Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terjama75
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 60
    • Oulu

    kaikkihan on mahdollista mutta luulisi olevan helpompaa sammuttaa ilmastointilaite siihen tarkoitetusta napista kun alkaa irrottelemaan hihnaa..mene ja tiedä...tietenkin saksalaisen luonteenlaadun tuntien, on tuokin tapa säästää sähköä (heidän mielestään)
    -----------------------------------
    320d STW -08

    aikaisempaa kalustoa:
    525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Originally posted by Terjama75 View Post
      kaikkihan on mahdollista mutta luulisi olevan helpompaa sammuttaa ilmastointilaite siihen tarkoitetusta napista kun alkaa irrottelemaan hihnaa..mene ja tiedä...tietenkin saksalaisen luonteenlaadun tuntien, on tuokin tapa säästää sähköä (heidän mielestään)
      Niin, paitsi myydessä sitä ilmastointia kuitenkin testataan ja se alkaa kitisemään... Halpa myyntikorjaus
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Terjama75
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 60
        • Oulu

        Originally posted by joko View Post
        Niin, paitsi myydessä sitä ilmastointia kuitenkin testataan ja se alkaa kitisemään... Halpa myyntikorjaus
        Sanoin että saksalainen on pihi ja kyllähän se on Uus hihna ja ilmastoinnin huolto ja avot, homma toimii! Sakemanni ottanut hihnan pois, ettei vaimo vahingossakaan käytä ilmastointia ja siinähän kulutus nousee Huoltoliike epäili myös kalliimpaa vaihtoehtoa...
        -----------------------------------
        320d STW -08

        aikaisempaa kalustoa:
        525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10084
          • KVLA

          Ed.Ei mitn...
          Last edited by Heguli 31; 22-04-2010, 06:56.

          Comment

          • riesa
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1940
            • Manse

            Pitäis siirtyä nyt tuon maamoottorin jälkeen V8:ien pariin, e39 540ia pitäis hakea. Kunhan saa nuo matka, ym. asiat järjestymään. Mitä erityistä huolto vaativia kohteita tuollaisissa 200-250tkm ajetuissa, huolletuissa katiskoissa olis odotettavissa. Öljypumpun pultit on vissiin se vakio?
            Originally posted by Homer
            Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Originally posted by Terjama75 View Post
              Sanoin että saksalainen on pihi ja kyllähän se on Uus hihna ja ilmastoinnin huolto ja avot, homma toimii! Sakemanni ottanut hihnan pois, ettei vaimo vahingossakaan käytä ilmastointia ja siinähän kulutus nousee Huoltoliike epäili myös kalliimpaa vaihtoehtoa...
              Tuollainen vikinä/naputus kuulemma saattaa kuulua myös jos vain kylmäaine on vähissä, luulisin että saksalainen ei ole niin pihi että jättäis n. 10e hintaisen hihnan ostamatta. Hyvä kuitenkin kun tuli tuolla kuntoon.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1011
                • Vantaa

                Originally posted by riesa View Post
                Pitäis siirtyä nyt tuon maamoottorin jälkeen V8:ien pariin, e39 540ia pitäis hakea. Kunhan saa nuo matka, ym. asiat järjestymään. Mitä erityistä huolto vaativia kohteita tuollaisissa 200-250tkm ajetuissa, huolletuissa katiskoissa olis odotettavissa. Öljypumpun pultit on vissiin se vakio?
                Ne pumpun pultit ei oo enää ongelma noissa M62 moottoreissa, se oli M60 mootoreiden tyyppivika.
                Venttiilikopan tiivisteitä jos ei ole vaihdettu niin hyvin tod.näköisesti ne vuotaa tulppien päälle öljyä, pieniä vuotoja ei huomaa ajossa mutta jos tulpat ui jo kokonaan öljyssä on käyntihäiriöitä tiedossa.
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  Mitäs kokemuksia raadilla on tuosta E39 525:ta M54B25 koneella automaattina?
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • Frozzu
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 147
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by 540iAV8 View Post
                    Mitäs kokemuksia raadilla on tuosta E39 525:ta M54B25 koneella automaattina?
                    Eipä ole tuosta kyseisestä, mutta 530i manuaalina on. Eipä tietysti vastaa kysymykseen, mutta luultavasti ei mikään pyssy ole. Näkyy noi 525i aut. olevan samoissa hinnoissa ellei jopa hieman kalliimpia kuin omani 530i manuaalina. Itse ostaisin 530i mielummin samaan hintaan. Tai jos 525i on huomattavasti paremmin varusteltu niin ehkä voisi elää tuon "tehottomuuden" kanssa.
                    Last edited by Frozzu; 06-05-2010, 15:44.
                    Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                    Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                    Ex: Fiat Punto -02
                    Ex: Kawasaki versys -07
                    Ex: Honda CBR 600 F -03
                    Ex: BMW 530i e39 -02
                    Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                    Ex: Fiat barchetta -95

                    Comment

                    • kromo
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 150
                      • Etelä-Savo

                      Originally posted by 540iAV8 View Post
                      Mitäs kokemuksia raadilla on tuosta E39 525:ta M54B25 koneella automaattina?
                      Itse olen vastaavalla farkulla rullannut reilut 2 vuotta ja 134-197tkm.

                      Ei mikään tykki, mutta kyllä sillä liikenteen seassa pärjää. Ihan leppoisa matka-autonakin. Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan ollut n. 10l/100km eli mittarivirheellä korjattuna n. 10,5l/100km, pidemmällä matkalla pääsee n. 8l/100km todelliseen kulutukseen suuremmin pihistelemättä.

                      Moottorin osalta suurimmat viat ovat olleet viime talvena huohotin ja nyt keväällä jäähdytin, perustekniikka tuntuu muuten kestävän ok. Tietty normaalit E39:n nivelet yms kulutusosat lisäksi. Laatikko on ainakin tietääkseni alkuperäisillä öljyillään ja toimii ok.
                      _______
                      Kimmo
                      _______________
                      525iA Touring -01

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        Originally posted by 540iAV8 View Post
                        Mitäs kokemuksia raadilla on tuosta E39 525:ta M54B25 koneella automaattina?
                        Ei tosiaan käsistä lähde, mutta ei jalkoihinkaan jää. Kaikinpuolin mukava peli, ei mitään ongelmia ole ollut nyt 1,5v aikana mitä tuollainen on ollut. Mutta onhan 25 kone joka otetaan kompromissinä muiden asioiden takia, ylläpitokulujen takia sitä ei kannata ottaa 30/40:n sijaan. Bensaa kuluu aivan isompien tahtiin (perustueen OMAAN havaintoon omalla ajotyylillä/reiteillä verrattuna E34 540iA sedan ja E39 525iA touring). Kun kuitenkin joku kohta avautuu tästä...
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • japo82
                          Newbiemmer
                          • Jan 2003
                          • 18

                          E39 1996 528ia:ta ostamassa

                          tervehdys arvon palstaveljet.

                          eli kuten otsikkokin kertoo olen kyseistä autoa ostamassa. Paljon olen haulla juttuja lukenut mutta muutamaan asiaan jos vielä sais selvennyksen/varmennuksen.

                          kyseessä on tämä auto: http://www.nettiauto.com/bmw/528/3134199

                          eli onko tuo "perus"automaatti mistään kotoisin?kestääkö se vai kannattaako harkita steppi mallia tai manuaalia?

                          sitten tuo tutina juttu...siihe ei vissiinkää ole vielä varmaa selitystä kukaan saanut?

                          ja sitten onko mitään muuta mitä kannattaa ottaa huomioon kyseisestä mallista?

                          paljon olen hyvää autosta lukenut ja kaverin 528 steppilootalla vain vahvisti sitä mielikuvaa että moinen pirssi on saatava.

                          ensi viikolla olisi tarkoitus mennä katsomaan kyseistä autoa joten senkin puolesta olisi hyvä johonki kysymykseen vastaus edes saada

                          kiitos ja kumarrus.

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5419
                            • Oulu

                            japo82: itse ostin nyt tällä viikolla tuollaisen 528iA:n, tosin itseltä löytyy ainakin sähköpenkit, navi ja sadetutka tuohon linkittämäsi auton varusteiden lisäksi.

                            Tuosta laatikosta en osaa sanoa, kun itseltä löytyy steppiloota. Mikään rakettihan tuo auto eile tosissaan ole, mutta pysyy kyllä liikenteen mukana ihan tarvittavan hyvin. E36:n jälkeen TODELLA hiljainen ja vakaa ajettava (ylläripylläri).

                            Huhuja olen kuullut että tuon mallin loota olisi erittäin vikaherkkä, mutta mistäpä minä mitään tiedän

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by rizzo View Post
                              ....Huhuja olen kuullut että tuon mallin loota olisi erittäin vikaherkkä, mutta mistäpä minä mitään tiedän
                              ...ja auton vuosimallihan oli?

                              Comment

                              • japo82
                                Newbiemmer
                                • Jan 2003
                                • 18

                                linkittämäni auton vuosimalli on 1996. ja on sillä "perus"tomaattilootalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎