memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Näin epäilinkin. Eli, tuostakin syystä saisi talvimosat olla samaa caliberia kun kesärenkaatkin. Elikkäs yhdet kulmat ja saman koon renkaat kesää talvia!
    Ei ne nyt ihan samaa vannekokoa tarvitse olla, mutta tuo 15" talvirengas vain on niin kertakaikkiaan väärä/ongelmallinen rengas nykypäivänä e39:iin, että sen kanssa ei oikein mikään toimi(ko.autoa ei todellakaan ole suunniteltu nykypäivänä oleville 15" löysille H-nopeusluokan renkaille).
    Eli W-nopeusluokan "saksankitkat" toimisivat vielä 15" kokoluokassakin, mutta ei todellakaan "Suominopeusluokissa".
    Ne talvirenkaat kyllä toimivat isompien kesäpyörien kulmilla loistavasti, kunhan jätetään tuo 15" vannekoko ihan museoautoihin ja keskitytään tuumaa tai kahta isomman vannekoon nykypäivän renkaisiin.
    Eli jo 16" kokoluokka helpottaa merkittävästi nyt kokemiasi ongelmia, 17" kokoluokan poistaessa ne kokonaan.
    Eli sen jälkeen alustakulmat "hifistellään" sille käytössä olevalle kesäpyörälle ja talvipyörä seuraa automaattisesti mukana.
    Last edited by Hemi; 07-04-2014, 12:24.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ne 15" vannekoot lman muuta vaatii sieltä toleranssialueen aurausten maksimiarvot, kun puolestaan ne 18"-19" kokoluokat otetaan toleranssialueen minimistä, eli parhaimmillaan juuri nolla auraksesta.
    Näin epäilinkin. Eli, tuostakin syystä saisi talvimosat olla samaa caliberia kun kesärenkaatkin. Elikkäs yhdet kulmat ja saman koon renkaat kesää talvia!

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuli sitten testattua noilla pulla kumeilla lähes 0-aurausta ja voihan helvetti kun auto meni tasaisellakin ihan miten sattuu.. Ihan kuin olisi laakerit paskana ja renkaat tyhjät jne. Vaatiiskohan noi 15" 65-sarj. reilua aurausta toimiakseen niin hyvin kun voivat vain toimia?
    Ne 15" vannekoot lman muuta vaatii sieltä toleranssialueen aurausten maksimiarvot, kun puolestaan ne 18"-19" kokoluokat otetaan toleranssialueen minimistä, eli parhaimmillaan juuri nolla auraksesta.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Vaihtui nyt vielä taakse uudet etunmaiset tukivarretkin. Nyt on takana kaikki kriittiset osat uutta ja lähes uutta. Tuli sitten testattua noilla pulla kumeilla lähes 0-aurausta ja voihan helvetti kun auto meni tasaisellakin ihan miten sattuu.. Ihan kuin olisi laakerit paskana ja renkaat tyhjät jne. Vaatiiskohan noi 15" 65-sarj. reilua aurausta toimiakseen niin hyvin kun voivat vain toimia?

    Laitoin sitten aurausta pari milliä aikaisempaa enempi, niin meno senkun parantui:think. Nythän auraukset voi olla päin Vit... mutta kun saan noi kesärenkaat alle, niin suuntaukseen ja näkee miten ollaan kuljettu!

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kyllähän noiden saman mallin autoihin saa helposti painoeroa ihan varusteilla.

    Esim:Tuplalasit,kattoluukku eri versioilla,penkit,takapenkin selkänoja,ilmastointi yms.Erillaiset sähköllä toimivat lisävarusteet ja jopa akun koko jos oikein "hifistellään".Näitähän on vaikka mitä.Eli onko jokainen auto linjalta valmistuessa ajettu puntarin kautta,vai onko papereihin lyöty kaikkiin sama paino...

    PS. Vähän karkaa aiheesta...
    Otettu perusauton tyyppihyväksyntäpaino ilman kuskia ja renkaat heliumilla täytettynä...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Kyllähän noiden saman mallin autoihin saa helposti painoeroa ihan varusteilla.

    Esim:Tuplalasit,kattoluukku eri versioilla,penkit,takapenkin selkänoja,ilmastointi yms.Erillaiset sähköllä toimivat lisävarusteet ja jopa akun koko jos oikein "hifistellään".Näitähän on vaikka mitä.Eli onko jokainen auto linjalta valmistuessa ajettu puntarin kautta,vai onko papereihin lyöty kaikkiin sama paino...

    PS. Vähän karkaa aiheesta...
    Last edited by Heguli 31; 28-03-2014, 07:44.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Onkohan ne sitä punninneet vai katsoneet vain otteesta?
    Jos en ihan väärin muista, niin TM:n jutun lopusta löytyy mittojen kohdalta ilmoitetut arvot ja sit oli siellä missä rengas yms tiedot on, ihan vaakalla punnittu paino. Voin muistaa kyllä väärinkin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Lakeson View Post
    Niin minullakin. Enkä siltikään ymmärrä mistä painoero johtuu.

    Tekniikan Maailma nro 5/96 kertoo 523i:n koajossa auton omapainoksi 1470kg.
    Onkohan ne sitä punninneet vai katsoneet vain otteesta?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Lakeson View Post
    Niin minullakin. Enkä siltikään ymmärrä mistä painoero johtuu.

    Tekniikan Maailma nro 5/96 kertoo 523i:n koajossa auton omapainoksi 1470kg.
    9/98 tuli mm.äänieristystä lisää.

    Leave a comment:


  • Lakeson
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Painoi 1560kg, mulla oli ennen tuollainen. Ihan perusvarusteilla ja kevyillä vanteilla.
    Niin minullakin. Enkä siltikään ymmärrä mistä painoero johtuu.

    Tekniikan Maailma nro 5/96 kertoo 523i:n koajossa auton omapainoksi 1470kg.
    Last edited by Lakeson; 27-03-2014, 20:34.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Lakeson View Post
    Kuusipyttyinen prefacelift sedan painaa alle 1500kg, näin ainakin 523i.
    Painoi 1560kg, mulla oli ennen tuollainen. Ihan perusvarusteilla ja kevyillä vanteilla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Lakeson View Post
    Toi sun -00 lienee facelift..
    523 ja 528 on aina prefacelift, nehän korvautui 525 ja 530 malleilla faceliftissä.

    Leave a comment:


  • Lakeson
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Näyttäs 12/99 preface olevan.
    Enpäs sitten keksi syytä tuolle suuremmalle painolle.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Lakeson View Post
    Toi sun -00 lienee facelift..
    Näyttäs 12/99 preface olevan.

    Leave a comment:


  • Lakeson
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Sellanenhan mulla on, 1550 kg lukee otteessa, eikä tuossa ihmeellisempia painavia varusteitakaan ole.
    Toi sun -00 lienee facelift..

    Leave a comment:

Working...
X