Originally posted by Havis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Stone View PostNo sitten pitäisi jokaisen merkkikorjaamon hommata ajosiltanosturit, nimittäin ei löydy jokaisesta puljusta.. Toinen asia, jos tuolla olisi suurikin merkitys niin eihän autoa saisi koskaan nostaa ylös muulla kuin ajosiltanosturilla jolla pystyy tarkistamaan jokaisen tukivarren kiinnityksen erikseen, voi nimittäin löystyä kun nostellaan pyörä kerrallaan ilmaan tai nosturilla jolla renkaat jää "roikkumaan" tai voihan ne sitten löystyä kuoppaisella tielläkin, mene ja tiedä..?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostBMW:n ohje käskee kiristämään nuo tukivarret ja jotkut muutkin jutut auto pyörien varassa ja sillä oikeasti on suuri merkitys siihen mihin kohtaan tukivarsi asemoituu. Toki jokainen saa tehdä asian niin kuin haluaa ja luultavasti suurin osa huolloista tekee tuonkin jutun väärin. En tajua miten tuo löystyminen tähän liittyy.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostEi mitään merkitystä..E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Hyväksi havaittu keino noiden asemointiin autotallin lattialla tehtävissä remonteissa on, että mitataan navan ja lokarinkaaren väli ennen purkamista, kun auto makaa vielä renkaillaan. Kun tukivarret on asennettu takaisin, nostetaan tunkilla napa tuohon mittaan ja kiristetään pultit. On meinaan hankala muuten saada tasasella laattialla tehtyä tuo juttu rengas paikallaan.
Jos se pultti kiristetään kun napa roikkuu vapaana, kumipuslat jää jännitykseen kun auto lasketaan pyörilleen. Se kyllä nopeuttaa tuon puslan hajoamista, ja saattaa jopa pistää vastaan jotta auto ei laskeudu tarpeeksi alas.
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNe puslat ei ole pitkäikäisiä jos ne kiristää auto ylhäällä.
Ed: onko se sitten ihme jos kärryt tutisee..Last edited by Stone; 27-08-2008, 10:20.
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNe puslat ei ole pitkäikäisiä jos ne kiristää auto ylhäällä. Mutta tuskimpa ne löystyy vaikka ne miten kiristää.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostMites tämä pitää huomioida kun auto tontitetaan vaikka 30mm, ei kaiketi merkitystä noin pienellä erolla kun tukivarren kulma ei juurikaan muutu?
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostItse olen käyttänyt tukivarsien pultit löysällä, ja kirinyt ne laskutoimenpiteiden jälkeen kun koko auton paino on pyörien päällä.
BTW, aika kova luotto täytyy merkkiliikkeillä olla kun käyttävät kuljettimia alihankintana mm. kulmien säädössä..
Comment
-
-
Eipä toi niin kovin vaikeeta ole, itse tein tän operaation parkkipaikalla kuitenkin, laitoin vaan kamat valmiiksi "kiinni" pultteihin ja sit auto alas ja hihat heilumaan. Voi kyllä olla että jotkin osat oli irti että sai paremmin kättä sinne, ei taas voi muistaa. Tai sit auto oli ajettu puitten päälle.... :think
Ei siis tartte mitään nostureita tähän kuhan on valmis vähän ottamaan paskaa siihen lacosten pintaan2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostMites tämä pitää huomioida kun auto tontitetaan vaikka 30mm, ei kaiketi merkitystä noin pienellä erolla kun tukivarren kulma ei juurikaan muutu?
Comment
-
-
Vaihteeksi asiaa tutinasta, eipä ole esiintynyt muuttuvaa ihmetutinaa reiluun viikkoon, olen pysäköinyt yhä käsijarrun varaan N-asennosta. On siis kuitenkin ollut tavallista tutinaa, joka selvästi johtuu eturenkaista (toisessa pystyheittoa). Tämä ihmetutina taas on eri asia ja tuntuukin eri tavalla.
Mutta tänään tilanne muuttui: lähdin yhdestä risteyksestä "urheilullisesti" jyrkästi oikeaan päin ja sen jälkeen huomasin, että tutina oli taas palannut. Ja nyt auto tutisi taas suuremmissakin nopeuksissa ihan kuten tuossa viikko sitten. Eli mikä tuossa muuttui? Vetoakselit? Moottorin kannatinkumit?
Aion vaihtaa moottorin kannatinkumit viikonloppuna ja luultavasti sen jälkeen viimeinkin tutkin myös kardaania. En kuitenkaan taida ottaa kardaania irti vaan tarkistan vain asennon yms.
Comment
-
Comment