Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zaci
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 460
    • Kuopio

    Näinpä. Hyvä ajettavuushan on suhteellinen käsite, ja siitä on täällä muistaakseni täysin oma threadinsakin.. Esim. äitilleni hyvä ajettavuus merkitsee sitä, että auto kulkee suoraan maantiellä mahdollisimman helposti, ettei ratista tarvitse puristaa koko aikaa ja tehdä hienoisia korjausliikkeitä Ehkä BMW:n ajo-ominaisuudet ovat olleet kohdallaan, mutta arvostat Volvon ominaisuuksia enemmän? Makuasiahan sekin on, mutta tuntuu vaan absurdilta kun BMW:ssä pitäisi nimenomaan olla sitä ajamisen iloa, varsinkin alustaltaan ehjässä E39:ssä. Etupainoinen ja etuvetoinen volvo on ainakin omiin käsiin erittäin vaikea hallita talvisin, auto kun tahtoo puskea vähän väliä (muutaman kerran isäukon farkkuvolvon penkkaan tyrkänneenä ). Tietysti ESP:llä tästäkin voidaan päästä. Tai sitten vaan olen tottunut ajamaan takapotkuilla, kun kaikki edelliset autoni ovat semmoisia olleet.

    Millanenhan budjettisi on? Jos haet suht pientä laatuautoa, niin mitenkä Audi A4 01-> ? Veljelläni on -02 1,9TDi Avant + konin säädettävä alustasarja ja se on kyllä erittäin makea ajaa myös Nätti, erittäin taloudellinen ja laadukas samalla. Sisämelu on tossa dieselissä kyllä varsin kova. Ohituskiihtyvyys tosin on ihan kohillaan tommosella 132 heppasella pikkukiisselillä. tietysti valikoimasta pitää kitkeä heti 2,0 bensavapari pois hengettömyyden takia, mutta jos ei dieseliä niin ehkä 1,8T, jopa quattro kun siellä pohjosessa asustelet?
    BMW F20 120xDa 2016 140kW

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      Originally posted by teropa View Post
      (enkä kyllä ihan jummarra, miten hyväkuntoinen E46 voi tuntua huonolta verrattuna Vectraan. Kumpaakin olen ajanut... Kenties haet autolta jotain aivan muuta, mitä BMW:llä on tarjota)
      Kyllä nyt täytyy olla samaa mieltä teropa nimimerkin kanssa. Eli ehkä topicin aloittajan MayheM nimimerkin olisi paras hankkia se Volvo tai Audi, jos ei kerta löydä BMW:n hankkimiselle perusteita. Jokainen ostaa auton omilla valintaperusteilla ja eri ihmisillä on eri arvostukset. Jos ei esim. Volvo S60:n ja BMW E39:n välillä huomaa mitään eroja tai BMW E46:n ja Opel Vectran, niin silloin ei varmaan kannata maksaa sitä BMW:n hintalisää.

      Itse arvostan BMW:ssä auton takavetoisuutta (poislukien nelivetomallit), ajettavuutta, laatuvaikutelmaa, yksilöllisyyttä, hienoja lisävarusteita, ulkonäköä ja muotoilua (poislukien tietyt mallit), hienoja moottoreja ja teknisiä ratkaisuja, vähäistä sisämelua (riippuen mallisarjasta), merkin historiaa ja ylipäätään mainetta. Jos ei itse arvosta tällaisia asioita tai tunne BMW:n malleja kohtaan erityistä vetoa, kannattaa varmaa hankkia sellainen auto, joka tuntuu omasta mielestä järkevimmältä hankinnalta.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Anselmo H
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 936
        • Vantaa

        Originally posted by MayheM View Post
        Tämä ihan vertailuksi, toki itse näkisin itseni aivan hyvin Bemarin ratissa, vaikka akateemisen koulutuksen ja ylemmän toimihenkilön aseman omaankin.
        Bemaria ei kannata ostaa "väkisin", ei muuta kuin Volvo alle. Onhan se varmasti tilastollisesti ja prosentuaalisesti selkeästi järkevämpi valinta, lisäksi kolariturvallisuusimago on parempi. Jos vetotavalla ei ole väliä ja E39 tuntuu jotenkin kehnolta ajaa verrattuna Volvoon (!), niin turhaan tappelet itseäsi vastaan. Homma ratkeaa hankkimalla se Volvo.

        Täällä auton hankintaa aprikoiva jamppa yleensä arpoo sitä, millä koneella tuleva Bemari saisi olla. Jos on oikein hukassa, voi korimallikin olla hakusessa MUTTA merkkiä ei tarvi miettiä. Kukin ostaa luonnollisesti minkä auton haluaa, eikä siinä ole mitään väärää. Tässä tapauksessa suosittelisin lämpimästi vaikka sitä Volvoa, ettei tule ikäviä yllätyksiä E39:n yliohjautuvuuden, kulutuksen, ulkomittojen ja huoltohintojen kanssa.

        ooops, Juhis ehti ensin...
        Last edited by Anselmo H; 14-02-2008, 08:37. Reason: diibadaaba
        F11 523iA Touring
        E93 325i cabrio
        E81 116i
        Triumph Daytona 955i

        Comment

        • Brasco
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 221

          Originally posted by MayheM View Post
          Volvon viispyttyinen kone tosiaan on aika hengetön peli vaparina, siitä ei pääse mihinkää. Mutta muuten auton ajettavuus hakkasi E39:n, niissä yksilöissä (1 S60 vs. 2 E39:ä) mitä ajoin. Tosin Volvo oli vähemmän ajettu kuin kaksi ajamaani E39:ä - mutta silti saman hintainen. Ja ajoin kaksi E39:ä Volvon yhtä vastaan, koska koitin jotenkin saada itseni pitämään Bemarista enemmän! Mutta ei... no tietenkin Bemun koneesta tykkäsin enemmän, mutta toisaalta kyllä Volvoakin saa 2.9:nä sekä esim. 2.4T:nä, jotka varmasti liikkuvat. A6:sta en ole vielä ajanutkaan. Joka tapauksessa nyt noiden laivojen kohdalla täytynee harkita jo sitä 2.8 konetta, jos puhtia haluaa.

          ...
          Suosittelen kokeilemaan tuota volvoa jos siihen päädyt niin 2.4 turbo koneella ja automaatilla, on sitten ihan eri laulu kun tossa vapari volvossa ja tuo volvon tomaatti loota on kerrassaan mainio.Ainut vika vakava vika autossa on -> etuveto!

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by MayheM View Post
            Tämä ihan vertailuksi, toki itse näkisin itseni aivan hyvin Bemarin ratissa, vaikka akateemisen koulutuksen ja ylemmän toimihenkilön aseman omaankin.
            Ja nyt ei sitten mitään herneitä taaskaan, please, vaikka kommentoin vähän asian sivusta vielä

            Siis. Itsekin olen koulutukseltani DI ja työskentelen ylempänä toimihenkilönä, eikä koskaan ole edes mielessä käväissyt, että arvostamani automerkki (BMW) olisi jotenkin ristiriidassa tuon koulutus/työpuolen kanssa. Minä en näe mitään väliä sille, onko siivooja, kirurgi, insinööri tai mikä hyvänsa ammatiltaan (tai koulutukseltaan), että millä autolla ajaa. Tokihan monet assosioi tiettyihin merkkeihin (BMW:kin on siinä joukossa) tiettyä imagoa, jotkut jopa ihan "juppeilua" tai "pröystäilyä", mutta ajatus siitä, ettei ylempi toimihenkilö voisi aivan luonnostaan pöristellä Bemarilla, niin on minusta vähän absurdi .

            Mutta tämä siis vain off-topicina. Enkä edellisellä viestillä tarkoittanut sanoa, että "osta se volvo ja lakkaa marisemasta", vaan juuri sitä, mitä tässä nyt muutkin on jo pohtinut; voi olla, että BMW:ssä ei ole sinun silmissä lisäarvoa, etkä arvosta autossa niitä asioita, joiden vuoksi lähes kaikki tämän foorumin lukijat ovat merkkinsä valinneet. Tee rohkeasti valinta siihen suuntaan, millä itse tykkäät eniten ajella. Älä valitse merkkiä sen perusteella, mitä muut siitä on mieltä.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • MayheM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 521
              • Oulu

              Jees,

              Kyllä tässä veri vetäisi jotenkin Bemariin päin kuitenkin, tähän pääsyynä ne moottorit ja sellainen yleinen "pakko saada Bemari"-fiilis. Mutta samalla odotan myös hyvää ajettavuutta ja juuri tuo E46:n tempoilu maantiellä ja tuuleen mukaan heijaaminen, sekä kaikinpuoilnen pikkuauton tuntu ei miellyttänyt. Auto nimittäin tuntui pienemmältä kuin mitä se on! Tuo ajamani E46 oli kyllä 316, liekö isompikoneisissa kuitenkin jotain merkittäviä eroja alustassa, mitkä muuttaisivat ajokokemuksen merkittävästi??? Ostoslistalla olisi ollut kuitenkin 323/328.

              E39:t sen sijaan olivat ilman muuta hyviä kokemuksia ja totta kai se moottori nimenomaan miellytti! Mutta kaksi ajamaani yksilöä olivat aika paljon rullattuja - ja jostain syystä se vähän ajetun Volvon vakaus ja ajettavuus yllätti minut täysin, koska odotukset Vulvan suhteen olivat nollassa. Olen nimenomaan sitä mieltä että auto saisi olla vaivaton, jämerä ja "mukava" ajettava maantiellä(kin). Etuvetoisuus ei minua juuri haittaa, sillä eihän täällä etelässä (olen Oulusta vasta muuttanut) ole näkynyt lunta koko talvena!

              Audi A4:kin joku ehdotti. Tuo -> 01 malli ei ole minulle vaihtoehto ja taas 01-> on jo budjetin (~14 k€) ulkopuolella, koska normi 2-litrainen ei ole minulle kuitenkaan aivan riittävä kone. Jos massia olisi niin tuo olisi kenties minulle se ykkösvaihtoehto tällä hetkellä - mutta kun ei ole.

              Kyllä tässä veri vetäisi jotenkin Bemaria hankkimaan, mutta se vähän ajettu Volvo, jossa ei ollut väljyyttä missään (toisin kuin ajamissani E39:issä), teki vain vaikutuksen ja olisi luonnollisesti vakuutusten ja huolettomuuden puolesta järkiratkaisu. Joka tapauksessa kyllä 528:n voima ja ääni tuntuisi alla mukavalta. Tarkoitus on edelleen ajaa noita autoja ja jos saan alleni hyvän E39:n, niin valinta olisi todellakin helppo! Nimenomaan Bimmeriä tekisi mieli, mutta tämä hajaotos (koeajot) oli hieman pettymys Bimmerin (varsinkin E46) osalta - toisaalta ehkä pikemminkin Volvo yllätti. Ehkä olen vain ajanut kolme susi-Bemua ja yhden S60-Yksilön. Toivottavasti tässä ei nyt oikeasti tarvi Volvo-linjalle lähteä, koska siitä kuitenkin jäisi vähän hampaankoloon kun Bemaria lähdin hakemaan. No pitää toivoa että saan vielä kunnon Bemarin alle! Turun seudulta hyvää yksilöä koeajettavaksi ?
              Last edited by MayheM; 14-02-2008, 10:48.
              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                Originally posted by MayheM View Post
                Jees,

                Kyllä tässä veri vetäisi jotenkin Bemariin päin kuitenkin, tähän pääsyynä ne moottorit ja sellainen yleinen "pakko saada Bemari"-fiilis. Mutta samalla odotan myös hyvää ajettavuutta ja juuri tuo E46:n tempoilu maantiellä ja tuuleen mukaan heijaaminen, sekä kaikinpuoilnen pikkuauton tuntu ei miellyttänyt. Auto nimittäin tuntui pienemmältä kuin mitä se on! Tuo ajamani E46 oli kyllä 316, liekö isompikoneisissa kuitenkin jotain merkittäviä eroja alustassa, mitkä muuttaisivat ajokokemuksen merkittävästi??? Ostoslistalla olisi ollut kuitenkin 323/328.

                E39:t sen sijaan olivat ilman muuta hyviä kokemuksia ja totta kai se moottori nimenomaan miellytti! Mutta kaksi ajamaani yksilöä olivat aika paljon rullattuja - ja jostain syystä se vähän ajetun Volvon vakaus ja ajettavuus yllätti minut täysin, koska odotukset Vulvan suhteen olivat nollassa. Olen nimenomaan sitä mieltä että auto saisi olla vaivaton, jämerä ja "mukava" ajettava maantiellä(kin). Etuvetoisuus ei minua juuri haittaa, sillä eihän täällä etelässä (olen Oulusta vasta muuttanut) ole näkynyt lunta koko talvena!

                Audi A4:kin joku ehdotti. Tuo -> 01 malli ei ole minulle vaihtoehto ja taas 01-> on jo budjetin (~14 k€) ulkopuolella, koska normi 2-litrainen ei ole minulle kuitenkaan aivan riittävä kone. Jos massia olisi niin tuo olisi kenties minulle se ykkösvaihtoehto tällä hetkellä - mutta kun ei ole.

                Kyllä tässä veri vetäisi jotenkin Bemaria hankkimaan, mutta se vähän ajettu Volvo, jossa ei ollut väljyyttä missään (toisin kuin ajamissani E39:issä), teki vain vaikutuksen ja olisi luonnollisesti vakuutusten ja huolettomuuden puolesta järkiratkaisu. Joka tapauksessa kyllä 528:n voima ja ääni tuntuisi alla mukavalta. Tarkoitus on edelleen ajaa noita autoja ja jos saan alleni hyvän E39:n, niin valinta olisi todellakin helppo! Nimenomaan Bimmeriä tekisi mieli, mutta tämä hajaotos (koeajot) oli hieman pettymys Bimmerin (varsinkin E46) osalta - toisaalta ehkä pikemminkin Volvo yllätti. Ehkä olen vain ajanut kolme susi-Bemua ja yhden S60-Yksilön. Toivottavasti tässä ei nyt oikeasti tarvi Volvo-linjalle lähteä, koska siitä kuitenkin jäisi vähän hampaankoloon kun Bemaria lähdin hakemaan. No pitää toivoa että saan vielä kunnon Bemarin alle!
                käyppä ajamassa joku uudempi vähän ajettu E39, niin saat vähän tuntumaa miltä sen pitäisi tuntua, kun on alustan palikat kunnossa (mikä ei ole tappiin madallettu ja 18-19" pyörät alla) kulutuksessa E39:n ja E46:n välillä ei ole niin montaa desiä eroa, että se mitään ratkaisee...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  Hmmm..Aika uskomatonta keskustelua. E46 Bemarin moitteet ajettavuudesta ymmärrän jos kyse on 316 1.9:stä vakioalustalla. Coupet ja Faceliftin jälkeiset on suuntavakavuuden puolesta parempia. Vaikka kokonaisuutena tarkasteltuna kaikki e46:t on hyviä ajaa. Varsinkin B-Vectraan verrattuna, joka ei värkkinä loistanut oikein minkään ajettavuuden mittarin mukaan. Volvo S60 vertautuu paremmin E46:een, kuin E39:iin. En ole ajanut kuin D5 mallilla, mutta kova se oli vetelemään, varsinkin vedätttäessä. Toki kone tuossa oli aika ärhäkkä ja välitykse lyhyet, jolloin vetelykin on oletettavista pahempaa kuin noilla tehottomilla versioilla

                  E39:n alustan täytyy pääpiirteissään olla kunnossa, että se on erinomainen.Vaikea tuosta on normi-ajosssa mitään huonoa keksiä.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    MayheM,

                    Kerroppas sun kokonaisbudjetti kaikkineen, niin ehdotan sulle sopevaa E39:iä .

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Kunnossa olevan e39:n alusta on kuitenkin vieläkin se referenssi johon uusien nykyautojenkin alustojen toimintaa usein verrataan.

                      Comment

                      • MayheM
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 521
                        • Oulu

                        Originally posted by teropa View Post
                        MayheM,

                        Kerroppas sun kokonaisbudjetti kaikkineen, niin ehdotan sulle sopevaa E39:iä .

                        Tero
                        Kyllä se kaikkineen pitäis olla siinä 14 k€ tietämissä, verojen kanssa, kaksilla renkailla jne. Suomestahan 9/98-> mallia kohtuullisislla kilsoilla ei taida tuohon haarukkaan saada, joten kai se pitää Saksasta välittäjän avulla tuoda. Hyvän välittäjän jo tiedänkin.

                        Eli speksit olis seuraavat Saksa-autolle:
                        - < 150 tkm, mielummin lähempänä 100 tkm
                        - huoltokirja ja/tai autotohtorilla käyttö
                        - 9/98 -> valmistettu auto
                        - 523/528: 528 olisi ehkä optimi, mutta budjetissa pysymiseksi voisi olla fiksumpaa harkita hyvää 523 yksilöä
                        - toimiva tekniikka ja hyvä kunto, sekä varmistetut kilometrit menevät kaiken muun (sporttipaketit, sisustus, tuunaus, luxury-varusteet jne.) edelle
                        - lisävarusteille ei väliä, kunhan on ilmastointi
                        - manuaali ennen automaattia, mutta automaattikin ok, jos vähän ajettu ja hyvin pidetty

                        Budjetin olen laskenut seuraavasti:
                        - Auton hinta Saksassa noin 7500 (tingattuna)
                        - Välityspalkkio 520€ + Rahti ~800€
                        - Rekisteröinti ja kilvet noin 200 €
                        - Talvirenkaat ja vanteet ~1000 €
                        - Verot ~4000-4500 €

                        Summa: noin 14000-14500€

                        Vaihtoehtona olisi hieman enemmän ajettu, hyvin pidetty ja huollettu Suomi-auto, jos löytyy hintahaarukkaan... (Saa tarjotakin)
                        Last edited by MayheM; 14-02-2008, 12:13.
                        BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                        BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                        BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                        BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                        VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                        BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                        Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                        Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                        Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Semmosta inputtia tähän keskusteluun, että kyseinen e46 316iA oli vaimon kiesi, ja eilen tuuli aikalailla motarilla, jossa vessaa kokeiltiin.

                          Allekirjoitan täysin sen, että kyseistä autoa saa kyllä kädet valkoisena pitää tiellä, jos sitä vertaa e39:iin. "Pikku" on tosiaan varustettu vakioalustalla sekä 195/65-15 Hakkapeliitoilla, joten kovin suuret ei tietysti odotuksetkaan ole. Mutta teknisesti se on moitteettomassa kunnossa, eli semmonen se nyt vaan on. Ei sillä kyllä pitkää matkaa tee mieli ajaa.

                          Muuten aivan loistopeli pieneen kaupunkipyöritykseen, ja vikoja, ruostumisongelmia tms. ei ole ollut. Omistamani 3 kpl e39:t onkin siinä suhteessa sitten jo toinen juttu
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • MayheM
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 521
                            • Oulu

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Semmosta inputtia tähän keskusteluun, että kyseinen e46 316iA oli vaimon kiesi, ja eilen tuuli aikalailla motarilla, jossa vessaa kokeiltiin.

                            Allekirjoitan täysin sen, että kyseistä autoa saa kyllä kädet valkoisena pitää tiellä, jos sitä vertaa e39:iin. "Pikku" on tosiaan varustettu vakioalustalla sekä 195/65-15 Hakkapeliitoilla, joten kovin suuret ei tietysti odotuksetkaan ole. Mutta teknisesti se on moitteettomassa kunnossa, eli semmonen se nyt vaan on. Ei sillä kyllä pitkää matkaa tee mieli ajaa.

                            Muuten aivan loistopeli pieneen kaupunkipyöritykseen, ja vikoja, ruostumisongelmia tms. ei ole ollut. Omistamani 3 kpl e39:t onkin siinä suhteessa sitten jo toinen juttu
                            Jep, kiitokset koeajosta vielä! Auto, oli kyllä muuten kaikin puolin asiallisessa kunnossa, mutta ei sillä mieli tee kyllä maantiellä 5 km pitempään ajaa. Uskon että tämä ei johtunut kyseisen yksilön kunnosta, korkeintaan siitä 316i:n alustasta. Liekö sitten isommilla koneilla jämäkämpää matskua siellä osastolla (osaako joku sanoa?). Kyseinen menopeli hoitaa varmasti tehtävänsä kauppakassina, mutta omistajan kanssa olimme käsittääkseni yhtä mieltä siitä ettei sillä tee mieli pitempää reissua ajaa.
                            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7456
                              • Oulu

                              Originally posted by touring39 View Post
                              ... 195/65-15 Hakkapeliitoilla ...
                              En tiedä E46:sista mitään, mutta eikö nuo 15" Hakkis-nastat ole juuri sellaiset renkaat joilla myös E39:n ajettavuuden useamman tänne kirjoittaneen mukaan saanut melko mielenkiintoisen epävakaaksi sivutuulella? Toki E39:n rengaskoko on isompi 205/65R15, mutta tuskin se suurta eroa tässä tekee. Itse kun viimeksi kyselin talvirenkaita paikallisista liikkeistä niin useampi sanoi suorastaan kieltäytyvänsä myymästä tuollaisia renkaita mulle. Uusimmilla versioilla (Hakkapeliitta 5) tilanne voi olla tyystin toinen, mutta siitäkään huolimatta en kyllä itse vetäisi mitään lopullisia johtopäätöksiä E46:n ajettavuudesta noilla testatun perusteella.
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 14-02-2008, 13:12.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • jl79
                                Newbiemmer
                                • Feb 2008
                                • 3

                                Niin voisiko joku laittaa jotain linkkiä johonkin mistä näkisi mitä muutoksia noissa 9/98 ja uudemmissa on... kun itseänikin nyt kiehtoisi e39 enkä vielä ole ymmärtänyt/sisäistänyt 9/98 tapahtunutta muutosta..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎