E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by Forsmanni View PostVaihdoin siihen nyt uuden/käytetyn anturin ja samalla huomasin että vanha anturi oli asennettu korjaamolla väärin. Elikkä tuo mustamuovinen osa sojotti alaspäin vaikka sen piti olla poikittain (tarkastin toiselta puolen). Vaihdoin kuitenkin anturin ja laitoin "oikeinpäin" mutta ei nosta perää vieläkään? Vaikka poistin tason säädön vikakoodin. Pitäiskö sen nyt nostaa perä itellään vai pitääkö inpalla säätää arvot uusiksi että perä nousee/jää ylös?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rjm View PostJos siellä on tasonsäädön vikakoodi päällä niin ei kompurakaan lähde pyörimään.
Leave a comment:
-
-
Tähän vielä kun syksy puskee ja kosteudet niin ohje tuohon kuivaimen purkamiseen ja kuivaamiseen. Tällä saattaa saada helpotusta pakkasella iskeviin mahdollisiin venttiilijumeihin ja/tai jos välillä kuivaa niin josko noihin varaajiin ei kertyisi kosteutta ja pysyisivät ehjänä. Mene ja tiedä. Operaationa ainakin helppo. Ja suositeltavaa tehdä lämpimässä kun noita muoviosia on operaatiossa muutama.
Originally posted by JiiPTuli kuivattua rakeet ja ajattelin, että kirjoitan siitä pikaohjeet, mutta MarkoK oli jo homman tehnyt.. no laitetaan vielä pari tarkennusta for dummies (eli esmes itselle) Markon listaan.
Koko hommassa muuten tarvitsee vain 10mm avaimen jatkovarrella ja 10mm lenkin.
- Koko paketti on autossa kiinni neljällä mutterilla/pultilla vararenkaan alla.
- Nosta pakettia etureunasta ja kampea johdot ja letkut kiinni pitävä muoviklipsu pois kuoresta.
- Nyt kuivain paketti irti kuoresta, kiinni kolmella pultilla.
- Sähköliitin tai rele irti ettei ala käsissä pyörimään.
- Musta letku ja sähköliitin irti kuivaimen päästä.
- Kaksi pitkää pultti auki, jotka pitävät kuivaimen paikallaan. Paketin sisällä oleva jousi voi vähän vängätä pakettia avatessa, mutta ei sen enempää
- Kuivain on käsissä ja kuivaimen metallisen reikälevyn paikallaan pitävä akselissa kiinni oleva muovitsydeemin lähtee käsin pyörittelemällä pois.
- Metallilevy voi olla vähän jässähtänyt kiinni, mutta piikillä kampeaa irti.
- Rakeet uuniin +2h 130 astetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Forsmanni View PostOk! Täytyy siis tuo johto tarkastaa ennen uutta anturin ostoa. Sais vaan jonkun ensin paikan päälle nostamaan perää että sais auton omaan pihaan ;/ Pahassa paikassa tällä hetkellä. Mahtaakohan tuota anturia saada tarvikkeena jostain jos se kuitenkin vaihtaa täytyy?
Leave a comment:
-
-
Jos siellä on tasonsäädön vikakoodi päällä niin ei kompurakaan lähde pyörimään.
Leave a comment:
-
-
Ok! Täytyy siis tuo johto tarkastaa ennen uutta anturin ostoa. Sais vaan jonkun ensin paikan päälle nostamaan perää että sais auton omaan pihaan ;/ Pahassa paikassa tällä hetkellä. Mahtaakohan tuota anturia saada tarvikkeena jostain jos se kuitenkin vaihtaa täytyy?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Forsmanni View PostTerve! Nyt kävi niin että -97 528i e39 Touring alkoi herjaaman oikean puolen tasonsäätö anturia mutta perä kuitenkin pysyi normaalilla korkeudella. Nyt tunkkasin autoa ylös kun katsoin olisiko anturin johdoissa vikaa ja kun laskin auton alas niin tämä oikea puoli jäi niin alas että ottaa kaari renkaaseen kiinni eikä lähde nostamaan vaikka auto olisi käynnissä. Onko tuolla jossain joku kytkin että saisi pakotettua ilmaa palkeeseen? Vai täytyykö testerillä pakottaa takaisin ylös.
Leave a comment:
-
-
Terve! Nyt kävi niin että -97 528i e39 Touring alkoi herjaaman oikean puolen tasonsäätö anturia mutta perä kuitenkin pysyi normaalilla korkeudella. Nyt tunkkasin autoa ylös kun katsoin olisiko anturin johdoissa vikaa ja kun laskin auton alas niin tämä oikea puoli jäi niin alas että ottaa kaari renkaaseen kiinni eikä lähde nostamaan vaikka auto olisi käynnissä. Onko tuolla jossain joku kytkin että saisi pakotettua ilmaa palkeeseen? Vai täytyykö testerillä pakottaa takaisin ylös.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HarzaTheMan View PostOlen koittanut etsiä ohjeita tasonsäädön disablointiin koodaamalla, mutta en ole löytänyt mistään ohjeita. Eli autosta on jo poistettu kompressori ja ilmapussit ja laitettu tilalle metallijouset.
Eli olisiko jossain niitä ohjeita millä tuon tasonsäädön varoitusvalon saa mittaristosta sammutettua? Ei kehtaisi ensimmäisenä ottaa mittaristoa irti ja ottaa lamppua pois.
Leave a comment:
-
-
Olen koittanut etsiä ohjeita tasonsäädön disablointiin koodaamalla, mutta en ole löytänyt mistään ohjeita. Eli autosta on jo poistettu kompressori ja ilmapussit ja laitettu tilalle metallijouset.
Eli olisiko jossain niitä ohjeita millä tuon tasonsäädön varoitusvalon saa mittaristosta sammutettua? Ei kehtaisi ensimmäisenä ottaa mittaristoa irti ja ottaa lamppua pois.
Leave a comment:
-
-
Joo ongelmaa pukkaa.. mittaristossa ei kylläkään herjaa mitään, mutta perä hiljoilleen vuotanut alemmas. Vaikka perä valunut alemmas, ei kompura ala käymään omin avuin..? Joten tämä viittaisi tämän topicin perusteella jommankumman puolen antureihin mielestäni.
Kompura kuitenkin tuottaa ilmaa kun käytin linjoja auki, ja vedin hyppyjohdolla releen herätteelle virran. Mutta sitten kun linjat olivat auki niin vähätki ilmat tuli pusseista ulos, ja autolla ei enään kehtaa ajaaventtiilit suhahtatelevat kun virtaa syöttää, joten ilmeisesti ovat kunnossa nekin.
Inpalla olen aikasemmin ongelmitta säädellyt auton perää, mutta nyt kun koittaa purkin sielun elämään päästä tulee herja "No response from control unit". Ja tämä taas viittaisi minun mielestäni että ohjainyksikkö sökönä?
Elikkä onkos tasonsäädön ohjainyksikkö sökö, vai mistäs minä aloitan?
Olikos tässä mitään järkevää mistä saisi selvää? :think
Leave a comment:
-
-
No nyt on koodit lukaistu ja mitään ei löytyny tasonsäädöstä, mutta mittaristossa valo vaan palaa... Mistä seuraavaks vikaa etsimään? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos autossa on tasonsäätö ja xenon automaattisella korkeussäädöllä, oik. takakulman anturissa on 2 erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Molemmille myös oma johdotus. Vas. takana ja oik. edessä anturissa on vain yksi piiri. Tehtaalta lähtiessä noissa paikoissa, joissa käytännössä on vain yksi piiri, on myös fyysisesti anturissa ainoastaan yksi piiri. Sen sijaan varaosana tarjottavissa on kaikissa 2 piiriä ja siten molemmille puolille tarjotaan anturia samalla osanumerolla, vaikka ne alunperin ovatkin olleet eri numerolla. Menikö riittävän sekavaksi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: