Originally posted by 174000
View Post
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by janke View PostOK. Aurausta ihan liikaa takana! Minkä auton speksit tuonne koneelle on syötetty? Takana pitäisi olla auraus ehkä +0.10´ paikkeilla ja edessä +0.03´ Jos e38 on yhtään samat tehtaan toleranssit kun e39:ssä niin autosi on säädetty nyt ihan päin mettää ja varmasti ajo tuntuma on jotain ihan muuta nyt kun hyvä!? Sinuna kävisin uudestaan säädättämässä noi kulmat oikealle hehtaarille!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostLaitetaas tännekin...auto siis e38.
Käytin auton jokakeväisessä alustatarkistuksessa, kun auto luikerteli 18" orkkiskoon uusilla renkailla. Rattia pitää kääntää hieman vasemmalle mennäkseen suoraan. Jos ratista päästää irti niin auto alkaa viettää oikealle.
Tällä kertaa vaihtoon menivät reaktiotangot ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaus. Suuntauksen jälkeen auto ei ole enää uraherkkä, mutta rattia pitää edelleen kääntää vasemmalle mennääkseen suoraan. Ehkä jopa enemmän kuin ennen vaihtoa.
Jäikö tuonne nyt vielä jotain väljyyttä vai missä vikaa?
Auraus on edessä säädon jälkeen V: +0.9 ja O: +1.0, ennen säätöä V: +0.3 ja O: +0.8.
Saakohan tuosta raportista selvää...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostLaitetaas tännekin...auto siis e38.
Käytin auton jokakeväisessä alustatarkistuksessa, kun auto luikerteli 18" orkkiskoon uusilla renkailla. Rattia pitää kääntää hieman vasemmalle mennäkseen suoraan. Jos ratista päästää irti niin auto alkaa viettää oikealle.
Tällä kertaa vaihtoon menivät reaktiotangot ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaus. Suuntauksen jälkeen auto ei ole enää uraherkkä, mutta rattia pitää edelleen kääntää vasemmalle mennääkseen suoraan. Ehkä jopa enemmän kuin ennen vaihtoa.
Jäikö tuonne nyt vielä jotain väljyyttä vai missä vikaa?
Auraus on edessä säädon jälkeen V: +0.9 ja O: +1.0, ennen säätöä V: +0.3 ja O: +0.8.
Saakohan tuosta raportista selvää...
E:Jos oikein näin, niin camberit on edessä ainakin riittävät, mutta auraukset ovat ihan päin mäntyä joten tuossa yksi syy auton levottomaan käytökseen.
Taka-säädökset kun saat vielä kuvatuksi tänne, niin hyvä.Last edited by janke; 12-04-2014, 09:03.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostLaitetaas tännekin...auto siis e38.
Käytin auton jokakeväisessä alustatarkistuksessa, kun auto luikerteli 18" orkkiskoon uusilla renkailla. Rattia pitää kääntää hieman vasemmalle mennäkseen suoraan. Jos ratista päästää irti niin auto alkaa viettää oikealle.
Tällä kertaa vaihtoon menivät reaktiotangot ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaus. Suuntauksen jälkeen auto ei ole enää uraherkkä, mutta rattia pitää edelleen kääntää vasemmalle mennääkseen suoraan. Ehkä jopa enemmän kuin ennen vaihtoa.
Jäikö tuonne nyt vielä jotain väljyyttä vai missä vikaa?
Auraus on edessä säädon jälkeen V: +0.9 ja O: +1.0, ennen säätöä V: +0.3 ja O: +0.8.
Saakohan tuosta raportista selvää...
Hunterin suuntauskoneesta saa tosi selvän paperin pihalle.
Tuollaisen http://www.droitwichmot.com/wp-conte...er-4-wheel.jpg
Ei nyt tavallaan liity tähän, mutta vituttaa tuollaista lappua kattella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostLaitetaas tännekin...auto siis e38.
Käytin auton jokakeväisessä alustatarkistuksessa, kun auto luikerteli 18" orkkiskoon uusilla renkailla. Rattia pitää kääntää hieman vasemmalle mennäkseen suoraan. Jos ratista päästää irti niin auto alkaa viettää oikealle.
Tällä kertaa vaihtoon menivät reaktiotangot ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaus. Suuntauksen jälkeen auto ei ole enää uraherkkä, mutta rattia pitää edelleen kääntää vasemmalle mennääkseen suoraan. Ehkä jopa enemmän kuin ennen vaihtoa.
Jäikö tuonne nyt vielä jotain väljyyttä vai missä vikaa?
Auraus on edessä säädon jälkeen V: +0.9 ja O: +1.0, ennen säätöä V: +0.3 ja O: +0.8.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJos vertaat uutta ja esim. 100tkm ajettua ehjää, niin on se uusi tukevampi ja vaikuttaa ajettavuuteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostMulla oli alkuperäiset tukivarret takana ja ei ne hirveän "löysät" olleet vaikka maailmaa olivat jo nähneet.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostEi ole tullu radoilla kurvailtua. Olen oikeastaan säälittävän rauhallinen bemarikuski. Suurin teko on yleensä voimakas kiihdytys, kunnes mittari näyttää 10 yli rajotuksen ja jätän siihen ja hetken ajelen, kun taakse jäänyt kia tai tojota pistää toista kaistaa vähän ajan päästä ohi sakkonopeutta voitonmaku suussa, kunhan on saanut kipponsa ensin kulkemaan. Kesärenkaat on sporttiset GY Eagle F1 Asy2:t, mitkä maistelee kyllä uria ja tuultakin, jos on alustassa klappia. Huomenna tietää paremmin, kun käyn ne alle vaihtamassa taas. Muistaakseni hemi puheli joskus taannoin "pehmoisia", että nuo puslat pehmenee iän myötä ja kannattais varsia vaihdella vaikka kilometrejä ei kauheasti oliskaan? Olen jo jotenkin varautunut heittämään muutaman satasen uusiin lemfördereihin, jos siltä näyttää. Olispahan sitten käyty koko alusta läpi.
Leave a comment:
-
-
Ei ole tullu radoilla kurvailtua. Olen oikeastaan säälittävän rauhallinen bemarikuski. Suurin teko on yleensä voimakas kiihdytys, kunnes mittari näyttää 10 yli rajotuksen ja jätän siihen ja hetken ajelen, kun taakse jäänyt kia tai tojota pistää toista kaistaa vähän ajan päästä ohi sakkonopeutta voitonmaku suussa, kunhan on saanut kipponsa ensin kulkemaan. Kesärenkaat on sporttiset GY Eagle F1 Asy2:t, mitkä maistelee kyllä uria ja tuultakin, jos on alustassa klappia. Huomenna tietää paremmin, kun käyn ne alle vaihtamassa taas. Muistaakseni hemi puheli joskus taannoin "pehmoisia", että nuo puslat pehmenee iän myötä ja kannattais varsia vaihdella vaikka kilometrejä ei kauheasti oliskaan? Olen jo jotenkin varautunut heittämään muutaman satasen uusiin lemfördereihin, jos siltä näyttää. Olispahan sitten käyty koko alusta läpi.Last edited by Bomb5; 11-04-2014, 20:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostVoisko olla mahdollista, että vaikka takatukivarsissa ei löydy väljää, niin siellä on vaan puslat pehmeitä, samoin takakelkan isot puslat? Ihmettelin ja heiluttelin bumerangeja käsissä viime kesänä, kun vaihdoin uudet jouset ja iskarit, mutta en huomannut niissä mitään väljää. Tuntuu vaan välillä aukeilla motaripätkillä, niinkuin ajais purjeveneellä ja muut autot kiertää kaukaa. Vähän semmonen tyynen sään auto, mutta täällä etelässä on se paha, ku aina pukkaa tuulemaan. Eteen on vaihdettu kaikki osat lemförderiä, paitsi reaktiotangot, missä on vaan powerflexit, ei kuitenkaan havaittavaa väljää. Takana on uudet narinahelat ja koiranluut. Pitäskö eka laittaa nuo takimmaiset molemmat varret, vai kelkan puslat ja kattoa tilannetta? En millään jaksais ekana irrotella reaktiotankoja, kun ne pitäs olla vielä ehjät.Mites sulla on takana auraus säädetty? Ja mitkäs renkaat autossasi olikaan?
Leave a comment:
-
-
Voisko olla mahdollista, että vaikka takatukivarsissa ei löydy väljää, niin siellä on vaan puslat pehmeitä, samoin takakelkan isot puslat? Ihmettelin ja heiluttelin bumerangeja käsissä viime kesänä, kun vaihdoin uudet jouset ja iskarit, mutta en huomannut niissä mitään väljää. Tuntuu vaan välillä aukeilla motaripätkillä, niinkuin ajais purjeveneellä ja muut autot kiertää kaukaa. Vähän semmonen tyynen sään auto, mutta täällä etelässä on se paha, ku aina pukkaa tuulemaan. Eteen on vaihdettu kaikki osat lemförderiä, paitsi reaktiotangot, missä on vaan powerflexit, ei kuitenkaan havaittavaa väljää. Takana on uudet narinahelat ja koiranluut. Pitäskö eka laittaa nuo takimmaiset molemmat varret, vai kelkan puslat ja kattoa tilannetta? En millään jaksais ekana irrotella reaktiotankoja, kun ne pitäs olla vielä ehjät.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostMitä muuten tehdasarvot ovat aurauksen suhteen taakse noille 15" renkaille?
Eli jos ohjearvo on esim. -1.3mm min ja +1.3mm max. niin se oikea aurausarvo 15" renkaalle löytyy läheltä tuota -1.3mm, eikä esim.toleranssialueen keskeltä nollasta, kuten moni säätäjä kuvittelee.
18"-19" kokoluokilla se totuus taas löytyy läheltä sitä nollaa, tai jopa lievästä harituksesta.Last edited by Hemi; 09-04-2014, 12:12.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi ne nyt ihan samaa vannekokoa tarvitse olla, mutta tuo 15" talvirengas vain on niin kertakaikkiaan väärä/ongelmallinen rengas nykypäivänä e39:iin, että sen kanssa ei oikein mikään toimi(ko.autoa ei todellakaan ole suunniteltu nykypäivänä oleville 15" löysille H-nopeusluokan renkaille).
Eli W-nopeusluokan "saksankitkat" toimisivat vielä 15" kokoluokassakin, mutta ei todellakaan "Suominopeusluokissa".
Ne talvirenkaat kyllä toimivat isompien kesäpyörien kulmilla loistavasti, kunhan jätetään tuo 15" vannekoko ihan museoautoihin ja keskitytään tuumaa tai kahta isomman vannekoon nykypäivän renkaisiin.
Eli jo 16" kokoluokka helpottaa merkittävästi nyt kokemiasi ongelmia, 17" kokoluokan poistaessa ne kokonaan.
Eli sen jälkeen alustakulmat "hifistellään" sille käytössä olevalle kesäpyörälle ja talvipyörä seuraa automaattisesti mukana.
Leave a comment:
-
Leave a comment: