Nyt se sitten tapahtui... Juuri kun kuvittelin, ettei minulle ainakaan näin voi käydä.Täysin bemareista tietämätön ja kiinnostumaton ihastui illassa ja sitä seuraavan päivän koeajon jälkeen E39 malliin. Se muhkeus, se jämäkkyys, se aistukkuus, se.... status. Mahtava auto kertakaikkiaan!
Kävipä vaan niin, että kierreltyäni eräässä autoliikkeessä satuin huomaamaan harvinaisen tyylikkään 520:sen vuodelta 97 ja mittarissa 105 tkm. Hintaa löyty vielä 14 900 euroa ja varusteista lähinnä mainitsemisen arvoisin oli automaatti ilmastointi. Kuten arvatakkin, saksan tuonnista oli kyse. Koajon kävin tekemässä ja en keksi ainuttakaan huonoa puolta koko autosta. Yksilöstä kylläkin (maalattu kylki ja takaluukku, molempien ovien karmit natisi aika pahasti kuoppaisella tiellä, ilmastoinnin kompressori piti laahaavaa ääntä, ratti vipotti 80:ssä jne.), mutta tiedän, että hyvässä yksilössä kaikki nämä on kunnossa. Auto on TODELLA hyvä ja mukava ajaa, vaikka vertaankin uudempiin ja huomattavasti kalliimpiin autoihin, joiden kanssa joudun olla tekemisissä lähes päivittäin.
Eli pointti tässä lyhyessä esittelyssä on se, että tästä alkaakin etsintä SIITÄ yksilöstä, jonka haluan. Mutta bemareista ja varsinkin e39:stä tietämättömänä haluan kuulla asiantuntevilta käyttäjiltä, että mitä haluan ja kaikkea muutakin näistä automalleista. Esim. mitkä ovat suurimmat ongelmat (luin jo alustan kumipuslista ja niitten aiheuttamasta korin ja pyöräntuennan värinöistä), miten moottorit ovat näissä kestävyydeltään, onko suuremmat moottorit bensasyöppöjä pienempiin verrattuna (vai liikuttaako suurempi moottori suurta autoa vaivattomammin), tyyppiviat (jos niitä on) jne. jne. Kyllä osaatte varmasti kertoa kaikkea oleellista.
Lähinnä mieltäni olisi juuri tuo pre-facelift 528.
Kävipä vaan niin, että kierreltyäni eräässä autoliikkeessä satuin huomaamaan harvinaisen tyylikkään 520:sen vuodelta 97 ja mittarissa 105 tkm. Hintaa löyty vielä 14 900 euroa ja varusteista lähinnä mainitsemisen arvoisin oli automaatti ilmastointi. Kuten arvatakkin, saksan tuonnista oli kyse. Koajon kävin tekemässä ja en keksi ainuttakaan huonoa puolta koko autosta. Yksilöstä kylläkin (maalattu kylki ja takaluukku, molempien ovien karmit natisi aika pahasti kuoppaisella tiellä, ilmastoinnin kompressori piti laahaavaa ääntä, ratti vipotti 80:ssä jne.), mutta tiedän, että hyvässä yksilössä kaikki nämä on kunnossa. Auto on TODELLA hyvä ja mukava ajaa, vaikka vertaankin uudempiin ja huomattavasti kalliimpiin autoihin, joiden kanssa joudun olla tekemisissä lähes päivittäin.
Eli pointti tässä lyhyessä esittelyssä on se, että tästä alkaakin etsintä SIITÄ yksilöstä, jonka haluan. Mutta bemareista ja varsinkin e39:stä tietämättömänä haluan kuulla asiantuntevilta käyttäjiltä, että mitä haluan ja kaikkea muutakin näistä automalleista. Esim. mitkä ovat suurimmat ongelmat (luin jo alustan kumipuslista ja niitten aiheuttamasta korin ja pyöräntuennan värinöistä), miten moottorit ovat näissä kestävyydeltään, onko suuremmat moottorit bensasyöppöjä pienempiin verrattuna (vai liikuttaako suurempi moottori suurta autoa vaivattomammin), tyyppiviat (jos niitä on) jne. jne. Kyllä osaatte varmasti kertoa kaikkea oleellista.
Lähinnä mieltäni olisi juuri tuo pre-facelift 528.
Comment