Originally posted by bemari320mies
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ja 3000 € osa paskana motista ? (ja BMW talviautona)
Collapse
X
-
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
-
Originally posted by bemari320miesJos toi juttu oli opel sivuilta niin siinä ei välttämättä mitään perää. Hinnoissa ainakaan. Onhan ruiskun osat kalliita mutta ei noin kalliita. Mutta yksi asia on varmaa: en ikinä tule omistamaan ooppelia tai edes ajamaan sellaisella prutkulla. Ei voi kun ihmetellä niitä ihmisiä jotka ajaa ooppelilla hymy korvissa ja väittävät että on hyvä auto!? Minun mielestä ooppeli on huonoin saksassa koskaan valmistettu peltiloota!
No joku voi nauttia, vaikka paska housussa, mutta eiköhän se oma ääni ole autojen paremmuuden suhteen annettu jos bemari on tullut hankittua. Eli ei ole siis tarkoitus tehdä tästä threadista mitään Opel-sättimisthreadia.
Comment
-
-
Re: E39 523 ja 3000 € osa paskana moottorista ?
Originally posted by Keimoyllättäen bemu alkoi nykiä kun paino kaasua ja kierrokset ei millään meinannu nousta. Auto oli täysin tukossa... talla pohjassa ei tapahdu yhtään mitään ja juuri ja juuri kulki 80kmh.ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Joo ne ooppelit ovat "kuuluisia" kaiken laisista tekniikka ongelmista.
Ei voi kun ihmetellä että miten saksassa valmistettu "auto" voi olla noin paska! Kun bemari ja mersu ovat kuuluisia taidokkaasta insinöörityöstä ja loppuun saakka viedystä suunnittelusta.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
On tietysti huomioitava mikä on hintataso. Ooppeleita saa pari kolme bemun tai mersun hinnalla. Toisaalta monet japsit ovat ooppelin hintaisia mutta niissä on 4-5kertaa vähemmän vikoja kuin bemuissa tai mersuissa.
Kaikki on toki suhteellista, mutta kyllähän se on tosi että Opel on se "pahnanpohjimmainen". Koskas muuten mitään perus ooppelia on enään Saksassa valmistettu?
Comment
-
-
Originally posted by HemiOn tietysti huomioitava mikä on hintataso. Ooppeleita saa pari kolme bemun tai mersun hinnalla. Toisaalta monet japsit ovat ooppelin hintaisia mutta niissä on 4-5kertaa vähemmän vikoja kuin bemuissa tai mersuissa.
Kaikki on toki suhteellista, mutta kyllähän se on tosi että Opel on se "pahnanpohjimmainen". Koskas muuten mitään perus ooppelia on enään Saksassa valmistettu?
Ovenkahvoja menee kuin leipää eli 2-4 kappeltta vuodessa.
Yksikin tyyppi renki totesi, että 10 vuotta ajettu, joista 8 vuotta mersulla ja 2 viimeistä vuotta bemarilla ja vasta nyt hän tajuaa mitä ajo-ominaisuudet ja mukavuus tarkoittaa. MUTTA kaikki, riippumatta ajoiko bemulla tai mersulla, olivat sitä mieltä, että Tojota Avensiksessa on vähemmät vikoja kuin mersussa tai bemarissa. Ainoa suurempi vika on vain se, että sitä ei saa automaattina (diesel). No miksi ei sitten Avensista em. tyyppien mielestä --> ei sillä jaksa ajaa 100 000 - 150 000 vuodessa.
Kyllä se noiden japskien laatu on ykköstä, sen todistaa TUV:n ja ADAC:n tilastot. Se on vaan niin saatanan tylsä kampe..."modernin miehen valinta", jos nyt vähän Hotakaisen Klassikkoa lainataan
Comment
-
-
Originally posted by HemiJoopa joo. Tsekkasin osa/työhintoja ja kyllä tuo 3000e on tosiaan pelkkää Opelmiesten probagendaa. On tainnut omat ecu/ajonesto/bensapumppuongelmat kääntyä haaveissa BMW merkkisiksi.
Mikään polttoaineensyöttöön liittyvä vika ei osiltaan/työltään yllä lähellekkään tuota.
No itse omistin 325:n vm98. Jonka sitten vaihdoin Opelin MV6:seen. vm98 tämäkin. Ennen tuota 325:sta ehdin omistaa myös yhden -93 318 bemun.
Sekä -91vm 535:n.
Silloin vielä olin töissä ennen näitä opiskeluja, ja ajoin noin 70tkm vuodessa. Pidin autoja noin puolitoista- kaksi vuotta.
Kaikkein vähiten laittoa on ollut tässä nykyisessä opelissa vaikka on jo rullannut 100tkm. Ainoa osa mikä on mennyt on ollut pakoputken välikappale, joka jäi katukiveen. Sekä tietysti pakollinen jakopäänvaihto.
Kun taas bemareissa meinasi lompakko tyhjentyä jo ennen aloitusta. Bensapumppuja, nokka-akseli, käyntihäiriöitä. Lämmityslaitteen puhaltimen moottori. Etu-umpiot.
Ajettavuudesta taas noiden kohdalla ei voi edes sanoa samana päivänä. Kaikkien näiden "bemaristien" kannattaisi joskus käydä koe-ajamassa tuollainen mv6:nen jos ovat sitä mieltä että opelit on huonoja ajaa.
Turha mollata mitään merkkiä täälläkään, vain sen takia että on kuullut kaverin kaverilta miten opeli on paska
Nyt on MV6:nen taas lähdössä vaihtoon, ja seuraava merkki taitaa olla audi..
Comment
-
-
Originally posted by KeimoYksikin tyyppi renki totesi, että 10 vuotta ajettu, joista 8 vuotta mersulla ja 2 viimeistä vuotta bemarilla ja vasta nyt hän tajuaa mitä ajo-ominaisuudet ja mukavuus tarkoittaa. MUTTA kaikki, riippumatta ajoiko bemulla tai mersulla, olivat sitä mieltä, että Tojota Avensiksessa on vähemmät vikoja kuin mersussa tai bemarissa. Ainoa suurempi vika on vain se, että sitä ei saa automaattina (diesel). No miksi ei sitten Avensista em. tyyppien mielestä --> ei sillä jaksa ajaa 100 000 - 150 000 vuodessa.
Toisaalta näin eilen Citroen Berlingo-taksin, sillä vuodessa 150tkm niin avensiskin alkaa tuntumaan rollsroycelta. :lol:Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by #36bbb
Ajettavuudesta taas noiden kohdalla ei voi edes sanoa samana päivänä. Kaikkien näiden "bemaristien" kannattaisi joskus käydä koe-ajamassa tuollainen mv6:nen jos ovat sitä mieltä että opelit on huonoja ajaa.
Turha mollata mitään merkkiä täälläkään, vain sen takia että on kuullut kaverin kaverilta miten opeli on paska
Nyt on MV6:nen taas lähdössä vaihtoon, ja seuraava merkki taitaa olla audi..
Comment
-
-
Kyllä näillä puheilla mitä täälläkin liikkuu niin jotain perää on. Koska onhan täälläkin sellaisia jotka ovat jossakin korjaamolla töissä. Siellä paljastuu karmea totuus autoista. En väitäkään että bemari olisi paras auto mutta joissakin ooppeleissa on ollut varsin ikäviä ja turhia vikoja. Kun katselee tämänkin foorumin ongelmat-palstaa niin bemareiden ongelmat keskittyy lähinnä moottoriin. Ja tämä taas johtuu mielestäni siitä että bemareita kengitään enemmän koska sillä on hieno cruisailla. Tietysti alituinen kaasujalan ojentelu johtuu myös siitä että on pellin alla hevosia 2x enemmän kuin sivari ooppelissa.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
Originally posted by bemari320miesparas auto mutta joissakin ooppeleissa on ollut varsin ikäviä ja turhia vikoja. Kun katselee tämänkin foorumin ongelmat-palstaa niin bemareiden ongelmat keskittyy lähinnä moottoriin. Ja tämä taas johtuu mielestäni siitä että bemareita kengitään enemmän koska sillä on hieno cruisailla. Tietysti alituinen kaasujalan ojentelu johtuu myös siitä että on pellin alla hevosia 2x enemmän kuin sivari ooppelissa.
Tuohon 2x hevosia en sano muuta kuin että lippis ja viikset.
Jos niitä tehoja olisi niin ei sitä kaasujaltaa tarvitse ojennella.
Kuinkahan monella sitä nyt on bemarin alla se 422 hp:tä, että on kaksi kertaa enemmän kuin esimerkiksi Mv6:ssa.
Kukin tyylillään. Harmi vaan että niinkin hieno automerkki kuin bemari on liian monen lippispään saatavilla nykyisin. Jolla sitten mustataan koko merkin maine idioottimaisella käyttäytymisellä liikenteessä. Tai "reikä pakoputkeen" hevosvoimien kehumisella
Eikun hiekkalaatikolle.
Comment
-
-
Originally posted by #36bbbOriginally posted by bemari320miesparas auto mutta joissakin ooppeleissa on ollut varsin ikäviä ja turhia vikoja. Kun katselee tämänkin foorumin ongelmat-palstaa niin bemareiden ongelmat keskittyy lähinnä moottoriin. Ja tämä taas johtuu mielestäni siitä että bemareita kengitään enemmän koska sillä on hieno cruisailla. Tietysti alituinen kaasujalan ojentelu johtuu myös siitä että on pellin alla hevosia 2x enemmän kuin sivari ooppelissa.
Tuohon 2x hevosia en sano muuta kuin että lippis ja viikset.
Jos niitä tehoja olisi niin ei sitä kaasujaltaa tarvitse ojennella.
Kuinkahan monella sitä nyt on bemarin alla se 422 hp:tä, että on kaksi kertaa enemmän kuin esimerkiksi Mv6:ssa.
Kukin tyylillään. Harmi vaan että niinkin hieno automerkki kuin bemari on liian monen lippispään saatavilla nykyisin. Jolla sitten mustataan koko merkin maine idioottimaisella käyttäytymisellä liikenteessä. Tai "reikä pakoputkeen" hevosvoimien kehumisella
Eikun hiekkalaatikolle.
Toisaalta täytyy vielä yhtyä tuohon 366:n kommenttiin, että "Harmi vaan että niinkin hieno automerkki kuin bemari on liian monen lippispään saatavilla nykyisin. Jolla sitten mustataan koko merkin maine idioottimaisella käyttäytymisellä liikenteessä"
Comment
-
-
Mitäs muuten maksaa MV6:seen jakopään remontti nykyään? :lol:
Nimim. Myös MV6:tta kenkinyt, kuten myös Opelin 2.5L V6:tta, tomaatilla tai ilman.."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
Comment