Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -96 tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkabmw
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 6

    E39 523 -96 tehot hukassa.

    Omituinen vika iski, ei löytynyt searchilla yksiselitteistä vastausta, jos jollain olis kokemusta?

    Ajoin normaalilämpöisellä koneella, yhtäkkiä nykäsi, oli kuin ois käyny pimeänä koko kone. Teki saman vielä uudestaan. tyhjäkäynti ok.
    Annoin seistä vähän aikaa, starttasin, rumasti äänteli, kuin olis potkinu takas kun avaimesta väänsi, kolmannella kerralla käynnistyi. Tankkiin bensaa ja 1.5% jäänestoainetta. Tankilta lähtiessä käynnistyi huonosti. Samalla reissulla kunnolla poljettaen huomio ettei jaksa sutata lumessa edes kakkosvaihteella??!
    Käytin tulpat irti, kaikki näytti just samanlaisilta eli puhtailta.

    Käynnistyminen heikkoa. Ilmamäärä anturin johto irti ja koeajolle jos tehot palaisivat, ei positiivista vaikutusta johdon irroituksella.

    Eli lopputulos, käynnistyy huonosti ja "rumasti", käy kuitenkin tyhjäkäyntiä ja kierroksillakin todella tasaisesti. Tehot pois, kiihtyvyys olematonta, vastaa huonosti kaasuun myös tyhjäkäynniltä ryntäyttäessä, murahtaa ja plörähtää, sitten vasta kierrokset lähtee nousemaan, tavallista hitaammin.
    Voiko olla anturi vika, vai ongelma bensan saannissa? Ruiskusarjastakin joku ääni kuuluu, (kuin pieni ilmakupla siellä liikkuis) ja tankin tienoilta ehkä tavallista kovempi hurina kun virrat päällä sitä oikein yritin kuulostella.
    Vaan voiko bensansyöttö vehkeet (pumppu, paineensäädin) hajota noin vähäsen?

    Johdonpäähän pitää huomenna aika tilata, jonotusaika vaan yleensä PARIVIIKKOA. Kai tuolla ajaa voi kun ei varoitusvalot pala?
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Vikakoodit lukuun, mistäpäin olet?

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by jukkabmw View Post

      Johdonpäähän pitää huomenna aika tilata, jonotusaika vaan yleensä PARIVIIKKOA. Kai tuolla ajaa voi kun ei varoitusvalot pala?
      Ei kannattaisi ajaa jos ei pakko ole, katalysaattori voi kärsiä, viasta riippuen.
      Meillä on Lohjalla koodinlukua kyllä nonstoppina, eihän tuossa juuri työaikaa mene muilta hommilta.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Eli niinkuin sanottua, vikakoodin lukuun. Jos kerrot missä päin asustelet niin joku foorumilainen voi ne sinulle lukea.
        Tehot hukassa ja normaali käynti = omat ääneni jommallekummalle asentoanturille.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #5
          Siis e39 523 ja tehoja puuttuu:think:think
          Hei nyt mä keksin sen!!Sullahan puuttuu 2 pyttyä kokonaan sieltä pellin alta
          Vaan asiaan, kuten peltone tuossa jo meinaskin että jompikumpi tunnistin sökönä melko varmasti
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • jukkabmw
            Newbiemmer
            • Nov 2008
            • 6

            #6
            Ongelmana vielä se, että nyt kun Hän oli yön levännyt kaikki toimi ok, ei mitään vaikeuksia käynnistymisen kanssa ja "tehot" palanneet. Miten mahdollista, eikö anturivian pitäisi heittää pysyvä vikatila päälle, kun eilen ei toiminut koko päivänä...?

            En siis tilannut vielä huolto aikaa, jos kuitenkin ongelma oli kosteudesta johtuva häiriö jossain kohden etu ja takapuskurin välillä, eilenhän oli kova lumipyry, ja autossa kilometreittäin 12 vuotta vanhoja sähköjohtoja.

            En vielä kerenny ajaa konetta normaalilämpöön, saa nähdä vieläkö temppuilee kun ajaa pitemmästi.

            Huoltoa ja digitaalista diagnosointia vältän viimmeiseen asti, menee aikaa ja rahaa.

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Originally posted by jukkabmw View Post
              Ongelmana vielä se, että nyt kun Hän oli yön levännyt kaikki toimi ok, ei mitään vaikeuksia käynnistymisen kanssa ja "tehot" palanneet. Miten mahdollista, eikö anturivian pitäisi heittää pysyvä vikatila päälle, kun eilen ei toiminut koko päivänä...?

              En siis tilannut vielä huolto aikaa, jos kuitenkin ongelma oli kosteudesta johtuva häiriö jossain kohden etu ja takapuskurin välillä, eilenhän oli kova lumipyry, ja autossa kilometreittäin 12 vuotta vanhoja sähköjohtoja.

              En vielä kerenny ajaa konetta normaalilämpöön, saa nähdä vieläkö temppuilee kun ajaa pitemmästi.

              Huoltoa ja digitaalista diagnosointia vältän viimmeiseen asti, menee aikaa ja rahaa.
              Kerrothan missä päin asustat niin joku foorumilainen voisi ehkä tehdä sinulle tuon vikakoodinluvun. Anturivika viittaa juurikin tuohon. Temppuilee ja laittaa vikatilan päälle ja voi toimia taas vähän ajan päästä.
              Itselläni oli kampiakselin asentotunnistin _hieman_ sökö. Heitti "vikatilan" päälle ihan ajosta ja saattoi jopa sammua. Käynnistämällä auton, tehot palasivat.
              Eli voi tehdä tuollaista. Ei tarvitse hajote kertalaakista.
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by jukkabmw View Post
                Huoltoa ja digitaalista diagnosointia vältän viimmeiseen asti, menee aikaa ja rahaa.
                Aika huono periaate noinkin teknisessä laitteessa, kun E39:ssä.

                Kuten jo pari kertaa on pyydettykin, niin kerro asuinpaikkasi. Tämän foorumin käyttäjillä on varmasti satoja vikakoodilaitteita ympäri Suomea.
                Omat laitteet Ilmajoella.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • jamoc8
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 277
                  • Oulu

                  #9
                  Kampitunnistinvika 100% varmuudella.



                  Originally posted by jukkabmw View Post
                  Omituinen vika iski, ei löytynyt searchilla yksiselitteistä vastausta, jos jollain olis kokemusta?

                  Ajoin normaalilämpöisellä koneella, yhtäkkiä nykäsi, oli kuin ois käyny pimeänä koko kone. Teki saman vielä uudestaan. tyhjäkäynti ok.
                  Annoin seistä vähän aikaa, starttasin, rumasti äänteli, kuin olis potkinu takas kun avaimesta väänsi, kolmannella kerralla käynnistyi. Tankkiin bensaa ja 1.5% jäänestoainetta. Tankilta lähtiessä käynnistyi huonosti. Samalla reissulla kunnolla poljettaen huomio ettei jaksa sutata lumessa edes kakkosvaihteella??!
                  Käytin tulpat irti, kaikki näytti just samanlaisilta eli puhtailta.

                  Käynnistyminen heikkoa. Ilmamäärä anturin johto irti ja koeajolle jos tehot palaisivat, ei positiivista vaikutusta johdon irroituksella.

                  Eli lopputulos, käynnistyy huonosti ja "rumasti", käy kuitenkin tyhjäkäyntiä ja kierroksillakin todella tasaisesti. Tehot pois, kiihtyvyys olematonta, vastaa huonosti kaasuun myös tyhjäkäynniltä ryntäyttäessä, murahtaa ja plörähtää, sitten vasta kierrokset lähtee nousemaan, tavallista hitaammin.
                  Voiko olla anturi vika, vai ongelma bensan saannissa? Ruiskusarjastakin joku ääni kuuluu, (kuin pieni ilmakupla siellä liikkuis) ja tankin tienoilta ehkä tavallista kovempi hurina kun virrat päällä sitä oikein yritin kuulostella.
                  Vaan voiko bensansyöttö vehkeet (pumppu, paineensäädin) hajota noin vähäsen?

                  Johdonpäähän pitää huomenna aika tilata, jonotusaika vaan yleensä PARIVIIKKOA. Kai tuolla ajaa voi kun ei varoitusvalot pala?
                  ---- Bee äm dapl juu ----

                  Comment

                  • snelle
                    BTCF Member
                    • Aug 2005
                    • 611
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by jamoc8 View Post
                    Kampitunnistinvika 100% varmuudella.
                    Samaa veikkailen. Omassani oli samanlaisia oireita aikanaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74313
                    F11 520dA M-sport

                    ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                    Comment

                    • jukkabmw
                      Newbiemmer
                      • Nov 2008
                      • 6

                      #11
                      Korjattu

                      Joo, vika oli kampiakselin asentotunnistimessa. Oli oikein murtunut anturin ja johdon yhtymäkohdasta.
                      Vikakoodit nakkasi kyseisestä tunnistimesta + nokka-akselin anturista + ilmamassamittarista.
                      Kampianturin vaihdon jälkeen ei muita virheitä tullut.
                      Oli pätevä huoltomies joka aiemminkin ruuvaillut mun autoa, uusi osa löytyi suoraan hyllystä.

                      Vikakoodien lukua, UUSI ANTURI paikalleen asennettuna, airbagin valon nollaus, koeajo, 156 euroa koko homma, mielestäni kohtuu hinta.

                      Kyllä lähtee.

                      Comment

                      • Latexi81
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 157
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Tre!
                        Edellämainittu vika kuullostaa samalta, kun omassa pirsissäni, mutta jokseenkin laimeampana versiona. Itselläni on 523 -97 bemus ja tehot kaiteissa ja auto kiihtyy hieman aaltoilevasti! Alakierroksilla jos kiihdyttää, niin ei oikein tahdo kulkea.

                        Olisiko Turun seudulla ketään, joka voisi lukasta vikakoodit??
                        sigpic

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #13
                          Originally posted by Latexi81 View Post
                          Tre!
                          Edellämainittu vika kuullostaa samalta, kun omassa pirsissäni, mutta jokseenkin laimeampana versiona. Itselläni on 523 -97 bemus ja tehot kaiteissa ja auto kiihtyy hieman aaltoilevasti! Alakierroksilla jos kiihdyttää, niin ei oikein tahdo kulkea.

                          Olisiko Turun seudulla ketään, joka voisi lukasta vikakoodit??


                          Tuonne oli ainakin 1 ilmoittautunu.. Toki esim pk.seudulla alkaa olee enemmän jos kiinnostaa ajella
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Latexi81 View Post
                            Tre!
                            Edellämainittu vika kuullostaa samalta, kun omassa pirsissäni, mutta jokseenkin laimeampana versiona. Itselläni on 523 -97 bemus ja tehot kaiteissa ja auto kiihtyy hieman aaltoilevasti! Alakierroksilla jos kiihdyttää, niin ei oikein tahdo kulkea.

                            Olisiko Turun seudulla ketään, joka voisi lukasta vikakoodit??
                            Ei ole kammen asentotunnistin, vaan imuvuoto.

                            Comment

                            • Aceishigh
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 284

                              #15
                              Minulla on E39 -98 ja samaa ongelmaa, alavääntö puuttuu ja auto voi sammua, esim. liikennevaloihin. Auto palautui juuri Laakkoselta Service1:stä, huoltokuittiin oli kirjattu "vikamuistiin tallentuneena kampiakselin asentotunnistimesta, ei päällä". Tarkoittaako, että se on antanut aikaisemmin vikakoodin tuosta, mutta vika ei ole päällä ja osa kuuluisi vaihtaa?

                              Oireet viittaisivat kyllä tuohon. Tulpat vaihdettu Service1:sen mukaisesti.
                              Old golfers never die, they only lose their balls.

                              BMW 740d xDrive (06/2014).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎