memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

Originally posted by Lakeson View Post
    Paljon löytyy juttua 523 ja 528:sta, mutta millaisia kokemuksia on pappamallin koneella varustetusta 520:sta. Myynnissä olevien yksilöiden hinnat poikkeavat yllättävän vähän noista isommista malleista, tosin kilometrit ovat noissa äkkiseltään katsoen hyvinkin maltillisempia. Onko 520 kulutuksessa käytännössä eroa suuremman koneen omaaviin malleihin?
    Ei ole kulutuksessa oikeastaa mitään eroa. 520 on sellanen väliinputoajamalli, en suosittele mutta jotain tekee niinkuin parhaaksi näkee. Ne on 99% ihan aitoja SUOMI-AUTOJA
    Kangaspenkit, manuaali ilmastointi jne tärkeät
    E39 M5 -00

Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

Comment

• Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7469
      • Oulu

http://www.nettiauto.com/1792875/ näyttäs löytyvän 2001 vm. 520i M Sport. Jos tuossa on vakkari niin mihin ratin napit on jääneet?

Työkaverin facelift 520i:llä joskus pikkulenkin ajoin. Ei minusta mitään eroa kun ei polkenut eikä automaatilla alavääntöjä muutenkaan voi niin testailla.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 04-03-2008, 12:20.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

Originally posted by 10+ View Post
        Mikä tosta karvakouran tekee? Ei niitä etelä saksassa niin ole kuin pohjoisessa. Suurin osa automyyjistä saksassa on juurikin jotain turkkilaisia jne. Paljo bemareita ja mersuja, kyllä tuolta kestäs auton ostaa. Nyt Sä Tero oot vähä turhan kanttisella päällä
        Höpö höpö... Sen verran monta turkkilaisten romuliikettä käynyt läpi. Kaikella kunnioituksella, et tiedä mistä puhut.

Viime kesänä esim erään Jaguarin merkkiliikkeen korjaamon vieressä oli yksi "veljesten paja". Tunsin erään korjaajan Jaggeliikkeestä, joka valaisi naapurin bisneskonseptia. Pihalla lojui bemarin ja mersunraatoja, ja turkinmiesten mafia hoitaa niihin tietysti "VOLLAUSSTATTUNG":in romuista ympäri saksaa. Sitten pellit oiotaan, autot "varustellaan", varustelista tekaistaan, ja laitetaan Mobileen 2-3ke halvemmalla kuin muut vastaavat. Siinä samalla kun pihalla seisoskeltiin, niin hinuri toi yhtä mersunraatoa pihaan.

Kantikas en tässä asiassa ole tippaakaan vaan puhdas realisti. Jos haluat lisätietoja kokemuksista turkkilaisten ja muitten pitsanpaistajien kanssa, niin kysele privassa. Olen käynyt viihdemielessä paljonkin karvakourien autoliikkeitä läpi.

Jokainen, joka on tämän asian kanssa ollut tekemisissä, tai paikallisten kanssa asiasta keskustellut, TIETÄÄ, mikä on ulkomaalaistaustaisten autokauppiaiden yleinen imago Saksassa. Siis paikanpäällä, niiden ihmisten silmissä, jotka asuu ja elää siellä. Ostaa ja myy omia autojaan. Jokaikinen saku, jonka kanssa olen asiasta puhunut, on sanonut, että ei IKINÄ autokauppaa niiden kanssa...

Aldi Auf, Aldi Zu... vai miten soli...

Reisingin kommenttia Hesarissa:

"Reising kertoo, että usein ulkomaalaistaustaiset hämäräkauppiaat harjoittavat laajaa huijausbisnestä. Kun huijariliike joutuu vaikeuksiin, se laitetaan konkurssiin ja hämäräkauppias perustaa uuden liikkeen. Saksalaiset eivät itse osta näistä liikkeistä, mutta ne suuntaavat tarjontansa ulkomaalaisille. "

Tero

ps> Etkö oikeasti keksi, mistä päättelin liikkeen olevan karvakourien hallinnassa?
        Last edited by teropa; 04-03-2008, 14:02.
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

PPL(A)

Comment

• teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

Originally posted by -Tapi View Post
          Jos pekkaperussuomalainen meinaa jättää asioimatta karvakourien kanssa, niin kannattaa ostaa auto Suomesta. Iso osa merkkillikkeidenkin myyjistä kun on Turkkilaisia Saksanmaalla. Myyjän sukujuurien sijaan kannattaisi perehtyä itse auton historiaan.
          Vai niin .

Näin se varmaan sitten on. Eikun onnea pojille autokaupoille. Muuta en aiheesta enää täällä kommentoi.

Ja alkuperäiseen otsikkoon palatakseni, niin Jyrbba sun kandee ehdottomasti kattella nuo halvimmat pommit läpi. Nehän onkin huipputavaraa .

Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E90 330iA, 325iA, 320dA

PPL(A)

Comment

• bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

Originally posted by teropa View Post
            Höpö höpö... Sen verran monta turkkilaisten romuliikettä käynyt läpi. Kaikella kunnioituksella, et tiedä mistä puhut.

Viime kesänä esim erään Jaguarin merkkiliikkeen korjaamon vieressä oli yksi "veljesten paja". Tunsin erään korjaajan Jaggeliikkeestä, joka valaisi naapurin bisneskonseptia. Pihalla lojui bemarin ja mersunraatoja, ja turkinmiesten mafia hoitaa niihin tietysti "VOLLAUSSTATTUNG":in romuista ympäri saksaa. Sitten pellit oiotaan, autot "varustellaan", varustelista tekaistaan, ja laitetaan Mobileen 2-3ke halvemmalla kuin muut vastaavat. Siinä samalla kun pihalla seisoskeltiin, niin hinuri toi yhtä mersunraatoa pihaan.

Kantikas en tässä asiassa ole tippaakaan vaan puhdas realisti. Jos haluat lisätietoja kokemuksista turkkilaisten ja muitten pitsanpaistajien kanssa, niin kysele privassa. Olen käynyt viihdemielessä paljonkin karvakourien autoliikkeitä läpi.

Jokainen, joka on tämän asian kanssa ollut tekemisissä, tai paikallisten kanssa asiasta keskustellut, TIETÄÄ, mikä on ulkomaalaistaustaisten autokauppiaiden yleinen imago Saksassa. Siis paikanpäällä, niiden ihmisten silmissä, jotka asuu ja elää siellä. Ostaa ja myy omia autojaan. Jokaikinen saku, jonka kanssa olen asiasta puhunut, on sanonut, että ei IKINÄ autokauppaa niiden kanssa...

Aldi Auf, Aldi Zu... vai miten soli...

Reisingin kommenttia Hesarissa:

"Reising kertoo, että usein ulkomaalaistaustaiset hämäräkauppiaat harjoittavat laajaa huijausbisnestä. Kun huijariliike joutuu vaikeuksiin, se laitetaan konkurssiin ja hämäräkauppias perustaa uuden liikkeen. Saksalaiset eivät itse osta näistä liikkeistä, mutta ne suuntaavat tarjontansa ulkomaalaisille. "

Tero

ps> Etkö oikeasti keksi, mistä päättelin liikkeen olevan karvakourien hallinnassa?
            onko se pakko vetää nää ääripäät mukaan? kyllä se vaan on niin että vanhempien autojen kauppa alkaa aika pitkälti saksassa olla turkkilaisten ja venäläisten käsissä. löytyyhän suomestakin noita ääripäitä mustalaisten muodossa. jos ei halua saksassa ulkomaalaisten kanssa tehdä kauppaa, niin saa astella merkkiliikkeeseen ostamaan jahreswagenia, tai ostaa yksityiseltä...

ulkomaaiset kauppiaat on huonossa maineessa saksalaisten silmissä, kun polkevat hintoja ja ajavat saksalaiset pois markkinoilta. veroja kierretään myös, mutta se tuskin haittaa suomalaista ostajaa...
            Last edited by bemu2000; 04-03-2008, 14:15.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3030
              • Sjundeå

Originally posted by Lakeson View Post
              Paljon löytyy juttua 523 ja 528:sta, mutta millaisia kokemuksia on pappamallin koneella varustetusta 520:sta. Myynnissä olevien yksilöiden hinnat poikkeavat yllättävän vähän noista isommista malleista, tosin kilometrit ovat noissa äkkiseltään katsoen hyvinkin maltillisempia. Onko 520 kulutuksessa käytännössä eroa suuremman koneen omaaviin malleihin?

Omillla ajoilla olen huomannut, että 520i vie vähemmän bensaa verrattuna 523:een, tosin farkkuna ja automaatilla. Pitänee kyllä muutenkin käydä lukemassa vikakoodit tuosta farmarista jossin välissä.

Suomiautoja tosiaan suurin osa, mutta joistakin yksilöistä löytyy vielä mm. automaatti-ilmastointi.
              -25 Toyota Proace City Verso
              -23 Nissan Leaf

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• KJ
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 695
                • Järvenpää

Ja kuitenkin kannattaa pitää mielessä se tosiasia, että tässä topikissa puhutaan noin 7-8 vuotta vanhoista autoista. Jos sitä helmi 530i:tä tällä hetkellä myisikin iha ihka aito nahkahoususakemanni, niin se ei silti kerro sitä onko se auto jo jossain vaiheessa ollut karvakäsidönerkebabalibabojen häkkiliikeesä jo myynnissä... Tuon ikäiset autot ei kuitenkaan yleisesti ottaen ihan ekaa kertaa ole siellä vaihtoautoliikkeessä...
                Eli eiköhän tärkeintä ole nimenomaan keskittyä siihen itse auton historiaan, kuten -Tapi sanoi...
                F30 330e -17 Alpinweiss 3
                E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

Comment

• teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

Originally posted by KJ View Post
                  Ja kuitenkin kannattaa pitää mielessä se tosiasia, että tässä topikissa puhutaan noin 7-8 vuotta vanhoista autoista. Jos sitä helmi 530i:tä tällä hetkellä myisikin iha ihka aito nahkahoususakemanni, niin se ei silti kerro sitä onko se auto jo jossain vaiheessa ollut karvakäsidönerkebabalibabojen häkkiliikeesä jo myynnissä... Tuon ikäiset autot ei kuitenkaan yleisesti ottaen ihan ekaa kertaa ole siellä vaihtoautoliikkeessä...
                  Eli eiköhän tärkeintä ole nimenomaan keskittyä siihen itse auton historiaan, kuten -Tapi sanoi...
                  Enkait minä mitään ääripäitä ole tähän vetänyt. Sanotaanko nyt vaan niin, että Saksasta voi ostaa autonsa muualta kuin näiltä lounas/autoyrittäjiltä, joilla tuppaa olemaan dobermann-kennelkin vielä usein pihamaalla.

En minä ainakaan työllä tienattuja euroja laittaisi autoon, jonka alkuperä on niin ja näin. Turkkilaiset on vielä siitä mukavaa porukkaa, että jos ei auto kelpaa niin ne ottaa kauhiat pultit. Sitten pullamössöt ei uskalla pakittaa tilanteesta, ja ostavat kauheita pommeja ja itkevät täällä kun leviää käsiin.

Mun puolesta jokainen voi ostaa just, mitä lystää Saksasta, mutta minä yritän vain antaa neuvon, jotta ostakaa autonne muualta. Mikä tässä on niin pahaa? Mikä ihmeen magneetti sinne karvakourien liikkeeseen oikeen vetää?

Ei _todellakaan_ tarvi olla ostamassa mitään Jahreswageneita sakuilta, jos hakee esim 8ke hintaista autoa. Noita löytyy ympäri ämpäri pitkin Saksaa, todella asiallisilta kauppialta. Ääripää se on kyllä tuokin jos kuvittelette, että ulkolaiset on ainuita edukkaampien autojen kauppiaita Saksassa. Ei nimittäin voisi olla kauempana totuudesta!!

Tero

ps> sanon vielä sen "auton historiasta", että saat olla melkoinen päälläänseisova fakiiri, jos saat selvitettyä Ötzgänin kaupanpihalla seistessäsi auton alkuperän. Ainut vähänkin luotettava dokumentti tulee Zulassungsstellen virkailijalta, kun käy runkonumerosta katsomassa, onko auto keikattu vai ei (nykyään eivät edes käy pihalla katsomassa noita, joten jos auto ja paperi ei mätsää, niin taas vedetään seppoa seipäästä). Pitää olla todella naiivi, jos uskoo noiden kauppiaiden ympäripyöreitä selityksiä siitä, miksi autossa nyt palaa se ja tämä vikavalo, ja selitykset siitä, miksi huoltokirjassa jokin ei mätsää. Kaveri kertoi tässä joku aika sitten myyjälle, että "btw, tämä auto on kolaroitu, olitko tietoinen". Kaupanteko loppui siihen, kun automyyjä alkoi soittamaan auton jobanneelle isännälle kitkerää puhelua. Toisen kerran oli kuvissa täysin eri auto kuin paikanpäällä, ja kysymykseen "miksi" vastaus on, että "mitä sitte, hyvä se on tämäkin". Esimerkkejä riittää pitkä lista. Jos haluatte pelätä kusetetuksi tulemista, ja arpoa mistä saatanan rupuläjästä se teidänkin linttanne on kynsitty kasaan, niin ostakaa rekkakaupalla turkkilaisilta autoja. Siitä vaan .
                  Last edited by teropa; 04-03-2008, 14:47.
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E90 330iA, 325iA, 320dA

PPL(A)

Comment

• bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

Enkait minä mitään ääripäitä ole tähän vetänyt. Sanotaanko nyt vaan niin, että Saksasta voi ostaa autonsa muualta kuin näiltä lounas/autoyrittäjiltä, joilla tuppaa olemaan dobermann-kennelkin vielä usein pihamaalla.

En minä ainakaan työllä tienattuja euroja laittaisi autoon, jonka alkuperä on niin ja näin. Turkkilaiset on vielä siitä mukavaa porukkaa, että jos ei auto kelpaa niin ne ottaa kauhiat pultit. Sitten pullamössöt ei uskalla pakittaa tilanteesta, ja ostavat kauheita pommeja ja itkevät täällä kun leviää käsiin.

Mun puolesta jokainen voi ostaa just, mitä lystää Saksasta, mutta minä yritän vain antaa neuvon, jotta ostakaa autonne muualta. Mikä tässä on niin pahaa? Mikä ihmeen magneetti sinne karvakourien liikkeeseen oikeen vetää?

Ei _todellakaan_ tarvi olla ostamassa mitään Jahreswageneita sakuilta, jos hakee esim 8ke hintaista autoa. Noita löytyy ympäri ämpäri pitkin Saksaa, todella asiallisilta kauppialta. Ääripää se on kyllä tuokin jos kuvittelette, että ulkolaiset on ainuita edukkaampien autojen kauppiaita Saksassa. Ei nimittäin voisi olla kauempana totuudesta!!

Tero

ps> sanon vielä sen "auton historiasta", että saat olla melkoinen päälläänseisova fakiiri, jos saat selvitettyä Ötzgänin kaupanpihalla seistessäsi auton alkuperän. Ainut vähänkin luotettava dokumentti tulee Zulassungsstellen virkailijalta, kun käy runkonumerosta katsomassa, onko auto keikattu vai ei (nykyään eivät edes käy pihalla katsomassa noita, joten jos auto ja paperi ei mätsää, niin taas vedetään seppoa seipäästä). Pitää olla todella naiivi, jos uskoo noiden kauppiaiden ympäripyöreitä selityksiä siitä, miksi autossa nyt palaa se ja tämä vikavalo, ja selitykset siitä, miksi huoltokirjassa jokin ei mätsää. Kaveri kertoi tässä joku aika sitten myyjälle, että "btw, tämä auto on kolaroitu, olitko tietoinen". Kaupanteko loppui siihen, kun automyyjä alkoi soittamaan auton jobanneelle isännälle kitkerää puhelua. Toisen kerran oli kuvissa täysin eri auto kuin paikanpäällä, ja kysymykseen "miksi" vastaus on, että "mitä sitte, hyvä se on tämäkin". Esimerkkejä riittää pitkä lista. Jos haluatte pelätä kusetetuksi tulemista, ja arpoa mistä saatanan rupuläjästä se teidänkin linttanne on kynsitty kasaan, niin ostakaa rekkakaupalla turkkilaisilta autoja. Siitä vaan .
                    saksasta löytyy ulkomaalaisista kauppiaista monenlaisia, turha sitä on yleistää, että kaikki myyvät pelkkää paskaa. paskaahan löytyy paljon sieltä halvimmasta päästä, mutta pitäähän se itse osata auto tarkistaa ostaessa. se nyt vaan on tosiasia, että 90% mobilen kauppiaista on ulkomaalaisia ja kalliimmasta päästä saat katella, että löytyy saksalaista myyjää, eikä nekään välttämättä mitään parhaita ole.
                    Vanteet edullisesti

Comment

• -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3121
                      • Välisuomi

Saksalaisten automyyjien käyntikorttipinostani löytyy kymmenkunta "verkauf neue automobile" -tittelillä varustettua karvakouraa. Myyvät siis täysin uusia BMW-merrkisiä henkilöautoja sekä saksalaisille että turkkilaisille merkkiliikkeestä käsin. Samoin olen käynyt supisaksalaisten yksityisten pihamailla tutkailemassa joitakin vanhempia koslia, joiden seurana on vielä kunnostusta kaipaavia yksilöitä (joista sana "pommi" on kuvaava). Yksi huvittava kerta oli Mitsubishin merkkiliikkeessä, jossa katsomani auton sisusta oli homeessa kattoluukkuvuodon takia ja oven lasi pysyi ylhäällä oven sisään survotun puukepin avulla jne. Ja myyjänä arvostettu saksalainen ketju. Täältä Suomesta käsin on vain niin helppo heitellä kommenttia karvakourista mutta kun todellisuus on vastaava kuin sanoisit ettet koskaan osta autoa Suomessa ruskeatukkaiselta tai viiksekkäältä myyjältä..

Historian selvitys: Ääriaktivisteille taisi nyt mennä sekaisin historian selvityksen helppous ja sen perusteella hyvän auton löydettävyyden helppous. Mielestäni vähänkään arvokkaampaa autoa ei kannata ostaa pidemmäksi tuttavuudeksi jos historiaa ei saa selville. Joskus hyviäkin yksilöitä menee näin sivu suun, mutta voi voi. Itse olen useasti pyytänyt huoltokirjan faksattuna tai kuvattuna etukäteen Suomeen ja sitäkautta ottanut yhteyttä huollot tehneisiin liikkeisiin ja vain muutaman kerran tämä ei ole tuottanut toivottua lopputulosta. Jos taasen ajelet ristiinrastiin germaniaa, niin helpointa on ostaa auto joka on huollettu lähellä samaa kaupunkia missä se on myynnissä, myyjä auttaa joskus historian hakemisessa (Historiaksi riittää esim kuitit sopivilla päivämäärillä vastaavista liikkeistä ja liikkeen tiskiltä tulostettu huoltohistoria).

Ja jos luulee että automyyjä viitsii hyvän auton myynnissä vaivautua vastailemaan Suomesta käsin englanniksi lähetettyihin sähköposteihin joissa tingitään hinnasta jne, niin väärässäpä on. Näin käy vain jos kyseessä harvinaisen innokas yksityinen tai kyseessä hyvällä katteella oleva kallis auto.

Ja kokemus näistä ulottuu 1300 € Nissanista noin 50 k€ 535d:hen, joten sekä merkkiliikkeet että häkkitarhat ovat minulle tuttuja. Kummassakin viihdyn.
                      ---

Comment

• teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

Minun kokemukset ei ole "suomesta käsin heitettyjä". Enkä heitä tämmöseen aiheeseen huvikseni mielipidettä, jos mulla ei olisi todella vahva syy siihen. Juuri siksi kun täällä on niitä, jotka yhden auton Hampurista jobbarilla tuotattaneena Travemündeen, tai jonkun ammattijobbarin kanssa kauppoja kerran mukana kierreltyään kuvittelee tietävänsä, mitkä todelliset riskit liittyy siihen kun asioi näiden aiemminmainittujen myyjäryhmien kanssa Saksassa.

Miettikääpä nyt itsekkin. Jos todennäköisyys sille, että saa paskaa/"väsätyn auton" kasvaa huimasti kun ostat yhdestä paikasta, verrattuna toiseen, niin minun päähän ei mahdu se, miksi ostaisin auton sieltä, missä on useammin kuin toisessa epämääräistä skeidaa tarjolla.

Viimeksi kun asioin BMW merkkiliikkeen kanssa, niin kyseessä oli ihka oikea karvakoura, mutta liike oli mitä oli, joten ei haitannut yhtään. Liike oli kuitenkin arvostettu iso ketju, saksalaisomisteinen, joten mulle aivan sama vaikka olisi ollut turkin presidentti myymässä sitä autoa. En minä sitä sano, että jokainen turkkilainen, italialainen tai yleensä ei-saku olisi täysi kusipää huijari. Vaan sitä, että minun kokemukset asiasta ovat lähes täysin yksipuoleisia, enkä vaan mitenkään voi tajuta, mikä ihme noissa turkkilaisten häkeissä vetää puoleensa. Ei vaan mene antenniin.

Mitä tulee itsekseen Saksaan autoa ostamaan lähtevän ihmisen autonhakuun, niin toivotan kauhiasti hermoja ja onnea semmoselle kaverille, joka kattoo 5 halvinta häkkiautoa mobilesta ja ajaa viikon aikana 2500km ristiinrastiin, puhkihiestetyltä lintalta toiselle ja kiroaa mielessään. Olisiko sittenkin kannattanut tehdä se esiselvitys "karvan verran paremmin" ja uskoa edes sen kerran foorumin setiä.

Mulla on itellä hyvin selkeä periaate. Sitähän ei tarvi kenenkään muun itelleen soveltaa, eikä tarvi olla samaa mieltä. En osta autoa ulkolaisten häkeistä Saksasta, en minkäänlaista.

Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E90 330iA, 325iA, 320dA

PPL(A)

Comment

• teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

Tarkennanpa nyt vielä aiheeseen vähäsen.

Mietin tätä asiaa nyt lähinnä autonostajan näkökulmasta. Ja sillätavalla, että miten voi välttää paskat kaupat. Tiedän, että foorumia lukee monet vasta kortin saaneet jampat, jotka haaveilee ties mistä autoista, joita on Saksasta mahdollista edukkaammin saada. Sekä sitten monet perheelliset, jotka "allokoi" tietyn rahamäärän käyttöautoon.

Toisinsanoen. Parikymppisillä opiskelijoilla taikka perheellisillä, joilla on useita suita elätettävänään niin ei minun tietääkseni ole semmosta asennetta välttämättä autonostoon, mikä tällä foorumilla on välillä jopa ihan "default". Eli hankitaan hyviä "aihioita", joita voidaan sitten tonnikaupalla tuunata ennenkuin siitä voi edes kuvat tänne laittaa. Tuossa Exon M5 tredissä joku taisi kommentoida, että hänen M5:sensa menee nurkkaan häpeämään... Ei M5 mene nurkkaan häpeämään, vaikka olisi "vanhaa mallia" ja täysin vakio.

Se ajatus, että kaikilla olisi tonnikaupalla rahaa tuhlattavaksi täällä on täysin absurdi. Niin ei tosiaankaan ole.

Jos jollain ihmisellä on liuta kontakteja Saksassa, luotettavista ulkolaisista autokauppiaista, niin hieno homma . Se on tärkeää "valuuttaa". Jos taas joku toinen hakee työkseen autoja Saksasta ja myy niitä Suomessa, niin edelleen mahtavaa, jos on hyviä kontakteja myös halvimmissa puljuissa.

Mutta nyt siis jos edelleen puhutaan näistä "Jyrbba"-tyypeistä sunmuista. Sekä selkeästi ihmisistä, jotka oikeesti satsaa rahamäärän autoon, ja odottaa, että sillä rahalla saa rahalle parhaiten vastinetta. Ja jos vielä on niin, että ihan itsenäisesti, vailla kokeneemman turvaa, niin etsii autoa Saksasta. Niin tässä tapauksessa olen aivan 100%:sti sitä mieltä, että kannattaa pysyä kaukana noista jo-mainituista installaatioista. Puhtaasti sen vuoksi, että pettymyksen kalkki voi olla todella karvas niellä. Itelläni ei ole vielä lapsia, mutta monella tutulla on. Ja tiedän sen varsin hyvin, että varsinkin lapsiperheillä tai muilla "budjetilla elävillä" ei ole varaa hoosata tonnikaupalla ylimääräistä autoon.

Joten. Odotusarvollisesti yksityinen tuoja on turvallisimmillaan kun hakee 1000e kalliimman auton Herr Müllerin häkistä tien toiselta puolelta kuin huippuvarustellun ja halvan "TRAUMFAHRZEUG":in Hassanilta, jossa penkin nahka ei ihan näytä 150tkm istutulta, vaikka ilmoituksessa niin lukee. Kyllä. Se on karvasta vähentää varusteita ja maksaa vähän enemmän. Mutta jos auto ei ole kohde, jota voi "maustaa" joka viikko tonnilla, niin todellakin tuo liikku kannattaa vakavasti pitää mielessä.

Näin... En siis kiellä ketään ostamasta turkinmiehiltä. Sopivissa olosuhteissa voisin itsekin sen tehdä, mutta se on erittäin epätodennäköistä. Yritin vain pitkällisesti perustella kantani, ja mielestäni olen sen nyt tehnyt. Ugh...

Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E90 330iA, 325iA, 320dA

PPL(A)

Comment

• bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

Minun kokemukset ei ole "suomesta käsin heitettyjä". Enkä heitä tämmöseen aiheeseen huvikseni mielipidettä, jos mulla ei olisi todella vahva syy siihen. Juuri siksi kun täällä on niitä, jotka yhden auton Hampurista jobbarilla tuotattaneena Travemündeen, tai jonkun ammattijobbarin kanssa kauppoja kerran mukana kierreltyään kuvittelee tietävänsä, mitkä todelliset riskit liittyy siihen kun asioi näiden aiemminmainittujen myyjäryhmien kanssa Saksassa.
                            no kerroppa kaikille ne sinun taustat, jos sinulla on kerta niin paljon kokemuksia saksan kauppiaista ja varaa arvostella muita? tuotko siis työksesi autoja saksasta ja olet enemmänkin seurannut toimintaa siellä? antaisi vähän pohjaa noille kommenteille...
                            Vanteet edullisesti

Comment

• Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

Se ajatus, että kaikilla olisi tonnikaupalla rahaa tuhlattavaksi täällä on täysin absurdi. Niin ei tosiaankaan ole.

Ja tiedän sen varsin hyvin, että varsinkin lapsiperheillä tai muilla "budjetilla elävillä" ei ole varaa hoosata tonnikaupalla ylimääräistä autoon.

Mutta jos auto ei ole kohde, jota voi "maustaa" joka viikko tonnilla, niin todellakin tuo liikku kannattaa vakavasti pitää mielessä.
                              Tero puhuu täyttä asiaa. Te muut ette nyt näe metsää puilta vaan keskitytte tuohon "en koskaan osta turkkilaiselta" kommenttiin.

Miksi tieten tahtoen mennä turkkilaisen häkkiin kun sieltä paskaa saa selvästi useammin kuin kunnollisesta autoliikkeestä?

Omat kokemukset ovay vähäisiä, mutta kyllä se ostotapahtuma Ukrainalaisten, Venäläisten, Turkkilaisten tai vaikka Kuubalaisten kanssa menee helpommin säätämiseksi kuin Saksalaisten. Saattaa myyjä lähteä asioilleen kesken kaupanteon ja viipyä 45min jossain. Aika on rahaa, sekin kannattaa muistaa.

Comment

• teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

Originally posted by bemu2000 View Post
                                no kerroppa kaikille ne sinun taustat, jos sinulla on kerta niin paljon kokemuksia saksan kauppiaista ja varaa arvostella muita? tuotko siis työksesi autoja saksasta ja olet enemmänkin seurannut toimintaa siellä? antaisi vähän pohjaa noille kommenteille...
                                Mistä tämä jumalaton ärtymys? Minä en ole arvostellut muita, vaan kertonut (perustellun) mielipiteeni siitä, mistä kannattaa autoja Saksanmaalta ostaa. Jos joku ottaa sen arvosteluna itseensä, niin se ei kyllä liity minun sanomisiin millään tavalla, eikä ole mun ongelma. Pitääkö tänne tuoda joku diplomi seinälle, ennenkuin voi sanoa mielipiteensä? Täällä liikuskelee kaikenmaailman persenaamoja sunmuita huutelemassa tredeissä ties mitä ja se on ok, mutta jos omalla nimellä sanoo perustellusti mielipiteitä niin aina on jollain bitti poikittain. Kummallista.

Hyvä kaveri on alalla ja asuu Saksassa, ja itse olen ollut sitäkautta paljon menossa mukana. Ihan vain huvikseni. Tietysti, koska autot ja lähinnä saksalaiset autot kiinnostaa paljon ja on lähellä sydäntä. Siinä mun taustat. Työkseni teen IT-hommia. Ei varmaan riitä tänne mielipiteen pohjaksi. Lisättäköön vielä semmonen hauska detalji, että oman E34:ni ostin aikanaan turkinmiehiltä typeryyttäni, ja se tuli mulle aika kalliiksi. Kerta riitti. Joten yritän pikkasen opastaa muita, senkin takia, että oman entisen autoni kohdalla sain kertalaakista opetuksen. Ja tämän jälkeen olen törmännyt sitten tuohon ikävään ilmiöön sitäkautta, että tietoa on tullut paljon siitä, miten homma Saksanmaalla toimii. En voi vaan jättää näitä tietoja ja kokemuksia huomioimatta, jos täällä arvotaan, mistä kannattaa auto ostaa.

Olen nyt sanottavani tähän aiheeseen sanonut. Juhis voi varmaan ammattilaisena kertoa sitten, miten asiat oikeasti ovat.

Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E90 330iA, 325iA, 320dA

PPL(A)

Comment

Working...
                                X