Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja 3000 € osa paskana motista ? (ja BMW talviautona)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juster
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 624

    #31
    Ihan uteliaisuudesta kysyisin #36bbb minkälainen on 98 mallinen 325 Bemari? Oliko juuri tämä yksilö, jossa meni jo aloituksessa bensapumppuja, nokkia ym. ?

    Comment

    • juster
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 624

      #32
      Ihan uteliaisuudesta kysyisin #36bbb minkälainen on 98 mallinen 325 Bemari? Oliko juuri tämä yksilö, jossa meni jo aloituksessa bensapumppuja, nokkia ym. ?

      Comment

      • teamrr327/520
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 36
        • peräkoski

        #33
        0 sinne tänne aina vähän pitää liiotella
        arvi siili. 512i,313,515i hitech performance by neste 2t super

        Comment

        • teamrr327/520
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 36
          • peräkoski

          #34
          oho tuli vähän väärään paikkaan toi
          arvi siili. 512i,313,515i hitech performance by neste 2t super

          Comment

          • MikkoV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 631
            • Sastamala

            #35
            Alkuperäiseen aiheeseen viitaten Diisselin syöttöpumput maksaa hunajaa ja ei oisi ihan ainoo automerkki josta niitä on paukkunut "urakalla". Tulipa vaan mieleen että jos ei vuosimalliakaan oo oikein muistettu niin saattaa olla et on mallikin väärin eli vaikkas 530d...

            Aikanaan GM huollossa töissä ollessani Chevy Vaneihin (näihin 6.5TD koneisiin) isot pojat vaihteli syöttöpumppuja urakkaluonteisesti ja hintaluokka oli sama, ja onpa niitä vikoja muissakin merkeissä ollut :?
            E70 3.0SD -08
            .................................................. ................................
            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #36
              Originally posted by juster
              Ihan uteliaisuudesta kysyisin #36bbb minkälainen on 98 mallinen 325 Bemari? Oliko juuri tämä yksilö, jossa meni jo aloituksessa bensapumppuja, nokkia ym. ?
              Ei ole olemassa tuollaista autoa :!:
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Juzmus
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 259
                • Turku - Åbo

                #37
                Originally posted by nos
                Originally posted by #36bbb

                Ajettavuudesta taas noiden kohdalla ei voi edes sanoa samana päivänä. Kaikkien näiden "bemaristien" kannattaisi joskus käydä koe-ajamassa tuollainen mv6:nen jos ovat sitä mieltä että opelit on huonoja ajaa.
                Itse ajellut tuollaisella MV6:lla suurinpiirtein 5tkm, ja sinä aikana kun se on perheessä ollut niin olisiko 20tkm tullut, ei vielä mitään vikaa ole ilmaantunut ja ihan mukava kruisailla.
                Isäukolla oli nelisen vuotta -99 MV6. Eipä ollut häävi ajaa, hirveä bensarosvo, ei liikkunut mihinkään automaatilla ja aivan hirveä määrä aivan hirveitä vikoja. Että enpä vaihtaisi siihen enkä mihinkään muuhunkaan opeliin vaikka aseella uhattaisiin. Mutta jokaisella on omat kokemuksensa ja mielipiteensä asioista ja täysi oikeus niihin, eli ei herneitä plz :wink:

                Comment

                • #36bbb
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 59

                  #38
                  Originally posted by juster
                  Ihan uteliaisuudesta kysyisin #36bbb minkälainen on 98 mallinen 325 Bemari? Oliko juuri tämä yksilö, jossa meni jo aloituksessa bensapumppuja, nokkia ym. ?
                  Ei ollut tuo auto se. Itse asiassa tuo 325:nen oli kaikkein vähä
                  vikaisin noista bemareista. Alustasta laitettiin parit puslat, korjattiin vähän tyhjäkäyntiä kun säädin meni tukkoon. Bensapumppu tosiaan meni tuosta, mutta ei muuta. Minä voin suositella tuon ikäistä 325:sta ihan puhtaalla omatunnolla.

                  Ainoa mikä tuossa on että viitonen ja kasi ovat päällekkäin numeronäppiksellä. Eli auto oli 95:nen. Typo.

                  Taitaa olla niin että 98-vuonna ei edes 325:tta tehty :?

                  Comment

                  • #36bbb
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 59

                    #39
                    Originally posted by Juzmus
                    Originally posted by nos
                    Originally posted by #36bbb

                    Ajettavuudesta taas noiden kohdalla ei voi edes sanoa samana päivänä. Kaikkien näiden "bemaristien" kannattaisi joskus käydä koe-ajamassa tuollainen mv6:nen jos ovat sitä mieltä että opelit on huonoja ajaa.
                    Itse ajellut tuollaisella MV6:lla suurinpiirtein 5tkm, ja sinä aikana kun se on perheessä ollut niin olisiko 20tkm tullut, ei vielä mitään vikaa ole ilmaantunut ja ihan mukava kruisailla.
                    Isäukolla oli nelisen vuotta -99 MV6. Eipä ollut häävi ajaa, hirveä bensarosvo, ei liikkunut mihinkään automaatilla ja aivan hirveä määrä aivan hirveitä vikoja. Että enpä vaihtaisi siihen enkä mihinkään muuhunkaan opeliin vaikka aseella uhattaisiin. Mutta jokaisella on omat kokemuksensa ja mielipiteensä asioista ja täysi oikeus niihin, eli ei herneitä plz :wink:
                    Jokaisella on oma mielipiteensä, mutta itsellläni se on toiseksi paras auto millä olen ajanut. Ainakin nuo bemarit mitä omistin jäivät suuntavakaudessa ja hiljaisuudessa jälkeen ja paljon. Ja se paras, no se on Audi, A8 :-)

                    Autot ovat yksilöitä, kuten sanottu turha yleistää koko B-Omega saagaa, jos yksi on sattunut huono ja paljon ajettu yksilö. Noissa ompuissa on sama juttu kuin bemareissakin, jos on paljon ajettu ja ei ole uusittu alustan osia. Suuntavakaus katoaa, painava kone keulalla nuijimassa alustan osia.

                    Ja vielä pakko sanoa että laiska se ei ole. Bemariltakin pitää kaivaa esiin vähintään 540:nen että on puhtaasti sanomista MV6:lle. 325:nen jättää alkukiihdytyksessä kevämmän kopan takia, mutta sen jälkeen alkaa tasainen meno. Ja lopulta Mv6:nen menee ohi.

                    Itselläni on siis manuaali tämä.

                    Eli hyvin olen kerennyt tuollakin, ja hyvin kerkesin 325:lla ja jopa 316:lla..

                    Eiköhän nuo kaikki tuon satasen kulje.

                    Ja pliiz, ei aloiteta tästä sotaa miten opelit ei kulje ja bemarit kulkee. Autotalli.fi sieltä löytyy tekniset tiedot niin ei tarvitse omia mielipiteitä huudella :-)

                    Autojahan nämä vain ovat, ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa bemaristakaan, kun kolme sellaista kuitenkin omistin. Laittoa niissä vaan oli enemmän kuin tässä, liekö huonoa tuuria.

                    Comment

                    • Juzmus
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 259
                      • Turku - Åbo

                      #40
                      Näin ne mielipiteet voi mennä ristiin, on se jännää :o

                      Ei ole tarkoitus aloittaa sotaa, eli panen hommalle omasta puolestani nyt pisteen. Ajan bemarilla, koska minkään muun auton laatuvaikutelma ei minulle riitä, mukaanlukien muut kivat ominaisuudet. Ajaisin tietysti mieluummin vielä kalliimmalla ja paremmalla bemarilla, wituttaa olla köyhä
                      Jokainen saa ajaa ihan juuri sillä mikä parhaalta tuntuu, näinhän se menee. Rauhaa ja pornoa vaan kaikille :wink:

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Ihan off topic, mutta kun tuo urbaanilegenda vaan putkahtaa uudelleen ja uudelleen keskusteluihin selitykseksi bemarin etupään suhteellisen nopeasta kulumisesta. Eli selitys: Bemarin nivelet kuluu siksi kun on painava kone nokalla???????? Ensinnäkin, bemun kuutonenkaan(ei edes valurautalohkoinen) ei nyt niin kovin painava kone ole, varsinkin kun sitä verrataan moniin dieseleihin. Itse asiassa kun bemareissa ollaan etu ja takapään osalla lähempänä 50/50 suhdetta kuin missään muissa, on jousittamaton keulamassa jopa pienempi kuin keskiverto etuvetoisissa yleensä. Toinen seikka on se, että on monia vielä raskaampikeulaisia väyrysmersusta Scanian tukkirekkanuppiin joiden etupää kestää monin kertaisesti kilometrejä bemuun verrattuna. No, kun vertaatte bemun niveliä, laakereita tai puslia johonkin muuhun, löytyy vastaavaa "järeyttä" jostain pienemmän keskikokoluokan autosta. Tähänkin on syynsä. Eli koska bemussa on aina pyritty maksimaaliseen alustadynamiikkaan, on varsinkin jousitetun massan minimoimisessa jouduttu äärimmäisyyksiin.
                        Tähän tietenkin perustaa myös runsas/100% alumiinin käyttö etutuennan osissa. 2.0GTI Nissan almerassa on taitaa olla suurempi etuakselipaino kuin 528 e39:ssä ja silti sen kestoikä on vähintään x3 suhteessa 100% alumiinituentaiseen 39:iin.

                        Comment

                        • Aukes!
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2013
                          • Riihimäki

                          #42
                          Itselläni on ollut opeleissä vähemmän vikoja kuin bemareissa mutta eihän se mitään todista. Opelit on hyviä ajaa hintaluokassaan, mutta bmw:t on kyllä tietysi parempia jos ei tarvitse välittää siitä mitä auto maksaa.


                          - E60 -05 "too small to mention"
                          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1195
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Aukes!
                            Itselläni on ollut opeleissä vähemmän vikoja kuin bemareissa mutta eihän se mitään todista. Opelit on hyviä ajaa hintaluokassaan, mutta bmw:t on kyllä tietysi parempia jos ei tarvitse välittää siitä mitä auto maksaa.
                            Oliko autot keskenään samanikäisiä ja samoilla kilometreillä?
                            Vai se tyypillinen vertailu 20-vuotias BMW vastaan 8-vuotias opel?

                            JD
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            • #36bbb
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 59

                              #44
                              Originally posted by Hemi
                              Ihan off topic, mutta kun tuo urbaanilegenda vaan vastaavaa "järeyttä" jostain pienemmän keskikokoluokan autosta. Tähänkin on syynsä. Eli koska bemussa on aina pyritty maksimaaliseen alustadynamiikkaan, on varsinkin jousitetun massan minimoimisessa jouduttu äärimmäisyyksiin.
                              Tähän tietenkin perustaa myös runsas/100% alumiinin käyttö etutuennan osissa. 2.0GTI Nissan almerassa on taitaa olla suurempi etuakselipaino kuin 528 e39:ssä ja silti sen kestoikä on vähintään x3 suhteessa 100% alumiinituentaiseen 39:iin.
                              Hmm, alustadynamiikkaan? Mistähän vuosimallista alkaen tuohon on pyritty? 99? Nimittäin nämä E30 ja E36:tkin vielä olivat kyllä alustaltaan aika susia.

                              Vanha totuus kyllä pitää siinä paikkansa noiden kohdalla: "Mikä oikaisee bemarin luisun" -Peltiseppä.

                              Aivan hirveitä ajettavia talvella nuo bemarit, sekä myöskin kesällä jos on vähänkin soraa tai muuta liukkautta alla. Kunnes laittaa madallussarjan, sitten tuon e36:n käytös on jo erittäin mallikasta. Tuohon e30:bemariin taas ei auta kuin junankiskot alle ja metallipyörät. Jos sekään.


                              Ei hernuja nenukkiin

                              Comment

                              • Mr. Z
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 943
                                • Manse

                                #45
                                Originally posted by fraatti
                                ruiskun boksi voisi olla kallis.. mutta tuskin 3000€
                                Honda CRX ruiskunboksi maksoi Veholla viisi vuotta sitten n. 15000 mk..
                                E38 740ia
                                E39 530 dAT
                                ex. E34 520i sedan
                                ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                                ex. E36 325i sedan
                                ex. E36 328i touring
                                ex. E36 318 iS qp
                                ex. E36 325i qp -R.I.P-
                                ex. E21 320i sedan
                                ex. E30 318i sedan
                                ex. E3 2500 sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎