Kysyin jo aijemmin tuosta kylmällä koneella esiintyvästä tahmaisesta liikkeellelähdöstä mutta nyt kun auto on seisonut pidemmänaikaa ja yötkn ollut kylmiä niin D:lle siirryttäessä ja päästää jarrun niin ei liiku minnekkään, reippaasti kaasua niin nytkähtää liikkelle ja toimii ne ekat muutamat vaihdot tahmaisesti. Onko oikeesti normaalia? Laatikon öljyt siis tsekattiin / lisättiin muutama viikko sitten..
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Ei ole normaalia. Jos öljymäärä on oikea, niin kyllä tuo valitettavasti remontilta kuulostaa.Originally posted by A^A View PostKysyin jo aijemmin tuosta kylmällä koneella esiintyvästä tahmaisesta liikkeellelähdöstä mutta nyt kun auto on seisonut pidemmänaikaa ja yötkn ollut kylmiä niin D:lle siirryttäessä ja päästää jarrun niin ei liiku minnekkään, reippaasti kaasua niin nytkähtää liikkelle ja toimii ne ekat muutamat vaihdot tahmaisesti. Onko oikeesti normaalia? Laatikon öljyt siis tsekattiin / lisättiin muutama viikko sitten..E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Kiva. Pitää nyt vielä käyttää korjaamolla että varmasti on oikea määrä öljyä. Oliko siinä määrän tarkastuksessa jotain erikoista kikkaa mistä vois viisastella korjaamolle että tekevät varmasti oikein?Originally posted by Clavurion View PostEi ole normaalia. Jos öljymäärä on oikea, niin kyllä tuo valitettavasti remontilta kuulostaa.
Mikä tuola nyt rikki on sitten? Kirjan mukaan tähän on vaihdettu laatikko ja turbiini .30tkm sitten. Toki se 1.5l vajaus sielä oli öljystä että tekikö jo tuhonsa?
Onneksi on "liikkeestä" niin saattaa jotain saada maksuun..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Ja tekis tätä vain pelkästään ekassa liikkeellelähdössä? Eka lähtö vain tuollanen, muuten laatikko toimii hyvin.Originally posted by zener View PostVois kuulostaa öljyvajaukselta, mutta jos on pitkään ollu ni luistattaa pakkoja.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Moottori käynnissä. Käydään vaihdekaavio läpi. Öljyn lämpötila 30-50 C. Täytetään piripintaan.Originally posted by A^A View PostKiva. Pitää nyt vielä käyttää korjaamolla että varmasti on oikea määrä öljyä. Oliko siinä määrän tarkastuksessa jotain erikoista kikkaa mistä vois viisastella korjaamolle että tekevät varmasti oikein?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ok. Voisko eri merkkisen öljyn lisääminen vanhan sekaan aiheuttaa mitään tälläistä? Jtn Gulf atf öljyä olivat lisännyt sen reilu 1.5l.. Kannattaisko kunnon öljynvaihtoa vielä kokeilla vai säästääkö nekin rahat uuteen laatikkoon?Originally posted by Clavurion View PostMoottori käynnissä. Käydään vaihdekaavio läpi. Öljyn lämpötila 30-50 C. Täytetään piripintaan.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Onko mitään eroa D:llä ja manuaalilla? Nytkäyttääkö pakki?
Entä onko käytös sama jos annat käydä hetken tyhjäkäyntiä ennen liikkeelle lähtöä, vaikka max 5 minsaa?
Eikä jarrut laahaa suuremmin?
Jos ajatellaankin asiaa toisin päin. Kuinka pitkä on vaihteen kytkeytymisen viive pakilta D:lle siirryttäessä. Ilman kaasupedaaliin koskemista.? Haen tällä sitä että riittääkö öljynpaine tyhjäkäynnillä kytkemään eteenpäin vaihdetta ollenkaan.
Jos öljyn vähyyttä niin toisena oireena saattaa ilmetä pientä nypytystä ajettaessa viitos vaihteella turbiini lukittuna.
Comment
-
Pitää koittaa tota manuaalilla lähtöä vielä. Pakki ei nytkäytä ja lähtee heti taaksepäin kun nostaa jarrun. Käytös sama vaikka on tyhjäkäynnillä ollut hetken. Mielestäni täs on ongelma se että ekassa liikkellelähdössä vain laatikko luistaa kun tarvii kaasua melko paljon että liikkuu. D kyllä mielestäni kytkeytyy normaalisti. Mitään nypytystä ajossa en ole huomannut.Originally posted by Hezman View PostOnko mitään eroa D:llä ja manuaalilla? Nytkäyttääkö pakki?
Entä onko käytös sama jos annat käydä hetken tyhjäkäyntiä ennen liikkeelle lähtöä, vaikka max 5 minsaa?
Eikä jarrut laahaa suuremmin?
Jos ajatellaankin asiaa toisin päin. Kuinka pitkä on vaihteen kytkeytymisen viive pakilta D:lle siirryttäessä. Ilman kaasupedaaliin koskemista.? Haen tällä sitä että riittääkö öljynpaine tyhjäkäynnillä kytkemään eteenpäin vaihdetta ollenkaan.
Jos öljyn vähyyttä niin toisena oireena saattaa ilmetä pientä nypytystä ajettaessa viitos vaihteella turbiini lukittuna.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Ei vikavaloja. Torstaina nyt katotaan öljyt uudestaan, öljyn tarkistuksen kuvas juuri tuolla clavurionin ohjeistamalla tyylillä että se ok. Samalla nollataan adaptaatio arvot..Originally posted by Hemi View PostJos ei myöskään sytytä vikavaloja niin pakko johtua öljyn vähyydestä?
Tänään kun oli seisonut n. 9 tuntia lähti hyvin liikkeelle heti ilman isompaa luistamista eli luistaminen tuntuis ilmentyvän vain 100% kylmänä, toki yötkin ollut nyt vähän lämpösempiä..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Saa pyyhkästä kylmän hien toistaiseksi otsalta. Laatikko on kunnossa ja öljyt ok. Takajarrut / käsijarrupalat ihan loppu / jumissa jonka takia on takunnut tuo liikkeellelähtö.. Ei kyllä tullut mieleenkään tälläinen kun auto on juuri kuukausi sitten katsastettu.. No jarrut uusiksi ja kovaa ajoa, huh
EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Originally posted by A^A View PostSaa pyyhkästä kylmän hien toistaiseksi otsalta. Laatikko on kunnossa ja öljyt ok. Takajarrut / käsijarrupalat ihan loppu / jumissa jonka takia on takunnut tuo liikkeellelähtö.. Ei kyllä tullut mieleenkään tälläinen kun auto on juuri kuukausi sitten katsastettu.. No jarrut uusiksi ja kovaa ajoa, huh
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Hintataso
Teetin juuri toimivaan X3:seen turbiinin+öljynvaihdon Siekkisellä Maaningalla, koska hän suosittelee, että turbiini vaihdetaan 200tkm välein, jotta itse laatikko ei vikaannu. Autossa nyt mittarissa 217tkm ja historia tiedossa. Tästä sijoituksesta voi jotkut tahot olla eri mieltä, mutta katson, että sijoittamani raha ei mene hukkaan. Tulee muutenkin hieman ylihuollettua tuota kärryä.
Täytyy noihin hintoihin sen verran kommentoida, että kysyin hintaa kolmesta paikkaa. Powermatic oli yli KAKSI kertaa kalliimpi kuin Siekkinen, joten sinne vain äärimmäisen hädän edessä. Autogear oli hinnoiltaan tästä välistä, joskin sekin lähempänä Siekkisen hintaa.
Maaningalla homma meni nappiin ja turbiini oli vaihdettu reilussa kolmessa tunnissa. Miellyttävä käynti kaikkinensa, vaikka joutuikin ajelemaan aika pitkän siivun.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
Comment