Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 apurungon kumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimAntt1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 119
    • Espoo

    E39 sedan

    joo täälläkin olisi tarvetta jollain lainata/vuokrata ulosvetäjää pääkaupunki seudulta?
    E87 130i M-Sport


    EX : E39 530d 242/548

    Comment

    • MikaSS
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 202
      • Kokkola

      Kysytään nyt vielä täälläkin eli E39 toukkaa käytin katsastuksessa ja tuli hylky yhdestä apurungon puslasta. Nyt tarttis vähän apuja että sais vaihdettua eli jos joltakin löytyy ulosvetäjää lainaan tai sitten vielä parempi et joku olis vähän kaverina ku vaihtais tietysti pientä korvausta vastaan Hommanahan tuon ei pitäisi varmaan olla mikään niin hirveä mikäli löytyy tuo ulosvetäjä. Ajattelin, että olisikohan hyvä vaihtaa samalla kaikki 4 kpl jos tuohon ryhtyy

      Toivoisin pikaista yhteydenottoa mikäli jollakin halukkuutta vaihtaa/lainata työkalua. Privalla tai sitten numerosta nolla-neljä-neljä-5555727 tavoittaa.

      Niin ja sijainti Kokkola.
      nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
      Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

      Comment

      • MaxSound
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 255
        • Kajaani

        Kajaanista löytyy nyt toimivaksi todettu ulosvetäjä Touringin puslille, tuota saa lainaksikin tarvittaessa.






        Melko finaalissa oli nuo vanhat puslat



        Tuossa on foorumilaisille mittakuva jos haluatte tehdä samanlaisen. Mitat on vähän sinnepäin, ainoa tarkkahan on tuo käpälien väli, sovittakaa takakelkkaan sopivaksi. Mutta tuota luokkaa se on



        Vetolätkä on tarkoituksella hieman puslan ulkokehää pienempi, tuo toimi tosi hyvin kun vetää puslaan kovan jännityksen ja antaa kuumailmapuhaltimella hieman lämpöjä, kaikki lähti helposti liikkeelle

        Varatkaa kaksi kierretankoa, ensimmäinen kesti 3.5 puslaa ja viimeisessä piti laittaa holkki väliin että sai vetää ehjällä kierteellä loppuun Kierretangon alapäähän kannattaa hitsata mutteri, saa pitää vastaan ettei tanko pyöri mukana kun kiristää. Toimi siinä myös lukkopihdit.
        Last edited by MaxSound; 09-05-2015, 10:16.
        E39 525DA Touring -01, 540tkm

        Comment

        • Purtsi123
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1011
          • Kuopio

          Originally posted by MaxSound View Post
          Tuossa on foorumilaisille mittakuva jos haluatte tehdä samanlaisen. Mitat on vähän sinnepäin, ainoa tarkkahan on tuo käpälien väli, sovittakaa takakelkkaan sopivaksi. Mutta tuota luokkaa se on
          Päteekö sama myös sedaniin, vai onko siinä puslan halkaisia tai joku muu eri?
          E61 525xda -08

          Comment

          • MaxSound
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 255
            • Kajaani

            Vetokäpälien nurkkiin piti ilmeisesti hioa pienet kolot, muuten taisi toimia sedanissakin?

            EDIT:

            Vetäisin hieman maalia niskaan tuohon ulosvetäjään, jos joku tarvitsee lainaksi tuota Touring-versiota niin privalla tavoittaa.

            Last edited by MaxSound; 09-05-2015, 19:46.
            E39 525DA Touring -01, 540tkm

            Comment

            • kjh
              Newbiemmer
              • Aug 2005
              • 5
              • Helsinki

              e39 sedan

              Löytyiskö lainata/vuokrata ulosvetäjää e39 sedanille? Mielellään pk-seudulla

              Comment

              • Agio
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 58
                • Tampere

                Löytyykö keneltäkään Pirkanmaan-alueelta vuokralle ulosvetäjää? Saa kyllä vaikka vaihtaakkin, korvausta vastaan, jos kiinnostaa
                BMW 730DA -06
                Ex-BMW 530dA Touring -02
                Ex-BMW 523iA -97

                Comment

                • artorou
                  BTCF Member
                  • Jun 2015
                  • 6
                  • Nurmijärvi

                  Täälläkin ois tarvetta E39 touringin puslien ulosvetäjälle! Jos jollain olisi lainata sunnuntaiksi PK-seutu!
                  Last edited by artorou; 14-12-2015, 12:35.
                  E34 "520i" -93

                  Comment

                  • juha_s
                    Alueaktiivi
                    • May 2008
                    • 447
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by artorou View Post
                    Täälläkin ois tarvetta E39 touringin puslien ulosvetäjälle! Jos jollain olisi lainata sunnuntaiksi PK-seutu!
                    Itse vetäsin rosvosahalla kappaleiksi, aluksi poikki se alempi tumppi ja sitten irti se keskiholkki mikä on kelkassa kiinni. Sit viilto siihen ulompaan ja tuurnaa sinne väliin niin tippuu lattialle. Kokemusta ei itellä ole siitä kumisen paikalleen laitosta mutta stronflexit vaihtoi neljään tuntiin nosturilla.
                    F11 535d xDrive M-Sport -13

                    Comment

                    • Agio
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 58
                      • Tampere

                      Jos Pirkanmaan seudulla on puslat vaihtokunnossa, niin Tampereella onnistuu Tommin Autohuolto nimisessä korjaamossa näppärästi. Omaan vaihdettiin siellä kesällä. Itse tekemäni ulosvetäjä on nykyään siellä käytössä.
                      BMW 730DA -06
                      Ex-BMW 530dA Touring -02
                      Ex-BMW 523iA -97

                      Comment

                      • artorou
                        BTCF Member
                        • Jun 2015
                        • 6
                        • Nurmijärvi

                        Kun kelläkään ei ollut lainata, tehtiin sit ite



                        Nyt on kaikki vaihettu, ei kestäny kahteen mieheen nosturilla kuin 2,5h. Tässä ajassa myös ulosvetäjän tekeminen. Vanhat oli aikasta heikossa hapessa, yksi ihan riekaleina. Alkuperäisyydestä en tiedä, ei ainakaan kuitteja ollut, että olisi vaihdettu aikaisemmin.
                        E34 "520i" -93

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Tuli vaihdettua nuo apurungon puslat. Takimmaiset näytti ehjille, eikä murtumia ollut. Etummaisissa pienet halkeamat samoilla paikoilla, molemmilla puolilla.

                          2012-2013 Talvella tuntui levottomalle perä ja muutenkin oli erikoinen ajettava talvella. Pistin silloin talvirenkaiden piikkiin, kun ei kesänakeilla ollut mitään ihmeellistä ajossa. Tuon jälkeen en ole liukkaalla ajanut tällä autolla, niin en osaa sanoa että onko tilanne muuttunut suuntaan tai toiseen. Kesärenkailla en oo huomannut sen suurempaa vikaa alustassa ja ei kolise, tms.
                          Iskarit (Konin keltaiset) vaihdettiin joka nurkkaan tuon 12-13 talven jälkeen, muuten taitaa alusta olla samassa kuosissa (luultavimmin alkuperäiset osat, näkee kun vaihtaa enemmän palikkaa). Ainakin nuo apurungon puslat oli samalta vuodelta kuin autokin.

                          Samalla tulee kaikki eteen/taakse muutkin tukivarret, yms. kuluvat uutta, Lemförderiä tientenkin.

                          Last edited by bemmeri; 13-04-2018, 19:17.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • MaxSound
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 255
                            • Kajaani

                            Huonot narinahelat teki kolmiysistä hankalan ajettavan talvella. Tuntui että perä vetää koko ajan johonkinpäin. Uudet narinat ja integral linkit, ja ongelma ratkesi.
                            E39 525DA Touring -01, 540tkm

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14472
                              • Oulu

                              Originally posted by MaxSound View Post
                              Huonot narinahelat teki kolmiysistä hankalan ajettavan talvella. Tuntui että perä vetää koko ajan johonkinpäin. Uudet narinat ja integral linkit, ja ongelma ratkesi.
                              Samaa voin kompata E65:n kanssa. Suurin muutos ajettavuuteen ku kummallinen "muljuaminen" katosi. Jopa ihan kuivalla asfaltilla.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Havis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1838
                                • Kotona/Poissa

                                Originally posted by MaxSound View Post
                                Huonot narinahelat teki kolmiysistä hankalan ajettavan talvella. Tuntui että perä vetää koko ajan johonkinpäin. Uudet narinat ja integral linkit, ja ongelma ratkesi.
                                Itsekin uusin omaan -02 sedaniin narinahelat tässä talven aluksi. Ja kovasti parani kyllä suuntavakavuus. Aikaisemmin kyllä veikkasin ongelmien lähteeksi keulaa, sen verran tuntui vetely keulassa, ei niinkään takapuolessa. Mutta niinpä vaan taas oltiin väärässä.

                                Mulla vetelyä oli kyllä niin kesällä ku talvellakin. Ehkä jopa enempi kesällä häiritsi ku vähäisen kitkan aikana. Kumma kyllä, vaikka helat oli väljät varmaan vuoden päivät, takarenkaat kulu kyllä ihan tasaisesti.

                                Täytyy sanoa että hienosti menee 16v pirssi jopa 205/65 15 nastarenkailla. Mitähän tapahtuukaan kun saa kesänakit alle

                                Ja nämä apurunko pusla ongelmat, eikös ne ole enempi touring ongelmaa, tuskin lainkaa sedanissa vaihtotarvetta aiheuttava komponentti.
                                Last edited by Havis; 13-04-2018, 23:10.
                                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                                E60 523iA -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎