Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 apurungon kumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #16
    Originally posted by Rapamaha
    Originally posted by Samppasika
    Jotenkin tarkkuus ja napakkuus puuttuu alustasta. Kulkee kyllä suoraan, mutta tunnoton...
    Jospa pidettäisiin ens viikolla paikallinen "E39 hiace"-miitti ja tehtäis pienimuotoista vertailua koeajoilla?
    Meinasin tuota miittiä itekkin ehdotella :P
    Ei kellään ois 2 pilari nosturia tallissa? Pääsis itekki kunnolla tutkimaan ja ravistelemaan ja näkis onko ne todella väljät, kun tuntuivat Jurvakaisella olevan aika nihkeitä päästämään uteliasta asiakasta huoltohalliin...
    Pitäis varmaan nyt äkkiä sitten päättää, että vaihdattaako ne kumit, kun ois perjantaille taas aika Jurvalkaiselle....
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #17
      Ai saatana... Soitin uusista takaiskareista... Maksaa 260€/kpl.. aarrghhh... + kumien vaihto = konkurssi
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Vaihda nyt ne pelkät takaiskarit ja suuntauta kiesi, koska ne nyt on jokatapauksessa muutenkin tehtävä. Jos ajettavuus ei muutu, vasta sitten puslien kimppuun.

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #19
          Juuri kyselin pelkkien puslien hintaa.. 25€ kpl, eli 100€ yht. Samalla kyselin yhtä halvempaa pajaa tekemään tuon homman, kun niillä kuulemma saattais olla vielä oikeat erikoistyökalutkin. (Tonteri)
          Iskarit menee varmasti vaihtoon jossain vaiheessa. Samalla ois varmaan viisain vaihtaa myös etupäähän + etujouset. Oiskohan edullisempaa tilata osat suoraan Saksasta? Onko kenelläkään nettiosoitetta, josta sais bmw orkkis osia???
          Vai passaako tuohon (no:A227S urheilualusta tasonsäädöllä...) esim. KONI:n sport sarjan iskarit Jos etupäähän laittais KONI sportit jousineen ja taakse pelkät iskarit?? Mites tuollaisten hinnat suhteessa orkkiksiin???
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • konejotti
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 45

            #20
            Samppasika->Tunkkaa auto ilmaan ja tee yksinkertainen testi.Puistele molemmat(tai kaikki)renkaat klo 6 ja 12 sekä klo 3 ja 9 otteilla eli noilta kohdin vuorotellen kiinni ja jos ei missään tunnu mitään välystä,niin tod näk takaiskarien vaihto riittää.
            Itellä oli samat oireet ja takaa piti vaihtaa molemmille puolille "narinahelat" ja ylätukivarret.Sen jälkeen auto on juna.Tietenkin tehtiin 4-pyörä suuntaus.Ja auto 523i sedan -98.
            Vaihda juosten huoltoliikettä,jos halliin ei ole asiaa.

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #21
              Originally posted by konejotti
              Vaihda juosten huoltoliikettä,jos halliin ei ole asiaa.
              Vähän sellaset fiilarit siellä saa, kun heti hallin ovessa lukee, että huoltohenkilöstön täytyy antaa työskennellä rauhassa....
              Huomenna käyn näyttämässä toisella pajalla.. Vittu ku sataa aina. Ei paljo viitti pihalla tutkiskella ja talliin ei mahdu..
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #22
                Tulipa sitten ne puslat tarkistettua henk. kohtaisesti.. Ulospäin ei näkynyt mitään vikaa, mutta kun sen laipan otti irti ja sitten syynäs, oli kumit ympäri asti halki... Eli noiden kuntoa ei todellakaan näe ilman kumin alla olevan laipan irrotusta.. Huomenna sitten vaihdetaan uutta kumia.. Iskarit harkintaan vasta kun tuon operaation vaikutukset selviää.. Eikä kuulemma passaa mikään muu, kuin orkkis iskari tasonsäädöllisiin sportti alustoihin. Ilmeisesti Bilsteinin tekemä, muttei myydä kuin originaalina BMW osana....
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #23
                  Ei voi muuta sano kuin että ohhoh Ei ois uskonu että nuo kumit vaikuttaa noin pirusti. Auto on ihan kuin eri planeetalta. Ne on kuulemma öljytäytteiset ne kumit ja ei tarvi isoa halkeamaa kun ne tyhjenee... Tarkistakaa ihmeessä, jos vähänkään häiriökäytöstä esim. ohiustilanteissa. Suosittelen!
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • Rapamaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 683
                    • -

                    #24
                    Käytitkö Tonterilla vai Jurvakaisella ja mitäs se lysti nyt sitten loppuviimein kustansi?

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #25
                      Lystin hinta Jurvakaisella 500€, eli vähäsen kipiätä käy... Tonterilla ei ollu vielä niitä erikoistyökaluja ja sillä oli niin pitkälti jonoja, etten jaksanu oottaa... Kohtuu helppo homma tuo on oikeilla työkaluilla. Pitäis melkeen alkaa tekemään moiset.. Niillähän pian tekis tilin
                      Joko tarkistit iteltäs kumit? Pultti ja laippa irti ja vilkuilua kumin sisään....
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • Dohc 4x4
                        Newbiemmer
                        • Aug 2004
                        • 6

                        #26
                        Iskarit farmariin

                        Bilstein sivulta löytyi mielestäni korkeussäädöllä varustettuun sopiva iskari,kun kysyin iskaria paikallisesta liikkeestä sanoivat toimitus ajaksi n.viisi viikkoa koska ko.iskari ei kuulu normaalisti maahantuojan valikoimaan.


                        Lainaus Bilsteinin luettelosta.


                        VehicleBMW5 Estate (E39)530 d


                        BILSTEIN
                        Shock Absorber
                        BILSTEIN B6 - SPORT 001944


                        Properties

                        Fit. Side Front Axle, Fit. Side Rear Axle
                        Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles with ride height adjustment



                        VN3-4438 Suspension Strut BILSTEIN B6 - SPORT 1 on inquires
                        Fit. Side Front Axle, Suspension Strut, Gas Pressure, Twin-Tube, Top pin


                        BE5-6096 Shock Absorber BILSTEIN B6 - SPORT 1 on inquires
                        Fit. Side Rear Axle, Gas Pressure, Monotube, Bottom eye, Top pin
                        530xd m-sport touring F11
                        ex.530d touring e39

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          #27
                          Re: Iskarit farmariin

                          Originally posted by Dohc 4x4

                          Fit. Side Front Axle, Fit. Side Rear Axle
                          Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles with ride height adjustment



                          VN3-4438 Suspension Strut BILSTEIN B6 - SPORT 1 on inquires
                          Fit. Side Front Axle, Suspension Strut, Gas Pressure, Twin-Tube, Top pin


                          BE5-6096 Shock Absorber BILSTEIN B6 - SPORT 1 on inquires
                          Fit. Side Rear Axle, Gas Pressure, Monotube, Bottom eye, Top pin
                          Meinaako tuo standard chassis, että normaali alusta? Mulla on sport alusta tasonsäädöllä (a227s), eli tais tulla taas tenkkapoo. Mitä lie muuta eroa normaaliin, kuin että kait iskari on lyhempi ja jäsympi kuin vakio? Oon yrittäny kysellä suunnilleen joka paikasta, mutta aina tulee ongelmaksi se sport alusta... Eikä kukaan tiiä siitä sitten mitään.
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • Dohc 4x4
                            Newbiemmer
                            • Aug 2004
                            • 6

                            #28
                            Sportti alustan ja normaalin korkeusero bmw:n tis rompun mukaan 20mm.
                            Varmin vaihto-ehto on laittaa bmw:n omat iskarit, mutta käsitykseni mukaan 20 mm madallus ei estä bilstein:ien käyttöä.
                            Korjatkaa jos olen väärässä.

                            Oma autoni on myöskin sportti-alustalla.(Ilmajouset takana +korkeuden säätö)
                            530xd m-sport touring F11
                            ex.530d touring e39

                            Comment

                            • Shadow-line
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 245
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by Samppasika
                              Ei voi muuta sano kuin että ohhoh Ei ois uskonu että nuo kumit vaikuttaa noin pirusti. Auto on ihan kuin eri planeetalta. Ne on kuulemma öljytäytteiset ne kumit ja ei tarvi isoa halkeamaa kun ne tyhjenee... Tarkistakaa ihmeessä, jos vähänkään häiriökäytöstä esim. ohiustilanteissa. Suosittelen!
                              Vähän ehkä off-topic, mutta oliko sulla Samppasika esiintynyt sitä tärinää 100-120km/h?Meinaan, että oliko puslien vaihdon jälkeen vaikutusta minkäänlaista tohon vaivaan? :roll:

                              Comment

                              • JukkaR
                                Bimmer Rookie
                                • May 2003
                                • 160
                                • Vihti

                                #30
                                Re: E39 apurungon kumit

                                Originally posted by Samppasika
                                Minkä verran -97 vuosimallin E39 touringin takapään apurungon kumien pitäisi kestää tai ne on yleisesti kestäneet? Olis mittarissa 158000km ja tuli tuomio, että kaikissa kumeissa halkeamia -> vaihtoon. Asiaa alettiin tutkia, kun perä tuntui vähän "levottomalta" ohituksissa ja nopeammassa ajossa. Itse epäilin ensin iskareita.
                                Kovan hintainen remontti kuulostaa olevan ainakin merkkiliikkeessä. Arvio "vähän alle 500€".
                                Kyllä se vaan niin on, että tuo 500€ on melkein pienimmästä päästä, kun tehdään merkkihuollossa remppaa. Kyllä tää e39 on suht kallis huollettava jos jotain paukkuu. Eli tuo 500€ ei kyllä ihmetytä näin 2v kun on ollut itellä e39..
                                e39 523i -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎