Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA - pakoputken "haitariputki" ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    Taitaa olla vakivika. Omassakin se tuki oli murtunut siitä puslan juuresta. Ja ihan rosteria se on, korjattu hitsaamalla. Olisin kyllä ottanut uuden, mutta ei tietenkään löytynyt Wetterillä hyllystä. Se kumipusla vaikutti olevan hieman huonossa hapessa.
    Osasivatko hintaa sanoa tolle kiinnikkeelle? Jos vaikka pistäis tilaukseen...

    Ps. Ootko jo kotiutunut?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9139
      • Oulu

      #32
      Originally posted by Thuppu View Post
      Osasivatko hintaa sanoa tolle kiinnikkeelle? Jos vaikka pistäis tilaukseen...

      Ps. Ootko jo kotiutunut?
      En sitten tullut kysyneeksi hintaa, kun olisi mennyt tilaustavaraksi.

      (Jep, Vaasassa toipumassa raskaasta reissusta.)
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • jania78
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 93
        • Rovaniemi

        #33
        Originally posted by WSE1 View Post
        Joku muu vika. Vuotaneekohan ahtopaineletkujen liitos jossakin...
        Biltsun haitarit kustantavat 16€ kpl + purku ja hitsaustyöt joten tulee "pikkuisen" originaali vaihto-osaa halvemmaksi eikä lopputulos ainakaan ole yhtään sen huonompi asiallisesti hitsailtuna.
        Noilla biltsun haitareilla lopputuloksesta tulee itseasiassa loistava kunhan malttaa lensin lyhentää niitä riittäävästi, sen jälkeen pakoputkiston sentin-pari liian pikiksi jätettyihin putkiin tehdään 8kpl sentin syvää hahloa rautasahalla ja naputellaan nämä biltsun haitarit sitten siihen päälle (menevät hahlojen ansiosta kutistuneen putken päälle), tulee tiivis jo hitsaamatta, hitsataan silti kunnoolla vielä (on helppoa jo kun putket pysyvät kiinni. Tämä hitsaustyöhän kannattaa ehdottomasti tehdä tuo putkiston osa irrallaan, irroituksessa ei mene kauaa joten paikallaan hitsaamisessa ei oikeastaan ole järkeä varsinkaan jos molemmat haitarit vaihdetaan samalla kertaa.
        Näillä ohjeilla tehtiin tuo putkien vaihto ja onnistu täydellisesti,hyvät ohjeet! Kannatin joka oli poikki korjattiin hitsaamalla... oli tosiaan rosteria...
        Ex: e61 530xd Touring
        Ex: e39 520i Touring
        Ex: e46 330d Touring
        Ex: e46 320d Touring
        Ex: e39 525 tds Touring
        Ex: e39 530dA Touring
        Ex: e36 323i Touring

        Comment

        • Okkim328touring
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 288
          • Porvoo

          #34
          Itellä olis sama homma edessä...

          Eli viime viikolla hommasin Motonetistä noi haitarit ja huomenna olis tarkoitus mennä hallille vaihtamaan.

          Ajattelin toimia seuraavasti:
          1. Auto nosturille ja putkesta mitat/merkit mistä poikkastaan
          2. Putki irti ja katkasu irrallaan
          3. Osat takasin paikalleen ja uudet haitarit pisteillä kiinni
          4. Hässäkkä vielä irti ja ympäri hitsaus irrallaan
          5. Putki kasaan ja kovaa ajoa!

          Sanokaas homman tehneet onko tossa ideaa?

          Ja sitten piti vielä varmistaa että oottehan ihan MIGillä hitsanneet ja normi lankaa?? Kun kuulin tänään villin huhun että alkupätkä olis kokonaan rosteria ja hitsaus ei onnistu tavalliseen tapaan??
          at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
          ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #35
            Ihan tavalliseen tapaan hitsaten onnistuu, siis migillä normi langalla
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • erkkap
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 43
              • Suomenniemi

              #36
              Taitaa nuo Bilteman ja vastaavien myymälöiden ns. haitariputket olla kuitenkin vaan tehty laittamalla muutama kerros metallisukkaa päällekäin, eli ei pidä painetta, ei jousta eikä muutenkaan toimi niinkuin sen tuossa pakoputkessa pitäisi. Alkuperäisessä on oikea paneenpitävä haitari ja päällä 1 kerros suojasukkaa.
              Näitä saa määrämittaisena ja eri vahvuuksilla esim. kuorma-auton osia myyvistä liikkeistä ja ovat identtisiä alkuperäisen kanssa. Tälläinen putki joustaa pituussuunnassa herkästi, eikä ala vuotamaan sukan raoista, ei ruostu ja on pitkäikäisempi.
              Itselle laitoin tälläiset viime talvena, hinta 35e pari. Rosterilangalla hitsasin, kun ei muuta sattunut olemaan koneessa.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #37
                Originally posted by erkkap View Post
                Taitaa nuo Bilteman ja vastaavien myymälöiden ns. haitariputket olla kuitenkin vaan tehty laittamalla muutama kerros metallisukkaa päällekäin, eli ei pidä painetta, ei jousta eikä muutenkaan toimi niinkuin sen tuossa pakoputkessa pitäisi.
                ei pidä olettaa, ovat ihan samanlaisia rakenteeltaan kuin alkuperäisetkin, joskaan eivät toki aivan yhtä laadukkaita.

                Comment

                • erkkap
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 43
                  • Suomenniemi

                  #38
                  Saattapi olla, mutta ne mitä itse kävin biltemassa Oulussa katsomassa, olivat pelkästä sukasta tehtyjä, samoin AD:lla olevat.

                  Comment

                  • Okkim328touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 288
                    • Porvoo

                    #39
                    Tulihan laitettua

                    Originally posted by Okkim328touring View Post
                    Eli viime viikolla hommasin Motonetistä noi haitarit ja huomenna olis tarkoitus mennä hallille vaihtamaan.

                    Ajattelin toimia seuraavasti:
                    1. Auto nosturille ja putkesta mitat/merkit mistä poikkastaan
                    2. Putki irti ja katkasu irrallaan
                    3. Osat takasin paikalleen ja uudet haitarit pisteillä kiinni
                    4. Hässäkkä vielä irti ja ympäri hitsaus irrallaan
                    5. Putki kasaan ja kovaa ajoa!

                    Sanokaas homman tehneet onko tossa ideaa?

                    Ja sitten piti vielä varmistaa että oottehan ihan MIGillä hitsanneet ja normi lankaa?? Kun kuulin tänään villin huhun että alkupätkä olis kokonaan rosteria ja hitsaus ei onnistu tavalliseen tapaan??
                    Homma tuli suoritettua kuten yllä suunnittelin ja pitävä tuli, hitsaus ihan normilangalla ja migillä. Alkupää todella on rosteria ennen haitareita ja niiden jälkeen taas jotain ihan muuta...

                    No jos tuo viritys kestää edes vuoden päivät, niin se on itsensä maksanut...
                    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                    Comment

                    • Kuupo
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 79
                      • Lahti-city

                      #40
                      Minä olisin noita ruvennu korjailemaan ja ottanu aina risan vaihdossa,mutta ei näyttänyt olevan tarvetta moiselle osalle kun täällä sivustolla kyselin. Oli useampi noita putkia että olisin saanu tehtyä TIGillä hitsaten. Meni tänään romukuormassa paalaimeen

                      Comment

                      • Bertram
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 120
                        • Tuusula

                        #41
                        Joustokappaleet vaihdettu

                        Molemmat joustokappaleet olivat alkaneet kesän aikana puhaltamaan. Todennäköisin syy oli poikki mennyt tuki (osa 8), joka oli päästänyt putken liikkumaan ja siten tuonut joustoille rasitusta.

                        Loppujen lopuksi ehjääminen meni kohtuullisen helposti ja siististi kun ostin saksan flea-baysta plug-in laipalliset joustokappaleet (ks. kuva). Ne ovat melko kalliit verrattuna pelkkiin haitareihin, mutta näppituntumalta laatu tuntui hyvältä. Sopivuus asennuksessa oli hyvä.

                        Kustannukset:

                        Uusi putken tuki: n. 20 €
                        Joustokappaleet (sis. rahti): n. 130 €
                        Hitsaus: 100 €
                        Yhteensä n. 250 €

                        Omien osien käyttäminen oli joillekin pakoputkikorjaamoille kynnysehto. Esim. se kuuluisa paikka Kannelmäessä ei olisi suostunut hitsaamaan kuin heidän omia palikoita. Lopulta Putkikatti Hermannissa teki homman ongelmitta.

                        Hintaa tuli ehkä vähän enemmän, mutta uskoisin tämän korjauksen kestävän kohtuullisen pitkään. Ei ainakaan (vielä) tarvinnut vaihtaa etukatteja.
                        Attached Files
                        == e61 530d aut. Touring 05 ==
                        == e61 525i man. Touring 06 ==
                        == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                        Comment

                        • Terjama75
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 60
                          • Oulu

                          #42
                          molemmat putket pitäis vaihtaa mutta ei tiloja eikä hitsiä. Sattuisko olemaan vinkkiä kuka tuon operaation tekisi Oulun alueella edullisesti?
                          -----------------------------------
                          320d STW -08

                          aikaisempaa kalustoa:
                          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                          Comment

                          • Kähmy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 422
                            • Kempele

                            #43
                            Originally posted by Terjama75 View Post
                            molemmat putket pitäis vaihtaa mutta ei tiloja eikä hitsiä. Sattuisko olemaan vinkkiä kuka tuon operaation tekisi Oulun alueella edullisesti?
                            Itse teetin aikoinaan täällä:



                            Tuolla aiemmin threadissa mun kirjoituksessa näkyy niiden silloiset hinnatkin

                            -Kähmy
                            e46 325xi
                            Yamaha FZR 1000 EXUP
                            ex-e39 530i Touring

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #44
                              Originally posted by Terjama75;2393238 begin_of_the_skype_highlighting 2393238 end_of_the_skype_highlighting
                              molemmat putket pitäis vaihtaa mutta ei tiloja eikä hitsiä. Sattuisko olemaan vinkkiä kuka tuon operaation tekisi Oulun alueella edullisesti?
                              vehkeet ois,vaan aika vähäksi aikaa hiukan kortilla
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • Terjama75
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 60
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by exautisti View Post
                                vehkeet ois,vaan aika vähäksi aikaa hiukan kortilla
                                Tarkoitus olis saada homma tehtyä ennen kesälomia eli kolme viikkoa deadlineen. Putket ostettu, migi kaverilta..rampit pitäis hankkia ja piha asfaltoida jotta ei auto uppoa kiinaan asti..pikku jobia tiedossa
                                Mihinkään ns. laatukorjaamoon en suostu menemään. Se kina omista osista vs. tuntityönhinta alkaa yleensä saman tien eikä laskukaan ole usein mitä on sovittu.
                                Nim. tonni meni, kun aikoinaan autosta löydettin viallinen johtosarja, joka korjattin abikoilla.
                                -----------------------------------
                                320d STW -08

                                aikaisempaa kalustoa:
                                525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎