Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 pyyhkijänsulat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39 pyyhkijänsulat

    Moi,

    Olen päättänyt, että Boscheja en enää autoon osta. Niitä kuluu 2 paria vuodessa, ja aina vaihdon tullessa ajankohtaiseksi 6kk välein, sulat on aivan lopussa... kauheita rantuja tulee, eikä mikään tökötti eikä "hoito" näytä enää palauttavan sulkaa täyteen loistoonsa...

    Eli. Oletteko löytäneet jotain korvaavaa sulkaa E39:iin, joka olisi kohtuuhintainen? Biltema? Ilmeisesti sulan käyttöiällä ei ole niinkään merkitystä vaan nimenomaan hinnalla. Koska paskinkin sulka varmasti pyyhkii hyvin muutaman kuukauden, niin silloin se hinta on ratkaseva. Boschithan on aivan jumalattoman kalliita, ettei siinä ole enää mitään järkeä.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1485

    #2
    Kuulin jostain, että myös tuulilasinpesunesteellä on merkitystä. Väittävät, että halvemmat nesteet kovettaa sulkia nopeasti. Tiedä häntä, mikä ainesosa tuon tekee.
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Katos vaan... tuota en ole tullut ajatelleeksi. Mulla on aina näitä peruslitkuja nesteiltä ja essoilta.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Tontsa
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 201
        • Uusimaa

        #4
        Audi S3 -07

        Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
        Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
        Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
        BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
        BMW 530dA -00, Audi S3 -07

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Tänks!

          Vaikuttaa siltä, että VALEO olisi paremmintoimiva merkki. Joku kertoi ostaneensa tollaset Prismasta. Onkohan se samaa tavaraa sitten kuin mitä motonet myy... anyone?

          Kiinnostaisi myöskin tietää, miten tuo BMW orkkissulka pärjää Valeoita vastaan. Varmaan pitää ostaa tommoset Valeot ekaks. Enpä tiiä.

          Boschit on paskaa, se on saletti. Mulla on reilun vuoden vanha tuulilasi, ei mitään virheitä, joten siitä ei ainakaan ole kiinni.

          edit: motonetissä lukee näin: Champion/SWF=Valeo - hinta / 1kpl. Onko siis Champion ja SWF sama kuin Valeo, wtf?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Olen Motonetista laittanut Championin sulat vanhaan runkoon. Laadusta en mene sanomaan onko paremmat kuin Boschit, mutta ainakin halvemmaksi tulee.

            Kiinnostaisi kyllä tuollaset rungottomat, onko kukaan viritellyt E39:iin sellaisia?
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #7
              Orkkikset toimii ja pari kertaa vuodessa vaihdossa pärjää!! Kaikkia muita merkkejä olen kokeillut, mutta niitä menee tupla määrä orkkiksiin verrattuna! Lasipesunesteenä käytän ainoastaan Lasolia. Myös turvaurien laitto edesauttoi sulkien kestävyyttä!!
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                Merkkiliikkeestä saa myös pelkkiä sulkien kumeja, hinnasta en tiedä.

                Comment

                • himonussija
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 392
                  • Finland

                  #9
                  En ole kattonu mitkä sulat mulla E39:ssä on, mutta ne hyppii aivan jumalattomasti jos on vain kohtalaisesti pisaroita lasilla ja sen seurauksena kuuluu sellainen ryystävä ääni että jalankulkijatkin kääntyvät katsomaan. Täysin märkää lasia pyyhkivät ihan OK.

                  Boschin sulat on paskat, todettu jo E30:n aikaan. Championit kesti siinä paljon pidempään. Olen vaan katellut noita Championin sulkia jotta mistään ei löydy sopivan mittaisia. Boschilta löytyy sellanen paketti missä on molemmat sulat samassa ja hintaa 43 eskoa, mutta niitä en ihan heti ole ostamassa.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7431
                    • Oulu

                    #10
                    Jatkoa tohon mun kommenttiin tuolla toisessa threadissa voisin sanoa, että Motonetistä halvalla tilatut Boschin sulat (olikohan noin 10€ halvempi kuin paikallisessa, postikuluja ei kai tullu lisää kun muutakin tarttin sieltä) on toimineet aivan ongelmitta E39:ssä nyt reilu puoli vuotta. Tuulilasi tosin on myös melko tuore.

                    Valeon rungottomia kiinnostais kokeilla seuraavaksi.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4328
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by himonussija View Post
                      En ole kattonu mitkä sulat mulla E39:ssä on, mutta ne hyppii aivan jumalattomasti jos on vain kohtalaisesti pisaroita lasilla ja sen seurauksena kuuluu sellainen ryystävä ääni että jalankulkijatkin kääntyvät katsomaan. Täysin märkää lasia pyyhkivät ihan OK.
                      Vaikuttaisi että sulat ei ole ihan kohtisuoraan lasia vasten. Mulla teki joskus sitä, että kun pyyhkimet meni ylöspäin, ne pomppi, mutta pienen taivuttelun jälkeen ne toimi taas niin kuin kuuluukin. Täysin märällä lasilla "voitelu" pelaa paremmin, eikä pomppimista tapahdu kuten hieman kuivemmalla lasilla.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by superb View Post
                        Merkkiliikkeestä saa myös pelkkiä sulkien kumeja, hinnasta en tiedä.
                        Jep! Osanumerolla (nro 2), sisältää molemmat kumit. Hinta on 15 euron kantturoissa. Vaihto onnistuu helposti, toisesta päästä vedetään kumin välistä metalliliuskat pois ja uusi kumi tilalle.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • tuomkiti81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1162
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Jatkoa tohon mun kommenttiin tuolla toisessa threadissa voisin sanoa, että Motonetistä halvalla tilatut Boschin sulat (olikohan noin 10€ halvempi kuin paikallisessa, postikuluja ei kai tullu lisää kun muutakin tarttin sieltä) on toimineet aivan ongelmitta E39:ssä nyt reilu puoli vuotta. Tuulilasi tosin on myös melko tuore.

                          Valeon rungottomia kiinnostais kokeilla seuraavaksi.
                          Mulla on ny ollu e39 reilu 2vuotta ja hiljan vaihdoin toisen kerran boschin sulat,ei mitää valittamista...hyvin on toiminu.Lasi on yhtä vanha ku autoki eli yli 6vuotta ja pesunesteenä käytä blue-lasinpesua.
                          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                          Opel Insignia 2.0 Cdti
                          Scania R560 8x4

                          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                          Ex. E60 530dA -05
                          Ex. E39 530dA -01
                          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Luulenpa, että sillon paras ostaa nuo orkkispyyhkijät, ja vaihtaa jatkossa vaan noita kumeja.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by tuomkiti81 View Post
                              Mulla on ny ollu e39 reilu 2vuotta ja hiljan vaihdoin toisen kerran boschin sulat,ei mitää valittamista...hyvin on toiminu.Lasi on yhtä vanha ku autoki eli yli 6vuotta ja pesunesteenä käytä blue-lasinpesua.
                              Uskomatonta miten erilaiset kokemukset on. Mulla on noita Boscheja mennyt, ja ne menee aivan käyttökelvottomaksi 6kk välein.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎