Ihan uteliaisuudesta kysyisin #36bbb minkälainen on 98 mallinen 325 Bemari? Oliko juuri tämä yksilö, jossa meni jo aloituksessa bensapumppuja, nokkia ym. ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ja 3000 € osa paskana motista ? (ja BMW talviautona)
Collapse
X
-
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten Diisselin syöttöpumput maksaa hunajaa ja ei oisi ihan ainoo automerkki josta niitä on paukkunut "urakalla". Tulipa vaan mieleen että jos ei vuosimalliakaan oo oikein muistettu niin saattaa olla et on mallikin väärin eli vaikkas 530d...
Aikanaan GM huollossa töissä ollessani Chevy Vaneihin (näihin 6.5TD koneisiin) isot pojat vaihteli syöttöpumppuja urakkaluonteisesti ja hintaluokka oli sama, ja onpa niitä vikoja muissakin merkeissä ollut :?E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Originally posted by justerIhan uteliaisuudesta kysyisin #36bbb minkälainen on 98 mallinen 325 Bemari? Oliko juuri tämä yksilö, jossa meni jo aloituksessa bensapumppuja, nokkia ym. ?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by nosOriginally posted by #36bbb
Ajettavuudesta taas noiden kohdalla ei voi edes sanoa samana päivänä. Kaikkien näiden "bemaristien" kannattaisi joskus käydä koe-ajamassa tuollainen mv6:nen jos ovat sitä mieltä että opelit on huonoja ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by justerIhan uteliaisuudesta kysyisin #36bbb minkälainen on 98 mallinen 325 Bemari? Oliko juuri tämä yksilö, jossa meni jo aloituksessa bensapumppuja, nokkia ym. ?
vikaisin noista bemareista. Alustasta laitettiin parit puslat, korjattiin vähän tyhjäkäyntiä kun säädin meni tukkoon. Bensapumppu tosiaan meni tuosta, mutta ei muuta. Minä voin suositella tuon ikäistä 325:sta ihan puhtaalla omatunnolla.
Ainoa mikä tuossa on että viitonen ja kasi ovat päällekkäin numeronäppiksellä. Eli auto oli 95:nen. Typo.
Taitaa olla niin että 98-vuonna ei edes 325:tta tehty :?
Comment
-
-
Originally posted by JuzmusOriginally posted by nosOriginally posted by #36bbb
Ajettavuudesta taas noiden kohdalla ei voi edes sanoa samana päivänä. Kaikkien näiden "bemaristien" kannattaisi joskus käydä koe-ajamassa tuollainen mv6:nen jos ovat sitä mieltä että opelit on huonoja ajaa.
Autot ovat yksilöitä, kuten sanottu turha yleistää koko B-Omega saagaa, jos yksi on sattunut huono ja paljon ajettu yksilö. Noissa ompuissa on sama juttu kuin bemareissakin, jos on paljon ajettu ja ei ole uusittu alustan osia. Suuntavakaus katoaa, painava kone keulalla nuijimassa alustan osia.
Ja vielä pakko sanoa että laiska se ei ole. Bemariltakin pitää kaivaa esiin vähintään 540:nen että on puhtaasti sanomista MV6:lle. 325:nen jättää alkukiihdytyksessä kevämmän kopan takia, mutta sen jälkeen alkaa tasainen meno. Ja lopulta Mv6:nen menee ohi.
Itselläni on siis manuaali tämä.
Eli hyvin olen kerennyt tuollakin, ja hyvin kerkesin 325:lla ja jopa 316:lla..
Eiköhän nuo kaikki tuon satasen kulje.
Ja pliiz, ei aloiteta tästä sotaa miten opelit ei kulje ja bemarit kulkee. Autotalli.fi sieltä löytyy tekniset tiedot niin ei tarvitse omia mielipiteitä huudella :-)
Autojahan nämä vain ovat, ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa bemaristakaan, kun kolme sellaista kuitenkin omistin. Laittoa niissä vaan oli enemmän kuin tässä, liekö huonoa tuuria.
Comment
-
-
Näin ne mielipiteet voi mennä ristiin, on se jännää :o
Ei ole tarkoitus aloittaa sotaa, eli panen hommalle omasta puolestani nyt pisteen. Ajan bemarilla, koska minkään muun auton laatuvaikutelma ei minulle riitä, mukaanlukien muut kivat ominaisuudet. Ajaisin tietysti mieluummin vielä kalliimmalla ja paremmalla bemarilla, wituttaa olla köyhä
Jokainen saa ajaa ihan juuri sillä mikä parhaalta tuntuu, näinhän se menee. Rauhaa ja pornoa vaan kaikille :wink:
Comment
-
-
Ihan off topic, mutta kun tuo urbaanilegenda vaan putkahtaa uudelleen ja uudelleen keskusteluihin selitykseksi bemarin etupään suhteellisen nopeasta kulumisesta. Eli selitys: Bemarin nivelet kuluu siksi kun on painava kone nokalla???????? Ensinnäkin, bemun kuutonenkaan(ei edes valurautalohkoinen) ei nyt niin kovin painava kone ole, varsinkin kun sitä verrataan moniin dieseleihin. Itse asiassa kun bemareissa ollaan etu ja takapään osalla lähempänä 50/50 suhdetta kuin missään muissa, on jousittamaton keulamassa jopa pienempi kuin keskiverto etuvetoisissa yleensä. Toinen seikka on se, että on monia vielä raskaampikeulaisia väyrysmersusta Scanian tukkirekkanuppiin joiden etupää kestää monin kertaisesti kilometrejä bemuun verrattuna. No, kun vertaatte bemun niveliä, laakereita tai puslia johonkin muuhun, löytyy vastaavaa "järeyttä" jostain pienemmän keskikokoluokan autosta. Tähänkin on syynsä. Eli koska bemussa on aina pyritty maksimaaliseen alustadynamiikkaan, on varsinkin jousitetun massan minimoimisessa jouduttu äärimmäisyyksiin.
Tähän tietenkin perustaa myös runsas/100% alumiinin käyttö etutuennan osissa. 2.0GTI Nissan almerassa on taitaa olla suurempi etuakselipaino kuin 528 e39:ssä ja silti sen kestoikä on vähintään x3 suhteessa 100% alumiinituentaiseen 39:iin.
Comment
-
-
Itselläni on ollut opeleissä vähemmän vikoja kuin bemareissa mutta eihän se mitään todista. Opelit on hyviä ajaa hintaluokassaan, mutta bmw:t on kyllä tietysi parempia jos ei tarvitse välittää siitä mitä auto maksaa.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Originally posted by Aukes!Itselläni on ollut opeleissä vähemmän vikoja kuin bemareissa mutta eihän se mitään todista. Opelit on hyviä ajaa hintaluokassaan, mutta bmw:t on kyllä tietysi parempia jos ei tarvitse välittää siitä mitä auto maksaa.
Vai se tyypillinen vertailu 20-vuotias BMW vastaan 8-vuotias opel?
JDKaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by HemiIhan off topic, mutta kun tuo urbaanilegenda vaan vastaavaa "järeyttä" jostain pienemmän keskikokoluokan autosta. Tähänkin on syynsä. Eli koska bemussa on aina pyritty maksimaaliseen alustadynamiikkaan, on varsinkin jousitetun massan minimoimisessa jouduttu äärimmäisyyksiin.
Tähän tietenkin perustaa myös runsas/100% alumiinin käyttö etutuennan osissa. 2.0GTI Nissan almerassa on taitaa olla suurempi etuakselipaino kuin 528 e39:ssä ja silti sen kestoikä on vähintään x3 suhteessa 100% alumiinituentaiseen 39:iin.
Vanha totuus kyllä pitää siinä paikkansa noiden kohdalla: "Mikä oikaisee bemarin luisun" -Peltiseppä.
Aivan hirveitä ajettavia talvella nuo bemarit, sekä myöskin kesällä jos on vähänkin soraa tai muuta liukkautta alla. Kunnes laittaa madallussarjan, sitten tuon e36:n käytös on jo erittäin mallikasta. Tuohon e30:bemariin taas ei auta kuin junankiskot alle ja metallipyörät. Jos sekään.
Ei hernuja nenukkiin
Comment
-
-
Originally posted by fraattiruiskun boksi voisi olla kallis.. mutta tuskin 3000€E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
Comment