää ei oo mitään "luistaa ihan kevyesti" tms. Tää alkoi heti.. Kevyellä pintakaasulla toimii ja voi ajaa ilman ratasvaloa ja tällöin toimii ihan hyvin. Abs ja luistonesto toimii.
Sanotaan nyt että öljyntäyttö voidaan kyseenalaistaa mutta voiko liian vähäinen määrä tehdä jotakin tällästä? Auto oli tosiaan käynnissä, kädenlämpönen ja öljyä valui sopivast täyttöreijästä. Siis tää nopea jälkitarkastus kun tehtiin..
Eli laatikko + turbiini vaihdettiin. (turbiini kuulemma uudehko). Hiukan luisti heti kun ajettiin ulos korjaamolta. Ajattelin et ehkä siellä on ilmaa että eikös se siitä. No 100m ja ratasvalo. 3 piti sisässä, joka toimi paremmin ku uusi. Nollaus ja sama. Tilanne on nyt tää, että venyttää vaihteen vaihtamista ainakin 3 sec ja siksi ehtii luistamaan välissä. Sama liikkelle lähtiessä miettii kauan. vaihteet kun on silmässä toimii hyvin, mutta esim enempi kiihdyttäessä se vaihtaa pienemmälle hitaasti ja failsafe mode päälle. Huomasin ku ajoin pikatiellä että myös 4 ja 5 puuttuu kokonaan. Ei vaihda edes manuaalipuolella 3 isommalle. 80km/h niin kierrokset 3 tuhannessa. Samoin, eikö tässä ole kuitenkin moottorijarrutus tms. Siis kun höllää kaasun tippuu kierrokset nollaan samoin tuntuu et vaihde menee ns. vapaalle. Hiukan kaasua ja sama että ettii vaihteen ja menee hetki ennen kuin lukittuu. Eli jos painaa enemmän kaasua tässä kohtaa tulee jälleen ratasvalo ja failsafe mode..
Vikakoodia antaa luistosta. Samoin yksi koodi oli can bus 7680 - recieve fault transmission control EGS..
Laatikko oli tosiaan toimiva, luotan tässä myyjään. Turbiinin laadusta en osaa sanoa, mutta hullu se on ketä tälläsen myy toimivana. Koska tää ei oo mitään "luistaa ihan kevyesti" tms. Tää alkoi heti.. Kevyellä pintakaasulla toimii ja voi ajaa ilman ratasvaloa ja tällöin toimii ihan hyvin. Abs ja luistonesto toimii.
Sanotaan nyt että öljyntäyttö voidaan kyseenalaistaa mutta voiko liian vähäinen määrä tehdä jotakin tällästä? Auto oli tosiaan käynnissä, kädenlämpönen ja öljyä valui sopivast täyttöreijästä. Siis tää nopea jälkitarkastus kun tehtiin..
Comment